מאור חן והדר גור-אריה
צילום: יח"צ
טור

כשהמד-מן פוגש את הטק-מן: נפרדים מקאן עם מבט חשוב לעתיד ב-Cannes Innovation

במתחם אחורי, האח הקטן החדש של פסטיבל קאן מנסה לייצר חלל אינטימי יותר תחת הכותרת: קריאטיב המונע מחידושים וטכנולוגיהמאור חן והדר גור-אריה מביטים לעתיד הפרסום ועושים סדר במפגש בין קריאייטיב לטכנולוגיה 

בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי שהולך וסוחף את פסטיבל קאן. יותר ויותר עבודות מתחום הניו מדיה והדיגיטל זוכות לגרוף את הפרסים הראשונים. המגמה החלה אי שם ב- 2005 עם סרטון הדיגיטל של DOVE EVOLUTION, וכמעט עשור לאחר מכן, ב-2013 קמפיין DUMB WAYS TO DIE עשה היסטוריה כשגרף 5 פרסי גראנד פרי - הכמות הגבוהה ביותר של פרסים שהוענקה אי פעם לעבודה יחידה.

 

והשנה, בפעם הראשונה התבשרנו על פסטיבל בתוך פסטיבל, מסלול של יומיים המתרחש בצמוד לפסטיבל המסורתי, תחת הכותרת - CANNES INNOVATION. כפי שאנשי הפסטיבל מנסחים זאת באתר האינטרנט של הפסטיבל - כשפני התעשייה משתנים - מתפקידנו לשקף זאת. כשיותר ויותר רעיונות קריאטיבים מסתמכים על טכנולוגיה, ועל שימוש בדאטה, אנחנו עדים לפתרונות ומוצרים חדשים הצצים בקצב חסר תקדים, המשנים את איך שאנחנו עושים פרסום.

 

במתחם אחורי, האח הקטן החדש של פסטיבל קאן מנסה לייצר חלל אינטימי יותר תחת הכותרת: קריאטיב המונע מחידושים וטכנולוגיה

 

בפגישה אינטימית שיכולה להתרחש רק כאן בקאן אנחנו מכירים את מייק יאפ, מייסד תוכנית the zoo של גוגל. זוהי בעצם סוכנות פרסום בתוך גוגל שמטרתה הנגשת והרחבת הגבולות בהן סוכנויות פרסום עושות שימוש בפלטפורמות גוגל השונות עבור מותגיהן. 

יחד עם מייק אנחנו מדברים על הפער שקיים בין הפלטפורמות והיכולות הטכנולוגיות החדשות לבין הרעיונות הקריאטיביים המסורתיים שמנסים להכניס בכח לאותם כלים חדשים. 

 

ברור כי יש צורך בשינוי החשיבה הקריאטיבית - מכתיבת תסריט ליניארי שיש לו התחלה אמצע וסוף לתסריט שהוא עץ אפשרויות. מעיצובי ארט יפים ליצירת חוויות משתמש. מקריאטיב סגור בשליטה מלאה שלנו לקריאטיב שהגולשים משנים ומוסיפים עליו. ויותר מהכל לעבור לחשיבה על אנשים פרטים שאליהם אני משווקת ואיזו סיבה וערך המותג יעניק להם. 

 

ההרצאה הפותחת הביאה עימה את התובנה החשובה אולי מכולן - חברות שלא יסתגלו ויביאו את החידוש מתוכן פשוט ייעלמו. הקייס של דומינוס פיצה עם סוכנות CP B הוא אולי כוכב הצפון המדגים איך חברת שירותים הפכה לחברת טכנולוגיה כדי לשרוד. החיבור של שקיפות ואותנתיות יחד עם כלים דיגיטליים מבריקים לקחו את מניית החברה משווי של 2$ בתוך 5 שנים לשווי של 212$. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

שביתת המוניות בצרפת שליוותה את הכנס רק הוסיפה והמחישה יותר מהכל מה קורה לתעשייה שלמה כשטכנולוגית חדשה כמו uber סוחפת אותה. 

 

המפגש בין קריאטיב לטכנולוגיה מזמן אתגרים רבים שלצידם הזדמנויות אינסופיות. לצד קצב השינוי הבלתי נתפס והעתיד הנשקף אלינו כסרט מדע בדיוני אפשר לנסות לעשות סדר באמצעות 3 נקודות:

 

1. רעיונות מצויינים ימשיכו לספר סיפורים מעולים אך יעשו זאת יותר לעומק, באופן פרסונלי ובהתבסס על מידע וטכנולוגיה בזמן אמת.

2. האינטרנט מחייב את המותגים לקיים מערכת יחסים המבוססת על שקיפות מלאה ואותנתיות עם האנשים. אמת וכנות הם רכיבים קריטיים לבניית אמון ועניין בין צרכנים למותגים. 

3. שינוי ומשמעות - מותגים צריכים לייצר השראה ומוטיבציה לשינוי אמיתי בעולם באמצעות טכנולוגיה. יותר ויותר חברות כמו יוניליוור מוכיחות כי קיימות ודאגה לקהילה ולסביבה לא באים על חשבון גידול או הצלחה עסקית אלא להפך. 

 

ויש גם המלצות צפייה

הרצאתו של קית׳ וויד מיוניליוור - שיווק לאנשים

 

הרצאה מפי בכירים ב-Razorfish ו-contagious - ארגז הכלים לטרנספורמציה

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פיהוקקקק.... (ל"ת)
    דיוויד דרוגה 28/06/2015 21:16
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.