המיליונים אצל רגב: בהחלטת ממשלה - לפמ תנוהל תחת משרד התרבות והספורט

בסיכום הפעילות של שנת 2015, מחזור ההוצאה לפרסום הריאלי של לפמ עמד על כ-133 מיליון שקלים המהווה עלייה של כ-13% לעומת סיכום שנת 2014
משה בנימין | (6)
נושאים בכתבה לפמ מירי רגב

הבוקר בישיבת הממשלה נפל דבר שעבור שרי הממשלה עובר בקלות יחסית אך בפועל יכול להפוך לעניין רב משמעות. שרת התרבות מירי רגב קיבלה לידיה את האחריות על לשכת הפרסום הממשלתית - זאת לאחר הצבעה בישיבת הממשלה, בה החלטת ראש הממשלה שניקה את שולחנו מסמכות זו -  אושרה בתמיכה מלאה, פרט לחברת הכנסת גילה גמליאל.

בשנים האחרונות לשכת הפרסום הממשלתית סונפה למשרד ההסברה שישב תחת לשכת ראש הממשלה. למעשה בפועל, האחריות על לשכת הפרסום הממשלתית שתחת ידיעה מוזרמים מיליוני שקלים לפרסום קמפיינים של משרדי הממשלה השונים ותכניות לאומיות סונף למשרד התקשורת ולשכת ראש הממשלה - שניהם תחת תחום אחריותו של ראש הממשלה ביבי נתניהו.

על פי דירוג יפעת בקרת פרסום האחרון לחציון הראשון של 2016, לשכת הפרסום הממשלתית מחזיקה בידיה תקציב ריאלי של כ-67 מיליון שקלים כשהיא מתברגת במקום ה-9 בהוצאה לפרסום בישראל. בסיכום הפעילות של שנת 2015, מחזור ההוצאה לפרסום הריאלי של לפמ עמד על כ-133 מיליון שקלים המהווה עלייה של כ-13% לעומת סיכום שנת 2014.

לפמ נחשבת לאחד משחקני הפרסום המובילים בישראל, כשהיא נמדדת מול משרדי הפרסום העצמאיים המובילים בשוק. הלשכה אחראית על קמפיינים של משרדי הממשלה השונים, בהתאם לרפורמות נקודתיות, מהלכי הסברה לאומיים ופעילות שוטפת כגון זו של משרד התחבורה. מודל העבודה המקובל של הלשכה מתבסס על צוות קבוע של עובדי הלשכה לצד עובדי פרילאנס בתחום הקריאייטיב המגויסים לפי משימה, בהתאם למכרז. 

לפני מספר חודשים פרש מתפקידו כמנכ"ל לפמ גדי מרגלית (משמש כיום כמנכ"ל עיריית חיפה) מי שכיהן בתפקיד בשנים האחרונות והפך לדמות דומיננטית. תחת ניהולו של מרגלית הלשכה זכתה למחמאות על מהלכי קריאייטיב מוצלחים, כשמנגד נרשמה חזית מלחמתית בין מרגלית ולפמ למשרדי הפרסום. מאבק זה היה בהובלת חנה רדו מקבוצת מקאן תל אביב שביקרה את לפמ שתחת ידיה מנוהלים מחזורים של עשרות מיליוני שקלים ללא מכרז. רדו הגדירה את לפמ "דיקטטורה" ומרגלית הגיב לדבריה כשאמר: "היא מאשימה אותי שאני משלם לעובדים על סקיצות? על זה שאני יותר צדיק מהאפיפיור?"

נכון לעכשיו כסא המנכ"ל של לפמ טרם אויש. רגב תקבל לידיה את לשכת הפרסום כשהכוח בידיה לבחור את המינוי שישמש בתפקיד תחתיה. תפקיד שמטבע הדברים ייתפר לפי המידות שהשרה תקבע, ויוכל לבוא לידי ביטוי בנאמנות מקסימלית ובהליכה על פי רוח המפקד.  

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מה שבטוח,המנכ"ל החדש לא יהיה אשכנזי. (ל"ת)
    רגב=אשכנזיריין 01/08/2016 12:19
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שגית 31/07/2016 19:58
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לתקשורת אחרת, מדברת ומחוברת לעם. מירי עושה בית ספר לתקשורת, אלופה!!!
  • 4.
    אוי ואבוי (ל"ת)
    קובי 31/07/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לאן הגענו? פשוט פשיטת רגל והכל פולטיקה (ל"ת)
    ישראלית מהתחום 31/07/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לאה 31/07/2016 14:19
    הגב לתגובה זו
    אוי לבושה. לתת לרגב עוד צעצוע לקדם את רגשי הנחיתות שלה? התכוננו לכך שמעכשיו כל הפרסומות של לפ"מ תהיינה בסגנון כפרה ונשמה .
  • 1.
    תיקון: גדי מרגלית פרש בדיוק לפני חודש (ל"ת)
    עובדת בלפמ 31/07/2016 13:24
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.