מחקר של זניט: פרסום בסושיאל יעבור את הפרינט ב-2020
מחקר חדש של חברת המדיה הבינלאומית זניט מבשר רעות עבור תעשיית העיתונות. על פי המחקר, הפרסום בתחום הסושיאל - רשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ועוד צפוי לעקוף את ההוצאה לפרסום בתחום העיתונות עד לשנת 2020.
נתוני הצמיחה השנתיים של הפרסום בסושיאל עומדים על כ-20% מדי שנה ועד 2019 הם צפויים להגיע לשווי של 50.2 מיליארד דולר, לעומת שווי צפוי של 50.7 מיליארד דולר בשוק העיתונות. כאמור, על פי זניט, 2020 תהיה שנת המפנה שבה הסושיאל יותיר את שוק העיתונות מאחוריו. מטבע הדברים, כוחן של הרשתות החברתיות הבולטות פייסבוק וטוויטר יגבר והן ירכזו כ-20% מכל הפרסום הדיגיטלי ב-2019 (לא רק סושיאל), זאת לעומת 16% כיום.
האנליסטים של זניט מסבירים במחקר כי "האימוץ ההולך וגובר של טכנולוגיות המובייל הועיל לפלטפורמות הסושיאל והן ניצלו זאת כדי להטמיע את עצמן לחיי היומיום של המשתמשים. עבור רבים, סביבת הסושיאל היא נקודת המרכז של חייהם ומקור החדשות המרכזי. פרסומות ברשתות חברתיות מצליחות להשתלב בפיד החדשות באופן טבעי וחלק והן הרבה יותר אפקטיביות מאשר פורמטים מפריעים כגון באנרים, במיוחד במכשירים סלולריים".
שוק הפרסום יציב
הצמיחה הדו ספרתית בתחום הסושיאל מגובה על ידי יציבות של שוק הפרסום כולו, כאשר הצמיחה הגלובלית צפויה לעמוד על 4.4% ב-2017, שיעור דומה לצמיחה בשנת 2016. בזניט מציינים שגידול זה נרשם למרות אי ודאות פוליטית שמקורה בבחירות בארה"ב ופרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. הצפי לשנים הבאות עומד על 4.4% גם ב-2018 ו-4.1% ב-2019.
נתון מעניין נוסף שעולה מן המחקר מגלה כי צמיחת הפרסום בוידאו באינטרנט, שאף הוא רושם גידול דו ספרתי של 18% לא מתקרב לשוק הטלוויזיה ולא מצליח לפגוע בו. עד 2019 צפוי תחום הוידאו באינטרנט לעמוד על 35.4 מיליארד דולר גלובלי, זאת לעומת צפי של 25 מיליארד דולר בלבד לתחום הרדיו. בזניט מסבירים כי "הפרסום בוידאו באונליין נהנה אף הוא מהחדירה הגוברת של מכשירי המובייל החכמים וכן מההתפתחות והשיפור בחיבורי פס רחב ומסכים בשימוש אישי. זה הופך ונהיה מקובל יותר ויותר עבור מפרסמים להשתמש בוידאו באונליין כערוץ משלים לטלוויזיה, אך ברוב המקרים אין זה הופך לערוץ מחליף במקום הטלוויזיה. אפילו ב-2019, הפרסום בוידאו אונליין יהווה פחות מחמישית (18%) מנתח השוק של הוידאו בטלוויזיה".
- 1.סונזיה 05/12/2016 16:33הגב לתגובה זוהוא שזה לא קורה כבר עכשיו. כי זה אמור.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.