הישרדות ברשת
צילום: מתוך הטריילר הרשמי
פרסום ראשון

עלות של כמיליון שקלים לפרק של 'הישרדות'; ב'רשת' מקווים ל-28% רייטינג בהשקה

יותר מ-80% מזמן הפרסום לפרק ההשקה נמכר, הפעילות השיווקית כבר מאחור ובזכיינית ממתינים לשידור הראשון הערב – באכסניה החדשה. אייס עם עוד פרטים על 'הישרדות', וגם שיחה בתכנית הבוקר של רדיו ת"א

אלכסנדר כץ |

לאחר 3 שנים של היעדרות שכללו קרבות בבתי משפט, תחזור הערב (יום א') הישרדות לעונה שביעית והפעם בביתה החדש - רשת בערוץ 2. בזכיינית מסרבים לחשוף את מספר הפרקים שישודרו בעונה שצולמה בהונדורס, אולם הערכה היא כי מדובר על כ-30 פרקים, שישודרו בימים ראשון ושלישי.

 

פרק ההשקה הערב יימשך כשעתיים ברוטו, וסביב כשעה וחצי נטו. נכון ליום חמישי בערב, כ-80% מזמן הפרסום כבר נמכר, והערכות הן כי כבר במהלך היום הוא יהיה בתפוסה מלאה. כפי שכבר פורסם באייס, גורמים בתעשייה טוענים כי ספוט פרסומת של 30 שניות יעלה 1,800 שקלים (כולל עמלה למשרדי הפרסום ורכש המדיה), נמוך מהעונות האחרונות של הישרדות בערוץ 10, אז נגבו כ-2,000-2,200 שקלים לספוט.

 

 

על פי גורמים, עלות פרק יעמוד על כ-800 אלף שקלים עד מיליון שקלים, מההפקות היקרות בטלוויזיה, אולם נמוך למשך מהפקת המרוץ למיליון. העונה עצמה בעריכתו של רועי סטריקובסקי, לא משווקת כעונת סלבס, והיא תכלול רק מספר מתמודדים מוכרים, בהם מושיק גלאמין, מלכת היופי לשעבר טיטי איינאו, רוסלנה רודינה, רון שובל ודנה ברגר.

 

הפעילות השיווקית כללה הפצה של חבילות מיוחדות ל-1,000 מובילי דעה, גיליון מיוחד של טיים-אאוט ל'הישרדות', קיר בנדנות במתחם שרונה ובילבורדים נמוכים שהעוברים ושבים יכולים להצטלם לידם – אחד מהם בסמוך למשרדי רשת ברמת החייל.

 

ומה ייחשב כהצלחה? גורמים בזכיינית אומרים כי 28% ויותר ייחשב להצלחה גדולה, מסחרית אבל גם תדמיתית ומוראלית, אבל יש לציין כי בתנאים אופטימליים - ניצול 100% מזמן הפרסום ושיתופי הפעולה המסחריים – קו 20 נקודות הרייטינג הוא הברייק-איבן שבין הוצאות להכנסות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.