קורצת לקהל היהודי: אחרי ההעפלה לצ'מפיונס - מכבי ת"א במו"מ לעבודה משותפת עם מקאן
הנה בשורה שחובבי הכדורגל במשרד הפרסום הגדול בישראל ישמחו לשמוע. לאייס נודע כי אלופת ישראל בכדורגל מכבי תל אביב נמצאת במגעים ראשוניים עם מקאן תל אביב.
המגעים בין הצדדים החלו לאחר פנייה מצד מכבי למקאן. הגישוש של מכבי בקרב משרד הפרסום הגדול בישראל, שעשוי להפוך לשיתוף פעולה מלא בין הצדדים, הוא נדבך נוסף שמעיד על גישת הניהול החדשה במכבי, שרואה את הדברים כמתבקש ממעמדה החדש, בפריזמה רחבה שכוללת גם דגש על ההיבט התקשורתי, לרבות בגזרת השיווק והפרסום.
אחרי שהקבוצה העפילה בשבוע שעבר לשלב הבתים בליגת האלופות, ותתמודד בחודשים הקרובים מול צ'לסי, דינמו קייב ופורטו, זוכה ותזכה לסיקור תקשורתי נרחב והפוטנציאל שלה להפוך לקבוצה שיהודים באירופה ובארה"ב יזדהו איתה יכול להיות מתורגם לזינוק במכירת מרצ'נדייז בנסיון להפוך לקבוצה הכדורגל של יהודי העולם. במצב הנוכחי החשיפה של מכבי טומנת בחובה גיוס קהל חדש למועדון שכבר היום נחשב לגדול בישראל במונחי קהל אוהדים.
הפזילה המסחרית לחו"ל מצריכה מבחינתה של מכבי פרטנר חזק ומוביל כדוגמת מקאן שנחשב על פי רבים בענף הפרסום למכבי תל אביב של התעשייה - שיכול לספק לה הן את השירותים המבוקשים והן צוותי חשיבה עם גישה מקורית.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינה ניהולית עברה מכבי מהפכה בשנים האחרונים, מאז עברה לבעלותו של המיליארדר היהודי-קנדי מיץ' גולדהאר. את הקבוצה מנהל מרטין ביין והמנג'ר המקצועי הוא ג'ורדי קרויף. העפלה לשלב הבתים תכניס לקופת המועדון כ-80 מיליון שקלים
החיבור בין קבוצות כדורגל למשרדי פרסום אינו מפותח, לא בעולם וקל וחומר בישראל. עם זאת, קבוצות פאר כדוגמת מנצ'סטר יונייטד עובדות בצמוד לסוכנויות חיצוניות כגון משרד הדיגיטל SapientNitro שנשכרה ב-2011 כדי לגבש לקבוצה אסטרטגיה מותגית חדשה בדיגיטל ובסושיאל. בליגת העל הישראלית היה נסיון של שיתוף פעולה בין עירוני רמת השרון למשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי שהציע לקבוצה מיזם שיווקי תחת הקונספט של מנוי הפוך - הענקת מנוי חינם לאוהדי הקבוצה שעליו ישלמו דווקא למשחקים שאליהם לא יופיעו. הניסיון הזה לא נחל הצלחה.
הקבוצה המקבילה של מכבי תל אביב בגזרת הכדורסל עובדת אף היא עם משרד פרסום, לא אחר מאשר באומן בר ריבנאי, שבינו לבין מקאן יש דם רע לאחרונה בעקבות מעברו של נדב פרסמן למקאן. במקרה של מכבי כדורסל מדובר בעסקה במודל של בארטרים ללא תקציב מדיה משמעותי ובהתאם לפרויקטים המזדמנים.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
משרד פרסום אחד בישראל שבטוח לא יוכל לטפל במכבי במידה והמגעים עם מקאן לא יבשילו לכדי מעשה הוא אדלר חומסקי שנחשב למשרד מובהק של אוהדי הפועל תל אביב (למעט אמיר גיא). בנוסף, איל חומסקי, אחד ממייסדי ובעלי המשרד הוא חלק מבעליה של קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים ואורי עיני שותף נוסף הוא אחד מאוהדיה המובהקים של הפועל תל אביב בכדורגל. במידה ואכן מכבי תל אביב כדורגל תחתום על חוזה עבודה עם מקאן, יחכה לה טל רביב, סמנכ"ל הקריאייטיב שאוהד את הקבוצה כאחרון הילדים הצורחים ביציע.
ממקאן תל אביב לא נמסרה תגובה. במכבי תל אביב סירבו להתייחס לידיעה.
- 3.ומכבי חיפה עובדים עם לם מרגלית... (ל"ת)מפרגן 01/09/2015 12:54הגב לתגובה זו
- 2.חבל רק שעמית משיח לא מבין כלום בכדורגל (ל"ת)אילן שילוח על הקווים 31/08/2015 17:31הגב לתגובה זו
- 1.רמי חאליס 31/08/2015 17:21הגב לתגובה זוג'ורדי הסגיר את אנה פרנק, אני יודע את זה, אתם יודעים את זה.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
