נדב פרסמן. קמפיין דג הזהב
צילום: יח"צ

עד קאן: קמפיין דג הזהב של מנצ' בטייק-אוף על מצב התאגיד

בקמפיין שמריץ טייק אוף על מצבו של תאגיד השידור החדש הנלחם בתכניות לביטולו מככבים סמנכ"לי קריאייטיב ממשרדי הפרסום המובילים בישראל לצד אנשי שיווק
משה בנימין | (7)

חודש וחצי לפני המועד האחרון להגשת העבודות לתחרות דג הזהב (23) של רשת שוקן (הארץ), משרד הפרסום מנצ' המלווה את קבוצת הארץ, עולה עם קמפיין כדי לעודד את משרדי הפרסום המקומיים לתת "פוש" אחרון לפני הסוף.

בקמפיין שמריץ טייק אוף על מצבו של תאגיד השידור החדש הנלחם בתכניות לביטולו מככבים סמנכ"לי קריאייטיב ממשרדי הפרסום המובילים בישראל לצד אנשי שיווק, כגון נדב פרסמן משנה למנכ"ל מקאן תל אביב, טל פרלמוטר משמעוני פינקלשטיין שזכה במקום ה-1 בתחרות האחרונה (22), דני יעקובוביץ', סמנכ"ל הקריאייטיב של גיתם BBDO וגיא ינאי סמנכ"ל השיווק של רקיט בנקיזר. 

דג הזהב היא תחרות קריאייטיב שהפכה למסורת שנתית. במסגרתה מתבקשים משרדי הפרסום לעצב מודעות יצירתיות עבור לקוחותיהם, וברוב המקרים מדובר ביוזמות ייחודיות שבימים כתיקונם הלקוחות יעדיפו להשאיר על רצפת חדר העריכה. התחרות הפכה לזירה שבה המשרדים מרשים לעצמם "לעוף" ברעיונות ומדי שנה ניתן למצוא בה כמה מהרעיונות הטובים ביותר שבסוף גם זוכות להתפרסם בעיתונים ומגזינים ללא קשר לדג הזהב. 

עם קבלת העבודות מתכנס צוות שיפוט שכולל את סמנכ"לי הקריאייטיב המובילים בישראל ואלו מחליטים בהצבעה גלויה על המודעות הטובות ביותר וקובעים את שלושת המקומות הראשונים. בראש צוות השופטים עומד יורם לוי, שותף ומנהל קריאייטיב ראשי במשרד הפרסום ברוקנר יער לוי. מטעם קבוצת הארץ ורשת שוקן מנהלת את התחרות המנהלת המסחרית סיגל סינואני

לזוכים בשלושת המקומות הראשונים מוענקות חבילות טיסה ואירוח בפסטיבל קאן לפרסום, הנחשב לאירוע הפרסום הגדול בעולם, הן בכמות העבודות המוגשות והן בכמות המשתתפים המגיעים לריביירה הצרפתית מדי שנה בשבוע האחרון של יוני. השנה, בנוסף למגזין הפרינט, אתר הארץ ישיק מדור אינטראקטיבי שיתמול בתחרות ובו יופיעו המודעות המשתתפות. המודעה שתזכה לכמות השיתופים הגדולה ביותר תזכה בתואר "בחירת הקהל" ותקודם גם באתרי הארץ ו-The Marker, כאשר הזוכים יקבלו חופשה בארץ ל-2 עובדי משרד ולקוח.  

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    COPYY 28/12/2016 12:55
    הגב לתגובה זו
    אנחנו רוצים את המגזין דרך למי מתקשרים שישלחו לנו למישרד
  • 5.
    כישלון ידוע מראש... (ל"ת)
    חבל 01/11/2016 22:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אויש זה מעולה! (ל"ת)
    דורית 01/11/2016 18:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בשלושת המודעות השתמשו בפונט שונה (ל"ת)
    מוזר 01/11/2016 18:26
    הגב לתגובה זו
  • בשלוש המודעות (ל"ת)
    עברית 08/11/2016 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מצ.חיק 01/11/2016 17:39
    הגב לתגובה זו
    קאן=כאן. קלטתם את הקטע?? מבריק
  • 1.
    כנ"ל, לתחרות כנ"ל (ל"ת)
    קמפיין סתמי, לתעשייה 01/11/2016 16:17
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.