קום איל פו
צילום: יח"צ

"היא ביקשה את זה": 'קום איל פו' משיקה קולקציית "הטרדה מינית"

בית האופנה יוצא במהלך אופנה חברתי-פרובוקטיבי ופרסומי באמצעות 'גפן טים' במטרה להעלות למודעות את החיבור המוטעה בין לבוש להטרדה מינית כלפי נשים
משה בנימין | (7)

בית האופנה קום איל פו (comme il faut) יוצא בקולקצייה חדשה וייחודית שמחברת בין אופנה להשפעות החברתיות שלה. בית האופנה שיתף פעולה עם סוכנות הקריאייטיב גפן טים בהשקת קולקציית הקיץ תחת השם She was asking for it - כותרת פרובוקטיבית המרמזת על הבאות - העלאת המודעות לפגיעה והטרדה מינית של נשים המשויכת ל"קלישאה הנפוצה שאומרת כי לבגדים יש יכולת להזמין אונס" כך לדברי בית האופנה.

במהלך שמטרתו טיפול בסוגיית האופנה כתירוץ שמסביר את ההתנהגות התוקפנית של המטרידים מינית, קום איל פו יצאו בקולקציית פריטי לבוש שילוו בתגיות שעליהן ציטוטים של תוקפים ואנסים, שנאספו מהצהרות תקשורתיות, תיעודים משפטיים וטוקבקים אינטרנטיים, כגון: "מה חשבת שיקרה כשיצאת ככה מהבית?", "כשאת משחקת אותה חסודה זה רק מטריף אותי יותר", "מה את מתנהגת כמו ילדה קטנה?, "לא היית צריכה לגרות אותי ככה, ויתרת על הזכות להגיד "לא" כשיצאת ככה מהבית".

 

על כך נוספו גם ציטוטים מפי נשים שנפלו קורבן לתקיפה מינית: It's a dress, not a yes, Nobody asked me what my rapist was wearing, My clothes are for sale, my body is not. בחברת האופנה מציינים, כי "הגיע הזמן לנתק את הקשר בין לבוש לתקיפה מינית ולשים סוף להאשמת הקורבן: נשים אף פעם לא מבקשות את זה".

הסתירה בין האופנה לציטוטים נועדה לייצר לצופה תחושת אי נוחות שתעורר שיח ציבורי שמטרתו הנעה לפעולה בשטח. במסגרת הקמפיין ועל מנת לייצר הד תקשורתי נוסף לנושא, מתכננת החברה גם לעורר שיח ברשת, באמצעות הזמנת נשים להוסיף משפטים וציטוטים או להעלות לרשתות חברתיות תמונות שלהן מלוות בציטוטים.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לונה 14/11/2019 12:08
    הגב לתגובה זו
    ביגוד יקר במיוחד יחס מתנשא ומנוכר במיוחד כאשר יש בעיה.אינם לוקחים אחריות על פגמים פשוט מסננים.אכזבה מטורפת
  • 4.
    קמפיין ציני עם מסרים מעוותים א לה מירי רגב (ל"ת)
    מתחכמת, אה? 04/04/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ביצוע מהמם לקידום נושא חשוב (ל"ת)
    חן 02/04/2017 09:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סאן ספיר קריינית מדהימה (ל"ת)
    איילת 29/03/2017 12:26
    הגב לתגובה זו
  • הבחורה הכי מוכשרת בביזנס (ל"ת)
    מפיקה 31/03/2017 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מתחסד ואופורטוניסטי (ל"ת)
    הכוס שלי ברשותי 28/03/2017 14:14
    הגב לתגובה זו
  • לונה 14/11/2019 12:10
    הגב לתגובה זו
    צודקת פער בן המסר האנושי לבן היחס בפועל מניסיון
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.