קול ישראל מיקרופון מקרופון
צילום: יח"צ

אחרי עשור: הכתב לענייני פלסטינאים של קול ישראל גל ברגר פורש מרשות השידור

ברגר ייצא לחופשה של חודשיים וחצי בסיומה יתחיל בהליך פרישה מהרשות. בהנהלה מחפשים כעת מחליף - מתוך הרשות אבל מחוצה לה
אלכסנדר כץ | (3)
הכתב לענייני פלסטינאים של קול ישראל, גל ברגר, מסיים את תפקידו, ופרסם על כך ציוץ הבוקר (יום א') בטוויטר. לאייס נודע כי ברגר יוצא לחופשה של כחודשיים וחצי, לאחר חודשים בהם קיים מגעים עם הנהלת רשות השידור, בסיומה של אותה חופשה הוא יפרוש מהרשות.  ברגר הגיע לרשות השידור לפני כעשור. לפני כן עבד במקור ראשון ובאתר מחלקה ראשונה (כיום NEWS1) של יואב יצחק. מאז הגיעו לקול ישראל, שימש ככתב לענייני ערבים ובמשך שנים גם כראש תא הכתבים בתחום.  ברגר צייץ הבוקר כי "אחרי עשור ברשת ב' החלטתי לקחת פסק זמן. יוצא ל'חופש גדול' לחשוב/להחליט מה הלאה. הטוויטר, כשריונו של צב, נותר איתי ואני איתו. אז נשתמע".    בשלב זה מחפשים בקול ישראל מחליף לברגר. בין היתר עלה שמו של ערן זינגר, הכתב לענייני ערבים של קול ישראל. מועמדים נוספים אפשריים גם מהטלוויזיה, ועלה אף שמו של עיתונאי שעובד מחוץ לרשות השידור (שמו שמור במערכת אייס, א"כ). גורם בקול ישראל אמר לאייס כי רצוי שהמחליף יגיע מחוץ לרשות, וזאת בשל עומס העבודה הגדול הנמצא גם כך על עובדי רשות השידור.   את תגובתו של העורך הראשי של רשות השידור ומנהל קול ישראל שמעון אלקבץ לא ניתן היה להשיג. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גל ברגר- מחטט באף (ל"ת)
    יוג'יאנה 10/08/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מבפנים 01/05/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
    עוד פורש מהשידור הציבורי המתמוטט בזכותם של ארדן השחצן ולפיד הקברן בגלל נדלן וכסף מושחת.
  • E.yefet 01/05/2016 17:59
    הגב לתגובה זו
    הדבר הנכון בזמן הנכון. אין לי ספק שבכל מקום אחר יעריכו אותך יותר ותפרח.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.