גור מגידו ועמית תומר מצטרפים לדסק הכלכלי בתאגיד השידור
הדסק הכלכלי של תאגיד השידור בהקמה כאן מתגבש בימים אלו, תחת ניהולו של שאול אמסטרדמסקי. לאייס נודע כי השבוע חתמו בתאגיד גור מגידו מגלובס ועמית תומר ממעריב.
גור מגידו (33) הוא עורך דין במקצועו שנכנס לתחום התקשורת רק לפני שנתיים – עם הצטרפותו לגלובס שם שימש ככתב משפט, וגם - חבר ועד העובדים ושותף למאבק בשנה שעברה בתכנית הקיצוצים ביומון הכלכלי. בין חשיפותיו בתקופה זו אפשר למנות את "פרשת חברת אדמה" על שיווק אדמות חקלאיות, ו"תכנית הנאנסות" על תפירת תיק לעו"ד, שהוביל לביקורת קשה על יועץ התקשורת מוטי מורל. כמו כן פרסם תחקירים על ענף היהלומים וקרקעות בשטחים, חלק עם משה ליכטמן. בדסק הכלכלי יעסוק מגידו בנושאים משפטיים הקשורים לתחום הכלכלי, כגון פירוקים ועוד.
עמית תומר (23) שימשה עד לפני כשנה ככתב הבריאות של מעריב, אליו הגיעה מגל"צ, שם סיקרה בין היתר את עולם התקשורת, ובהמשך את תחום הבריאות והצרכנות. בין חשיפותיה - פרשת המיילדת האתיופית כאשר יולדת באיכילוב סירבה שמיילדת יוצאת אתיופיה תיילד אותה והבית חולים שיתף פעולה. בשנה האחרונה החלה לימודי משפטים בעברית ותסריטאות בסם שפיגל.
בשבוע שעבר הצטרף לדסק הכלכלי של התאגיד עקיבא ווייס, הכתב הפוליטי של אתר בחדרי חרדים. את דרכו המקצועית החל בקווי הנייעס החרדים, ובשנתיים האחרונות עבד ב'בחדרי'. עקיבא ווייס חשף את המעבר של השר אריה דרעי ממשרד הכלכלה למשרד הפנים כדי לאפשר את אישורו של מתווה הגז לו הוא התנגד. כמו כן הוא חשף את דבריו של הרב הראשי לשעבר ורבה של ירושלים, הרב עמאר נגד הקהילה הגאה אחרי רצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה, דבר שעורר סערה גדולה.
שלושתם, יחד עם אמסטרדמסקי, הם לא סוף פסוק בגיוס לדסק שאמור לתת מענה ל-3 הזרועות של התאגיד – טלוויזיה, רדיו ודיגיטל. הדסק אמור לגייס עוד עובדים – כתבים, עורכים ומגישים.
בתאגיד אישרו את הפרטים. מגידו מסר לאייס: "ב'גלובס' קיבלתי במה פתוחה וחופשית כעיתונאי, וגם תמיכה ואמון שממש לא ברורים מאליהם בעיני, ואני מלא הערכה על כך. הקושי הגדול ביותר מבחינתי, הוא בהחלטה לעזוב את חברי המעולים לוועד העובדים של העיתון ואת העיתונאים המעולים שעובדים בעיתון. אני שמח על ההזדמנות לעבור ל'כאן', שלדעתי יביא בשורה לעיתונות בארץ, ולמרות כל הקשיים, אני מעריך שיהפוך לכלי תקשורת עוצמתי, חופשי, מגוון, וגם נשכני כשצריך".
עמית תומר מסרה לאייס: "אני שמחה מאוד להצטרף ל'כאן'. האירועים האחרונים מבהירים בעיניי יותר מתמיד את החשיבות של שידור ציבורי עצמאי וחזק, ולכן אני גאה ונרגשת במיוחד על ההזדמנות לקחת חלק בלגרום לזה לקרות בשלל הפלטפורמות".
- 1.רוני 21/01/2019 16:55הגב לתגובה זולא ראוי לתת לאחת כזו להרצות לנו ,לא מעניינת תוכן דל

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
