פוגל בדרך להיבלע בתוך אדלר חומסקי? "מנהלים מו"מ להצטרפות לקבוצת פרסום"
משרד הפרסום פוגל אוגילבי מכין את עצמו ליום שאחרי בניסיון לצאת מהבור הפיננסי אליו נקלע. ממכתב שהוציא בעלי המשרד דוד פוגל ללקוחותיו עולה כי המסלול שסומן עשוי להיות זה שיוריד את המסך על אחד המשרדים המפוארים בתולדות ענף הפרסום הישראלי. פוגל הודיע ללקוחותיו שהמשרד מנהל בימים אלו מגעים לקראת הצטרפות לקבוצת פרסום - בין השורות ניתן להבין שמדובר בקבוצת אדלר חומסקי שלה חייב פוגל מעל ל-10 מיליון שקלים עבור רכש מדיה. המשמעות היא היבלעות של פוגל בתוך אוגילבי עם כל ההשלכות הקשורות בכך: כח אדם, לקוחות, ניהול וכו'.
במכתב שהוציא דוד פוגל ללקוחותיו כותב המייסד והבעלים: "ללקוחותינו הנאמנים והיקרים שלום רב, בהמשך לפרסום שעלה על אודות משרדינו להלן העובדות: ענף הפרסום חווה בשנים האחרונות שינויים רבים, ביניהם חיבורים ושיתופי פעולה בין משרדיים, שנובעים מהצורך להקטין את תקורות כל משרד ולהגדיל את סל השירותים שהוא מציע ללקוחותיו. מזה מספר חודשים שאנו מנהלים מו"מ להצטרפות לאחת מקבוצות הפרסום בארץ. בכוונתנו לחבור כמשרד עצמאי לקבוצת פרסום נוספת, במסגרתה נמשיך להעניק לכם את אותם שירותים מצוינים שאנו מעניקים לכל לקוחותינו מזה 33 שנה. אני מודה לכם באופן אישי על הסבלנות והנאמנות שאתם מגלים כלפינו, ומבטיח לכם שהעבודה המקצועית שאנו עושים לכם לא תיפגע ולו לרגע. ושוב, תודה אישית ממני. דוד פוגל".
כאמור, על פניו נראה כי במטרה למזער את החוב לאדלר חומסקי (חוב נוסף של המשרד הוא לשמעוני פינקלשטיין ברקי) שעומד על למעלה מ-10 מיליון שקלים, פוגל אוגילבי שבין לקוחותיו נמנים אלדן, UMI והאוניברסיטה הפתוחה צפוי להעתיק את פעילותו לתוך אדלר. מדובר בהליך מורכב למדי שכולל בראש ובראשונה את הסכמת הלקוחות למעבר שכזה ולכך אין ערובה, למרות שבפוגל מציינים כי המשרד ימשיך לטפל בלקוחותיו באופן עצמאי.
גם מבחינת אדלר חומסקי מדובר במצב סבוך. התסריט הגרוע ביותר מבחינתו הוא הודעה של פוגל על פשיטת רגל - מה שיוביל להליכים משפטיים מול הנושים וירחיק מהם את הכסף. באדלר מודעים לכך שזה לא הרגע להיות בררנים וכל פתרון שעשוי להשיב להם את החוב באופן הדרגתי יהיה עדיף. גורמים בסביבת המשרד מוסרים לאייס כי נכון לעכשיו המגעים עם פוגל "רחוקים מלהיות סגורים".
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטבע הדברים, היום שאחרי השלמת מהלך שכזה עם אדלר חומסקי יוביל לפיטורי עובדים בפוגל אוגילבי. היתרונות האדמיניסטרטיביים של מהלך שכזה כגון ניהול חשבונות ומנהלה במסגרת אדלר חומסקי יוביל לשחרור עובדים במחלקות שאינן ממקצועות הפרסום. בנוסף, המשרד יוכל להיעזר בפונקציות נוספות בתוך אדלר חומסקי מה שיוביל לשחרור עובדים נוספים.
בתוך כך, בסביבת פוגל אוגילבי אומרים היום (יום ד') לאייס כי "לקוחות המשרד עומדים מאחורינו ומביעים את תמיכתם ונאמנתם למשרד ולבעליו. אנחנו משתפים אותם בנעשה והם מצידם מחזקים את ידינו".
- 8.צילי וגילי 08/07/2015 17:39הגב לתגובה זובהסתגלות למקומות החדשים
- 7.אלי טנא 08/07/2015 16:12הגב לתגובה זוהייתי שם בעצמי לפני שנים. זה כל כך כואב. כל כך קשה. רק תמיכה וסיוע מגיע לו. עשה הרבה דברים טובים.
- 6.מסעודה משדרות 08/07/2015 15:17הגב לתגובה זוככה לפחות נראה את הכסף שוטף + אלף יום
- 5.מהענף שנשבר 08/07/2015 14:56הגב לתגובה זולא צריך לרקוד על הדם ולהתחיל ללכלך על משרד עצמאי שנקלע לחובות. ברור שהמשרד ייעלם בתוך אדלר חומסקי אבל זה פתרון הכי נכון למשרד ותיק כמו פוגל
- 4.רון שחר 08/07/2015 14:44הגב לתגובה זושנים של עבודה טובה היסטוריה ותוצרים נהדרים אחד המשרדים היותר סימפטיים בתעשיה. יהיה יום עצוב מאוד אם לא יהיה פוגל במפת הפרסום המקומית. וזה בניגוד למשרדי פח אחרים ואנשי "פרסום" שרלטנים שאין להם זכות קיום וחיים מלדפוק לקוח אחרי לקוח עם נאמנות 0
- 3.שעומדים מאחוריו (ל"ת)כל הכבוד ללקוחות 08/07/2015 13:46הגב לתגובה זו
- 2.ממממ 08/07/2015 12:31הגב לתגובה זולחגוג על חשבונם של אחרים כשהם במשבר זו קארמה רעה מאד. יחזור אליך כמו בומרנג. מאחל לפוגלים לחזור לעצמם בהקדם ושיהיה בהצלחה
- היי 08/07/2015 16:52הגב לתגובה זולחזור לעצמם זה לעשוק עובדים ולהטריד מינית?
- 1.שוב אני (((: 08/07/2015 11:17הגב לתגובה זוסוף ראוי לחולה מין ושודדת קמצנית
- עע 08/07/2015 16:05הגב לתגובה זוהם אכן אנשים דוחים ומגעילים ההזוי שהם בטוחים שהם באמת אנשים מקסימים וכן הייתי שם ועבדתי שם שנתיים
- שוב את? 08/07/2015 14:44הגב לתגובה זויום חג יהיה לאדם כמוך יישאר מובטל כל חייו בגלל האופי המחורבן שלך. תתבייש.
- ?? 08/07/2015 12:22הגב לתגובה זועצוב, אנשים טובים...
- שוב אני (((: 08/07/2015 15:56*יחסית לשודדי בנק ומטרידי מין שהולכים רחוק יותר מדוד ה"שובב".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
