מני נפתלי שי שטרן  TheMarker
צילום: צילום מסך: דף הפייסבוק של TheMarker
פרסום ראשון

TheMarker חשף את הראיון הגנוז של מני נפתלי; ערוץ 10 איים בתביעה, הסרטון הוסר

שבועיים לאחר גניזת הראיון של נפתלי עם שי שטרן, פרסם אתר TheMarker את סרטון הראיון המלא. עורך TheMarker: "הסרטון הוסר עקב מגבלת זכויות יוצרים"
אלכסנדר כץ |

הראיון הגנוז של מני נפתלי לשי שטרן, שנחשף באתר TheMarker, הוסר בשל איום בתביעה מצידו של ערוץ 10 - כך נודע לאייס. מלבד הווידאו עצמו, שהזכויות לקטע זה שייכות לערוץ 10, הרי שהטקסט עצמו הוסר גם כן.

ניסיון לגלוש לכתבה מגוגל, נפנה לדף שגיאה 404 בו כתוב כי "הדף שחיפשתם אינו קיים במערכת" ואולם בדף הפייסבוק של העיתון הכלכלי לא הסירו את ההפניה לכתבה, אולם גם היא מפנה לדף שגיאה.

לפני שבועיים חשף TheMarker כי הראיון של נפתלי אצל שי שטרן בתכנית שי בשידור, נגנז יום לפני שידורו למרות שכבר שודרו פרומואים לתכנית. באייטם נרמז כי סיבה אפשרית לגניזת הראיון הייתה לחצים שהופעלו מצד לשכת ראש הממשלה, או החלטה מערכתית בערוץ להימנע מלהסתבך עם ראש הממשלה נתניהו, המשמש כשר תקשורת בתקופה עדינה זו עבור הערוץ.

 

ביום שלישי לפני שבועיים צולם הראיון של שטרן עם נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה נתניהו, שעומד במרכזה של תביעה בנימין נתניהו ומשרד ראש הממשלה, ותביעת נגד מצידה של אשת ראש הממשלה. ואולם, יום שלפני מועד שידור התכנית קיבל נפתלי הודעת SMS מעורכת משנה בתכנית שציינה כי "התגובות באולפן לא היו טובות, החלטנו להוציא את הכתבה כדי שאתה תצא יותר טוב ובשביל שנוכל לשדר אותה בהזדמנות אוהדת יותר. אני חושבת שבשביל שתקבל את החשיפה הראויה כדאי להתאפק עוד שבוע". בשיחה טלפונית עם אותה עובדת, היא חזרה בה על התחייבות זו. ל-TheMarker מסר ערוץ 10 כי "השינוי נעשה משיקולי עריכה".

 

לפני יומיים הטיל TheMarker פצצה כאשר פרסם את קטע הווידאו בו הראיון של שטרן עם נפתלי. בקטע בן 8:20 דקות דיבר נפתלי על סודות מבית ראש הממשלה, והתנהלותה של שרה נתניהו. קטע הווידאו היה ערוך, צורפו לו קטעי VTR נוספים, מוזיקה וכתוביות, ונראה שהוא היה מוכן כבר לשידור. ואולם, כעבור 24 שעות הסרטון הוסר, לאחר שמשרד עורכי הדין פישר בכר שלח בשם ערוץ 10 מכתב איום בתביעה.

 

בערוץ 10 סירבו להגיב, והפנו לתגובת TheMarker. עורך TheMarker סמי פרץ אמר לאייס: "הסרטון הוסר עקב מגבלת זכויות יוצרים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.