רחמנא ליצלן: בגלל צילום של נשים - מדריך תיירות דתי סירב לקבל תמונה עבור פרסומת
מנהל בית ספר שדה כפר עציון שביקש לפרסם בית הספר שלו במדריך שנתי בו שותף משרד ממשלתי, לא שיער בנפשו כי התמונה שאמורה הייתה ללוות את הפרסום תיפסל משום שאינה צנועה. כמה לא צנועה? הופיעו בה 2 נשים, רחמנא ליצלן.
ירון רוזנטל הופתע לפני מספר ימים לקבל הודעה ממנהלת הפרסום של מדריך אתרים, מדריך שנתי לתיירות בישראל המופץ בבתי כנסת, חנויות, תיבות דואר ודיוור ישיר, בו היא הודיעה לו כי מדובר במדריך לציבור הדתי ולכן הוא צריך לשלוח תמונות "לא של בנות". בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו וזכה לחשיפה בקבוצת PRguru, כתב רוזנטל שאותה מנהלת טענה כי למרות שהתמונה צנועה, "זו המדיניות - לא להכניס בנות, מאחר ואנו מגיעים לכל הקהלים הדתיים. אפילו החילונים לא מכניסים בנות".
בשל כך החליט רוזנטל לוותר על הפרסום במגזין זה, המופק על ידי חברת ישראמדיה עיתונות ופרסום ובשיתוף משרד הדתות. בתשובה למנהלת הפרסום, כתב רוזנטל כי "העקרונות שלנו חשובים יותר מעוד כמה אחוזי תפוסה בצימרים שלנו. אני מקווה שתערכו חשיבה נוספת על המדיניות המדירה שלכם".
בעקבות כך, טוען רוזנטל כי מגזין 'אתרים' התקשר אליו ואיים כי 'אתרים' יתבע את בית ספר שדה משום שהיה כבר סיכום בין הצדדים והמודעה אף עוצבה, והודיע לו כי הוא יסיר את בית ספר שדה מכל המקומות בהם יש פרסום חינמי והוא מוציא לאור. "המנכ"ל של המדריך אמר לי שכבר 20 שנה הוא מוציא את המדריך הזה, ולעולם לא נתקל בשום אתר שיש לו בעיה עם המדיניות הזאת", כתב רוזנטל, שאינו שבע רצון גם מהחברות והאתרים המפרסמים במדריך זה – "הטענה שלי היא לא נגד הציבור החרדי, שאותו אני אוהב מאוד באופן אישי, אלא נגד אתרי התיירות שמסכימים לוותר על העקרונות שלהם בשביל עוד כמה מבקרים".
- העליון אישר: ייצוגית נגד רדיו "קול ברמה" בגין אי השמעת נשים בשידורי התחנה
- אושרה ייצוגית נגד רדיו קול ברמה בגין מדיניות מוצהרת של אי השמעת נשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מו"ל ישראמדיה, דורון אליאסיאן אמר בשיחה עם אייס, כי ביטול הפרסום אכן יצר נזק כספי למדריך, אולם בשלב זה טרם הוחלט האם להגיש תביעה נגד בית ספר שדה כפר עציון. לדברי אליאסיאן, הנושא אינו הנזק הכספי, אלא הטענה כי מדובר בהדרת נשים, דבר שאינו נכון: "אנחנו קיימים כבר 16 שנים והמדריך מגיע לכלל הקהלים במגזר הדתי – דתי, חרדלי וחרדי. מקובל לא לפרסם תמונות של נשים, כי שזה עשוי לפגוע בחרדים ובחלק מהחרד"לים, ואנחנו מקבלים את זה. יש לנו לקוחות חילוניים רבים, והם בפרוש מקבלים את הסטטוס קוו הזה והם מכבדים את זה".
לדברי אליאסיאן, "התפלאתי מאד שמר רוזנפלד לקח את זה למקום של הדרת נשים, כי אנחנו לא מדירים נשים. זה מגיע ממקום של כבוד הנשים. אנחנו לא יוצרים את המציאות - היא קיימת ואנחנו פועלים על פיה. יש לנו אתר תיירות דתי נטו – גם שם לא נמצאת אף תמונת אישה. אנחנו רוצים לכוון למחנה המשותף של המגזר. אנחנו מפעילים גם אתר המסעדות כשרות בשם כושר-נט, אבל הוא מוגדר כאתר לא דתי, ולכן מופיעות שם תמונות של נשים, צנועות כמובן".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
