שבוע הכרישים. עכשיו מזווית אחרת
צילום: יח"צ
TV

עבודה בעיניים: קמפיין מבריק מציג סרט אחד שמאפשר 2 חוויות צפייה שונות במקביל

איך משנים תפיסה מוטעית של הקהל האמריקאי לגבי מותג הרכב פולקסווגן? באמצעות שינוי תפיסה מוטעית של הקהל כלפי כרישים, במהלך אינטראקטיבי עוצמתי שמאפשר 2 חוויות צפייה שונות ומנוגדות באמצעות העיניים בלבד ועטיפה מוסיקלית חדשה. צפו ונסו
משה בנימין | (2)

לפני כחצי שנה אסף דניאל ברק, אקס מקאן דיגיטל, את מטלטיליו ועבר לארה"ב שם הצטרף למשרד הפרסום Deutch LA, לאחר שאותר על ידי ציידי הראשים המובילים בענף הפרסום העולמי. כעת, ובהתאם לתהליכי העבודה הארוכים שנהוגים בשוק הפרסום העולמי, בשונה מישראל, מתחילות להשתחרר החוצה חלק מהפרויקטים שעליהם עבד.

בין לקוחותיו של הטאלנט הצעיר המשמש כמנהל קריאייטיב דיגיטל במשרד, נמנה מותג הרכב פולקסוואגן, שניסה לשבור את התדמית הארכאית שדבקה בו בקרב קהל הצרכנים האמריקאי. במהלך שחברו לו ערוץ דיסקברי ופולקסוואגן אמריקה נבחר שבוע ה-Shark Week - תופעה טלוויזיונית אמריקנית ייחודית שמאחוריה עומד ערוץ דיסקברי מאז 1988 - לעוגן שיוביל את הקונספט.

הרעיון המרכזי מבוסס על התובנה שכרישים נתפסים בקרב הציבור באמריקה ובכלל כחיה ימית מפחידה, אכזרית ובעלת יחסי ציבור גרועים בלשון המעטה. סיבות לכך לא חסר: פרסום רב למפגשים קטלניים בין כרישים למתרחצים וכמובן סדרת סרטי 'מלתעות' של שפילברג אך בעיקר, ומעל הכל, פס הקול שהוצמד לסרטי כרישים מאז ומתמיד - מוסיקה רוחשת רעות, מאיימת ומלחיצה.

על רקע זה החליטו במשרד הפרסום לשאול האם זה חייב להיות כך? או שמא הגיע הזמן להוכיח שאפשר אחרת - שמיתוג מחדש של החיה "המפחידה" יכול לשנות את דעת הציבור עליה, ושכל מה שחשבנו על כרישים הוא פועל יוצא של תקשורת מגמתית. כל זאת כמובן בחסות מותג הרכב פולקסוואגן שעומד מאחורי המהלך  ומטרתו זהה - לשנות את דעת הקהל עליו, בהנחה שהמהלך ישליך עליו. 

לשם כך יצאה לדרך אחת ההפקות המעניינות בשנה האחרונה, בסדרי גודל שענף הפרסום הישראלי לא מכיר ומן הסתם גם לא יפגוש בעתיד הקרוב. במשרד הפרסום הוחלט לייצר לכרישים פס קול חדש שיגרום לקהל שצמוד למסך ב-Shark Week להגיב אחרת. לטובת העניין גויסה האורכסטרה של לונדון בהובלת הכנר זוכה הגראמי ג'וש בל, לצד המלחין הנודע ואחד הטאלנטים המוכרים - J.Ralph. התזמורת הקליטה באולפני Abbey Road מוסיקה חדשה, נעימה, אוהדת ומחבקת בשם Thodora שהוצמדה לסרטי הכרישים - אך זו רק חלק מהתמונה.

 

עבודה בעיניים

מעבר לנסיון לייצר טרנספורמציה פסיכולוגית, המהלך מגיע לקליימאקס בפאנץ' אינטראקטיבי עוצמתי. במה שמזכיר את הפרויקט זוכה הפרסים של הונדה - עלה לאוויר אתר שבו הגולשים חווים בעצמם בהשתתפות פעילה את הבדלי הפרספקטיבות כלפי הכרישים. בעזרת Eye Tracking Technology גולשים שצופים יכולים לראות את אותו הסרט על כרישים ב-2 מצבים שונים שמבוססים על העין שמביטה במסך. כשהצופה עוצם את עין ימין וצופה עם עין שמאל הוא רואה את הסרט עם המוסיקה המוכרת - המפחידה והמאיימת וכשהוא צופה בה באמצעות עין ימין המוסיקה משתנה ואז הצופים נחשפים לדרך הנוספת בה ניתן להביט על כרישים - כחיה אצילית ומרשימה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוני 13/07/2015 20:20
    הגב לתגובה זו
    מבוא לפסיכולוגיה שיעור ראשון - התניה קלאסית
  • 1.
    משרד פרסום 13/07/2015 17:42
    הגב לתגובה זו
    כל משרד פרסום פה, מינימום צ'מפיון.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״