עבודה בעיניים: קמפיין מבריק מציג סרט אחד שמאפשר 2 חוויות צפייה שונות במקביל
לפני כחצי שנה אסף דניאל ברק, אקס מקאן דיגיטל, את מטלטיליו ועבר לארה"ב שם הצטרף למשרד הפרסום Deutch LA, לאחר שאותר על ידי ציידי הראשים המובילים בענף הפרסום העולמי. כעת, ובהתאם לתהליכי העבודה הארוכים שנהוגים בשוק הפרסום העולמי, בשונה מישראל, מתחילות להשתחרר החוצה חלק מהפרויקטים שעליהם עבד.
בין לקוחותיו של הטאלנט הצעיר המשמש כמנהל קריאייטיב דיגיטל במשרד, נמנה מותג הרכב פולקסוואגן, שניסה לשבור את התדמית הארכאית שדבקה בו בקרב קהל הצרכנים האמריקאי. במהלך שחברו לו ערוץ דיסקברי ופולקסוואגן אמריקה נבחר שבוע ה-Shark Week - תופעה טלוויזיונית אמריקנית ייחודית שמאחוריה עומד ערוץ דיסקברי מאז 1988 - לעוגן שיוביל את הקונספט.
הרעיון המרכזי מבוסס על התובנה שכרישים נתפסים בקרב הציבור באמריקה ובכלל כחיה ימית מפחידה, אכזרית ובעלת יחסי ציבור גרועים בלשון המעטה. סיבות לכך לא חסר: פרסום רב למפגשים קטלניים בין כרישים למתרחצים וכמובן סדרת סרטי 'מלתעות' של שפילברג אך בעיקר, ומעל הכל, פס הקול שהוצמד לסרטי כרישים מאז ומתמיד - מוסיקה רוחשת רעות, מאיימת ומלחיצה.
על רקע זה החליטו במשרד הפרסום לשאול האם זה חייב להיות כך? או שמא הגיע הזמן להוכיח שאפשר אחרת - שמיתוג מחדש של החיה "המפחידה" יכול לשנות את דעת הציבור עליה, ושכל מה שחשבנו על כרישים הוא פועל יוצא של תקשורת מגמתית. כל זאת כמובן בחסות מותג הרכב פולקסוואגן שעומד מאחורי המהלך ומטרתו זהה - לשנות את דעת הקהל עליו, בהנחה שהמהלך ישליך עליו.
לשם כך יצאה לדרך אחת ההפקות המעניינות בשנה האחרונה, בסדרי גודל שענף הפרסום הישראלי לא מכיר ומן הסתם גם לא יפגוש בעתיד הקרוב. במשרד הפרסום הוחלט לייצר לכרישים פס קול חדש שיגרום לקהל שצמוד למסך ב-Shark Week להגיב אחרת. לטובת העניין גויסה האורכסטרה של לונדון בהובלת הכנר זוכה הגראמי ג'וש בל, לצד המלחין הנודע ואחד הטאלנטים המוכרים - J.Ralph. התזמורת הקליטה באולפני Abbey Road מוסיקה חדשה, נעימה, אוהדת ומחבקת בשם Thodora שהוצמדה לסרטי הכרישים - אך זו רק חלק מהתמונה.
עבודה בעיניים
מעבר לנסיון לייצר טרנספורמציה פסיכולוגית, המהלך מגיע לקליימאקס בפאנץ' אינטראקטיבי עוצמתי. במה שמזכיר את הפרויקט זוכה הפרסים של הונדה - עלה לאוויר אתר שבו הגולשים חווים בעצמם בהשתתפות פעילה את הבדלי הפרספקטיבות כלפי הכרישים. בעזרת Eye Tracking Technology גולשים שצופים יכולים לראות את אותו הסרט על כרישים ב-2 מצבים שונים שמבוססים על העין שמביטה במסך. כשהצופה עוצם את עין ימין וצופה עם עין שמאל הוא רואה את הסרט עם המוסיקה המוכרת - המפחידה והמאיימת וכשהוא צופה בה באמצעות עין ימין המוסיקה משתנה ואז הצופים נחשפים לדרך הנוספת בה ניתן להביט על כרישים - כחיה אצילית ומרשימה.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- 2.יוני 13/07/2015 20:20הגב לתגובה זומבוא לפסיכולוגיה שיעור ראשון - התניה קלאסית
- 1.משרד פרסום 13/07/2015 17:42הגב לתגובה זוכל משרד פרסום פה, מינימום צ'מפיון.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים
מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש.
מהדורות חדשות נוספות
המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים.
במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים.
בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים.
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.