הדר גור-אריה ומאור חן. פסטיבל קאן
צילום: אייס
טור

לא רק דרינקים ופארל וויליאמס: קאן מזכיר לנו איך רעיונות טובים משנים את העולם

שני הג'ינג'ים הדיגיטליים של קבוצת מקאן, הדר גור-אריה והרכש החדש מאור חן, כותבים לאייס מפסטיבל קאן. "מקבלים השראה מרעיונות שמזכירים לנו כמה אנחנו מכורים למקצוע"

כמו אומן לברסלבים כמו מכה למוסלמים, כך קאן למפרסמים. שונה מכל הכנסים שהייתם בהם זהו בכלל פסטיבל. והחגיגה לא מפסיקה במשך שבעה ימים. רצף חופי הרחצה הופכים להיות חוף גוגל, כיכר פייסבוק, קפה מקאן והמרפסת של חבס. בכל מקום האלכוהול נשפך ודוק זיעה קל עולה מחולצות מכופתרות של מנהלי קריאטיב מרחבי העולם המקפצים מהרצאה למסיבת חוף למפגש פרטי למוזמנים בלבד - לו"ז צפוף מבוקר עד ערב תחת שמש יוקדת, בתפאורה מושלמת של עיירת חוף אירופאית יפיפיה, והכל ממותג ומעוצב בצבעי הפסטיבל, אסתטי וברמות ההפקה הגבוהות ביותר. 

 

בכל פינה בכל רגע משהו מתרחש...נראה כי בכל מלון יש סדנא פרטית של גוגל, מסיבה למוזמנים בלבד במרפסת המשקיפה לים, ביתני מותגים עם הפעלות טכנולוגיות והכל בחינם. יש את מתקדמי קאן שמכירים את בעלי המסעדות עם הסי פוד הכי מומלץ, את השופינג הכי שווה והמינגלינג הסודי שקורה בלובי של מלון מפואר בעיר. 

 

באים לכאן לקבל השראה, לראות מהלכים מנצחים מרחבי העולם שגורמים לנו להיזכר כמה רעיונות טובים יכולים לשנות את העולם וכמה אנחנו מכורים למקצוע שלנו. מה שבמשרד אחד יכול להיחשב כבריף משעמם שכותרתו משאית עם מערכת היגוי מעולה הופכת למהלך גראנד פרי בכיכובו של  ואן דאם בקטגוריה החדשה של קריאטיב אפקטיבי, או קמפיין שהדביק את כל העולם בטירוף שפיכת דליי קרח מצולמים שגורם לך לתהות האם מראש ידעו כמה אימפקט ושיחה הוא ייצר. 

 

איפה עוד בעולם תוכל לשמוע ממקור ראשון ובלייב את מרילין מנסון, קים קרדשיאן, ג׳וליה דרייפוס, ג׳יימי אוליבר ופארל ווילאמס? אלה כמה מהשמות שמגיעים לשתף ולספר על ההצלחה שלהם.  

אלה אנשים שהם מותגי ענק, שהצליחו להעביר את הסיפור שלהם למיליוני אנשים לאורך שנים. מעניין לשמוע איך הם הצליחו לחבר בין היצירתיות שלהם להצלחה המסחרית שלהם, איך הם הצליחו להיות כל כך נאהבים. הם כולם מדברים על דבקות באני המיוחד שלהם, בעשייה מתוך התכוונות מלאה, בשמירה על רעב וסקרנות ובעיקר על אותנטיות ועבודה מתוך אמת פנימית.   

 

אז מה זורח ופורח בקאן השנה?  Go social

מותגים ומשווקים, יותר מתמיד, ניצבים בפני אתגרים קשים כיצד לזכות באהבת הקהל שלא מוכן שימכרו לו כמו פעם. שוב ושוב עלו לבמה מהלכים של מותגים שהבינו שמעבר למכירת המוצרים שלהם עליהם למצוא דרכים להביא לשינוי אמיתי בתפיסות האנשים אליהם כיוונו. 'פרוקטר' מייצרת שיחה סביב הדיבור המקטין והמעליב ״אתה עושה את זה כמו בת.... ״ , קמפיין הכפתור האדום של 'וודאפון' לעזרה לנשים תחת אלימות משפחתית, קמפיין להפחתת החזקת נשק בארהב, וקמפיין נגד השחיתות הגואה בלבנון.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

קטגוריה חדשה שקיבלה במה מכובדת השנה היא אריה הזכוכית, קטגוריה שנולדה מתוך הרצון לתת פוקוס לשיוויון מגדרי. למרות שאנחנו בשנת 2015, מדהים לדעת שנשים ברחבי העולם עדיין מוכות, מופלות לרעה, וחסרות בייצוג שווה במקומות החשובים. זוהי קטגוריה מעניינת ומעצימה שזכו בה עבודות מפעימות ומרגשות ממדינות כמו לבנון, הודו ותורכיה. קמפיין הגראנד פרי בקטגוריה זו של 'פרוקטר אנד גמבל' פרץ את התפיסה הפרימיטיבית בהודו והטאבו על השיחה על נשים בזמן מחזור. 

 

ומתוך מגמת החברתיות ועשיית טוב המשנה את העולם, תפיסות השיווק והקריאטיב החדשות מגיעות מתוך הבנה כי לא ניתן יותר לעשות פשוט קמפיינים. יש לייצר שורה תחתונה כפולה עליה נמדוד את הצלחת המותג שלנו - שורת הרווח המסורתית של  מודעות ומכירות והשנייה של שינוי אמיתי - בטחון עצמי לילדות קטנות, מים לאפריקה, אכילה בריאה, יצירת מקומות עבודה, שינוי בתפיסות תרבותיות, קידום נשים ועוד.

 

לסיכום, הצינים שבינינו יגידו שמצילים את העולם בדרך לג׳וב הבא, לדרינק הבא, והאופטימיים יגידו שרק בכח העסקים לשנות את העולם. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    סאבלימינל 25/06/2015 10:53
    הגב לתגובה זו
    עצוב לראות את מקאן משרד כ"כ אפור ומשעמם בדיגיטל. מזכיר את הצל של עצמו, אולי בגלל האנשים האפורים שנשארו שם ואולי בגלל האנשים האפורים שפעם היו משהו והיום נטולי נשמה וצבע. ומזכירים גירסא חיוורת של מה שהיה פעם מזמן מוביל ומצטיין והיום צבוע כתום. לצערי אבדתם את הדרך, למרות כל הנסיעות והבזבוזים וחבל.
  • 4.
    שימי 25/06/2015 09:09
    הגב לתגובה זו
    זה תירוץ לסוע לחו''ל ותו לא
  • 3.
    גם הטור הזה הוא פרסום ראשון*. חבל שלא ציינתם באדום (ל"ת)
    פרסום ראשון 25/06/2015 08:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כתוב מקסים (ל"ת)
    לייק 24/06/2015 23:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קומה 4 24/06/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
    פעם היו אנשים יפים ומוכשרים במקאן וואלי - היכן הם היום?
  • רונאל 25/06/2015 11:32
    הגב לתגובה זו
    היום המצב ממש בשפל (או בעמק).
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.