דני אליקים משיב אש: "הניהול של y&r חובבני וכושל - גרמו לי הפסדים במליוני שקלים"
כמעט 3 שבועות לאחר דחיית הבקשה לצו מניעה במעמד צד אחד, שהגיש y&r ישראל כנגד דני אליקים, משיב האחרון לבית המשפט את תגובתו, שבה הוא מגולל את גרסתו לאירועים שהובילו לפיצוץ בין הצדדים.
לדברי אליקים: "y&r ישראל הסתיר מבית המשפט את העובדה, כי בין הצדדים קיים סכסוך עמוק ומהותי אשר נמשך כשנה וחצי שבסופו הודיעו המשיבים (אליקים) למבקשת (y&r ישראל) על ביטול ההסכמים שבין הצדדים. כפי שנראה y&r ומנהליה אינם בוחנים בשום אמצעי, גזלו ועשקו את המשיבים (אליקים) במטרה להביא לקריסתם, להוציא דיבתם ולגזול מהם את לקוחותיהם המהווים את מקור פרנסתם".
עוד טוען אליקים כי ההתנהלות הדורסנית של y&r ישראל נועדה כדי לחלץ אותה ממשבר שפקד אותה כתוצאה מנטישה המונית של לקוחותיה, על חשבון אליקים. לדבריו "עד לרגע זה פועלים מנהליה כדי להכפיש בכזב את אליקים בקרב לקוחותיו, בכדי שאלו ינטשו ויעברו ל-y&r ישראל".
אמרו ש-y&r העולמית מעורבת בהסכם - כעת מתנערים מזה
תשובת אליקים לבית המשפט מתייחסת למספר עניינים מהותיים עליהם נסוב הוויכוח המשפטי בין הצדדים. בליבו של העניין - הסכם העברת הפעילות בין הצדדים שאמור היה להיכנס לתוקפו בתאריך 31 בדצמבר 2015, דהיינו בעוד 3 ימים.
לטענת עורכי דינו של אליקים הבקשה לצו מניעה כנגד הסכם שטרם נכנס לתוקפו הוא "לא פחות מאבסורד". העניין השני הוא הסכם ההלוואה בין הצדדים, שבמסגרתו y&r ישראל הלווה לדני אליקים סכום כסף כנגד הרכנסות הצפויות להתקבל מלקוחותיו. עורכי דינו של אליקים טוענים כי "הסכם הלוואה זו הוא בתוקף כל עוד עומד y&r ישראל בהתחייבויותיו למתן שירותים אך אלו הופרו באופן בוטה והביאו לריקונו מתוכן של הסכם השת"פ". עוד נטען על ידי אליקים כי y&r גלגל לכיסיו כספים שלא כדין מאת לקוחותיו, למרות שזה היה אמור לקרות בפועל רק מיום כניסת ההסכם לתוקף - ב-31 בדצמבר.
בתשובתו לבית המשפט מערב אליקים גם את y&r העולמית, רשת הפרסום (מקבוצת WPP) שעומדת מאחורי y&r ישראל. לדבריו, בחוזה שנחתם בינו לבין y&r ישראל נאמר לו כי ההסכם נחתם בינו לבין הרשת העולמית כדי לייצר מצג לפיו מדובר בחברה בעלת מוניטין רב שיוביל להרחבת מעגל הלקוחות. עם זאת, הוא טוען, כי כעת y&r ישראל מתנערת מן העובדה הזו ומבהירה כי לרשת העולמית אין קשר להסכמים בין הצדיים. לשיטת אליקים y&r ישראל אינה דוברת אמת במקרה זה כפי שעושה גם בטענותיה האחרות.
לדברי אליקים הפרת ההתחייבות של y&r ישראל כלפיו כוללת את אי סיפוקם של: שירותיים מקצועיים, תמיכה מקצועית, שירותי משרד מלאים, הנהלת חשבונות, משאבי אנוש מקצועיים, שירותי פיתוח עסקי, תזרים מזומנים וגרוע מכך, טיפלה באופן כושל ורשלני בלקוחות הקיימים והחדשים".
קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"
ניהול רשלני וכושל - 6 מנהלי לקוחות הוחלפו תוך שנה
בגרסתו לאירועים חשף אליקים את מה שהוא מגדיר כ"ניהול רשלני חובבני וכושל" של לקוחותיו. לדוגמא, הוא מציין "במהלך שנת עבודה אחת הוחלפו 6 מנהלי לקוחות. לקוחות אליקים הופקרו בידי עובדים חסרי ניסיון אשר עמדו חסרי אונים ותשובות, אל מול הדרישות המקצועיות של הלקוחות, ואם לא די בכך, הלקוחות סבלו מיחס מזלזל ופוגעני מצד אנשי y&r".
דוגמאות מפורטות מופיעות אף הן בכתב התשובה לבית המשפט. אליקים מתאר מצבים שונים שבהם הוא לכאורה הובך בפני לקוחות כתוצאה מיחס מזלזל ולא מקצועי של אנשי y&r ישראל. במקרה הנוגע לחברת בלו גרופ, חברת אור במטבח וחברת גולן ווסט ליין - מדובר בלקוחות ש"עזבו את אליקים עקב התנהלות וטיפול רשלני וכושל של y&r ישראל - נטישה שגרמה לו אובדן הכנסות של מאות אלפי שקלים". במקרה של חברת טונה סטארקיסט טוען אליקים כי "y&r ישראל יצרה מסע פרסום שנועד להאדיר את שם המשרד ולא עבור הלקוח". לדבריו "סטארקיסט הוציאה כ-2 מיליון שקל בגין קמפיין שנכשל לראשונה מאז הלקוח החל לקבל ראשונה שירותי פרסום מאת אליקים".
גישה מזלזלת שהובילה להפסד מיליון שקל
דוגמאות נוספות למקרים שכאלו, אותם מציין אליקים נוגעות ללקוח בינלאומי מתחום הסיגריות שאליקים נאלץ להציג מולו מצגת ותכנית אסטרטגית תוך שבוע ימים, לבדו, ללא עזרת y&r ישראל - דבר שהוביל למורת רוח מצד הלקוח בגין הגישה והזלזול. לדבריו מקרה זה הוביל לאובדן הכנסה של מיליון שקלים. כמו כן, מציין אליקים, כי הלקוחות Moroccan oil וסטארקיסט התאכזבו מיכולות הדיגיטל של y&r ישראל והעבירו את תקציב הפרסום בדיגיטל לחברות חיצוניות - מה שהוביל לאובדן הכנסה של כחצי מיליון שקלים.
מ-y&r ישראל נמסר בתגובה: "למר אליקים יש עבר מפואר של סכסוכים עסקיים ותביעות, כאשר רק לאחרונה פסק בית המשפט כי מר אליקים רימה ונטל כספים רבים שלא כדין וחייבו לשלם פיצוי חסר תקדים לתובע. לגופו של עניין, תגובת אליקים היא גיבוב של שקרים, עיוות והתעלמות מהוראות ההסכמים וטענות חסרות בסיס בדין או בעובדות. עובדתית, לדבריו של אליקים אין כל אחיזה במציאות והם נובעים מהמשך ניסיונותיו להתחמק מתשלום חובות ולהיחלץ מפשיטת הרגל שעל סיפה הוא מצוי".
- 6.תחרות הורדת ידיים בין שני מפסידנים (ל"ת)OK 29/12/2015 11:03הגב לתגובה זו
- 5.ריב ביבים (ל"ת)ממש מביך 29/12/2015 10:57הגב לתגובה זו
- 4.אני מאמין לדני - Y&R כבר לא קיימים. מה שנשאר זה שריד מהעבר (ל"ת)ירמי 29/12/2015 10:37הגב לתגובה זו
- אני לא מאמין לירמי (ל"ת)אימרי 29/12/2015 12:48הגב לתגובה זו
- 3.הפילה של הפרסום (ל"ת)שייטל 29/12/2015 07:46הגב לתגובה זו
- 2.אבנונית 28/12/2015 16:39הגב לתגובה זואם בY&R ידעו שאלייקים רב עם אנשים ....מדוע צירפו אותו מלכתחילה ? שני המשרדים האלה לא רלוונטים יותר ועדיף שייסגרו ולו לזכר הימים היפים של שלמור-אבנון-עמיחי. אבנון הבן לא יצליח כבר לשחזר הצלחת אביו.
- 1.והרבה מבוכה (ל"ת)אין מנצחים 28/12/2015 15:22הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.
