זיהו צורך? אסף ושרה סידס מנסים לכבוש את השוק עם חברה לבניית פרזנטציות
כל משרד פרסום מכיר את זה. עובדים על מכרז גדול או פיצוח בריף אסטרטגי וחשוב, כולם נרתמים יחד, נשארים עד מאוחר, לעיתים לילות שלמים, מפצחים את הבריף ואז נתקלים בבעיה לא פחות חשובה - הפרזנטציה. איך למכור את זה ללקוח? איזה סיפור לספר ואיך לגרום לרעיון שאנחנו מציגים להיראות אפילו יותר טוב ממה שהוא באמת.
בדיוק על הצורך הזה מנסים לענות אסף סידס ורעייתו שרה אמדו סידס באמצעות Leave a Mark חברה שאותה הקימו לפני כחצי שנה ומציעה סל שירותים שכולל פרזנטציות לבכירים או לכנסים, סדנאות לעמידה מול קהל ומוצרים נוספים כגון וובינרים (הרצאות מצולמות), שירות פרמיום למנכ"לים בתחום התוכן ושירות שנקרא GoGuru - ונועד לעזור למי שמעוניין להפוך לדמות מובילה בקטגוריה שבה הוא פועל.
תחום הפרזנטציות בשוק הפרסום אינו זר לאסף סידס, שבעברו שימש כסמנכ"ל האסטרטגיה של ברוקנר/יער/לוי ולפני כן עבד במחלקות האסטרטגיה של ראובני פרידן ויהושע TBWA. רקורד העבודה של החברה מרשים למדי עבור התקופה הקצרה שבה היא פועלת וכולל בין השאר מותגים מובילים כגון אינטל, סמסונג, מרצדס, נילסן, ריבוק ואף עם פוליטיקאים כגון חבר הכנסת אראל מרגלית. בתוך פורטפוליו הלקוחות של החברה יש גם עשרות חברות סטארט-אפ בתחומים שונים וחברות תוכן טלוויזיוני כגון סטודיו גלאם (בו עבדה אמדו-סידס) להן היא בונה פיצ'ינג למכירת פורמטים בארץ ובחו"ל.
לדברי סידס: "לאחר עשור כפרסומאי, בו מכרתי כל שבוע רעיון לחדר חדר אחר, זיהיתי שיש פער בלתי נסבל בין אנשים שיש להם רעיונות מעולים ולבין היכולת שלהם למכור אותם. אני מאמין שבעבודה איתנו אנשים יכולים לגשר על הפער הזה בקלות ולדוורר את הרעיונות שלהם לעולם".
שרה אמדו סידס היא בוגרת לימודי קולנוע באוניברסיטת UTS שבאוסטרליה ובשנים האחרונות שימשה כמנהלת הפצת התוכן בעולם של 'סטודיו גלאם'. בשנים אלו היא בנתה והעבירה פרזנטציות לחברות הטלוויזיה הגדולות בעולם ובישראל, הציגה ביורו פיצ' והשתתפה מספר פעמים בפסטיבל מיפ.
"השנים בהן עבדתי בתחום התוכן הטלוויזיוני מאפשרים לי להביא לשולחן חשיבה קצת שונה על עולם הפרזנטציות. 90% מהפרזנטציות המוצגות בחדרי ישיבות הן פשוט משעממות. לכן אנחנו עובדים עם תוכנות מתקדמות ואנימטיביות יותר מפאואר פויינט כמו VISME, Emaze, Pow tow ועוד. אבל עם כל הכבוד לתוכנות ולעיצוב היתרון החשוב ביותר שלנו הוא היכולת לספר סיפור חד, ברור ויוצא דופן. כזה שמותיר חותם בחדר, ומכאן השם של החברה שלנו "Leave a Mark". כך לדברי אמדו-סידס.
כאמור, בנוסף לגופים העסקיים הגדולים, החברה עומדת בצמוד לענף הפרסום, שוק שהיקף הפרזנטציות בו הוא מהגדולים שיש. מבלי לחשוף שמות, השותפים בחברה מציינים כי לחברה יש מספר לקוחות מענף הפרסום, בדגש על משרדים גדולים, להם בנו מצגות עבור מכרזים אסטרטגיים.
ובשורה התחתונה: המחיר נע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים
השותפים, אסף ושרה מסבירים כי "העבודה מתומחרת על פי הצורך של הלקוח. ישנן מצגות פשוטות שנעות בטווח מחירים של פחות מ-10 אלף שקל וישנן מצגות מתקדמות עבור כנסים שיכולות להגיע גם לעשרות אלפי שקלים". עם זאת הם מציינים כי "בכל מקרה ברגע שסגרנו עם לקוח פרוייקט, אין הגבלה על מספר התיקונים או על מספר השקפים והתשלום על העבודה נעשה רק לאחר שהלקוח קיבל לידיו מוצר מוגמר שהוא שלם איתו".
מבחינת המתחרים בשוק, אומרים בעלי Leave a Mark כי "יש כמה מתחרים קטנים בשוק, וברוב המקרים מדובר על בתי סטודיו לעיצוב שעושים גם פרזנטציות. היתרון המרכזי שלנו מולם הוא ההבנה השיווקית שלנו והיכולת לספר סיפור משכנע, מנצח ובלתי נשכח. ההשראה שלנו היא חברת Duarte האמריקאית שהוקמה על ידי זוג בסוף שנות השמונים. הם התחילו בבניית מצגות באמצעות מקרני שקופיות והיום יש להם כבר עסק שמגלגל מיליונים עם קורסי אונליין, ספרים והם אפילו בנו נאומים ומצגות למספר נשיאים בארה”ב".
לא רק ביזנס: אסף ושרה מצהירים כי 10% מזמן העבודה יושקע בפעילות התנדבותית עבור מי שהנושא ידרש לו. עד כה נהנים משירות הפרו-בונו הזה "בית הילדים נווה חנה" שבקריית גת ועמותת "המשאלה של רני".
- 12.סידס בחור טוב ואינטלגנט - מקווה שהמוצר יהיה מוצלח לא פחות (ל"ת)כתום69 04/04/2016 14:54הגב לתגובה זו
- 11.ללא שם 17/03/2016 19:52הגב לתגובה זואחלה מוצר. סידס יודע את העבודה, בחור מבריק וחרוץ. בטוח שעוד נשמע עליהם רבות.
- 10.לורי 17/03/2016 05:54הגב לתגובה זוסידס האם אי פעם הכנת שקף לבדך? שלא לדבר על מצגת. מקווה בשבילך שאישתך חרוצה ממך, מישהו שם כן יצטרך לעבוד
- 9.גיל 16/03/2016 07:01הגב לתגובה זוהרעיון מבריק. גם השיווק שלכם חכם. מאחל לכם את כל הטוב שבעולם. כמה שכל יש לכם, כל הכבוד! ב ה צ ל ח ה.
- 8.נו באמת 15/03/2016 21:06הגב לתגובה זוהבן אדם אכן מבריק, בלייחצן את עצמו. מה עומד מאחורי החזות המרשימה והדיבורים היפים? מהניסיון שלי - לא הרבה
- 7.תתביישו אייס... לפחות תכתבו שזה ממומן (ל"ת)רונן 15/03/2016 09:42הגב לתגובה זו
- 6.כמה עלתה הכתבה? אני גם רוצה (ל"ת)רונן 15/03/2016 09:39הגב לתגובה זו
- 5.שי 15/03/2016 09:17הגב לתגובה זויאללה תפרגנו. כואב לכם שהוא כן עושה את זה ואתם לא?
- 4.עבדתי עם סידס בעבר, טיפוס מבריק (ל"ת)יין יקר 15/03/2016 09:06הגב לתגובה זו
- 3.תודה על התוכן הממומן (ל"ת)מממן 14/03/2016 21:27הגב לתגובה זו
- 2.רוני 14/03/2016 20:59הגב לתגובה זואיפה פה הניוז? פתחו חברה אז צריך לכתוב יחצ עם כל המחירים ולהדגיש שכל לקוח יצא מרוצה? פיכס על אייס
- 1.אבשלום 14/03/2016 16:32הגב לתגובה זומה רע בשם עברי ראוי ויפה?
- אתה מטומטם. (ל"ת)חכם 14/03/2016 22:57הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
