גדעון עמיחי על סוס טרויאני: מה עושה סוס ענק במשקל 2 טון באוניברסיטת תל אביב?
הדבר הראשון שקופץ לראש כשרואים את המיצג הענק מחוץ לאולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב, הוא מיצג הענק של בקבוק המכוניות המרוסקות מ-2010, הפקה של שלמור אבנון עמיחי עבור עמותת אור ירוק. זה לא מפתיע, אם כן, שמאחורי המיצג הנוכחי - סוס טרויאני ענק שמורכב מאלפי חלקים שונים של מחשבים, סמארטפונים, טאבלטים ועוד הנגועים בווירוסים שונים ותוכנות זדוניות - עומד גדעון עמיחי, עם משרדו No, No, No, No, No, Yes.
המיצג שנקרא Cyber Horse 2016 נחשף הבוקר (יום ב') באוניברסיטת תל אביב עם פתיחתו של שבוע הסייבר הלאומי השישי. הסוס שוקל כ-2 טון ומתנשא לגובה של 6 מטרים. הוא ניצב בשערי האולם (סמולרש), עשוי ברזל ועץ ועליהם אלפי חלקיקי מחשב, מסכים, אייפדים, מקלדות, סמארטפונים, טלוויזיות ועוד, הנגועים כולם בווירוסים שונים ותוכנות זדוניות אשר יצאו מכלל שימוש. במשרד מסבירים כי "כמו בסיפור המיתולוגי...המיצג טומן בחובו חדשות רעות, ממתין שהדלתות תיפתחנה. האם הוא יצליח להיכנס פנימה? או משתתפי הכנס יחסמו את דרכו?".
מן ההיבט האינטראקטיבי - הסוס קם לחיים ומייצר אינטראקציה דיגיטלית עם הבאים לאירוע, באמצעות חשבון טוויטר אישי שנפתח תחת שמו, שם הוא עוקב אחרי משתתפי ואורחי הועידה ומגיב למתרחש בסביבתו האוניברסיטאית.
לדברי גדעון עמיחי: "אנחנו שמחים להיות משרד קריאייטיב אשר מצליח לתרום לפרוייקטים ממגוון רחב של תחומים. תמיד האמנתי שצוות פרסום מוצלח יכול לכבוש פסגות לא רק בפסטיבלי פרסום ואני שמח שאנחנו מצליחים לעשות זאת".
יו"ר המרכז למחקר סייבר בינתחומי באוניברסיטת ת"א והמארח של הכנס, אלוף (במיל.) פרופ' יצחק בן ישראל אמר: "מאחורי המיצג הייחודי שהוכן במיוחד עבור שבוע הסייבר אותו אנו עורכים זו השנה השישית, עומדים כמה מסרים. אנחנו חיים בעידן בו הגנה על נכסים קיברנטיים הופכת להיות סבוכה יותר ויותר מיום ליום. כל יום נוצרות ממוצע כ-250,000 תוכנות סייבר עוינות. זהו העידן של הנוזקות, עידן הרוגלות, הווירוסים, התולעים, טפילי המחשב, ותוכנות הכופר ואין דימוי מתאים יותר לייצג את הקודים הזדוניים הללו, מאשר דימוי הסוס הטרויאני".
קרדיטים:
צוות No, No, No, No, No, Yes: גדעון עמיחי, גיל אביים, לירון בן יעקב, זאב רביד, דפנה צרור, תמר היילווייל, ליאת לפושין, גלי נמדר-שניר, משה בניסתי ורוני שניידר.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
ביצוע והקמה: יעקב תורגמן, גדי מימון, ג'ק רובינזון תפאורות.
הפקה: ישי הדס, אורית פינקו
צלם: אמנון חורי
עורך: ישראל אוחיון
קריין: הרווי גולד
פוסט: גרביטי
סאונד: סאונדהאוז
- 4.שלחופת השלפוחית 20/06/2016 19:43הגב לתגובה זואבל מרשים, אין ספק. הטוויטר מיותר מאין כמוהו, אבל חייבים להכנס גם לקטגוריית סייבר. אהבתי שהם דאגו לקייס לקאן עוד לפני שהמיצג עלה. ככה עובדים!
- 3.בניגוד למכוניות ההרוסות, הסיפור פה הוא קצת LAME (ל"ת)לא נפלתי 20/06/2016 11:55הגב לתגובה זו
- 2.חביב אבל קצת מגלומני ומיושן כמו סוס טרויאני (ל"ת)הפרה מרוזניס 20/06/2016 11:50הגב לתגובה זו
- 1.מחסום 300 20/06/2016 11:12הגב לתגובה זוגם הקמפיין של הוודקה היה מועתק מקמפיין רוסי רוחות האוויר החם של שלמור זה מעיק בחום הזה של תל אביב

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.