ערן זהבי
צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א
פרסום ראשון

קורצת לקהל היהודי: אחרי ההעפלה לצ'מפיונס - מכבי ת"א במו"מ לעבודה משותפת עם מקאן

עדות נוספת לגישת הניהול החדשה במכבי - הקבוצה שהעפילה לשלב הבתים בצ'מפיונס, מחפשת פרטנר חזק לצידה במטרה לכבוש נתח בקרב קהל פוטנציאלי בחו"ל
משה בנימין | (3)

הנה בשורה שחובבי הכדורגל במשרד הפרסום הגדול בישראל ישמחו לשמוע. לאייס נודע כי אלופת ישראל בכדורגל מכבי תל אביב נמצאת במגעים ראשוניים עם מקאן תל אביב

המגעים בין הצדדים החלו לאחר פנייה מצד מכבי למקאן. הגישוש של מכבי בקרב משרד הפרסום הגדול בישראל, שעשוי להפוך לשיתוף פעולה מלא בין הצדדים, הוא נדבך נוסף שמעיד על גישת הניהול החדשה במכבי, שרואה את הדברים כמתבקש ממעמדה החדש, בפריזמה רחבה שכוללת גם דגש על ההיבט התקשורתי, לרבות בגזרת השיווק והפרסום.

אחרי שהקבוצה העפילה בשבוע שעבר לשלב הבתים בליגת האלופות, ותתמודד בחודשים הקרובים מול צ'לסי, דינמו קייב ופורטו, זוכה ותזכה לסיקור תקשורתי נרחב והפוטנציאל שלה להפוך לקבוצה שיהודים באירופה ובארה"ב יזדהו איתה יכול להיות מתורגם לזינוק במכירת מרצ'נדייז בנסיון להפוך לקבוצה הכדורגל של יהודי העולם. במצב הנוכחי החשיפה של מכבי טומנת בחובה גיוס קהל חדש למועדון שכבר היום נחשב לגדול בישראל במונחי קהל אוהדים.

הפזילה המסחרית לחו"ל מצריכה מבחינתה של מכבי פרטנר חזק ומוביל כדוגמת מקאן שנחשב על פי רבים בענף הפרסום למכבי תל אביב של התעשייה - שיכול לספק לה הן את השירותים המבוקשים והן צוותי חשיבה עם גישה מקורית. 

מבחינה ניהולית עברה מכבי מהפכה בשנים האחרונים, מאז עברה לבעלותו של המיליארדר היהודי-קנדי מיץ' גולדהאר. את הקבוצה מנהל מרטין ביין והמנג'ר המקצועי הוא ג'ורדי קרויף. העפלה לשלב הבתים תכניס לקופת המועדון כ-80 מיליון שקלים

החיבור בין קבוצות כדורגל למשרדי פרסום אינו מפותח, לא בעולם וקל וחומר בישראל. עם זאת, קבוצות פאר כדוגמת מנצ'סטר יונייטד עובדות בצמוד לסוכנויות חיצוניות כגון משרד הדיגיטל SapientNitro שנשכרה ב-2011 כדי לגבש לקבוצה אסטרטגיה מותגית חדשה בדיגיטל ובסושיאל. בליגת העל הישראלית היה נסיון של שיתוף פעולה בין עירוני רמת השרון למשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי שהציע לקבוצה מיזם שיווקי תחת הקונספט של מנוי הפוך - הענקת מנוי חינם לאוהדי הקבוצה שעליו ישלמו דווקא למשחקים שאליהם לא יופיעו. הניסיון הזה לא נחל הצלחה.

הקבוצה המקבילה של מכבי תל אביב בגזרת הכדורסל עובדת אף היא עם משרד פרסום, לא אחר מאשר באומן בר ריבנאי, שבינו לבין מקאן יש דם רע לאחרונה בעקבות מעברו של נדב פרסמן למקאן. במקרה של מכבי כדורסל מדובר בעסקה במודל של בארטרים ללא תקציב מדיה משמעותי ובהתאם לפרויקטים המזדמנים. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

משרד פרסום אחד בישראל שבטוח לא יוכל לטפל במכבי במידה והמגעים עם מקאן לא יבשילו לכדי מעשה הוא אדלר חומסקי שנחשב למשרד מובהק של אוהדי הפועל תל אביב (למעט אמיר גיא). בנוסף, איל חומסקי, אחד ממייסדי ובעלי המשרד הוא חלק מבעליה של קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים ואורי עיני שותף נוסף הוא אחד מאוהדיה המובהקים של הפועל תל אביב בכדורגל. במידה ואכן מכבי תל אביב כדורגל תחתום על חוזה עבודה עם מקאן, יחכה לה טל רביב, סמנכ"ל הקריאייטיב שאוהד את הקבוצה כאחרון הילדים הצורחים ביציע. 

ממקאן תל אביב לא נמסרה תגובה. במכבי תל אביב סירבו להתייחס לידיעה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ומכבי חיפה עובדים עם לם מרגלית... (ל"ת)
    מפרגן 01/09/2015 12:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חבל רק שעמית משיח לא מבין כלום בכדורגל (ל"ת)
    אילן שילוח על הקווים 31/08/2015 17:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רמי חאליס 31/08/2015 17:21
    הגב לתגובה זו
    ג'ורדי הסגיר את אנה פרנק, אני יודע את זה, אתם יודעים את זה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.