ערן זהבי
צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א
פרסום ראשון

קורצת לקהל היהודי: אחרי ההעפלה לצ'מפיונס - מכבי ת"א במו"מ לעבודה משותפת עם מקאן

עדות נוספת לגישת הניהול החדשה במכבי - הקבוצה שהעפילה לשלב הבתים בצ'מפיונס, מחפשת פרטנר חזק לצידה במטרה לכבוש נתח בקרב קהל פוטנציאלי בחו"ל
משה בנימין | (3)

הנה בשורה שחובבי הכדורגל במשרד הפרסום הגדול בישראל ישמחו לשמוע. לאייס נודע כי אלופת ישראל בכדורגל מכבי תל אביב נמצאת במגעים ראשוניים עם מקאן תל אביב.  המגעים בין הצדדים החלו לאחר פנייה מצד מכבי למקאן. הגישוש של מכבי בקרב משרד הפרסום הגדול בישראל, שעשוי להפוך לשיתוף פעולה מלא בין הצדדים, הוא נדבך נוסף שמעיד על גישת הניהול החדשה במכבי, שרואה את הדברים כמתבקש ממעמדה החדש, בפריזמה רחבה שכוללת גם דגש על ההיבט התקשורתי, לרבות בגזרת השיווק והפרסום. אחרי שהקבוצה העפילה בשבוע שעבר לשלב הבתים בליגת האלופות, ותתמודד בחודשים הקרובים מול צ'לסי, דינמו קייב ופורטו, זוכה ותזכה לסיקור תקשורתי נרחב והפוטנציאל שלה להפוך לקבוצה שיהודים באירופה ובארה"ב יזדהו איתה יכול להיות מתורגם לזינוק במכירת מרצ'נדייז בנסיון להפוך לקבוצה הכדורגל של יהודי העולם. במצב הנוכחי החשיפה של מכבי טומנת בחובה גיוס קהל חדש למועדון שכבר היום נחשב לגדול בישראל במונחי קהל אוהדים. הפזילה המסחרית לחו"ל מצריכה מבחינתה של מכבי פרטנר חזק ומוביל כדוגמת מקאן שנחשב על פי רבים בענף הפרסום למכבי תל אביב של התעשייה - שיכול לספק לה הן את השירותים המבוקשים והן צוותי חשיבה עם גישה מקורית.  מבחינה ניהולית עברה מכבי מהפכה בשנים האחרונים, מאז עברה לבעלותו של המיליארדר היהודי-קנדי מיץ' גולדהאר. את הקבוצה מנהל מרטין ביין והמנג'ר המקצועי הוא ג'ורדי קרויף. העפלה לשלב הבתים תכניס לקופת המועדון כ-80 מיליון שקלים החיבור בין קבוצות כדורגל למשרדי פרסום אינו מפותח, לא בעולם וקל וחומר בישראל. עם זאת, קבוצות פאר כדוגמת מנצ'סטר יונייטד עובדות בצמוד לסוכנויות חיצוניות כגון משרד הדיגיטל SapientNitro שנשכרה ב-2011 כדי לגבש לקבוצה אסטרטגיה מותגית חדשה בדיגיטל ובסושיאל. בליגת העל הישראלית היה נסיון של שיתוף פעולה בין עירוני רמת השרון למשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי שהציע לקבוצה מיזם שיווקי תחת הקונספט של מנוי הפוך - הענקת מנוי חינם לאוהדי הקבוצה שעליו ישלמו דווקא למשחקים שאליהם לא יופיעו. הניסיון הזה לא נחל הצלחה. הקבוצה המקבילה של מכבי תל אביב בגזרת הכדורסל עובדת אף היא עם משרד פרסום, לא אחר מאשר באומן בר ריבנאי, שבינו לבין מקאן יש דם רע לאחרונה בעקבות מעברו של נדב פרסמן למקאן. במקרה של מכבי כדורסל מדובר בעסקה במודל של בארטרים ללא תקציב מדיה משמעותי ובהתאם לפרויקטים המזדמנים.  משרד פרסום אחד בישראל שבטוח לא יוכל לטפל במכבי במידה והמגעים עם מקאן לא יבשילו לכדי מעשה הוא אדלר חומסקי שנחשב למשרד מובהק של אוהדי הפועל תל אביב (למעט אמיר גיא). בנוסף, איל חומסקי, אחד ממייסדי ובעלי המשרד הוא חלק מבעליה של קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים ואורי עיני שותף נוסף הוא אחד מאוהדיה המובהקים של הפועל תל אביב בכדורגל. במידה ואכן מכבי תל אביב כדורגל תחתום על חוזה עבודה עם מקאן, יחכה לה טל רביב, סמנכ"ל הקריאייטיב שאוהד את הקבוצה כאחרון הילדים הצורחים ביציע.  ממקאן תל אביב לא נמסרה תגובה. במכבי תל אביב סירבו להתייחס לידיעה.  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ומכבי חיפה עובדים עם לם מרגלית... (ל"ת)
    מפרגן 01/09/2015 12:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חבל רק שעמית משיח לא מבין כלום בכדורגל (ל"ת)
    אילן שילוח על הקווים 31/08/2015 17:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רמי חאליס 31/08/2015 17:21
    הגב לתגובה זו
    ג'ורדי הסגיר את אנה פרנק, אני יודע את זה, אתם יודעים את זה.
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.