גדעון עמיחי על סוס טרויאני: מה עושה סוס ענק במשקל 2 טון באוניברסיטת תל אביב?
הדבר הראשון שקופץ לראש כשרואים את המיצג הענק מחוץ לאולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב, הוא מיצג הענק של בקבוק המכוניות המרוסקות מ-2010, הפקה של שלמור אבנון עמיחי עבור עמותת אור ירוק. זה לא מפתיע, אם כן, שמאחורי המיצג הנוכחי - סוס טרויאני ענק שמורכב מאלפי חלקים שונים של מחשבים, סמארטפונים, טאבלטים ועוד הנגועים בווירוסים שונים ותוכנות זדוניות - עומד גדעון עמיחי, עם משרדו No, No, No, No, No, Yes.
המיצג שנקרא Cyber Horse 2016 נחשף הבוקר (יום ב') באוניברסיטת תל אביב עם פתיחתו של שבוע הסייבר הלאומי השישי. הסוס שוקל כ-2 טון ומתנשא לגובה של 6 מטרים. הוא ניצב בשערי האולם (סמולרש), עשוי ברזל ועץ ועליהם אלפי חלקיקי מחשב, מסכים, אייפדים, מקלדות, סמארטפונים, טלוויזיות ועוד, הנגועים כולם בווירוסים שונים ותוכנות זדוניות אשר יצאו מכלל שימוש. במשרד מסבירים כי "כמו בסיפור המיתולוגי...המיצג טומן בחובו חדשות רעות, ממתין שהדלתות תיפתחנה. האם הוא יצליח להיכנס פנימה? או משתתפי הכנס יחסמו את דרכו?".
מן ההיבט האינטראקטיבי - הסוס קם לחיים ומייצר אינטראקציה דיגיטלית עם הבאים לאירוע, באמצעות חשבון טוויטר אישי שנפתח תחת שמו, שם הוא עוקב אחרי משתתפי ואורחי הועידה ומגיב למתרחש בסביבתו האוניברסיטאית.
לדברי גדעון עמיחי: "אנחנו שמחים להיות משרד קריאייטיב אשר מצליח לתרום לפרוייקטים ממגוון רחב של תחומים. תמיד האמנתי שצוות פרסום מוצלח יכול לכבוש פסגות לא רק בפסטיבלי פרסום ואני שמח שאנחנו מצליחים לעשות זאת".
יו"ר המרכז למחקר סייבר בינתחומי באוניברסיטת ת"א והמארח של הכנס, אלוף (במיל.) פרופ' יצחק בן ישראל אמר: "מאחורי המיצג הייחודי שהוכן במיוחד עבור שבוע הסייבר אותו אנו עורכים זו השנה השישית, עומדים כמה מסרים. אנחנו חיים בעידן בו הגנה על נכסים קיברנטיים הופכת להיות סבוכה יותר ויותר מיום ליום. כל יום נוצרות ממוצע כ-250,000 תוכנות סייבר עוינות. זהו העידן של הנוזקות, עידן הרוגלות, הווירוסים, התולעים, טפילי המחשב, ותוכנות הכופר ואין דימוי מתאים יותר לייצג את הקודים הזדוניים הללו, מאשר דימוי הסוס הטרויאני".
קרדיטים:
צוות No, No, No, No, No, Yes: גדעון עמיחי, גיל אביים, לירון בן יעקב, זאב רביד, דפנה צרור, תמר היילווייל, ליאת לפושין, גלי נמדר-שניר, משה בניסתי ורוני שניידר.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
ביצוע והקמה: יעקב תורגמן, גדי מימון, ג'ק רובינזון תפאורות.
הפקה: ישי הדס, אורית פינקו
צלם: אמנון חורי
עורך: ישראל אוחיון
קריין: הרווי גולד
פוסט: גרביטי
סאונד: סאונדהאוז
- 4.שלחופת השלפוחית 20/06/2016 19:43הגב לתגובה זואבל מרשים, אין ספק. הטוויטר מיותר מאין כמוהו, אבל חייבים להכנס גם לקטגוריית סייבר. אהבתי שהם דאגו לקייס לקאן עוד לפני שהמיצג עלה. ככה עובדים!
- 3.בניגוד למכוניות ההרוסות, הסיפור פה הוא קצת LAME (ל"ת)לא נפלתי 20/06/2016 11:55הגב לתגובה זו
- 2.חביב אבל קצת מגלומני ומיושן כמו סוס טרויאני (ל"ת)הפרה מרוזניס 20/06/2016 11:50הגב לתגובה זו
- 1.מחסום 300 20/06/2016 11:12הגב לתגובה זוגם הקמפיין של הוודקה היה מועתק מקמפיין רוסי רוחות האוויר החם של שלמור זה מעיק בחום הזה של תל אביב
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
