
מרשים, מגניב ובינ"ל: Hooligans השיקו אתר חדש
משרד הפרסום Hooligans בבעלותם של מקס שצ'רבקוב, מרים מושינסקי ושהר לוינשטיין משיק אתר חדש לפעילותו. בהתאם לרוח המשרד ה"חוליגנית" - האתר שמציג את חזון המשרד והעבודות הבולטות עליהן הוא חתום נראה מרשים, עדכני ובינלאומי כשהוא מציב דגש מרכזי על ויז'ואלים מרתקים בפורמט רחב, המשלבים השפעות שונות, מציורים קלאסיים ועד מותגים קולנועיים כגון מלחמת הכוכבים. איכשהו, המשרד שמתאמץ מאוד לעשות הכל "מגניב" עם הקפדה על כל פסיק ופיקסל, מצליח לעשות את זה בלי להיראות מתאמץ.
בעמוד הפייסבוק שלה כתבה לוינשטיין: "אחרי חבלי לידה של רכבת קלה ממוצעת, אנחנו גאים להשיק את האתר החדש והמהפנט שלנו! מעתה, כשתרצו לרגל אחר הקמפיינים הכי אכזריים שנרקחים במרתפים הכי אפלים, יש לכם לינק". את הפרויקט ניהלה רוית וייסמן, על פיתוח האתר אחראי עמרי הכט ועל הארט והעיצוב חתומים מרים מושינסקי וינאי הלוי. גזרת הקריאייטיב והקופי הייתה בידיה של שהר לוינשטיין ובמשרד מציינים כי שצ'רבקוב לקח לעצמו את עניין ה"מורל והצלפות".
כאמור, האתר שמשלב בין אנגלית לעברית מתפרש על פני מסך שלם, כשהוא מציג 5 מסכים שניתן לדפדף ביניהם באמצעות חיצים בצידי המסך, שמאל וימין, או באמצעות קליק על 5 אייקונים עגולים חלולים בתחתית המסך, שכל אחד מהם מעוטר באיור שנפתח בתוך עיגול רחב יותר. המסך הראשי מציג את שם המשרד בפונט מוגדל לצד הכיתוב: Full Stack Creative Agency, במסך השני מופיע חזון ה"אני מאמין" של המשרד, בשלישי קטגוריות הפעילות של המשרד, ברביעי 4 יסודות החשיבה שמניעים את תהליך העבודה במשרד ובחמישי רשימת הלקוחות של המשרד בעבר ובהווה.
השפה הקריאייטיבית של ה-Hooligans כתפיסה עצמית, היא משהו שניתן למצוא לו גם ביטוי בחלק מהעבודות עליהן חתום המשרד. בכלל, כאמירה, זו שאלה גדולה שראוי שכל משרד ישאל את עצמו - ואז ייצא לבדוק האם ניתן למתוח קו ישר בין ערכיו כפי שהוא מנסח אותם לבין התוצרים הקריאייטיביים שעליהם הוא חתום. מנגד, ייתכן שה-Hooligans פשוט נהנים מיתרונות הגודל, או הקוטן במקרה שלהם. קשה לשמור על אופי ייחודי ו-DNA מובחן כשאתה צומח למימדי ענק ומאבד את האווירה הבוטיקית. ביטויים נוספים לאותה שפה שמעידה על המשרד ניתן למצוא בתמונות אלו.
גלילה אחת של האתר מובילה את הגולש לחלק שמתחת למסך הכניסה שבו מופיע סרגל שעליו קטגוריות פעילות של המשרד ובכל אחת מהן העבודות המשויכות אליו. בין הקטגוריות: אנימציה, אפליקציות, תוכן, מוצרים דיגיטליים, דיספליי, גיימינג ועוד.
ומה קורה אצל הגדולים? הזנחה מאכזבת
יותר מהכל, השקת האתר של ה-Hooligans מזכירה לנו כמה הגזרה הזו בקרב משרדי הפרסום הישראליים היא דלה, משעממת ומוזנחת בשונה מאוד מהנעשה בעולם. קלישאת "הסנדלר הולך יחף" היא אנדרסטייטמנט מעליב במקרה הזה ועדות נוספת לקשיי ההתאקלמות של המשרדים לעידן הדיגיטל, אפילו ב-2016. יוצאים מן הכלל ובולטים לטובה, האתרים של חברת הפרסום והמיתוג Awesome ואתר האינטרנט של סוכנות הפרסום GO UFO. מקאן תל אביב גם הוא מציג אתר שנראה טוב, קל לניווט ועמוס בתוכן (אולי טו מאצ') שכולל את עבודות המשרד וטורים של עובדיו. משרדים נוספים שעומדים בתנאי הסף המתבקשים הם גיתם BBDO ויהושע TBWA. משרדי ענק אחרים שעל סמך יכולתם הקריאייטיבית נכשלים בכל הקשור לנוכחות הדיגיטלית שלהם הם באומן בר ריבנאי עם עמוד נחיתה בסיסי, שחור, בעיצוב שלא עודכן כבר כמה שנים טובות ואדלר חומסקי שחיפוש אחריו בגוגל פשוט לא מוביל לשום מקום.- 6.אסף 10/11/2016 13:54הגב לתגובה זומן הסתם ללא אישור...
- 5.אלופי עולם! אין עליהם ולא יהיה. (ל"ת)תהיו בקשר 09/11/2016 14:39הגב לתגובה זו
- 4.לא נפלתי, הם משלמים לאייס על היח״צ? (ל"ת)מבין 09/11/2016 08:43הגב לתגובה זו
- 3.אוחנה 08/11/2016 16:21הגב לתגובה זוהמצב רע מאוד. כתבת - מרשים, עדכני ובינלאומי כשהוא מציב דגש מרכזי על ויז'ואלים מרתקים בפורמט רחב. חשבתי ואוו, מה אמצא שם. נכנסתי בשקיקה. אתר וורדפרס (סביר ואפילו לא רע) - גרסת 2015.
- 2.מעריץ 08/11/2016 14:56הגב לתגובה זוגם האתר וגם העבודות. שאפו גדול!
- 1.תמר 08/11/2016 14:15הגב לתגובה זומי שחכם יעבור מכל הגדולים וכל החדשים הקטנים שרוצים להיות גדולים והופכים להיות בדיוק כמותם למשרד כזה

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.