אחרי 5 שנים: בג"צ דחה עתירת רשות השידור לשידור הסדרה על רצח רוז פיזם
בתום כמעט 5 שנים של דיונים, דחה היום (יום ג') בג"צ את עתירתה של רשות השידור לשידור סדרה תעודית בת 6 פרקים של הבמאי דרור מורה, על רצח הילדה רוז פיזם ז"ל. בית המשפט קבע כי הזכות לפרטיות של משפחתה של פיזם ושל אחיותיה גוברת הזכות הציבור לדעת.
ואולם, בית המשפט קבע כי את הסדרה אפשר יהיה לשדר כאשר אחיותיה יגיעו לגיל 18 ויהיו בגירות, בעוד כ-9 שנים, מה שידחה את שידור הסדרה בכמעט עשור.
ב-2011 עתרה רשות השידור באמצעות משרד עורכי הדין של יורם מושקט, לשידור חומרים מחקירתם של רוני רון ומארי פיזם, סבה ואמה של רוז פיזם ז"ל, שהורשעו ברציחתה. רשות השידור הגישה את הערעור לאחר שבית המשפט המחוזי בפתח תקווה קבע כי אין לפגוע בפרטיותם של רון ופיזם.
מחלקת התעודה של ערוץ 1 הכינה בשנתיים שקדמו להגשת העתירה סדרה בת 6 פרקים החושפת את כל שלבי המעצר והחקירה של רון ופיזם. הרשות ביקשה לשדר את הסרטים מיד עם הכרעת הדין בפרשה. הסדרה 'רוז' יועדה לשידור בערוץ 1 במסגרת רצועת 'הסיפור האמיתי' מיד עם מתן החלטת בית המשפט בנושא.
המדינה התנגדה לשידור החומרים, ורשות השידור עתרה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, שקבע כי "במקרה זה", אין לפגוע בפרטיותם של הנאשמים וכי פרטיותם גוברת על זכות הציבור לדעת. בהמשך חומרים מהחקירה פורסמו בתקשורת, אולם בידי הרשות חומרים בלעדיים שתוכננו להיות משודרים בסדרה של מורה.
עוד לפני הדיון בעליון, אמרו יוצאי הסדרה, מורה, העורכת ציפי רז והמפיקה רחל נחושתאי, כי "מרגע שהוריה של רוז פיזם העלימו אותה ופגעו בה, הפכה לילדה של הציבור כולו".
קשה לומר שברשות השידור אהבו את הקביעה של בית המשפט, אולם בצורה רשמית נמסר כי "הרשות סברה שאינטרס הציבור מחייב את פרסום הפרשה ופרסומן של הקלטות מתוך החקירה. הרשות פנתה בשתי ערכאות לבית המשפט, וזה סבר אחרת. רשות השידור מכבדת את פסקת בית המשפט".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
