יעד נחשק למפרסמים: מה המחזור הכספי החודשי של גל"צ וגלגלצ מפרסומות?
במונחי רייטינג, תחנת הרדיו הצבאית גלגלצ היא המקבילה של ערוץ 2, ברמת החשיפה ומעמדה בקרב הציבור. יחד עם אחותה הבוגרת גלי צה"ל, 2 התחנות הצבאיות שולטות על נתח שוק במונחי האזנה שעומד על כ-45%, מה שהופך אותן ליעד נחשק בקרב מפרסמים, לצד הכוכבית על מגבלות הפרסום בתחנות אלו.
בעוד שבתחנות אזוריות ותחנות קול ישראל אין סייגים על הפרסום המסחרי, בתחנות הצבאיות לא ניתן לשדר פרסומת לגוף מסחרי פרטי, אלא בפורמט של חסות בלבד, שזמנה מוגבל ל-6 עד 10 שניות. לחברות ממשלתיות, משרדי ממשלה, עמותות ומוסדות אקדמיים באישור המל"ג, ישנה האפשרות לשדר פרסומת באורך מלא ומטבע הדברים אלו הם גם הגופים שמרכזים בידיהם את מירב זמן האוויר לפרסום.
ממחקר שערכה חברת יפעת בקרת פרסום, שהחלה השנה בניטור הפרסום בתחנות הצבאיות, נחשפים לראשונה המפרסמים הציבוריים והחברות הפרטיות בתחנות הצבאיות. מהשוואה של 2 התחנות הצבאיות מתחילת 2016 ועד ל-9 במארס, עולה כי גלגלצ מובילה בזמן אוויר פרסומות הגבוה בכ-60% מגל"צ ועם הכנסה מפרסום הגבוהה בכ-80%, המתורגמת להכנסה ריאלית מוערכת של כ-900 אלף שקלים לעומת כ-500 אלף שקלים בגל"צ.

בעוד שההשקעה בפרסום בתשדירים רגילים המיועדים לגופים ציבוריים מהווה כ-85% מכלל הפרסום בתחנות, ניתן לראות כי פרסום החסויות נקנה על ידי חברות מסחריות לכל דבר ועניין, כדוגמת בנק הפועלים עם חסות ל"יום העסקים הקטנים", ביטוח ישיר עם הצעה לביטוח דירה, TheMarker המפרסם את אתר "דהמרקר FINANCE" החדש. מפרסמי חסויות בולטים אחרים הם AIG, KSP, AEROFLEX ועוד.
בהתאם לאופי המפרסמים, המשרד שמרכז בידיו את היקף הפרסום הגבוה ביותר שמופנה לתחנות הצבאיות היא לשכת הפרסום הממשלתית. לפם שמטפלת בקמפיינים של משרדי הממשלה אחראית ל-57% מהפרסום ב-2 התחנות הצביות בתקופת המדידה. במקום ה-2 ובפער אדיר נמצא משרד הפרסום אדלר חומסקי עם 3% בלבד. את החמישייה הראשונה סוגרים LEAD במקום ה-3, EXPERT וראובני פרידן.
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "לאחרונה עלתה דרישה לניטור הפרסום בתחנות הרדיו הצבאיות עקב הפיכתן לחלק מתמהיל הפריסה של מפרסמי הרדיו מהסקטור העיסקי. מהנתונים עולים כי הרכב המפרסמים בין גל"צ לגלג"צ חופף בכ-80% וכי לפ"מ רוכש כמחצית מזמן האוויר של התחנות הצבאיות".
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
