דוד פוגל
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של פוגל Ogilvy

פוגל בדרך להיבלע בתוך אדלר חומסקי? "מנהלים מו"מ להצטרפות לקבוצת פרסום"

החוב של פוגל לאדלר חומסקי שעומד על יותר מ-10 מיליון שקלים, עשוי להגיע להסדר במסגרת הסכם שיוביל את פוגל להיטמע בתוך אדלר חומסקי. בסביבת אדלר מציינים: "זה רחוק מלהיות סגור"
משה בנימין | (13)

משרד הפרסום פוגל אוגילבי מכין את עצמו ליום שאחרי בניסיון לצאת מהבור הפיננסי אליו נקלע. ממכתב שהוציא בעלי המשרד דוד פוגל ללקוחותיו עולה כי המסלול שסומן עשוי להיות זה שיוריד את המסך על אחד המשרדים המפוארים בתולדות ענף הפרסום הישראלי. פוגל הודיע ללקוחותיו שהמשרד מנהל בימים אלו מגעים לקראת הצטרפות לקבוצת פרסום - בין השורות ניתן להבין שמדובר בקבוצת אדלר חומסקי שלה חייב פוגל מעל ל-10 מיליון שקלים עבור רכש מדיה. המשמעות היא היבלעות של פוגל בתוך אוגילבי עם כל ההשלכות הקשורות בכך: כח אדם, לקוחות, ניהול וכו'.  

במכתב שהוציא דוד פוגל ללקוחותיו כותב המייסד והבעלים: "ללקוחותינו הנאמנים והיקרים שלום רב, בהמשך לפרסום שעלה על אודות משרדינו להלן העובדות: ענף הפרסום חווה בשנים האחרונות שינויים רבים, ביניהם חיבורים ושיתופי פעולה בין משרדיים, שנובעים מהצורך להקטין את תקורות כל משרד ולהגדיל את סל השירותים שהוא מציע ללקוחותיו. מזה מספר חודשים שאנו מנהלים מו"מ להצטרפות לאחת מקבוצות הפרסום בארץ. בכוונתנו לחבור כמשרד עצמאי לקבוצת פרסום נוספת, במסגרתה נמשיך להעניק לכם את אותם שירותים מצוינים שאנו מעניקים לכל לקוחותינו מזה 33 שנה. אני מודה לכם באופן אישי על הסבלנות והנאמנות שאתם מגלים כלפינו, ומבטיח לכם שהעבודה המקצועית שאנו עושים לכם לא תיפגע ולו לרגע. ושוב, תודה אישית ממני. דוד פוגל".

כאמור, על פניו נראה כי במטרה למזער את החוב לאדלר חומסקי (חוב נוסף של המשרד הוא לשמעוני פינקלשטיין ברקי) שעומד על למעלה מ-10 מיליון שקלים, פוגל אוגילבי שבין לקוחותיו נמנים אלדן, UMI והאוניברסיטה הפתוחה צפוי להעתיק את פעילותו לתוך אדלר. מדובר בהליך מורכב למדי שכולל בראש ובראשונה את הסכמת הלקוחות למעבר שכזה ולכך אין ערובה, למרות שבפוגל מציינים כי המשרד ימשיך לטפל בלקוחותיו באופן עצמאי.

גם מבחינת אדלר חומסקי מדובר במצב סבוך. התסריט הגרוע ביותר מבחינתו הוא הודעה של פוגל על פשיטת רגל - מה שיוביל להליכים משפטיים מול הנושים וירחיק מהם את הכסף. באדלר מודעים לכך שזה לא הרגע להיות בררנים וכל פתרון שעשוי להשיב להם את החוב באופן הדרגתי יהיה עדיף. גורמים בסביבת המשרד מוסרים לאייס כי נכון לעכשיו המגעים עם פוגל "רחוקים מלהיות סגורים".

  

מטבע הדברים, היום שאחרי השלמת מהלך שכזה עם אדלר חומסקי יוביל לפיטורי עובדים בפוגל אוגילבי. היתרונות האדמיניסטרטיביים של מהלך שכזה כגון ניהול חשבונות ומנהלה במסגרת אדלר חומסקי יוביל לשחרור עובדים במחלקות שאינן ממקצועות הפרסום. בנוסף, המשרד יוכל להיעזר בפונקציות נוספות בתוך אדלר חומסקי מה שיוביל לשחרור עובדים נוספים.

בתוך כך, בסביבת פוגל אוגילבי אומרים היום (יום ד') לאייס כי "לקוחות המשרד עומדים מאחורינו ומביעים את תמיכתם ונאמנתם למשרד ולבעליו. אנחנו משתפים אותם בנעשה והם מצידם מחזקים את ידינו". 

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    צילי וגילי 08/07/2015 17:39
    הגב לתגובה זו
    בהסתגלות למקומות החדשים
  • 7.
    אלי טנא 08/07/2015 16:12
    הגב לתגובה זו
    הייתי שם בעצמי לפני שנים. זה כל כך כואב. כל כך קשה. רק תמיכה וסיוע מגיע לו. עשה הרבה דברים טובים.
  • 6.
    מסעודה משדרות 08/07/2015 15:17
    הגב לתגובה זו
    ככה לפחות נראה את הכסף שוטף + אלף יום
  • 5.
    מהענף שנשבר 08/07/2015 14:56
    הגב לתגובה זו
    לא צריך לרקוד על הדם ולהתחיל ללכלך על משרד עצמאי שנקלע לחובות. ברור שהמשרד ייעלם בתוך אדלר חומסקי אבל זה פתרון הכי נכון למשרד ותיק כמו פוגל
  • 4.
    רון שחר 08/07/2015 14:44
    הגב לתגובה זו
    שנים של עבודה טובה היסטוריה ותוצרים נהדרים אחד המשרדים היותר סימפטיים בתעשיה. יהיה יום עצוב מאוד אם לא יהיה פוגל במפת הפרסום המקומית. וזה בניגוד למשרדי פח אחרים ואנשי "פרסום" שרלטנים שאין להם זכות קיום וחיים מלדפוק לקוח אחרי לקוח עם נאמנות 0
  • 3.
    שעומדים מאחוריו (ל"ת)
    כל הכבוד ללקוחות 08/07/2015 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ממממ 08/07/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    לחגוג על חשבונם של אחרים כשהם במשבר זו קארמה רעה מאד. יחזור אליך כמו בומרנג. מאחל לפוגלים לחזור לעצמם בהקדם ושיהיה בהצלחה
  • היי 08/07/2015 16:52
    הגב לתגובה זו
    לחזור לעצמם זה לעשוק עובדים ולהטריד מינית?
  • 1.
    שוב אני (((: 08/07/2015 11:17
    הגב לתגובה זו
    סוף ראוי לחולה מין ושודדת קמצנית
  • עע 08/07/2015 16:05
    הגב לתגובה זו
    הם אכן אנשים דוחים ומגעילים ההזוי שהם בטוחים שהם באמת אנשים מקסימים וכן הייתי שם ועבדתי שם שנתיים
  • שוב את? 08/07/2015 14:44
    הגב לתגובה זו
    יום חג יהיה לאדם כמוך יישאר מובטל כל חייו בגלל האופי המחורבן שלך. תתבייש.
  • ?? 08/07/2015 12:22
    הגב לתגובה זו
    עצוב, אנשים טובים...
  • שוב אני (((: 08/07/2015 15:56
    *יחסית לשודדי בנק ומטרידי מין שהולכים רחוק יותר מדוד ה"שובב".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.