ישראל פוסט
צילום: לוגו

שמו של 'ישראל פוסט' ישתנה: ייקרא 'מעריב הבוקר' - וימשיך להיות מופץ חינם

יותר מ-8 שנים לאחר הקמתו, הפוסט משנה שוב את שמו והפעם ל'מעריב הבוקר', במסגרת מהלך של צמצום מותגי קבוצת הג'רוזלם פוסט, שמחזיקה במעריב. לא יחול צמצום במצבת כח האדם
אלכסנדר כץ | (1)

עיתון ישראל פוסט ישנה את שמו בתחילת 2016 למעריב הבוקר במסגרת מהלך של צמצום מותגים. העיתון ימשיך להיות מחולק חינם, ויפעל במקביל למעריב השבוע שימשיך להימכר בכסף. ביום שישי תמשיך הפצת מעריב סופהשבוע.

 

ישראל פוסט הופץ חינם מאמצע 2007 על ידי קבוצת ג'רוזלם פוסט וחברת אלון ריבוע כחול ישראל. בתחילה שמו היה מטרו ישראל, אולם בשם איום בתביעה מצידה של רשת עיתוני החינם מטרו, שונה שמו לישראל פוסט. 

 

עם הסתבכות עסקיו של דודי ויסמן, בעלי אלון ריבוע כחול, יצאה רשת המרכולים מהשותפות בעיתון ואלי עזור לקח את מלוא ההחזקה בעיתון. כעת 'מעריב הבוקר' צפוי להיות מופץ ב-130 אלף עותקים בתחנות הרכבת והקרונות, במרכזי עסקים, בתי קפה, בנייני משרדים ועוד. הוא ימשיך להתבסס על תכני כתבי מעריב השבוע, כך שנראה שלא יחול שינוי במצבת כוח האדם. 

 

רונית חסין הוכמן, מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט מסרה כי "קבוצת הג'רוזלם פוסט פועלת לקראת מהלך של כינוס מותגים. מעריב הוא העיתון שנחשב לשלישי בגודלו אחרי ישראל היום וידיעות אחרונות מהלך זה יאפשר לנו להרחיב את החשיפה לקהלי יעד נוספים ובכך לחזק את מעמדו. העיתון היומי מעריב השבוע והעיתון מעריב סופהשבוע ימשיכו להימכר בגרסתם הנוכחית למנויים ובנקודות המכירה". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבנר שקרצ'י 22/04/2016 06:32
    הגב לתגובה זו
    שומעים שישראל כובשת ושולטת על עם אחר הכוונה לפלסטינים שאלתי : מתי מדינת ישראל נלחמה במדינה פלסטינית וכבשה שטחים המוגדרים כשטחים כבושים . מתי היו לפלסטינים מדינה וגבולות מוכרים הנהגה מדינית ריבונית במלחמת ששת הימים ישראל נלחמה במצרים סוריה וירדן מהם נכבשו שטחים ונשבו שבויים עם חתימת הסכם השלום עם מצרים וירדן אין יותר כיבוש שטחים והוחזרו כל השבויים השני הצדדים . לא זכור לנו שהיית מדיה בשם פלסטין שנלחמנו גם אייתה ירדן וויתר על הגדה ונתת מתנה לפלסטינים שלא יגיעו לתחום ירדן מה זה קשור לישראל אם יש לפלסטינים בעיה שיפנו לירדן זה כל הבעיה לא לאנו הפתרונות וגם במתחם הר הבית הבעיתי . אנשי מזרח תיכון חדש וחותמי הסכם הדמים אוסלו טפטפו שקרים על שקרים עד שהתחלנו להאמין שהם אמת אבל תמיד האמת תצוף ותתגלה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.