דני אליקים משיב אש: "הניהול של y&r חובבני וכושל - גרמו לי הפסדים במליוני שקלים"
כמעט 3 שבועות לאחר דחיית הבקשה לצו מניעה במעמד צד אחד, שהגיש y&r ישראל כנגד דני אליקים, משיב האחרון לבית המשפט את תגובתו, שבה הוא מגולל את גרסתו לאירועים שהובילו לפיצוץ בין הצדדים.
לדברי אליקים: "y&r ישראל הסתיר מבית המשפט את העובדה, כי בין הצדדים קיים סכסוך עמוק ומהותי אשר נמשך כשנה וחצי שבסופו הודיעו המשיבים (אליקים) למבקשת (y&r ישראל) על ביטול ההסכמים שבין הצדדים. כפי שנראה y&r ומנהליה אינם בוחנים בשום אמצעי, גזלו ועשקו את המשיבים (אליקים) במטרה להביא לקריסתם, להוציא דיבתם ולגזול מהם את לקוחותיהם המהווים את מקור פרנסתם".
עוד טוען אליקים כי ההתנהלות הדורסנית של y&r ישראל נועדה כדי לחלץ אותה ממשבר שפקד אותה כתוצאה מנטישה המונית של לקוחותיה, על חשבון אליקים. לדבריו "עד לרגע זה פועלים מנהליה כדי להכפיש בכזב את אליקים בקרב לקוחותיו, בכדי שאלו ינטשו ויעברו ל-y&r ישראל".
אמרו ש-y&r העולמית מעורבת בהסכם - כעת מתנערים מזה
תשובת אליקים לבית המשפט מתייחסת למספר עניינים מהותיים עליהם נסוב הוויכוח המשפטי בין הצדדים. בליבו של העניין - הסכם העברת הפעילות בין הצדדים שאמור היה להיכנס לתוקפו בתאריך 31 בדצמבר 2015, דהיינו בעוד 3 ימים.
לטענת עורכי דינו של אליקים הבקשה לצו מניעה כנגד הסכם שטרם נכנס לתוקפו הוא "לא פחות מאבסורד". העניין השני הוא הסכם ההלוואה בין הצדדים, שבמסגרתו y&r ישראל הלווה לדני אליקים סכום כסף כנגד הרכנסות הצפויות להתקבל מלקוחותיו. עורכי דינו של אליקים טוענים כי "הסכם הלוואה זו הוא בתוקף כל עוד עומד y&r ישראל בהתחייבויותיו למתן שירותים אך אלו הופרו באופן בוטה והביאו לריקונו מתוכן של הסכם השת"פ". עוד נטען על ידי אליקים כי y&r גלגל לכיסיו כספים שלא כדין מאת לקוחותיו, למרות שזה היה אמור לקרות בפועל רק מיום כניסת ההסכם לתוקף - ב-31 בדצמבר.
בתשובתו לבית המשפט מערב אליקים גם את y&r העולמית, רשת הפרסום (מקבוצת WPP) שעומדת מאחורי y&r ישראל. לדבריו, בחוזה שנחתם בינו לבין y&r ישראל נאמר לו כי ההסכם נחתם בינו לבין הרשת העולמית כדי לייצר מצג לפיו מדובר בחברה בעלת מוניטין רב שיוביל להרחבת מעגל הלקוחות. עם זאת, הוא טוען, כי כעת y&r ישראל מתנערת מן העובדה הזו ומבהירה כי לרשת העולמית אין קשר להסכמים בין הצדיים. לשיטת אליקים y&r ישראל אינה דוברת אמת במקרה זה כפי שעושה גם בטענותיה האחרות.
לדברי אליקים הפרת ההתחייבות של y&r ישראל כלפיו כוללת את אי סיפוקם של: שירותיים מקצועיים, תמיכה מקצועית, שירותי משרד מלאים, הנהלת חשבונות, משאבי אנוש מקצועיים, שירותי פיתוח עסקי, תזרים מזומנים וגרוע מכך, טיפלה באופן כושל ורשלני בלקוחות הקיימים והחדשים".
קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"
ניהול רשלני וכושל - 6 מנהלי לקוחות הוחלפו תוך שנה
בגרסתו לאירועים חשף אליקים את מה שהוא מגדיר כ"ניהול רשלני חובבני וכושל" של לקוחותיו. לדוגמא, הוא מציין "במהלך שנת עבודה אחת הוחלפו 6 מנהלי לקוחות. לקוחות אליקים הופקרו בידי עובדים חסרי ניסיון אשר עמדו חסרי אונים ותשובות, אל מול הדרישות המקצועיות של הלקוחות, ואם לא די בכך, הלקוחות סבלו מיחס מזלזל ופוגעני מצד אנשי y&r".
דוגמאות מפורטות מופיעות אף הן בכתב התשובה לבית המשפט. אליקים מתאר מצבים שונים שבהם הוא לכאורה הובך בפני לקוחות כתוצאה מיחס מזלזל ולא מקצועי של אנשי y&r ישראל. במקרה הנוגע לחברת בלו גרופ, חברת אור במטבח וחברת גולן ווסט ליין - מדובר בלקוחות ש"עזבו את אליקים עקב התנהלות וטיפול רשלני וכושל של y&r ישראל - נטישה שגרמה לו אובדן הכנסות של מאות אלפי שקלים". במקרה של חברת טונה סטארקיסט טוען אליקים כי "y&r ישראל יצרה מסע פרסום שנועד להאדיר את שם המשרד ולא עבור הלקוח". לדבריו "סטארקיסט הוציאה כ-2 מיליון שקל בגין קמפיין שנכשל לראשונה מאז הלקוח החל לקבל ראשונה שירותי פרסום מאת אליקים".
גישה מזלזלת שהובילה להפסד מיליון שקל
דוגמאות נוספות למקרים שכאלו, אותם מציין אליקים נוגעות ללקוח בינלאומי מתחום הסיגריות שאליקים נאלץ להציג מולו מצגת ותכנית אסטרטגית תוך שבוע ימים, לבדו, ללא עזרת y&r ישראל - דבר שהוביל למורת רוח מצד הלקוח בגין הגישה והזלזול. לדבריו מקרה זה הוביל לאובדן הכנסה של מיליון שקלים. כמו כן, מציין אליקים, כי הלקוחות Moroccan oil וסטארקיסט התאכזבו מיכולות הדיגיטל של y&r ישראל והעבירו את תקציב הפרסום בדיגיטל לחברות חיצוניות - מה שהוביל לאובדן הכנסה של כחצי מיליון שקלים.
מ-y&r ישראל נמסר בתגובה: "למר אליקים יש עבר מפואר של סכסוכים עסקיים ותביעות, כאשר רק לאחרונה פסק בית המשפט כי מר אליקים רימה ונטל כספים רבים שלא כדין וחייבו לשלם פיצוי חסר תקדים לתובע. לגופו של עניין, תגובת אליקים היא גיבוב של שקרים, עיוות והתעלמות מהוראות ההסכמים וטענות חסרות בסיס בדין או בעובדות. עובדתית, לדבריו של אליקים אין כל אחיזה במציאות והם נובעים מהמשך ניסיונותיו להתחמק מתשלום חובות ולהיחלץ מפשיטת הרגל שעל סיפה הוא מצוי".
- 6.תחרות הורדת ידיים בין שני מפסידנים (ל"ת)OK 29/12/2015 11:03הגב לתגובה זו
- 5.ריב ביבים (ל"ת)ממש מביך 29/12/2015 10:57הגב לתגובה זו
- 4.אני מאמין לדני - Y&R כבר לא קיימים. מה שנשאר זה שריד מהעבר (ל"ת)ירמי 29/12/2015 10:37הגב לתגובה זו
- אני לא מאמין לירמי (ל"ת)אימרי 29/12/2015 12:48הגב לתגובה זו
- 3.הפילה של הפרסום (ל"ת)שייטל 29/12/2015 07:46הגב לתגובה זו
- 2.אבנונית 28/12/2015 16:39הגב לתגובה זואם בY&R ידעו שאלייקים רב עם אנשים ....מדוע צירפו אותו מלכתחילה ? שני המשרדים האלה לא רלוונטים יותר ועדיף שייסגרו ולו לזכר הימים היפים של שלמור-אבנון-עמיחי. אבנון הבן לא יצליח כבר לשחזר הצלחת אביו.
- 1.והרבה מבוכה (ל"ת)אין מנצחים 28/12/2015 15:22הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
