מני נפתלי שי שטרן  TheMarker
צילום: צילום מסך: דף הפייסבוק של TheMarker
פרסום ראשון

TheMarker חשף את הראיון הגנוז של מני נפתלי; ערוץ 10 איים בתביעה, הסרטון הוסר

שבועיים לאחר גניזת הראיון של נפתלי עם שי שטרן, פרסם אתר TheMarker את סרטון הראיון המלא. עורך TheMarker: "הסרטון הוסר עקב מגבלת זכויות יוצרים"
אלכסנדר כץ |

הראיון הגנוז של מני נפתלי לשי שטרן, שנחשף באתר TheMarker, הוסר בשל איום בתביעה מצידו של ערוץ 10 - כך נודע לאייס. מלבד הווידאו עצמו, שהזכויות לקטע זה שייכות לערוץ 10, הרי שהטקסט עצמו הוסר גם כן.

ניסיון לגלוש לכתבה מגוגל, נפנה לדף שגיאה 404 בו כתוב כי "הדף שחיפשתם אינו קיים במערכת" ואולם בדף הפייסבוק של העיתון הכלכלי לא הסירו את ההפניה לכתבה, אולם גם היא מפנה לדף שגיאה.

לפני שבועיים חשף TheMarker כי הראיון של נפתלי אצל שי שטרן בתכנית שי בשידור, נגנז יום לפני שידורו למרות שכבר שודרו פרומואים לתכנית. באייטם נרמז כי סיבה אפשרית לגניזת הראיון הייתה לחצים שהופעלו מצד לשכת ראש הממשלה, או החלטה מערכתית בערוץ להימנע מלהסתבך עם ראש הממשלה נתניהו, המשמש כשר תקשורת בתקופה עדינה זו עבור הערוץ.

 

ביום שלישי לפני שבועיים צולם הראיון של שטרן עם נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה נתניהו, שעומד במרכזה של תביעה בנימין נתניהו ומשרד ראש הממשלה, ותביעת נגד מצידה של אשת ראש הממשלה. ואולם, יום שלפני מועד שידור התכנית קיבל נפתלי הודעת SMS מעורכת משנה בתכנית שציינה כי "התגובות באולפן לא היו טובות, החלטנו להוציא את הכתבה כדי שאתה תצא יותר טוב ובשביל שנוכל לשדר אותה בהזדמנות אוהדת יותר. אני חושבת שבשביל שתקבל את החשיפה הראויה כדאי להתאפק עוד שבוע". בשיחה טלפונית עם אותה עובדת, היא חזרה בה על התחייבות זו. ל-TheMarker מסר ערוץ 10 כי "השינוי נעשה משיקולי עריכה".

 

לפני יומיים הטיל TheMarker פצצה כאשר פרסם את קטע הווידאו בו הראיון של שטרן עם נפתלי. בקטע בן 8:20 דקות דיבר נפתלי על סודות מבית ראש הממשלה, והתנהלותה של שרה נתניהו. קטע הווידאו היה ערוך, צורפו לו קטעי VTR נוספים, מוזיקה וכתוביות, ונראה שהוא היה מוכן כבר לשידור. ואולם, כעבור 24 שעות הסרטון הוסר, לאחר שמשרד עורכי הדין פישר בכר שלח בשם ערוץ 10 מכתב איום בתביעה.

 

בערוץ 10 סירבו להגיב, והפנו לתגובת TheMarker. עורך TheMarker סמי פרץ אמר לאייס: "הסרטון הוסר עקב מגבלת זכויות יוצרים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.