מחסני תאורה
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

סערה סביב הקמפיין הפרובוקטיבי של 'מחסני תאורה': גל תלונות בתוך יומיים

כ-20 תלונות התקבלו ברשות ה-2 נגד שידור הקמפיין ובעיקר נגד סרטון שמציג קשיש חולה וצעירה שמייחלת להגיע "לסוף". נציב תלונות הציבור: "הפרסומת פוגענית ועם טעם רע"
אלכסנדר כץ | (14)

טעם רע, פרובוקטיבי, חסר טאקט ולא שגרתי - אפשר לומר כמעט הכל על הקמפיין החדש של רשת מחסני תאורה למבצעי סוף עונה, אבל נראה כי את המטרה הוא השיג, והיא תשומת לב ושיח רב. לאייס נודע כי בתוך יומיים התקבלו ברשות השנייה יותר מ-20 תלונות על הקמפיין, שהתמקדו בשתיים מתוך 4 הפרסומות שעלו לאוויר, ובין .

 

את הקמפיין הפיק משרד אדלר חומסקי. אחת הפרסומות כוללת את שחקן הכדורגל לשעבר פליקס חלפון, שהורשע במעורבות בהברחת סמים ונידון למאסר בפועל של 4 שנים. בסרטון הפרסומת אומר חלפון: "הם פותחים לי את המזוודה, ומה שעובר לי בראש זה שהגיע הסוף".

 

אולם הסרטון השני בעייתי יותר – בכל הנוגע לפניות הציבור בכל אופן. מדובר על סרטון בו מופיעה עלמת חן צעירה ולצידה יושב בכיסא גלגלים קשיש המחובר לצינור חמצן, כאשר היא אומרת: "מה שנותר לי בעצם זה רק לחכות לסוף". הרמז ברור כמובן.

 

 

 

 

 

"רוב התלונות עוסקות בקשיש והצעירה", אומר נציב תלונות הציבור דוד רגב בשיחה עם אייס, ולדבריו מפתיע שחלק מהתלונות על כך שמדובר בסרטון משפיל קשישים, הגיע מצדם של צעירים.

אחת מהן שלחה תלונה לרשות השנייה, שהגיעה לידי אייס: "בפרסומת ישנה בחורה שעומדת ליד אדם שנראה כלא בסדר מבחינה בריאותית ויושב על כיסא גלגלים, בו בזמן שהבחורה אומרת 'מה שנותר לי בעצם זה רק לחכות לסוף' כאשר כביכול היא מדברת על הסוף עונה במחסני תאורה כשזה בעצם מוצג כלגלוג על אנשים שנמצאים במצב הזה. סבא שלי נמצא במצב כזה כמו האדם על הכיסא גלגלים, כך שאני מכירה את זה מקרוב וזאת פשוט בושה לראות את הלגלוג והזלזול באנשים שכאלה. קיימות אינספור דרכים להפיק פרסומות בדרכים יצירתיות ומעניינות, אך יש גבול. זאת ממש לא הדרך. מקווה שזאת תהייה הפעם האחרונה שהפרסומת הזאת תשודר".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

רגב מבקש להפריד בין 2 הפרסומות – הקשיש והצעירה, מול זו עם פליקס חלפון. "רוב הציבור לא מכיר את חלפון, אלא רק אוהדי כדורגל, כך שאני לא בדיוק רואה בעייתית משמעותית עם סרטון זה. מאידך, מצפייה ראשונה בסרטון השני מדובר בפרסומת פוגענית ומשפילה ויש בזה הרבה טעם רע. לדעתי לא היה ראוי להציגה משום שהיא חצתה את גבול ההומור".

 

עם קבלת התלונות שעסקו מצד אחד בפגיעה באוכלוסיות מוחלשות כגון קשישים, ומצד שני במתן במה לעבריין מורשע, העביר רגב את התלונות לבדיקה של הגורמים המקצועיים ברשות השנייה - אגף טלוויזיה ומחלקת פרסומות. ברשות כבר פנו לזכייניות הטלוויזיה וגם למשרד הפרסום אדלר חומסקי בבקשה להתייחסות. בשלב מאוחר עוד יותר יכולה הרשות לפתוח בהליך הפרה נגד הזכייניות עצמן, ובהמשך לקנוס אותן על ששידרו את סרטוני הפרסומת שעומדים במוקד התלונות.

הרשות השנייה אישרה כי התקבלו תלונות. טרם התקבלה תגובת מחסני תאורה.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    כה 07/11/2015 08:17
    הגב לתגובה זו
    מפרסמים תפנימו שזה פוגע במותג שלכם
  • 12.
    אוי אוי אוי איזה אסון, פרסומת שמלגלגת על נכים..... (ל"ת)
    דגן 05/11/2015 17:00
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    נמאס כבר מחסרי החיים. כולה הומור (ל"ת)
    לירן 04/11/2015 22:36
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    חולה אונקולוגי 04/11/2015 19:48
    הגב לתגובה זו
    אתם מסכימים שהיא פוגענית אבל דואגים להראות אותה במלוא הדרה. צבועים
  • 9.
    דניס פרסומת זולה 04/11/2015 18:56
    הגב לתגובה זו
    אין כל תוכן לפרסומת הזולה הזו
  • 8.
    לא עניין של טעם 04/11/2015 17:10
    הגב לתגובה זו
    איך הם שכנעו את חיימוב לעשות כזו שטות מטופשת??
  • 7.
    צעירה? עלמת החן בפרסומת בת 45+ (ל"ת)
    רואים 6:6 04/11/2015 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רועי 04/11/2015 16:08
    הגב לתגובה זו
    בושה!!!
  • 5.
    הטמטום נוזל לפרסומאי מהאוזניים.... (ל"ת)
    ישראלי 04/11/2015 16:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אחת הפרסומות הטובות שהיו לאחרונה!!! (ל"ת)
    נטע לי 04/11/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נמאס 04/11/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    אחד הקמפיינים המצחיקים שהיו פה בשנים האחרונות. קצר, קולע, נונסנס טוב. תחייכו קצת למען השם
  • 2.
    גיא 04/11/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
    מעולה
  • 1.
    טל 04/11/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    אין בעיה עם פרובוקציות ,עובדה שזה עובד ... אבל אף פעם לא הייתם me 2 והנה אתם כמו אחרוני אנשי הקרייאטיב ( ראובני ?) פעם היה לכם את זה ... כבר לא !!
  • זה בכסא, זה לא אדלר? (ל"ת)
    יאל 04/11/2015 16:53
    הגב לתגובה זו
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.