טור

כשהמד-מן פוגש את הטק-מן: נפרדים מקאן עם מבט חשוב לעתיד ב-Cannes Innovation

במתחם אחורי, האח הקטן החדש של פסטיבל קאן מנסה לייצר חלל אינטימי יותר תחת הכותרת: קריאטיב המונע מחידושים וטכנולוגיהמאור חן והדר גור-אריה מביטים לעתיד הפרסום ועושים סדר במפגש בין קריאייטיב לטכנולוגיה 

בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי שהולך וסוחף את פסטיבל קאן. יותר ויותר עבודות מתחום הניו מדיה והדיגיטל זוכות לגרוף את הפרסים הראשונים. המגמה החלה אי שם ב- 2005 עם סרטון הדיגיטל של DOVE EVOLUTION, וכמעט עשור לאחר מכן, ב-2013 קמפיין DUMB WAYS TO DIE עשה היסטוריה כשגרף 5 פרסי גראנד פרי - הכמות הגבוהה ביותר של פרסים שהוענקה אי פעם לעבודה יחידה.

 

והשנה, בפעם הראשונה התבשרנו על פסטיבל בתוך פסטיבל, מסלול של יומיים המתרחש בצמוד לפסטיבל המסורתי, תחת הכותרת - CANNES INNOVATION. כפי שאנשי הפסטיבל מנסחים זאת באתר האינטרנט של הפסטיבל - כשפני התעשייה משתנים - מתפקידנו לשקף זאת. כשיותר ויותר רעיונות קריאטיבים מסתמכים על טכנולוגיה, ועל שימוש בדאטה, אנחנו עדים לפתרונות ומוצרים חדשים הצצים בקצב חסר תקדים, המשנים את איך שאנחנו עושים פרסום.

 

במתחם אחורי, האח הקטן החדש של פסטיבל קאן מנסה לייצר חלל אינטימי יותר תחת הכותרת: קריאטיב המונע מחידושים וטכנולוגיה

 

בפגישה אינטימית שיכולה להתרחש רק כאן בקאן אנחנו מכירים את מייק יאפ, מייסד תוכנית the zoo של גוגל. זוהי בעצם סוכנות פרסום בתוך גוגל שמטרתה הנגשת והרחבת הגבולות בהן סוכנויות פרסום עושות שימוש בפלטפורמות גוגל השונות עבור מותגיהן. 

יחד עם מייק אנחנו מדברים על הפער שקיים בין הפלטפורמות והיכולות הטכנולוגיות החדשות לבין הרעיונות הקריאטיביים המסורתיים שמנסים להכניס בכח לאותם כלים חדשים. 

 

ברור כי יש צורך בשינוי החשיבה הקריאטיבית - מכתיבת תסריט ליניארי שיש לו התחלה אמצע וסוף לתסריט שהוא עץ אפשרויות. מעיצובי ארט יפים ליצירת חוויות משתמש. מקריאטיב סגור בשליטה מלאה שלנו לקריאטיב שהגולשים משנים ומוסיפים עליו. ויותר מהכל לעבור לחשיבה על אנשים פרטים שאליהם אני משווקת ואיזו סיבה וערך המותג יעניק להם. 

 

ההרצאה הפותחת הביאה עימה את התובנה החשובה אולי מכולן - חברות שלא יסתגלו ויביאו את החידוש מתוכן פשוט ייעלמו. הקייס של דומינוס פיצה עם סוכנות CP B הוא אולי כוכב הצפון המדגים איך חברת שירותים הפכה לחברת טכנולוגיה כדי לשרוד. החיבור של שקיפות ואותנתיות יחד עם כלים דיגיטליים מבריקים לקחו את מניית החברה משווי של 2$ בתוך 5 שנים לשווי של 212$. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

שביתת המוניות בצרפת שליוותה את הכנס רק הוסיפה והמחישה יותר מהכל מה קורה לתעשייה שלמה כשטכנולוגית חדשה כמו uber סוחפת אותה. 

 

המפגש בין קריאטיב לטכנולוגיה מזמן אתגרים רבים שלצידם הזדמנויות אינסופיות. לצד קצב השינוי הבלתי נתפס והעתיד הנשקף אלינו כסרט מדע בדיוני אפשר לנסות לעשות סדר באמצעות 3 נקודות:

 

1. רעיונות מצויינים ימשיכו לספר סיפורים מעולים אך יעשו זאת יותר לעומק, באופן פרסונלי ובהתבסס על מידע וטכנולוגיה בזמן אמת.

2. האינטרנט מחייב את המותגים לקיים מערכת יחסים המבוססת על שקיפות מלאה ואותנתיות עם האנשים. אמת וכנות הם רכיבים קריטיים לבניית אמון ועניין בין צרכנים למותגים. 

3. שינוי ומשמעות - מותגים צריכים לייצר השראה ומוטיבציה לשינוי אמיתי בעולם באמצעות טכנולוגיה. יותר ויותר חברות כמו יוניליוור מוכיחות כי קיימות ודאגה לקהילה ולסביבה לא באים על חשבון גידול או הצלחה עסקית אלא להפך. 

 

ויש גם המלצות צפייה

הרצאתו של קית׳ וויד מיוניליוור - שיווק לאנשים

 

הרצאה מפי בכירים ב-Razorfish ו-contagious - ארגז הכלים לטרנספורמציה

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פיהוקקקק.... (ל"ת)
    דיוויד דרוגה 28/06/2015 21:16
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.