פרסום ראשון

המאפים בפנים - הדבש בחוץ: תקציב 'יד מרדכי' של שטראוס עוזב את y&r ישראל

ב-2014, עמד תקציב 'יד מרדכי' על כ-7 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-2 מיליון שקלים. לקראת מהלך התוכן הדיגיטלי האחרון של יד מרדכי, ערכה שטראוס מכרז פנימי בין y&r לסוכנויות נוספות שביניהן גם דבי&רון, שלבסוף גם זכתה
משה בנימין | (6)

תקציב סדרת המאפים של שטראוס בפנים - תקציב יד מרדכי בחוץ. משרד הפרסום y&r ישראל מסכם את החודש האחרון ברגשות מעורבים. לאחר שרשם הישג נאה כשקיבל לידיו את הטיפול בתקציב הפרסום של סדרת המאפים של שטראוס, המשרד ייאלץ להיפרד מתקציב אחר מבית שטראוס - של מותג הדבש 'יד מרדכי' - כך נודע לאייס.

סדרת המאפים של שטראוס כוללת את המותגים אנרג'י, בפלות, רבע לשבע ועוגות עלית, כאשר היקף פעילות הפרסום נאמד בכ-10 מיליון שקלים. תקציב 'יד מרדכי' לעומת זאת, קטן באופן משמעותי ורובו מופנה לדיגיטל. ב-2014, עמד התקציב על כ-7 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-2 מיליון שקלים.

את העדויות הראשונות על זליגת תקציב יד מרדכי החוצה ניתן היה לראות במהלכי התוכן האחרונים של המותג, אותם הובילה חברת הדיגיטל דבי&רון (חברת בת של קבוצת דבי תקשורת). לקראת מהלך התוכן הדיגיטלי האחרון של יד מרדכי, ערכה שטראוס מכרז פנימי בין y&r ישראל לסוכנויות נוספות שביניהן גם דבי&רון, שלבסוף גם זכתה והוציאה לדרך את קו סרטוני המתכונים הקצרים. קו זה יוביל את פעילות הפרסום של המותג בשנה הקרובה שצפוי להתמקד כולו בדיגיטל.

ממשרד הפרסום y&r ישראל ומשטראוס לא נמסרה תגובה לידיעה. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    הם מבינים דיגיטל מצוין, סתם השמצות (ל"ת)
    שי 10/02/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רמי 10/02/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    אין הרבה הבדל בין המשרדים, הם בכלל לא נופלים משאר השחקנים בשוק
  • 3.
    אבנונית 10/02/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    מדוע לא כתבת אצלך בגלובס היום שy&r איבדו תקציב ? אה נכון...כמה טוב שיש חברים !
  • 2.
    מנעמי 10/02/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
    תקציב הוופלות של 10 מליון , יצטרף לתקציב בנק מרכנתיל של 20 מליון , לתקציב ברזי מדגל של 5 מליון . הרבה מליונים עושים החברה האלה ענת ביין תצטרך מחשבון בקרוב . מחכים לראות כבר את ה- 10 מליון של סודה סטרים שהולך יופי עם "בפלות"
  • 1.
    רונירון 10/02/2016 11:26
    הגב לתגובה זו
    בקושי אוף ליין הם יודעים לעשות
  • סתם אתה אומר (ל"ת)
    טוניטון 10/02/2016 13:11
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.