פרסום ראשון

המאפים בפנים - הדבש בחוץ: תקציב 'יד מרדכי' של שטראוס עוזב את y&r ישראל

ב-2014, עמד תקציב 'יד מרדכי' על כ-7 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-2 מיליון שקלים. לקראת מהלך התוכן הדיגיטלי האחרון של יד מרדכי, ערכה שטראוס מכרז פנימי בין y&r לסוכנויות נוספות שביניהן גם דבי&רון, שלבסוף גם זכתה
משה בנימין | (6)

תקציב סדרת המאפים של שטראוס בפנים - תקציב יד מרדכי בחוץ. משרד הפרסום y&r ישראל מסכם את החודש האחרון ברגשות מעורבים. לאחר שרשם הישג נאה כשקיבל לידיו את הטיפול בתקציב הפרסום של סדרת המאפים של שטראוס, המשרד ייאלץ להיפרד מתקציב אחר מבית שטראוס - של מותג הדבש 'יד מרדכי' - כך נודע לאייס.

סדרת המאפים של שטראוס כוללת את המותגים אנרג'י, בפלות, רבע לשבע ועוגות עלית, כאשר היקף פעילות הפרסום נאמד בכ-10 מיליון שקלים. תקציב 'יד מרדכי' לעומת זאת, קטן באופן משמעותי ורובו מופנה לדיגיטל. ב-2014, עמד התקציב על כ-7 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-2 מיליון שקלים.

את העדויות הראשונות על זליגת תקציב יד מרדכי החוצה ניתן היה לראות במהלכי התוכן האחרונים של המותג, אותם הובילה חברת הדיגיטל דבי&רון (חברת בת של קבוצת דבי תקשורת). לקראת מהלך התוכן הדיגיטלי האחרון של יד מרדכי, ערכה שטראוס מכרז פנימי בין y&r ישראל לסוכנויות נוספות שביניהן גם דבי&רון, שלבסוף גם זכתה והוציאה לדרך את קו סרטוני המתכונים הקצרים. קו זה יוביל את פעילות הפרסום של המותג בשנה הקרובה שצפוי להתמקד כולו בדיגיטל.

ממשרד הפרסום y&r ישראל ומשטראוס לא נמסרה תגובה לידיעה. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    הם מבינים דיגיטל מצוין, סתם השמצות (ל"ת)
    שי 10/02/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רמי 10/02/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    אין הרבה הבדל בין המשרדים, הם בכלל לא נופלים משאר השחקנים בשוק
  • 3.
    אבנונית 10/02/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    מדוע לא כתבת אצלך בגלובס היום שy&r איבדו תקציב ? אה נכון...כמה טוב שיש חברים !
  • 2.
    מנעמי 10/02/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
    תקציב הוופלות של 10 מליון , יצטרף לתקציב בנק מרכנתיל של 20 מליון , לתקציב ברזי מדגל של 5 מליון . הרבה מליונים עושים החברה האלה ענת ביין תצטרך מחשבון בקרוב . מחכים לראות כבר את ה- 10 מליון של סודה סטרים שהולך יופי עם "בפלות"
  • 1.
    רונירון 10/02/2016 11:26
    הגב לתגובה זו
    בקושי אוף ליין הם יודעים לעשות
  • סתם אתה אומר (ל"ת)
    טוניטון 10/02/2016 13:11
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.