מחקר של זניט: פרסום בסושיאל יעבור את הפרינט ב-2020
מחקר חדש של חברת המדיה הבינלאומית זניט מבשר רעות עבור תעשיית העיתונות. על פי המחקר, הפרסום בתחום הסושיאל - רשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ועוד צפוי לעקוף את ההוצאה לפרסום בתחום העיתונות עד לשנת 2020.
נתוני הצמיחה השנתיים של הפרסום בסושיאל עומדים על כ-20% מדי שנה ועד 2019 הם צפויים להגיע לשווי של 50.2 מיליארד דולר, לעומת שווי צפוי של 50.7 מיליארד דולר בשוק העיתונות. כאמור, על פי זניט, 2020 תהיה שנת המפנה שבה הסושיאל יותיר את שוק העיתונות מאחוריו. מטבע הדברים, כוחן של הרשתות החברתיות הבולטות פייסבוק וטוויטר יגבר והן ירכזו כ-20% מכל הפרסום הדיגיטלי ב-2019 (לא רק סושיאל), זאת לעומת 16% כיום.
האנליסטים של זניט מסבירים במחקר כי "האימוץ ההולך וגובר של טכנולוגיות המובייל הועיל לפלטפורמות הסושיאל והן ניצלו זאת כדי להטמיע את עצמן לחיי היומיום של המשתמשים. עבור רבים, סביבת הסושיאל היא נקודת המרכז של חייהם ומקור החדשות המרכזי. פרסומות ברשתות חברתיות מצליחות להשתלב בפיד החדשות באופן טבעי וחלק והן הרבה יותר אפקטיביות מאשר פורמטים מפריעים כגון באנרים, במיוחד במכשירים סלולריים".
שוק הפרסום יציב
הצמיחה הדו ספרתית בתחום הסושיאל מגובה על ידי יציבות של שוק הפרסום כולו, כאשר הצמיחה הגלובלית צפויה לעמוד על 4.4% ב-2017, שיעור דומה לצמיחה בשנת 2016. בזניט מציינים שגידול זה נרשם למרות אי ודאות פוליטית שמקורה בבחירות בארה"ב ופרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. הצפי לשנים הבאות עומד על 4.4% גם ב-2018 ו-4.1% ב-2019.
נתון מעניין נוסף שעולה מן המחקר מגלה כי צמיחת הפרסום בוידאו באינטרנט, שאף הוא רושם גידול דו ספרתי של 18% לא מתקרב לשוק הטלוויזיה ולא מצליח לפגוע בו. עד 2019 צפוי תחום הוידאו באינטרנט לעמוד על 35.4 מיליארד דולר גלובלי, זאת לעומת צפי של 25 מיליארד דולר בלבד לתחום הרדיו. בזניט מסבירים כי "הפרסום בוידאו באונליין נהנה אף הוא מהחדירה הגוברת של מכשירי המובייל החכמים וכן מההתפתחות והשיפור בחיבורי פס רחב ומסכים בשימוש אישי. זה הופך ונהיה מקובל יותר ויותר עבור מפרסמים להשתמש בוידאו באונליין כערוץ משלים לטלוויזיה, אך ברוב המקרים אין זה הופך לערוץ מחליף במקום הטלוויזיה. אפילו ב-2019, הפרסום בוידאו אונליין יהווה פחות מחמישית (18%) מנתח השוק של הוידאו בטלוויזיה".
- 1.סונזיה 05/12/2016 16:33הגב לתגובה זוהוא שזה לא קורה כבר עכשיו. כי זה אמור.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
