TV

עבודה בעיניים: קמפיין מבריק מציג סרט אחד שמאפשר 2 חוויות צפייה שונות במקביל

איך משנים תפיסה מוטעית של הקהל האמריקאי לגבי מותג הרכב פולקסווגן? באמצעות שינוי תפיסה מוטעית של הקהל כלפי כרישים, במהלך אינטראקטיבי עוצמתי שמאפשר 2 חוויות צפייה שונות ומנוגדות באמצעות העיניים בלבד ועטיפה מוסיקלית חדשה. צפו ונסו
משה בנימין | (2)

לפני כחצי שנה אסף דניאל ברק, אקס מקאן דיגיטל, את מטלטיליו ועבר לארה"ב שם הצטרף למשרד הפרסום Deutch LA, לאחר שאותר על ידי ציידי הראשים המובילים בענף הפרסום העולמי. כעת, ובהתאם לתהליכי העבודה הארוכים שנהוגים בשוק הפרסום העולמי, בשונה מישראל, מתחילות להשתחרר החוצה חלק מהפרויקטים שעליהם עבד.

בין לקוחותיו של הטאלנט הצעיר המשמש כמנהל קריאייטיב דיגיטל במשרד, נמנה מותג הרכב פולקסוואגן, שניסה לשבור את התדמית הארכאית שדבקה בו בקרב קהל הצרכנים האמריקאי. במהלך שחברו לו ערוץ דיסקברי ופולקסוואגן אמריקה נבחר שבוע ה-Shark Week - תופעה טלוויזיונית אמריקנית ייחודית שמאחוריה עומד ערוץ דיסקברי מאז 1988 - לעוגן שיוביל את הקונספט.

הרעיון המרכזי מבוסס על התובנה שכרישים נתפסים בקרב הציבור באמריקה ובכלל כחיה ימית מפחידה, אכזרית ובעלת יחסי ציבור גרועים בלשון המעטה. סיבות לכך לא חסר: פרסום רב למפגשים קטלניים בין כרישים למתרחצים וכמובן סדרת סרטי 'מלתעות' של שפילברג אך בעיקר, ומעל הכל, פס הקול שהוצמד לסרטי כרישים מאז ומתמיד - מוסיקה רוחשת רעות, מאיימת ומלחיצה.

על רקע זה החליטו במשרד הפרסום לשאול האם זה חייב להיות כך? או שמא הגיע הזמן להוכיח שאפשר אחרת - שמיתוג מחדש של החיה "המפחידה" יכול לשנות את דעת הציבור עליה, ושכל מה שחשבנו על כרישים הוא פועל יוצא של תקשורת מגמתית. כל זאת כמובן בחסות מותג הרכב פולקסוואגן שעומד מאחורי המהלך  ומטרתו זהה - לשנות את דעת הקהל עליו, בהנחה שהמהלך ישליך עליו. 

לשם כך יצאה לדרך אחת ההפקות המעניינות בשנה האחרונה, בסדרי גודל שענף הפרסום הישראלי לא מכיר ומן הסתם גם לא יפגוש בעתיד הקרוב. במשרד הפרסום הוחלט לייצר לכרישים פס קול חדש שיגרום לקהל שצמוד למסך ב-Shark Week להגיב אחרת. לטובת העניין גויסה האורכסטרה של לונדון בהובלת הכנר זוכה הגראמי ג'וש בל, לצד המלחין הנודע ואחד הטאלנטים המוכרים - J.Ralph. התזמורת הקליטה באולפני Abbey Road מוסיקה חדשה, נעימה, אוהדת ומחבקת בשם Thodora שהוצמדה לסרטי הכרישים - אך זו רק חלק מהתמונה.

 

עבודה בעיניים

מעבר לנסיון לייצר טרנספורמציה פסיכולוגית, המהלך מגיע לקליימאקס בפאנץ' אינטראקטיבי עוצמתי. במה שמזכיר את הפרויקט זוכה הפרסים של הונדה - עלה לאוויר אתר שבו הגולשים חווים בעצמם בהשתתפות פעילה את הבדלי הפרספקטיבות כלפי הכרישים. בעזרת Eye Tracking Technology גולשים שצופים יכולים לראות את אותו הסרט על כרישים ב-2 מצבים שונים שמבוססים על העין שמביטה במסך. כשהצופה עוצם את עין ימין וצופה עם עין שמאל הוא רואה את הסרט עם המוסיקה המוכרת - המפחידה והמאיימת וכשהוא צופה בה באמצעות עין ימין המוסיקה משתנה ואז הצופים נחשפים לדרך הנוספת בה ניתן להביט על כרישים - כחיה אצילית ומרשימה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוני 13/07/2015 20:20
    הגב לתגובה זו
    מבוא לפסיכולוגיה שיעור ראשון - התניה קלאסית
  • 1.
    משרד פרסום 13/07/2015 17:42
    הגב לתגובה זו
    כל משרד פרסום פה, מינימום צ'מפיון.
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.