כאילו חובבני, אבל מבריק: בקליק לא מתאמצים - אז "גונבים" פרסומות של אחרים
דברים מעניינים קורים בגזרת הפרסום של קליק. לאחר ש"חטפו" את הפרזנטור של דומינו'ס פיצה, במהלך פרסום-שיווק משותף ל-2 המותגים, ממשיך מותג החטיפים עם יציאה בלתי שגרתית נוספת, והפעם הוא "מטריל" פרסומות למוצרי צריכה ומלביש עליהן פרסומת של קליק, בלוק מחתרתי, עם דיבוב מצחיק.
הקונספט שמוביל את המהלך החדש של קליק טוען ש"כשזה טעים לא צריך להתאמץ ולהפיק פרסומת משלך". בתחילת הסרטון נאמר "לא מעניין אתכם פרסומות אז לא השקענו..." עם זאת, למרות הסגנון המחתרתי ומן הסתם בעיקר כדי לא להתמודד עם סוגיות משפטיות, סרטי הפרסומות המקוריים שלכאורה "נחטפו" על ידי המותג הופקו בצורה מלאה על ידי משרד הפרסום של קליק גרייט דיגיטל, וצולמו במיוחד עבור המהלך כך שייראו זהים לפרסומות גנריות מוכרות.
המהלך המיועד לקהל בני הנוער יעלה במלואו במדיה הדיגיטלית, עם דגש משמעותי במובייל, לאחר שנים שבהן קליק עלה בטלווזיה כמדיום עיקרי. הפעילות הדיגיטלית תעלה בעמוד הפייסבוק של קליק המונה כ-150 אלף חברים. שני סרטי הקמפיין הראשונים: סרט אבקת הכביסה וסרט משחת השיניים יעלו היום יחד עם "טיילים" מוצריים לשתי ההשקות המוצריות החדשות של קליק: קראנצ' ואצבעות.
מצפייה ב-2 הפרסומות שעולות היום לאוויר אפשר לומר שאם קליק מכוון לבני הנוער שמתנערים מכל נסיון מזויף לדחוף להם מוצר כלשהו - אז הם בדיוק על המשבצת הנכונה. למרות שגם כאן מדובר בפרסומאים שעבדו קשה כדי להיות "מאגניבים" במידה הנכונה - הסרטים מצחיקים, עם חוש הומור ננונסאנסי, כשתמונה של הקליק מצליחה-לא מצליחה לכסות את המותג האמיתי (לכאורה), מה שמשווה לסרטון נראות של סרטון ביתי שהוכן על ידי נער בהפקה ביתית ומשם נשלח לקבוצת וואטסאפ של החבר'ה.
ואם ההומור והדיבוב נראים לכם דומה למשהו מוכר, אתם לא טועים. רוח הקמפיין, עם הטקסטים השטותיים והקריינות שלא מצליחה להחזיק משפט בלי להתפקע מצחוק באמצע מזכירה מאוד את זו של האחים אמיר ובן שעומדים מאחורי סדרת סרטי הרשת המצחיקים 'דיבוב מצחיק' בכיכבוה של "תפרחת" ודמויות נוספות.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
קרדיטים
מנהלת שיווק חטיפים יוניליוור: לורה קרן
מנהלת קטגורית שוקולד יוניליוור: חגית מנדס
משרד הפרסום: גרייט דיגיטל
מנכ"ל גיא סעד
סמנכ"ל קריאייטיב: רז מסינג
קופירייטר בכיר: אילן ירוחם
ארט דיירקטור בכיר: תום זכאי
קופרייטר: נמרוד עמית
ארט: רייצ'ל שניידר
מנהל מדיה חברתית: ברק ראובן
מנהל תוכן: אליאב מנדלסון
סמנכ"ל אסטרטגיה: איתמר בר
פלנר : רן שלהבי
ניהול לקוח: נטע מגן וכרמל רם
תקציבאי: הד עינב
חברת הפקה: אוג
במאי: ישי קרני
סאונד: סאונד האוס
יח"צ: ליטל קדוש מיפה אפרתי
- 10.בני 07/03/2016 12:40הגב לתגובה זואז מעתיקים מהאינטרנט.
- 9.זה א-דיר! (ל"ת)אדם 07/03/2016 08:46הגב לתגובה זו
- 8.ד' 06/03/2016 22:39הגב לתגובה זודיבוב מצחיק מפילים..קורעים מצחוק החיקוי הזה לא מתקרב לזה בשום צורה
- 7.מיכאל 06/03/2016 19:10הגב לתגובה זואליאב אללוף
- 6.מיכל 06/03/2016 16:21הגב לתגובה זומקורי רי ומפתה לטעום ממנו הרעיון שקליק טעים יותר ממשחת שיניים בלי לגעת בהם יוצר עניין כיוון שכל ילד חייב לצחצח שיניים .
- 5.חחחחחחחחחח (ל"ת)יוסף 06/03/2016 16:16הגב לתגובה זו
- 4.מיכל 06/03/2016 16:14הגב לתגובה זומקורי ומפתה לטעום ממנו
- 3.פספוס 06/03/2016 15:50הגב לתגובה זואפשר בקלות לעשות את הפרסומת פחות מודעת לעצמה ולהשיג את אותה המטרה עם יותר צחוקים.
- 2.משהו טוב קורה בחברון זלצמן שביט (ל"ת)נועם 06/03/2016 15:09הגב לתגובה זו
- 1.משו משו 06/03/2016 15:02הגב לתגובה זוהסלוגן מניו-פארם הביצוע מדיבוב מצחיק
- רועי 07/03/2016 16:16הגב לתגובה זוNot so great
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
