קופ"ח כללית. קמפיין ראשון עם פובליסיס
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

תקציב הדיגיטל של השנה: כללית יוצאת למכרז בהיקף של כ-7 מיליון שקל

לאחר קדנציה ארוכה עם טוויסטד כללית מוציאה למכרז את תקציב הדיגיטל שלה, על פי חוק חובת מכרזים. הוא צפוי לעמוד על בין 5 ל-8 מיליון שקלים. בין תנאי הסף - מחזור הכנסות של לפחות 15 מיליון שקלים
משה בנימין | (2)

קופ"ח כללית שבשנים האחרונות נעזרה בשירותי משרד הפרסום טוויסטד בגזרת הדיגיטל יוצאת למכרז על חלק הדיגיטל בשווי שצפוי לעמוד על בין 5 ל-8 מיליון שקלים - כך נודע לאייס. כללית תצא למכרז על פי חוק חובת מכרזים כאשר תקופת ההתקשרות הראשונית הינה ל-36 חודשים עם אופציה להארכת ההתקשרות לתקופה נוספת של 12 חודשים. 

תקציב הפרסום של כללית מטופל מאז הזכייה בשנה שעברה על ידי פובליסיס ישראל בניהולו של ארי מלמוד, אך תקציב הדיגיטל מופרד וטופל על ידי טוויסטד עוד מהימים שבהם משרד הפרסום שהחזיק בתקציב כללית היה מקאן תל אביב.  

על פי פרסום באתר יפעת מכרזים - בין תנאי הסף דורשת כללית מהמציע להיות בעל מחזור הכנסות של שירותי פרסום בדיגיטל ללקוחותיו במהלך שנת 2014 בהיקף של לפחות 15 שקל. כמו כן, דורשת הקופה מהמתמודד נסיון של טיפול בלפחות 2 לקוחות במהלך שנת 2014 שתקציב הפרסום שלהם בדיגיטל עמד על לפחות 2 מיליון שקל בשנה. תנאי נוסף דורש כי במשרד המתמודד יפעלו כל המחלקות הבאות: מחלקת קריאייטיב, מחלקת תכנון אסטרטגי/פלנינג, מחלקת ניהול לקוחות, תקציבאות, מחלקת פרפורמנס ו-PPC.

המכרז ייערך במתכונת של 3 שלבים, כאשר שלב א' יהיה שלב קבלת ההצעות שבו תבדוק כללית את עמידת המציעים בתנאים המקדמיים להגשת הצעות מחיר כמפורט לעיל. רק ההצעות שיעמדו בתנאים אלה יעברו הלאה לשלב ב'. בשלב זה יינתן לכל הצעה ציון איכות בהתאם לפרמטרים ולאמות המידה המפורטים כך על פי תנאי המכרז: מענה המציע לשאלון מקצועי - 10%, סיכום הערכת שיחות משוב מלקוחות - 20%, מצגת יכולות ואסטרטגיה - 70%. שלב ג' יוקדש למשא ומתן עם הגופים שהגיעו לקו הסיום. בשלב זה שנמשך על פני תקופה ארוכה יחסית במכרז האופליין ייבדקו הצעות המחיר שהוגשו. 

על פי המכרז עשויה כללית להחליט על פיצול הזכייה במכרז, לפיו הזוכים יפעלו בשיתוף פעולה האחד עם משנהו כאשר חלוקת השירותים בין הזוכים תעשה על ידי כללית בהתאם לשיקול דעתה המקצועי ולצרכיה. משתתפי המכרז, בעצם הגשת הצעתם, מתחייבים לשתף פעולה האחד עם השני במקרה שכזה. עוד מציינת כללית כי במידה ויתברר שהוגשו במכרז פחות מ 3 הצעות או שנותרו פחות מ-3 הצעות לדיון לפני ועדת המכרזים עקב פסילת הצעות בשלב הראשון - ועדת המכרזים תהא רשאית להורות על ביטול המכרז. 

כפי שהיא נוהגת במכרזי הפרסום, גם כאן עשויה כללית להעביר את הצעות המחיר

לבדיקה של חברת הייעוץ ליבר בקרה כדי שזו תבחן את מידת התאמתן למחירי השוק. הקופה מציינת כי "קביעת היועץ כי הצעה מסחרית הינה בלתי סבירה באופן קיצוני למעלה או למטה תביא לפסילת ההצעה, וזאת בהתחשב בסוג הפריטים בהם מתקיימת הסטייה, במידת הסטייה, בשקלול הפריטים הכולל וכיו"ב".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גם PPC וגם פרפורמנס? וואו. (ל"ת)
    גיל 07/07/2015 10:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חמודי 06/07/2015 21:29
    הגב לתגובה זו
    המכרז הזה שלהם...מנסים לבנות סיפור - מכיר את השטויות של מוליאן
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.