רחמנא ליצלן: בגלל צילום של נשים - מדריך תיירות דתי סירב לקבל תמונה עבור פרסומת
מנהל בית ספר שדה כפר עציון שביקש לפרסם בית הספר שלו במדריך שנתי בו שותף משרד ממשלתי, לא שיער בנפשו כי התמונה שאמורה הייתה ללוות את הפרסום תיפסל משום שאינה צנועה. כמה לא צנועה? הופיעו בה 2 נשים, רחמנא ליצלן.
ירון רוזנטל הופתע לפני מספר ימים לקבל הודעה ממנהלת הפרסום של מדריך אתרים, מדריך שנתי לתיירות בישראל המופץ בבתי כנסת, חנויות, תיבות דואר ודיוור ישיר, בו היא הודיעה לו כי מדובר במדריך לציבור הדתי ולכן הוא צריך לשלוח תמונות "לא של בנות". בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו וזכה לחשיפה בקבוצת PRguru, כתב רוזנטל שאותה מנהלת טענה כי למרות שהתמונה צנועה, "זו המדיניות - לא להכניס בנות, מאחר ואנו מגיעים לכל הקהלים הדתיים. אפילו החילונים לא מכניסים בנות".
בשל כך החליט רוזנטל לוותר על הפרסום במגזין זה, המופק על ידי חברת ישראמדיה עיתונות ופרסום ובשיתוף משרד הדתות. בתשובה למנהלת הפרסום, כתב רוזנטל כי "העקרונות שלנו חשובים יותר מעוד כמה אחוזי תפוסה בצימרים שלנו. אני מקווה שתערכו חשיבה נוספת על המדיניות המדירה שלכם".
בעקבות כך, טוען רוזנטל כי מגזין 'אתרים' התקשר אליו ואיים כי 'אתרים' יתבע את בית ספר שדה משום שהיה כבר סיכום בין הצדדים והמודעה אף עוצבה, והודיע לו כי הוא יסיר את בית ספר שדה מכל המקומות בהם יש פרסום חינמי והוא מוציא לאור. "המנכ"ל של המדריך אמר לי שכבר 20 שנה הוא מוציא את המדריך הזה, ולעולם לא נתקל בשום אתר שיש לו בעיה עם המדיניות הזאת", כתב רוזנטל, שאינו שבע רצון גם מהחברות והאתרים המפרסמים במדריך זה – "הטענה שלי היא לא נגד הציבור החרדי, שאותו אני אוהב מאוד באופן אישי, אלא נגד אתרי התיירות שמסכימים לוותר על העקרונות שלהם בשביל עוד כמה מבקרים".
- העליון אישר: ייצוגית נגד רדיו "קול ברמה" בגין אי השמעת נשים בשידורי התחנה
- אושרה ייצוגית נגד רדיו קול ברמה בגין מדיניות מוצהרת של אי השמעת נשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מו"ל ישראמדיה, דורון אליאסיאן אמר בשיחה עם אייס, כי ביטול הפרסום אכן יצר נזק כספי למדריך, אולם בשלב זה טרם הוחלט האם להגיש תביעה נגד בית ספר שדה כפר עציון. לדברי אליאסיאן, הנושא אינו הנזק הכספי, אלא הטענה כי מדובר בהדרת נשים, דבר שאינו נכון: "אנחנו קיימים כבר 16 שנים והמדריך מגיע לכלל הקהלים במגזר הדתי – דתי, חרדלי וחרדי. מקובל לא לפרסם תמונות של נשים, כי שזה עשוי לפגוע בחרדים ובחלק מהחרד"לים, ואנחנו מקבלים את זה. יש לנו לקוחות חילוניים רבים, והם בפרוש מקבלים את הסטטוס קוו הזה והם מכבדים את זה".
לדברי אליאסיאן, "התפלאתי מאד שמר רוזנפלד לקח את זה למקום של הדרת נשים, כי אנחנו לא מדירים נשים. זה מגיע ממקום של כבוד הנשים. אנחנו לא יוצרים את המציאות - היא קיימת ואנחנו פועלים על פיה. יש לנו אתר תיירות דתי נטו – גם שם לא נמצאת אף תמונת אישה. אנחנו רוצים לכוון למחנה המשותף של המגזר. אנחנו מפעילים גם אתר המסעדות כשרות בשם כושר-נט, אבל הוא מוגדר כאתר לא דתי, ולכן מופיעות שם תמונות של נשים, צנועות כמובן".

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7