לא רק דרינקים ופארל וויליאמס: קאן מזכיר לנו איך רעיונות טובים משנים את העולם
כמו אומן לברסלבים כמו מכה למוסלמים, כך קאן למפרסמים. שונה מכל הכנסים שהייתם בהם זהו בכלל פסטיבל. והחגיגה לא מפסיקה במשך שבעה ימים. רצף חופי הרחצה הופכים להיות חוף גוגל, כיכר פייסבוק, קפה מקאן והמרפסת של חבס. בכל מקום האלכוהול נשפך ודוק זיעה קל עולה מחולצות מכופתרות של מנהלי קריאטיב מרחבי העולם המקפצים מהרצאה למסיבת חוף למפגש פרטי למוזמנים בלבד - לו"ז צפוף מבוקר עד ערב תחת שמש יוקדת, בתפאורה מושלמת של עיירת חוף אירופאית יפיפיה, והכל ממותג ומעוצב בצבעי הפסטיבל, אסתטי וברמות ההפקה הגבוהות ביותר.
בכל פינה בכל רגע משהו מתרחש...נראה כי בכל מלון יש סדנא פרטית של גוגל, מסיבה למוזמנים בלבד במרפסת המשקיפה לים, ביתני מותגים עם הפעלות טכנולוגיות והכל בחינם. יש את מתקדמי קאן שמכירים את בעלי המסעדות עם הסי פוד הכי מומלץ, את השופינג הכי שווה והמינגלינג הסודי שקורה בלובי של מלון מפואר בעיר.
באים לכאן לקבל השראה, לראות מהלכים מנצחים מרחבי העולם שגורמים לנו להיזכר כמה רעיונות טובים יכולים לשנות את העולם וכמה אנחנו מכורים למקצוע שלנו. מה שבמשרד אחד יכול להיחשב כבריף משעמם שכותרתו משאית עם מערכת היגוי מעולה הופכת למהלך גראנד פרי בכיכובו של ואן דאם בקטגוריה החדשה של קריאטיב אפקטיבי, או קמפיין שהדביק את כל העולם בטירוף שפיכת דליי קרח מצולמים שגורם לך לתהות האם מראש ידעו כמה אימפקט ושיחה הוא ייצר.
איפה עוד בעולם תוכל לשמוע ממקור ראשון ובלייב את מרילין מנסון, קים קרדשיאן, ג׳וליה דרייפוס, ג׳יימי אוליבר ופארל ווילאמס? אלה כמה מהשמות שמגיעים לשתף ולספר על ההצלחה שלהם.
אלה אנשים שהם מותגי ענק, שהצליחו להעביר את הסיפור שלהם למיליוני אנשים לאורך שנים. מעניין לשמוע איך הם הצליחו לחבר בין היצירתיות שלהם להצלחה המסחרית שלהם, איך הם הצליחו להיות כל כך נאהבים. הם כולם מדברים על דבקות באני המיוחד שלהם, בעשייה מתוך התכוונות מלאה, בשמירה על רעב וסקרנות ובעיקר על אותנטיות ועבודה מתוך אמת פנימית.
אז מה זורח ופורח בקאן השנה? Go social
מותגים ומשווקים, יותר מתמיד, ניצבים בפני אתגרים קשים כיצד לזכות באהבת הקהל שלא מוכן שימכרו לו כמו פעם. שוב ושוב עלו לבמה מהלכים של מותגים שהבינו שמעבר למכירת המוצרים שלהם עליהם למצוא דרכים להביא לשינוי אמיתי בתפיסות האנשים אליהם כיוונו. 'פרוקטר' מייצרת שיחה סביב הדיבור המקטין והמעליב ״אתה עושה את זה כמו בת.... ״ , קמפיין הכפתור האדום של 'וודאפון' לעזרה לנשים תחת אלימות משפחתית, קמפיין להפחתת החזקת נשק בארהב, וקמפיין נגד השחיתות הגואה בלבנון.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
קטגוריה חדשה שקיבלה במה מכובדת השנה היא אריה הזכוכית, קטגוריה שנולדה מתוך הרצון לתת פוקוס לשיוויון מגדרי. למרות שאנחנו בשנת 2015, מדהים לדעת שנשים ברחבי העולם עדיין מוכות, מופלות לרעה, וחסרות בייצוג שווה במקומות החשובים. זוהי קטגוריה מעניינת ומעצימה שזכו בה עבודות מפעימות ומרגשות ממדינות כמו לבנון, הודו ותורכיה. קמפיין הגראנד פרי בקטגוריה זו של 'פרוקטר אנד גמבל' פרץ את התפיסה הפרימיטיבית בהודו והטאבו על השיחה על נשים בזמן מחזור.
ומתוך מגמת החברתיות ועשיית טוב המשנה את העולם, תפיסות השיווק והקריאטיב החדשות מגיעות מתוך הבנה כי לא ניתן יותר לעשות פשוט קמפיינים. יש לייצר שורה תחתונה כפולה עליה נמדוד את הצלחת המותג שלנו - שורת הרווח המסורתית של מודעות ומכירות והשנייה של שינוי אמיתי - בטחון עצמי לילדות קטנות, מים לאפריקה, אכילה בריאה, יצירת מקומות עבודה, שינוי בתפיסות תרבותיות, קידום נשים ועוד.
לסיכום, הצינים שבינינו יגידו שמצילים את העולם בדרך לג׳וב הבא, לדרינק הבא, והאופטימיים יגידו שרק בכח העסקים לשנות את העולם.
- 5.סאבלימינל 25/06/2015 10:53הגב לתגובה זועצוב לראות את מקאן משרד כ"כ אפור ומשעמם בדיגיטל. מזכיר את הצל של עצמו, אולי בגלל האנשים האפורים שנשארו שם ואולי בגלל האנשים האפורים שפעם היו משהו והיום נטולי נשמה וצבע. ומזכירים גירסא חיוורת של מה שהיה פעם מזמן מוביל ומצטיין והיום צבוע כתום. לצערי אבדתם את הדרך, למרות כל הנסיעות והבזבוזים וחבל.
- 4.שימי 25/06/2015 09:09הגב לתגובה זוזה תירוץ לסוע לחו''ל ותו לא
- 3.גם הטור הזה הוא פרסום ראשון*. חבל שלא ציינתם באדום (ל"ת)פרסום ראשון 25/06/2015 08:56הגב לתגובה זו
- 2.כתוב מקסים (ל"ת)לייק 24/06/2015 23:39הגב לתגובה זו
- 1.קומה 4 24/06/2015 15:45הגב לתגובה זופעם היו אנשים יפים ומוכשרים במקאן וואלי - היכן הם היום?
- רונאל 25/06/2015 11:32הגב לתגובה זוהיום המצב ממש בשפל (או בעמק).
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
