גדעון עמיחי על סוס טרויאני: מה עושה סוס ענק במשקל 2 טון באוניברסיטת תל אביב?
הדבר הראשון שקופץ לראש כשרואים את המיצג הענק מחוץ לאולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב, הוא מיצג הענק של בקבוק המכוניות המרוסקות מ-2010, הפקה של שלמור אבנון עמיחי עבור עמותת אור ירוק. זה לא מפתיע, אם כן, שמאחורי המיצג הנוכחי - סוס טרויאני ענק שמורכב מאלפי חלקים שונים של מחשבים, סמארטפונים, טאבלטים ועוד הנגועים בווירוסים שונים ותוכנות זדוניות - עומד גדעון עמיחי, עם משרדו No, No, No, No, No, Yes.
המיצג שנקרא Cyber Horse 2016 נחשף הבוקר (יום ב') באוניברסיטת תל אביב עם פתיחתו של שבוע הסייבר הלאומי השישי. הסוס שוקל כ-2 טון ומתנשא לגובה של 6 מטרים. הוא ניצב בשערי האולם (סמולרש), עשוי ברזל ועץ ועליהם אלפי חלקיקי מחשב, מסכים, אייפדים, מקלדות, סמארטפונים, טלוויזיות ועוד, הנגועים כולם בווירוסים שונים ותוכנות זדוניות אשר יצאו מכלל שימוש. במשרד מסבירים כי "כמו בסיפור המיתולוגי...המיצג טומן בחובו חדשות רעות, ממתין שהדלתות תיפתחנה. האם הוא יצליח להיכנס פנימה? או משתתפי הכנס יחסמו את דרכו?".
מן ההיבט האינטראקטיבי - הסוס קם לחיים ומייצר אינטראקציה דיגיטלית עם הבאים לאירוע, באמצעות חשבון טוויטר אישי שנפתח תחת שמו, שם הוא עוקב אחרי משתתפי ואורחי הועידה ומגיב למתרחש בסביבתו האוניברסיטאית.
לדברי גדעון עמיחי: "אנחנו שמחים להיות משרד קריאייטיב אשר מצליח לתרום לפרוייקטים ממגוון רחב של תחומים. תמיד האמנתי שצוות פרסום מוצלח יכול לכבוש פסגות לא רק בפסטיבלי פרסום ואני שמח שאנחנו מצליחים לעשות זאת".
יו"ר המרכז למחקר סייבר בינתחומי באוניברסיטת ת"א והמארח של הכנס, אלוף (במיל.) פרופ' יצחק בן ישראל אמר: "מאחורי המיצג הייחודי שהוכן במיוחד עבור שבוע הסייבר אותו אנו עורכים זו השנה השישית, עומדים כמה מסרים. אנחנו חיים בעידן בו הגנה על נכסים קיברנטיים הופכת להיות סבוכה יותר ויותר מיום ליום. כל יום נוצרות ממוצע כ-250,000 תוכנות סייבר עוינות. זהו העידן של הנוזקות, עידן הרוגלות, הווירוסים, התולעים, טפילי המחשב, ותוכנות הכופר ואין דימוי מתאים יותר לייצג את הקודים הזדוניים הללו, מאשר דימוי הסוס הטרויאני".
קרדיטים:
צוות No, No, No, No, No, Yes: גדעון עמיחי, גיל אביים, לירון בן יעקב, זאב רביד, דפנה צרור, תמר היילווייל, ליאת לפושין, גלי נמדר-שניר, משה בניסתי ורוני שניידר.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
ביצוע והקמה: יעקב תורגמן, גדי מימון, ג'ק רובינזון תפאורות.
הפקה: ישי הדס, אורית פינקו
צלם: אמנון חורי
עורך: ישראל אוחיון
קריין: הרווי גולד
פוסט: גרביטי
סאונד: סאונדהאוז
- 4.שלחופת השלפוחית 20/06/2016 19:43הגב לתגובה זואבל מרשים, אין ספק. הטוויטר מיותר מאין כמוהו, אבל חייבים להכנס גם לקטגוריית סייבר. אהבתי שהם דאגו לקייס לקאן עוד לפני שהמיצג עלה. ככה עובדים!
- 3.בניגוד למכוניות ההרוסות, הסיפור פה הוא קצת LAME (ל"ת)לא נפלתי 20/06/2016 11:55הגב לתגובה זו
- 2.חביב אבל קצת מגלומני ומיושן כמו סוס טרויאני (ל"ת)הפרה מרוזניס 20/06/2016 11:50הגב לתגובה זו
- 1.מחסום 300 20/06/2016 11:12הגב לתגובה זוגם הקמפיין של הוודקה היה מועתק מקמפיין רוסי רוחות האוויר החם של שלמור זה מעיק בחום הזה של תל אביב
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
