Leave a mark. אסף סידס ושרה אמדו סידס
צילום: יח"צ

זיהו צורך? אסף ושרה סידס מנסים לכבוש את השוק עם חברה לבניית פרזנטציות

איך למכור ללקוח את הרעיון בפרזנטציה מנצחת? בדיוק על הצורך הזה מנסה לענות חברת Leave a Mark של אסף סידס ורעייתו שרה אמדו סידס. "יש פער בלתי נסבל בין אנשים שיש להם רעיונות מעולים ולבין היכולת שלהם למכור אותם"
משה בנימין | (13)

כל משרד פרסום מכיר את זה. עובדים על מכרז גדול או פיצוח בריף אסטרטגי וחשוב, כולם נרתמים יחד, נשארים עד מאוחר, לעיתים לילות שלמים, מפצחים את הבריף ואז נתקלים בבעיה לא פחות חשובה - הפרזנטציה. איך למכור את זה ללקוח? איזה סיפור לספר ואיך לגרום לרעיון שאנחנו מציגים להיראות אפילו יותר טוב ממה שהוא באמת. 

בדיוק על הצורך הזה מנסים לענות אסף סידס ורעייתו שרה אמדו סידס באמצעות Leave a Mark חברה שאותה הקימו לפני כחצי שנה ומציעה סל שירותים שכולל פרזנטציות לבכירים או לכנסים, סדנאות לעמידה מול קהל ומוצרים נוספים כגון וובינרים (הרצאות מצולמות), שירות פרמיום למנכ"לים בתחום התוכן ושירות שנקרא GoGuru - ונועד לעזור למי שמעוניין להפוך לדמות מובילה בקטגוריה שבה הוא פועל. 

תחום הפרזנטציות בשוק הפרסום אינו זר לאסף סידס, שבעברו שימש כסמנכ"ל האסטרטגיה של ברוקנר/יער/לוי ולפני כן עבד במחלקות האסטרטגיה של ראובני פרידן ויהושע TBWA.  רקורד העבודה של החברה מרשים למדי עבור התקופה הקצרה שבה היא פועלת וכולל בין השאר מותגים מובילים כגון אינטל, סמסונג, מרצדס, נילסן, ריבוק ואף עם פוליטיקאים כגון חבר הכנסת אראל מרגלית. בתוך פורטפוליו הלקוחות של החברה יש גם עשרות חברות סטארט-אפ בתחומים שונים וחברות תוכן טלוויזיוני כגון סטודיו גלאם (בו עבדה אמדו-סידס) להן היא בונה פיצ'ינג למכירת פורמטים בארץ ובחו"ל.

לדברי סידס: "לאחר עשור כפרסומאי, בו מכרתי כל שבוע רעיון לחדר חדר אחר, זיהיתי שיש פער בלתי נסבל בין אנשים שיש להם רעיונות מעולים ולבין היכולת שלהם למכור אותם. אני מאמין שבעבודה איתנו אנשים יכולים לגשר על הפער הזה בקלות ולדוורר את הרעיונות שלהם לעולם".

שרה אמדו סידס היא בוגרת לימודי קולנוע באוניברסיטת UTS שבאוסטרליה ובשנים האחרונות שימשה כמנהלת הפצת התוכן בעולם של 'סטודיו גלאם'. בשנים אלו היא בנתה והעבירה פרזנטציות לחברות הטלוויזיה הגדולות בעולם ובישראל, הציגה ביורו פיצ' והשתתפה מספר פעמים בפסטיבל מיפ.

"השנים בהן עבדתי בתחום התוכן הטלוויזיוני מאפשרים לי להביא לשולחן חשיבה קצת שונה על עולם הפרזנטציות. 90% מהפרזנטציות המוצגות בחדרי ישיבות הן פשוט משעממות. לכן אנחנו עובדים עם תוכנות מתקדמות ואנימטיביות יותר מפאואר פויינט כמו VISMEEmazePow tow ועוד. אבל עם כל הכבוד לתוכנות ולעיצוב היתרון החשוב ביותר שלנו הוא היכולת לספר סיפור חד, ברור ויוצא דופן. כזה שמותיר חותם בחדר, ומכאן השם של החברה שלנו "Leave a Mark". כך לדברי אמדו-סידס. 

כאמור, בנוסף לגופים העסקיים הגדולים, החברה עומדת בצמוד לענף הפרסום, שוק שהיקף הפרזנטציות בו הוא מהגדולים שיש. מבלי לחשוף שמות, השותפים בחברה מציינים כי לחברה יש מספר לקוחות מענף הפרסום, בדגש על משרדים גדולים, להם בנו מצגות עבור מכרזים אסטרטגיים. 

ובשורה התחתונה: המחיר נע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים

השותפים, אסף ושרה מסבירים כי "העבודה מתומחרת על פי הצורך של הלקוח. ישנן מצגות פשוטות שנעות בטווח מחירים של פחות מ-10 אלף שקל וישנן מצגות מתקדמות עבור כנסים שיכולות להגיע גם לעשרות אלפי שקלים". עם זאת הם מציינים כי "בכל מקרה ברגע שסגרנו עם לקוח פרוייקט, אין הגבלה על מספר התיקונים או על מספר השקפים והתשלום על העבודה נעשה רק לאחר שהלקוח קיבל לידיו מוצר מוגמר שהוא שלם איתו".  

מבחינת המתחרים בשוק, אומרים בעלי Leave a Mark כי "יש כמה מתחרים קטנים בשוק, וברוב המקרים מדובר על בתי סטודיו לעיצוב שעושים גם פרזנטציות. היתרון המרכזי שלנו מולם הוא ההבנה השיווקית שלנו והיכולת לספר סיפור משכנע, מנצח ובלתי נשכח. ההשראה שלנו היא חברת Duarte האמריקאית שהוקמה על ידי זוג בסוף שנות השמונים. הם התחילו בבניית מצגות באמצעות מקרני שקופיות והיום יש להם כבר עסק שמגלגל מיליונים עם קורסי אונליין, ספרים והם אפילו בנו נאומים ומצגות למספר נשיאים בארה”ב".

לא רק ביזנס: אסף ושרה מצהירים כי 10% מזמן העבודה יושקע בפעילות התנדבותית עבור מי שהנושא ידרש לו. עד כה נהנים משירות הפרו-בונו הזה "בית הילדים נווה חנה" שבקריית גת ועמותת "המשאלה של רני".

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    סידס בחור טוב ואינטלגנט - מקווה שהמוצר יהיה מוצלח לא פחות (ל"ת)
    כתום69 04/04/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    ללא שם 17/03/2016 19:52
    הגב לתגובה זו
    אחלה מוצר. סידס יודע את העבודה, בחור מבריק וחרוץ. בטוח שעוד נשמע עליהם רבות.
  • 10.
    לורי 17/03/2016 05:54
    הגב לתגובה זו
    סידס האם אי פעם הכנת שקף לבדך? שלא לדבר על מצגת. מקווה בשבילך שאישתך חרוצה ממך, מישהו שם כן יצטרך לעבוד
  • 9.
    גיל 16/03/2016 07:01
    הגב לתגובה זו
    הרעיון מבריק. גם השיווק שלכם חכם. מאחל לכם את כל הטוב שבעולם. כמה שכל יש לכם, כל הכבוד! ב ה צ ל ח ה.
  • 8.
    נו באמת 15/03/2016 21:06
    הגב לתגובה זו
    הבן אדם אכן מבריק, בלייחצן את עצמו. מה עומד מאחורי החזות המרשימה והדיבורים היפים? מהניסיון שלי - לא הרבה
  • 7.
    תתביישו אייס... לפחות תכתבו שזה ממומן (ל"ת)
    רונן 15/03/2016 09:42
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    כמה עלתה הכתבה? אני גם רוצה (ל"ת)
    רונן 15/03/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שי 15/03/2016 09:17
    הגב לתגובה זו
    יאללה תפרגנו. כואב לכם שהוא כן עושה את זה ואתם לא?
  • 4.
    עבדתי עם סידס בעבר, טיפוס מבריק (ל"ת)
    יין יקר 15/03/2016 09:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תודה על התוכן הממומן (ל"ת)
    מממן 14/03/2016 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רוני 14/03/2016 20:59
    הגב לתגובה זו
    איפה פה הניוז? פתחו חברה אז צריך לכתוב יחצ עם כל המחירים ולהדגיש שכל לקוח יצא מרוצה? פיכס על אייס
  • 1.
    אבשלום 14/03/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
    מה רע בשם עברי ראוי ויפה?
  • אתה מטומטם. (ל"ת)
    חכם 14/03/2016 22:57
    הגב לתגובה זו
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

יונית לוי
צילום: אלי דסה עבור חדשות 12

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות

מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש. 



מהדורות חדשות נוספות 

המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים. 

במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים. 

בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים. 

במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.