קום איל פו
צילום: יח"צ

"היא ביקשה את זה": 'קום איל פו' משיקה קולקציית "הטרדה מינית"

בית האופנה יוצא במהלך אופנה חברתי-פרובוקטיבי ופרסומי באמצעות 'גפן טים' במטרה להעלות למודעות את החיבור המוטעה בין לבוש להטרדה מינית כלפי נשים
משה בנימין | (7)

בית האופנה קום איל פו (comme il faut) יוצא בקולקצייה חדשה וייחודית שמחברת בין אופנה להשפעות החברתיות שלה. בית האופנה שיתף פעולה עם סוכנות הקריאייטיב גפן טים בהשקת קולקציית הקיץ תחת השם She was asking for it - כותרת פרובוקטיבית המרמזת על הבאות - העלאת המודעות לפגיעה והטרדה מינית של נשים המשויכת ל"קלישאה הנפוצה שאומרת כי לבגדים יש יכולת להזמין אונס" כך לדברי בית האופנה.

במהלך שמטרתו טיפול בסוגיית האופנה כתירוץ שמסביר את ההתנהגות התוקפנית של המטרידים מינית, קום איל פו יצאו בקולקציית פריטי לבוש שילוו בתגיות שעליהן ציטוטים של תוקפים ואנסים, שנאספו מהצהרות תקשורתיות, תיעודים משפטיים וטוקבקים אינטרנטיים, כגון: "מה חשבת שיקרה כשיצאת ככה מהבית?", "כשאת משחקת אותה חסודה זה רק מטריף אותי יותר", "מה את מתנהגת כמו ילדה קטנה?, "לא היית צריכה לגרות אותי ככה, ויתרת על הזכות להגיד "לא" כשיצאת ככה מהבית".

 

על כך נוספו גם ציטוטים מפי נשים שנפלו קורבן לתקיפה מינית: It's a dress, not a yes, Nobody asked me what my rapist was wearing, My clothes are for sale, my body is not. בחברת האופנה מציינים, כי "הגיע הזמן לנתק את הקשר בין לבוש לתקיפה מינית ולשים סוף להאשמת הקורבן: נשים אף פעם לא מבקשות את זה".

הסתירה בין האופנה לציטוטים נועדה לייצר לצופה תחושת אי נוחות שתעורר שיח ציבורי שמטרתו הנעה לפעולה בשטח. במסגרת הקמפיין ועל מנת לייצר הד תקשורתי נוסף לנושא, מתכננת החברה גם לעורר שיח ברשת, באמצעות הזמנת נשים להוסיף משפטים וציטוטים או להעלות לרשתות חברתיות תמונות שלהן מלוות בציטוטים.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לונה 14/11/2019 12:08
    הגב לתגובה זו
    ביגוד יקר במיוחד יחס מתנשא ומנוכר במיוחד כאשר יש בעיה.אינם לוקחים אחריות על פגמים פשוט מסננים.אכזבה מטורפת
  • 4.
    קמפיין ציני עם מסרים מעוותים א לה מירי רגב (ל"ת)
    מתחכמת, אה? 04/04/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ביצוע מהמם לקידום נושא חשוב (ל"ת)
    חן 02/04/2017 09:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סאן ספיר קריינית מדהימה (ל"ת)
    איילת 29/03/2017 12:26
    הגב לתגובה זו
  • הבחורה הכי מוכשרת בביזנס (ל"ת)
    מפיקה 31/03/2017 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מתחסד ואופורטוניסטי (ל"ת)
    הכוס שלי ברשותי 28/03/2017 14:14
    הגב לתגובה זו
  • לונה 14/11/2019 12:10
    הגב לתגובה זו
    צודקת פער בן המסר האנושי לבן היחס בפועל מניסיון
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.