פרסום ראשון

רעידת אדמה ב-y&r ישראל: גיא בר ויובל וינגסט התפטרו - האם הסניף הישראלי ייסגר?

אתמול הגישו המנכ"ל והמשנה למנכ"ל את התפטרותם הרשמית ל-y&r העולמית לאחר שבחודשים האחרונים ניסו להוציא את המשרד לדרך חדשה באמצעות רכישה ומיזוג של חברת דיגיטל בישראל, ללא הצלחה וללא גיבוי מהרשת שבתחילה הביעה נכונות אך לא אישרה את המהלך לבסוף
משה בנימין | (8)

האם הסניף הישראלי של y&r ישראל ייסגר בקרוב? סבירות גבוהה למהלך שכזה קיימת לאור רעידת האדמה במשרד עם הגשת התפטרותם של גיא בר המנכ"ל ויד ימינו - המשנה למנכ"ל יובל וינגסט. התפטרותם של בר ווינגסט היא עדות למשבר החריף במשרד הפרסום, מספר חודשים לאחר שהמנכ"ל הקודם אדם אבנון פרש מהמשרד.

אתמול (יום ד') הגישו וינגסט ובר את התפטרותם הרשמית ל-y&r העולמית לאחר שבחודשים האחרונים ניסו השניים להוציא את המשרד לדרך חדשה באמצעות רכישה ומיזוג של חברת דיגיטל בישראל, ללא הצלחה, וללא רוח גבית מהרשת העולמית שבתחילה הביעה נכונות למהלך שכזה, אך לבסוף לא אישרה אותו למרות מספר אלטרנטיבות שבר ווינגסט שמו על השולחן. התפטרותם של השניים טומנת בתוכה הבעת אי אמון של שני הצדדים - בר ווינגסט מחד, שהבינו כי המסלול אותו הציעו לרשת נדחה ו-y&r מנגד שלא נתנה אור ירוק למהלך רכישה שכזה למרות מגעים שניהלו השניים בשנה האחרונה, ובכך סימנה להם את העתיד הלוטה בערפל. 

בר שהצטרף למשרד לפני 3 שנים יישאר בתפקידו עד לינואר 2017 ואילו וינגסט שהצטרף מאוחר יותר יישאר במשרד עד לסוף חודש ספטמבר הקרוב. בהודעה הרשמת של y&r נמסר כי: "גיא ויובל היוו חלק מהותי מפעילותה של y&r ישראל לאורך השנים האחרונות. אנו מאחלים להם בהצלחה בדרכם בהמשך. אנו צפויים להכריז על תכניות חדשות עבור y&r ישראל בקרוב". כך לדברי אנדרו דימטריו, נשיא y&r אירופה שתחת אחריותו נמצא הסניף הישראלי.

במשרד הפרסום מועסקים כעת כ-32 עובדים, שמטבע הדברים גם עתידם אינו ברור. המשרד שבגלגולו הראשון נקרא שלמור אבנון עמיחי y&r ישראל, עם רכישת המניות של הרשת העולמית, היה שנים רבות בצמרת ענף הפרסום עד לרגע המפנה שטרף את הקלפים עם פרישתם של המייסדים: רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי. הקריסה לא איחרה להגיע. באופן שלא היה לו תקדים בענף המקומי - כמעט בין לילה, במונחי הענף, המשרד איבד תקציבים רבים, מחזור הפעילות שלו קטן באופן דרסטי, מעמדו בשוק נשחק ותדמיתו איבדה מזוהרה. מאז המשרד דשדש בשלהי העשירייה השנייה ולמרות שהצליח לבלום את הירידה בנתחי הפעילות - הוא היה ועדיין רחוק מהכסף הגדול. רצונם של בר ווינגסט למזג לתוכם משרד דיגיטל בולט מהשוק המקומי היה אחד הניסיונות האחרונים להרים את הראש אך כאמור, בסופו של יום, לא גובה על ידי הרשת העולמית.

מבחינת התקציבים המנוהלים במשרד השאלה הגדולה שנותרה פתוחה היא לגבי מותגי שטראוס המנוהלים במשרד. מטבע הדברים, אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי שחולקים את הטיפול בתקציבי שטראוס יחד עם y&r לוטשים עיניים לנתחי הפעילות האלו כאשר מנגד, לא בטוח ששטראוס תעשה עם המשרד חסד כלשהו ותחפש פרטנר חדש. אפשרות נוספת היא שמשרד שלישי יוכל להרוויח מהסיטואציה וייכנס במקומו של y&r לרשימת הספקים של המחלבה.

לאייס נודע כי בין המשרדים עימם ניסו בר ווינגסט לקדם מהלך רכישה עלו שמות מובילים כגון אלנבי בבעלותם של שרוליק איינהורן וגיא אסיף, וה-Hooligans בבעלותם של שהר לוינשטיין, מקס שצ'רבקוב ומרים מושינסקי שגם חולק עם y&r את הטיפול בתקציבי שטראוס בגזרת הדיגיטל.

המנכ"ל והמשנה למנכ"ל קיימו שיחות עם לקוחות המשרד, שבהן הסבירו על הצפוי בחודשים הקרובים. בשעות אלו מתבשרים העובדים על הנעשה במשרד ובמקביל הרשת העולמית פנתה ללקוחות עם הבהרה נוספת, וכן הודיעה כי נציגה הבכיר יגיע לישראל במהלך חודש אוגוסט כדי להסביר ללקוחות על התכניות העתידיות של הרשת בישראל.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

נכון להיום, התקציבים הבולטים במשרד הפרסום, שיש להניח שחלקם כבר בוחנים את המשך דרכם בעוד הם מקבלים פניות ממשרדים מתחרים, הם: שטראוס עם כל חטיבת המלוחים ובראשם תפוצ'יפס, יטבתה, ENERGY, קבוצת ג'רוזלם פוסט, המכללה האקדמית תל אביב יפו, שפמ ותחנות הרדיו של קול ישראל, AVIS, פלסאון ומרכנתיל דיסקונט.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    דור 31/07/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    נראה יותר כאילו זה עבר בשקט ודממה ולא ממש מעניין אף אחד.
  • 7.
    פרסמן החתים אותם קופי וארט (ל"ת)
    ככה אומרים 31/07/2016 12:17
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ערן 29/07/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    חבל שהמשרד הזה לא נסגר לפני חמש שנים. זה כמו כדורגלן שממשיך לשחק הרבה הרבה אחרי השיא שלו עד שהוא נהיה פתטי. שלמור אבנון עמיחי הציב סטנדרטים חדשים בעולם הפרסום בעשור הקודם. מה שוקרה איתו בשנים האחרונות זה אפילו לא צל חיוור. זה פשוט כלום. מסכנים העובדים אבל לא ממש ברור איך הכלום הזה שילם משכורות ל-32 עובדים
  • 5.
    אוי אוי אוי 28/07/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    מאחל לעובדים למצא עתיד טוב יותר מאשר אניית הפאר הזאת שבכל פעם מצליחה להמציא מצולות עמוקים יותר ולטבוע לתוכם.
  • 4.
    עובד לשעבר במשרד 28/07/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    אחרי שהשניים האלה הרסו את המשרד הם התפטרו. במיוחד המלוקק עם הג'ל. בטח סגר לעצמו כבר ג'וב בגיתם
  • 3.
    יובל 28/07/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
    אחד המשרדים המפוארים שהיו פה בארץ
  • 2.
    גיא בר לא קצת יצור? תתבגר. בלי ג'ל (ל"ת)
    נדב שיינברג 28/07/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    NO NO NO 28/07/2016 11:13
    הגב לתגובה זו
    המורשת האמתית של גדעון. אריות מסורסים בגין שקרים בקאן ומשרד שהוא עוד שקר אחד גדול. דפק תעשייה שלימה במציצות ללקוחות. שום מקצועיות, שום אג'נדה, שום כלום. לך תתן איזו הרצאה גדעון.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.