כתב אישום נגד חנה רדו: גרפה רווח מהיר מ'מידע פנים' במניות קומפיוג'ן

רדו קיבלה את מידע על השקעת ענק בקופיוג'ן מאחיה שהיה נשוי לבכירה בחברה. יום לאחר מכן המניה זינקה בעשרות אחוזים במחזור הגדול פי 22 מיום רגיל, מה שהוביל לבדיקת רשות ני"ע
יוסי פינק | (13)

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה הבוקר (יום א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתבי אישום נגד אריה צ'צ'קס וחנה רדו, סגן יו"ר קבוצת הפרסום מקאן, ואחת האנשים הבכירים בתעשיית הפרסום בישראל. כתבי האישום מייחסים לשניים עבירות שימוש במידע פנים במניות קומפיוג'ן

לפי כתבי האישום, במהלך אוגוסט 2013 מסר צ'צ'קס - שהיה באותו הזמן נשוי לסמנכ"לית הכספים של קומפיוג'ן, דקלה צ'צ'קס אקסלברד, מידע פנים  לאחותו, חנה רדו, בדבר השקעה עתידית בחברת קומפיוג'ן מצד ענקית התרופות באייר. לפי כתב האישום, יום לאחר קבלת המידע מצ'צקס, ובטרם דיווחה החברה על העסקה הצפויה - ביצעה רדו ב-5 באוגוסט 2013 רכישה של מניות קומפיוג'ן בשעה 9:54 בסכום של 54 אלף שקל. 

בשעה 13:29, כ-3 שעות וחצי לאחר רכישת המניות, דיווחה קומפיוג'ן על העסקה הצפויה. שער מניית קומפיוג'ן זינק עד 53% במחזור הגדול פי 22 מהמחזור הממוצע ובאותו היום המסחר במניה ננעל בעלייה של 40%. יומיים לאחר מכן מכרה רדו את המניות שרכשה ורשמה לזכותה רווח נאה של כ-20 אלף שקלים. ייתכן כי אותה עסקה של רדו בבוקר הדיווח המהותי של קומפיוג'ן - ככל הנראה הדליקה נורה אצל רשות ני"ע. 

באותה עת הייתה רדו יו"ר שלוחת מקאן במצפה רמון - מקאן וואלי, ומי שלמעשה הקימה את השלומה בדרום. בכתב האישום נכתב כי רדו לא נהגה לרכוש ולמכור ניירות ערך לפי שיקול דעתה וכי את פעילותה זו ביצעה אך ורק כתוצאה מקבלת מידע הפנים מאחיה, צ'צ'קס. רדו החזיקה בחברת אדגו יועצים, דרכה היא קיבלה את שכרה ממקאן ודרך חברה זו היא גם ביצעה את רכישת ומכירת מניות קומפיוג'ן.  

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    אילנה גיחון 17/05/2016 22:02
    הגב לתגובה זו
    איך הושתק הסיפור זמן כה רב? האם יש קשר בין החקירה בת השנתיים לגלות המדבר של חנהלה התבלבלה? האם מישהו באמת חושב שמדובר רק ב-20 אש״ח? האין זה משמח ואף מעודד לראות שבכל זאת, לפעמים, הרשעים מקבלים רע כרשעתם?
  • 10.
    יתמאית בשביל 20 אלף ליכלכת את השם מגיע לך (ל"ת)
    אבי 17/05/2016 06:20
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מישקה 17/05/2016 01:03
    הגב לתגובה זו
    כמה שנאה, צרות עין, שמחה לאיד. על 20 אלף ש’ח שזה חצי המהשכורת של המגיבים. לא, כי אתם לא לקחתם שיפוצניק בלי חשבונית. לא עישנתם חומרים שמחוץ לחוק. לא עשיתם טעויות בחייכם. אף פעם. אתם נשמות.
  • 8.
    סטלה בטלה 16/05/2016 21:53
    הגב לתגובה זו
    להגיד חחחחחחח
  • 7.
    חחחחחחחחחחחח 16/05/2016 21:52
    הגב לתגובה זו
    הלוואי שתשבי בכלא כמו שפגעת בי חה חה חה חה מגיע לך שתפסו אותך נה נה בננה
  • 6.
    עוד אשה 16/05/2016 19:07
    הגב לתגובה זו
    האשה הזאת לא נראית לי
  • 5.
    ראובן 16/05/2016 14:06
    הגב לתגובה זו
    פרצופה הוא פרצופה של התעשייה, גועל נפש.
  • 4.
    דניז דניז 15/05/2016 19:43
    הגב לתגובה זו
    להקיאאאאאא
  • 3.
    משפחה של גנבים בושה וחרפה , ואיפה המיליוניםשל מקאן???? (ל"ת)
    צצצקס 15/05/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משה 15/05/2016 16:39
    הגב לתגובה זו
    שילוח, ראדו, משיח מטיפים מוסר לכולם כל היום ובסוף.....
  • יוסי, חזרת לכתוב טוקבקים? (ל"ת)
    תגיד 15/05/2016 20:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עמית 15/05/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    איזה גועל נפש, כמה צדקנות,כמה חמדנות,כמה סכינאות ואיך הכל נעטף במלחכי פנכה ,לקקני תחת ואג'נדה צדקנית, פיחס.
  • עמית עמית 15/05/2016 18:56
    הגב לתגובה זו
    למרות שי כואב לי הראש מהקפיצה שנתתי ונכנסתי בתקרה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.