השנה של ערוץ 8: שווי חשיפה בעשרות מיליונים ל'צל של אמת', מיליון צפיות ל'מגש הכסף'
ערוץ 8 של HOT יכול להיות מרוצה מהתוצרת של החודשים האחרונים. 2 סדרות שלו הצליחו ליצור שיח מטורף סביבן ופולו-אפים רבים בתקשורת. באירוע שכינס הבוקר (יום ג')הערוץ לקראת השקת פרויקטים חדשים שיעלה במהלך השנה, חשפה המנכ"לית רינת קליין מספר נתונים מעניינים.
הסדרה צל של אמת – מי רצח את תאיר ראדה שעלתה לשידור במארס האחרון, משכה יותר מ-850 אלף צפיות ב-VOD של HOT ויותר מ-800 אלף חשיפות לתכנית הסדרה בעמוד הפייסבוק של ערוץ 8, לצד עשרות אלפי שיתופים. ביום עלייתה של הסדרה לאוויר, 26 במארס, צירוף המילים "צל של אמת" היה במקום הראשון בחיפושים באינטרנט על פי גוגל טרנדס.צל
'צל של אמת' עוסקת בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה בקצרין לפני כעשור ובהרשעתו ב-3 ערכאות של רומן זדורוב. בסדרה מועלים סימני שאלה לגבי ההרשעה, ומובאת עדות של אדם שטוען כי זוגתו בעבר סיפרה לו כי היא זו שרצחה את ראדה. הסדרה עוררה פולמוס ציבורי גדול, קריאות לפתוח מחדש את התיק, והתייחסות זועמת של נשיאת העליון השופטת מרים נאור ופרקליט המדינה שי ניצן.
השיח הציבורי הענק, הוביל לשווי חשיפה תקשורתית של כ-27 מיליון שקלים, כך על פי נתוני חברת יפעת. מדובר על שווי גבוה במיוחד עבור מותג טלוויזיוני בפרק זמן קצר יחסית.
גם הסדרה השנייה ששודרה בערוץ היא מגש הכסף שעלה לאוויר באוקטובר 2015. הסדרה עוסקת במצב הכלכלי והחברתי של המדינה, וביקרה קשות את הממשלה על התנהלותה בתחום זה. במהלך יוצא דופן, HOT שחררה את 3 הפרקים לשידור חופשי באינטרנט, מה שתרם לדיבור סביבה ולכך שזכתה ליותר ממיליון צפיות בגזרה זו, לצד יותר מ-200 אלף צפיות ב-HOT VOD. הסדרה התייצבה במקום ה-7 בתוצאות חיפוש תכניות טלוויזיה, על פי נתוני גוגל לשנת 2015.
שווי החשיפה התקשורתית של 'מגש הכסף' על פי נתוני יפעת, עמד על כ-14.4 מיליון שקלים, גם כן נתון גבוה, אבל שנפגע לאחר שלא שודר למשל במדור הווידאו של ynet, במסגרת שיתוף הפעולה עם HOT. באתר העין השביעית פורסם כי עורך ynet בזמנו, ערן טיפנברון, נתן הוראה לא לשדר את הסדרה באתר משום שבפרק הראשון שלה עוסק גיא רולניק, סגן מו"ל הארץ ומייסד TheMarker, את באינטרסים הזרים של כלי התקשורת הישראליים.
קליין ציינה באירוע בדבריה כי "היו מקומות של סיקרו את הסדרה". דורון צברי, אחד מיוצרי הסדרה, אמר בהמשך כי "נפגשנו עם רולניק 40 פגישות, בכל פעם 3 שעות, ואז הוא שאל אותי איפה זה ישודר. אמרתי לו ערוץ 8, והוא אמר – 'מה זה ערוץ 8? זה הערוץ של חיים סלוצקי, לא? אין מצב שסלוצקי יאשר את הסדרה בגלל שהוא חבר של נוני מוזס. אמרתי לו שאני מבטיח לו שהיא תשודר".
בערוץ 8 מסרבים להתייחס לתקציב ההפקה השנתי שלהם, אולם בממוצע משיקים בערוץ כ-4-5 סדרות ו-15-20 סרטים מקוריים בשנה, כאשר הערוץ מתקצב כל סרט בסכום של עד 300 אלף שקלים. במצב כזה אפשר להעריך כי תקציב ההפקות המקוריות עומד על כ-10 מיליון שקלים, לא כולל רכש מחו"ל, העומד על כ-400 שעות בשנה.
בלוח השידורים של החודשים הקרובים תשודר סדרת הדוקו 'שמנופוביה' של עדי ארבל וחנה קובן העוסקת בהדרת גברים ונשים על רקע משקלם ובניפוץ המיתוס האומר שדיאטה זה מרזה. הסדרה עוקבת אחרי 4 דמויות המתמודדות עם משקלן ומביאה לאורכה את משנתה של איילת קלטר, בעלת תואר בביוכימיה ותזונה ובהכשרתה דיאטנית קלינית, שהחליטה לזנוח את המקצוע כשהבינה שעולם הדיאטות עושה יותר נזק מתועלת.
סדרה נוספת תהיה קישון על אפרים קישון שמתבססת על שיחות שערך עמו ירון לונדון. ואולם הסדרה של אליאב לילטי ואריק ברנשטיין שעוסקת בחייו של קישון, נתקלה בקשיים לאחר שהקלטות השיחות נעלמו, ונותרו רק התמלולים. בשל כך לונדון יוקלט בתפקיד עצמו, ובהפקה מחפשים שחקן שיקריא את הטקסט של קישון וישחק בקולו את הסאטיריקן הישראלי-הונגרי.
כמו כן תשודר הסדרה לבד בעיר זרה של דוקי דרור, חן שלח ויוסי מלמן, שעוסקת במוסד הישראלי ומתמקדת בנקודת המבט של סוכני המוסד שנחשפים לראשונה ומספקים גילויים שטרם נראו בעבר.
נוסף על כך, הוצג הפרויקט החדש העתידי של האחים הימן העוסק בכוכב הפורנו יונתן אגסי, שהיה אחד מגיבורי הסדרה משפחות ששודרה בערוץ 8 לפני כ-3 שנים. האחים הימן עתידים לציין 100 אלף צופים שראו את מיסטר גאגא בקולנוע, סרט שצפוי להיות משודר גם בערוץ 8.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
