לא רק דרינקים ופארל וויליאמס: קאן מזכיר לנו איך רעיונות טובים משנים את העולם
כמו אומן לברסלבים כמו מכה למוסלמים, כך קאן למפרסמים. שונה מכל הכנסים שהייתם בהם זהו בכלל פסטיבל. והחגיגה לא מפסיקה במשך שבעה ימים. רצף חופי הרחצה הופכים להיות חוף גוגל, כיכר פייסבוק, קפה מקאן והמרפסת של חבס. בכל מקום האלכוהול נשפך ודוק זיעה קל עולה מחולצות מכופתרות של מנהלי קריאטיב מרחבי העולם המקפצים מהרצאה למסיבת חוף למפגש פרטי למוזמנים בלבד - לו"ז צפוף מבוקר עד ערב תחת שמש יוקדת, בתפאורה מושלמת של עיירת חוף אירופאית יפיפיה, והכל ממותג ומעוצב בצבעי הפסטיבל, אסתטי וברמות ההפקה הגבוהות ביותר.
בכל פינה בכל רגע משהו מתרחש...נראה כי בכל מלון יש סדנא פרטית של גוגל, מסיבה למוזמנים בלבד במרפסת המשקיפה לים, ביתני מותגים עם הפעלות טכנולוגיות והכל בחינם. יש את מתקדמי קאן שמכירים את בעלי המסעדות עם הסי פוד הכי מומלץ, את השופינג הכי שווה והמינגלינג הסודי שקורה בלובי של מלון מפואר בעיר.
באים לכאן לקבל השראה, לראות מהלכים מנצחים מרחבי העולם שגורמים לנו להיזכר כמה רעיונות טובים יכולים לשנות את העולם וכמה אנחנו מכורים למקצוע שלנו. מה שבמשרד אחד יכול להיחשב כבריף משעמם שכותרתו משאית עם מערכת היגוי מעולה הופכת למהלך גראנד פרי בכיכובו של ואן דאם בקטגוריה החדשה של קריאטיב אפקטיבי, או קמפיין שהדביק את כל העולם בטירוף שפיכת דליי קרח מצולמים שגורם לך לתהות האם מראש ידעו כמה אימפקט ושיחה הוא ייצר.
איפה עוד בעולם תוכל לשמוע ממקור ראשון ובלייב את מרילין מנסון, קים קרדשיאן, ג׳וליה דרייפוס, ג׳יימי אוליבר ופארל ווילאמס? אלה כמה מהשמות שמגיעים לשתף ולספר על ההצלחה שלהם.
אלה אנשים שהם מותגי ענק, שהצליחו להעביר את הסיפור שלהם למיליוני אנשים לאורך שנים. מעניין לשמוע איך הם הצליחו לחבר בין היצירתיות שלהם להצלחה המסחרית שלהם, איך הם הצליחו להיות כל כך נאהבים. הם כולם מדברים על דבקות באני המיוחד שלהם, בעשייה מתוך התכוונות מלאה, בשמירה על רעב וסקרנות ובעיקר על אותנטיות ועבודה מתוך אמת פנימית.
אז מה זורח ופורח בקאן השנה? Go social
מותגים ומשווקים, יותר מתמיד, ניצבים בפני אתגרים קשים כיצד לזכות באהבת הקהל שלא מוכן שימכרו לו כמו פעם. שוב ושוב עלו לבמה מהלכים של מותגים שהבינו שמעבר למכירת המוצרים שלהם עליהם למצוא דרכים להביא לשינוי אמיתי בתפיסות האנשים אליהם כיוונו. 'פרוקטר' מייצרת שיחה סביב הדיבור המקטין והמעליב ״אתה עושה את זה כמו בת.... ״ , קמפיין הכפתור האדום של 'וודאפון' לעזרה לנשים תחת אלימות משפחתית, קמפיין להפחתת החזקת נשק בארהב, וקמפיין נגד השחיתות הגואה בלבנון.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
קטגוריה חדשה שקיבלה במה מכובדת השנה היא אריה הזכוכית, קטגוריה שנולדה מתוך הרצון לתת פוקוס לשיוויון מגדרי. למרות שאנחנו בשנת 2015, מדהים לדעת שנשים ברחבי העולם עדיין מוכות, מופלות לרעה, וחסרות בייצוג שווה במקומות החשובים. זוהי קטגוריה מעניינת ומעצימה שזכו בה עבודות מפעימות ומרגשות ממדינות כמו לבנון, הודו ותורכיה. קמפיין הגראנד פרי בקטגוריה זו של 'פרוקטר אנד גמבל' פרץ את התפיסה הפרימיטיבית בהודו והטאבו על השיחה על נשים בזמן מחזור.
ומתוך מגמת החברתיות ועשיית טוב המשנה את העולם, תפיסות השיווק והקריאטיב החדשות מגיעות מתוך הבנה כי לא ניתן יותר לעשות פשוט קמפיינים. יש לייצר שורה תחתונה כפולה עליה נמדוד את הצלחת המותג שלנו - שורת הרווח המסורתית של מודעות ומכירות והשנייה של שינוי אמיתי - בטחון עצמי לילדות קטנות, מים לאפריקה, אכילה בריאה, יצירת מקומות עבודה, שינוי בתפיסות תרבותיות, קידום נשים ועוד.
לסיכום, הצינים שבינינו יגידו שמצילים את העולם בדרך לג׳וב הבא, לדרינק הבא, והאופטימיים יגידו שרק בכח העסקים לשנות את העולם.
- 5.סאבלימינל 25/06/2015 10:53הגב לתגובה זועצוב לראות את מקאן משרד כ"כ אפור ומשעמם בדיגיטל. מזכיר את הצל של עצמו, אולי בגלל האנשים האפורים שנשארו שם ואולי בגלל האנשים האפורים שפעם היו משהו והיום נטולי נשמה וצבע. ומזכירים גירסא חיוורת של מה שהיה פעם מזמן מוביל ומצטיין והיום צבוע כתום. לצערי אבדתם את הדרך, למרות כל הנסיעות והבזבוזים וחבל.
- 4.שימי 25/06/2015 09:09הגב לתגובה זוזה תירוץ לסוע לחו''ל ותו לא
- 3.גם הטור הזה הוא פרסום ראשון*. חבל שלא ציינתם באדום (ל"ת)פרסום ראשון 25/06/2015 08:56הגב לתגובה זו
- 2.כתוב מקסים (ל"ת)לייק 24/06/2015 23:39הגב לתגובה זו
- 1.קומה 4 24/06/2015 15:45הגב לתגובה זופעם היו אנשים יפים ומוכשרים במקאן וואלי - היכן הם היום?
- רונאל 25/06/2015 11:32הגב לתגובה זוהיום המצב ממש בשפל (או בעמק).

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.