מאור חן והדר גור-אריה
צילום: יח"צ
טור

כשהמד-מן פוגש את הטק-מן: נפרדים מקאן עם מבט חשוב לעתיד ב-Cannes Innovation

במתחם אחורי, האח הקטן החדש של פסטיבל קאן מנסה לייצר חלל אינטימי יותר תחת הכותרת: קריאטיב המונע מחידושים וטכנולוגיהמאור חן והדר גור-אריה מביטים לעתיד הפרסום ועושים סדר במפגש בין קריאייטיב לטכנולוגיה 

בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי שהולך וסוחף את פסטיבל קאן. יותר ויותר עבודות מתחום הניו מדיה והדיגיטל זוכות לגרוף את הפרסים הראשונים. המגמה החלה אי שם ב- 2005 עם סרטון הדיגיטל של DOVE EVOLUTION, וכמעט עשור לאחר מכן, ב-2013 קמפיין DUMB WAYS TO DIE עשה היסטוריה כשגרף 5 פרסי גראנד פרי - הכמות הגבוהה ביותר של פרסים שהוענקה אי פעם לעבודה יחידה.

 

והשנה, בפעם הראשונה התבשרנו על פסטיבל בתוך פסטיבל, מסלול של יומיים המתרחש בצמוד לפסטיבל המסורתי, תחת הכותרת - CANNES INNOVATION. כפי שאנשי הפסטיבל מנסחים זאת באתר האינטרנט של הפסטיבל - כשפני התעשייה משתנים - מתפקידנו לשקף זאת. כשיותר ויותר רעיונות קריאטיבים מסתמכים על טכנולוגיה, ועל שימוש בדאטה, אנחנו עדים לפתרונות ומוצרים חדשים הצצים בקצב חסר תקדים, המשנים את איך שאנחנו עושים פרסום.

 

במתחם אחורי, האח הקטן החדש של פסטיבל קאן מנסה לייצר חלל אינטימי יותר תחת הכותרת: קריאטיב המונע מחידושים וטכנולוגיה

 

בפגישה אינטימית שיכולה להתרחש רק כאן בקאן אנחנו מכירים את מייק יאפ, מייסד תוכנית the zoo של גוגל. זוהי בעצם סוכנות פרסום בתוך גוגל שמטרתה הנגשת והרחבת הגבולות בהן סוכנויות פרסום עושות שימוש בפלטפורמות גוגל השונות עבור מותגיהן. 

יחד עם מייק אנחנו מדברים על הפער שקיים בין הפלטפורמות והיכולות הטכנולוגיות החדשות לבין הרעיונות הקריאטיביים המסורתיים שמנסים להכניס בכח לאותם כלים חדשים. 

 

ברור כי יש צורך בשינוי החשיבה הקריאטיבית - מכתיבת תסריט ליניארי שיש לו התחלה אמצע וסוף לתסריט שהוא עץ אפשרויות. מעיצובי ארט יפים ליצירת חוויות משתמש. מקריאטיב סגור בשליטה מלאה שלנו לקריאטיב שהגולשים משנים ומוסיפים עליו. ויותר מהכל לעבור לחשיבה על אנשים פרטים שאליהם אני משווקת ואיזו סיבה וערך המותג יעניק להם. 

 

ההרצאה הפותחת הביאה עימה את התובנה החשובה אולי מכולן - חברות שלא יסתגלו ויביאו את החידוש מתוכן פשוט ייעלמו. הקייס של דומינוס פיצה עם סוכנות CP B הוא אולי כוכב הצפון המדגים איך חברת שירותים הפכה לחברת טכנולוגיה כדי לשרוד. החיבור של שקיפות ואותנתיות יחד עם כלים דיגיטליים מבריקים לקחו את מניית החברה משווי של 2$ בתוך 5 שנים לשווי של 212$. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

שביתת המוניות בצרפת שליוותה את הכנס רק הוסיפה והמחישה יותר מהכל מה קורה לתעשייה שלמה כשטכנולוגית חדשה כמו uber סוחפת אותה. 

 

המפגש בין קריאטיב לטכנולוגיה מזמן אתגרים רבים שלצידם הזדמנויות אינסופיות. לצד קצב השינוי הבלתי נתפס והעתיד הנשקף אלינו כסרט מדע בדיוני אפשר לנסות לעשות סדר באמצעות 3 נקודות:

 

1. רעיונות מצויינים ימשיכו לספר סיפורים מעולים אך יעשו זאת יותר לעומק, באופן פרסונלי ובהתבסס על מידע וטכנולוגיה בזמן אמת.

2. האינטרנט מחייב את המותגים לקיים מערכת יחסים המבוססת על שקיפות מלאה ואותנתיות עם האנשים. אמת וכנות הם רכיבים קריטיים לבניית אמון ועניין בין צרכנים למותגים. 

3. שינוי ומשמעות - מותגים צריכים לייצר השראה ומוטיבציה לשינוי אמיתי בעולם באמצעות טכנולוגיה. יותר ויותר חברות כמו יוניליוור מוכיחות כי קיימות ודאגה לקהילה ולסביבה לא באים על חשבון גידול או הצלחה עסקית אלא להפך. 

 

ויש גם המלצות צפייה

הרצאתו של קית׳ וויד מיוניליוור - שיווק לאנשים

 

הרצאה מפי בכירים ב-Razorfish ו-contagious - ארגז הכלים לטרנספורמציה

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פיהוקקקק.... (ל"ת)
    דיוויד דרוגה 28/06/2015 21:16
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.