כלמוביל נפרדים מגליקמן: יונדאי ומרצדס בדרך לגדעון עמיחי

בסה"כ מסיימים כלמוביל וגליקמן שמיר סמסונוב פרק ארוך של 5 שנות עבודה משותפת שהגיעו למבוי סתום בתקופה האחרונה. המעבר לעמיחי הוא מעין סגירת מעגל עם מי שהיה מנהל הקריאייטיב הראשי ושותף בשלמור אבנון עמיחי שטיפל בתקציבי כלמוביל לפני שנים
משה בנימין | (11)

לאחר שנה רצופת מחלוקות ומהמורות, קבוצת כלמוביל נפרדת ממשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב ומעבירה את תקציבי הפרסום של יונדאי ומרצדס לידי גדעון עמיחי. בסה"כ מסיימים כלמוביל וגליקמן שמיר סמסונוב פרק ארוך של 5 שנות עבודה משותפת שהגיעו למבוי סתום בתקופה האחרונה.

הפרידה מגליקמן מצטרפת למהלך רחב יותר של היפרדות מקבוצת פובליסיס ישראל, לאחר שלפני מספר שבועות העבירה כלמוביל את תקציב הפרסום של מיצובישי שטופל בעבר בפובליסיס (שנסגר) לידי גיתם BBDO.

המעבר למשרדו של גדעון עמיחי NO NO NO NO NO YES הוא מעין סגירת מעגל והחזרת עטרה ליושנה. תקציבי כלמוביל טופלו שנים רבות על ידי שלמור אבנון עמיחי, המשרד שבו שימש עמיחי שותף ומנהל הקריאייטיב הראשי. עם פרישת עמיחי ושותפיו רמי שלמור ושלומי אבנון, המשרד קרס באופן הדרגתי ולאחר תקופת חסד של מספר חודשים כלמוביל החלה לפזר את תקציביה בקרב משרדי הפרסום.

מאז חזרתו החלקית לישראל והשקת הסניף המקומי של משרד הפרסום (ההשקה המקורית היתה בניו יורק) טיפל עמיחי בחלק מתקציבי הפרסום של קבוצת צ'מפיון מוטורס - פולקסוואגן וגולף, לצד אברהם המטפל באאודי וסיאט ומנצ' המטפלים בסקודה. לאייס נודע כי לפני מספר ימים סיכם עמיחי עם קבוצת צ'מפיון על פרידה וסיום ההתקשרות, שנועדו להכין את הקרקע למעבר החלק לכלמוביל. 

ההשלכות של סבב התקציבים מגליקמן לעמיחי ישפיעו על שני משרדים נוספים - אברהם ומנצ' שעשויים לקבל לידיהם את תקציבי פולקסוואגן. על פניו נראה כי בצ'מפיון ישנה שביעות רצון מתפקודם של שני המשרדים כך שהשלב הבא יהיה פגישות עם שניהם למו"מ מסחרי לקראת העברת התקציבים הנוספים. מנגד ייתכן שצ'מפיון תעדיף לשמר את המודל הקיים, לפיו משרד שלישי הוא זה שמטפל בתקציבי פולקסוואגן.

מצ'מפיון מוטורס נמסר בתגובה: "משרד הפרסום NO NO NO NO NO YES של גדעון עמיחי מסיים את עבודתו מול מותג פולקסווגן, החברה מודה לו על שנתיים של עבודה משותפת ופורה. תקציב מותגי צ'מפיון מוטורס - פולקסווגן, Audi, סקודה, סיאט ופולקסווגן מסחריות צפויים להתחלק בין משרדי הפרסום אברהם אברהם ומנצ'".   

 

גדעון עמיחי אמר לאייס: "בשבוע שעבר קיבלנו החלטה משותפת - על סיום ההתקשרות בין  No, No, No, No, No. Yes לבין צ'מפיון מוטורס. לאורך התקופה בה טיפלנו בתקציב - מאז אפריל 2015, הגענו להישגים משותפים רבים שאנו גאים בהם, ובראשם - שנת מכירות מצוינת לפולקסווגן ב-2016 - אחת השנים המוצלחות ביותר לפולקסווגן בישראל, וזאת בנסיבות לא פשוטות למעמדו של המותג בעולם".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עוד הוסיף עמיחי: "ברצוננו להודות לקבוצת אלייד וצ'מפיון מוטורס על ההזדמנות שניתנה לנו להתוות את התקשורת השיווקית והפרסומית של פולקסווגן בישראל, ולהביע הערכה לצוות פולקסווגן ובמיוחד לעומד בראשה - דן אורנשטיין, על שיתוף פעולה מאלף, על הקשבה שאינה מובנת מאליה, ועל חוויית עבודה מקצועית, חברית ומחבקת.  פולקסווגן תמיד יישאר מבחינתנו מותג מוערך. הייתה לנו הזכות ללוות צוות מקצועי ואהוב בצ'מפיון מוטורס".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    סולימן אבו טינף 26/01/2017 19:04
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחח enjoy
  • 6.
    עמיר לב 25/01/2017 10:18
    הגב לתגובה זו
    שיהיה בהצלחה...
  • 5.
    יפה בורוד 25/01/2017 00:02
    הגב לתגובה זו
    היו לקוח מגעיל והיו בלתי נסבלים לעבוד איתם. שיהיו צרות של מישהו אחר, אנחנו נדע להתגבר על המכה בכנף ונשיג תקציב רכב אחר.
  • ג'ורג אבו טינף 26/01/2017 19:05
    הגב לתגובה זו
    וואלה וואלה
  • אנשי גליקמן 25/01/2017 14:37
    הגב לתגובה זו
    נפרדים מכלמוביל אחרי חמש שנים של עשייה פוריה, מאומצת ומוצלחת מאד! אחרי הישגים וקמפיינים מרשימים ואחרי שנה של שיאי מכירות היסטוריים. עבדנו עם כלמוביל כצוות אחד מדהים ועשינו עבודה נפלאה, מסורה, מקצועית ויצירתית. יצאה עבודה נפלאה, לגאוות כולנו! כל אמירה אחרת לא במקומה ואינה ראויה.
  • 4.
    איפה ה 24/01/2017 19:33
    הגב לתגובה זו
    אצל מי
  • 3.
    מאשה 24/01/2017 17:15
    הגב לתגובה זו
    זה חשוב אתה יודע.... ואולי לא ממש, אם יש לקוחות שלוקחים אותך
  • 2.
    ג'וני מבפנים 24/01/2017 16:52
    הגב לתגובה זו
    גליקמן משרד נהדר שעושה דברים מדהימים . אין ספק שהעבודה עם יונדאי ומרצדס השאירה אותם מתוסכלים כי הכל שם עבודת אדפטציות שמגיעה מחו"ל בלי שום יכולת להשפיע על אופי הקריאייטיב של המותגים . מעבר לאובדן המדיה לא חושב שזה הפסד כזה גדול לגליקמן ברמת הקריאייטיב. גדעון איש קריאייטיב מטורף , מקווה שיצליח כן לעשות משהו בגזרה הזו למרות שאני לא מאמין שמחלקות השיווק בכלמוביל יירצו להתחיל לשבור את הראש באישורי קרייאייטיב חדש שנוצר בישראל מול המטות בחו"ל ובסוף גם הכל יסתכם באדפטציות . ובכלל , בהצלחה לכולם .
  • בולשיטטט (ל"ת)
    מישהי 24/01/2017 17:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלדון 24/01/2017 16:42
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שגדעון יעשה להם מודעות מקסימות.
  • של נעליך (ל"ת)
    רמי 24/01/2017 20:31
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לייט נייט

את רצועות הלייט נייט הוביל הפעם הצינור של רשת, עם 6.5% רייטינג ו-147 אלף צופים, אחריו גיא פינס עם רייטינג של 5.8% ו-138 אלף צופים ובסוף "סטורי לילה" של ערוץ 14, עם 3.3% רייטינג ו-78 אלף צופים. אחרונים בחצות מגיעים אברי ושרקי עם רייטינג של 5% ו-119 אלף צופים. במקביל אליהם, היום שהיה בערוץ 13 עם 3.8% ו-87 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.