פורנו פרו-בונו
צילום: יח"צ
TV

פטפוטי ביצים: איך מעלים מודעות לסרטן האשכים באוסטרליה? מפיקים סרט פורנו

קרן אוסטרלית הפועלת להעלאת המודעות לסרטן האשכים חיפשה דרך לפנות אל קהל היעד שלה, חברת הפקות סרטי פורנו גילתה עניין, והשאר היסטוריה
ליאור נאור |
נושאים בכתבה פורנו פרסום
כשמחקרים הראו עד כמה נפוץ סרטן האשכים בקרב צעירים באוסטרליה, החליטה קרן מקומית, הפועלת להעלאת המודעות בנושא, לפעול. המטרה הייתה להגיע אל קהל היעד (צעירים בגילאי 20 עד 30) בדרך שתניע אותם לפעולה, ולא רק תספק להם מידע כללי, שלרוב נשכח במהירות. היעד הזה הוביל את הקרן לרעיון, במסגרתו נוצר שיתוף פעולה עם חברת הפקות סרטי פורנו, ויחד הפיקו השניים סרט בשם "Game of Balls". על פניו מדובר בסרט פורנו לכל דבר, עם שחקנים אוסטרלים המוכרים מהז'אנר, רק שהפעם יש ל"סצנות" בו מטרה נוספת. הרעיון מאחורי המהלך של הקרן היה, שאם היא "תתפוס" את הקהל בסיטואציה אינטימית, הסבירות שהוא אכן יבדוק את עצמו באותו הרגע גבוהה מאוד, זאת בניגוד למודעה בעיתון, למשל, שהאפקטיביות הפרקטית שלה נמוכה. הסצנה בסרט מתחילה "רגיל", אך במהלכה פונה השחקנית למצלמה ומציעה ש"אם אנחנו כבר משחקים באזור הזה, בואו נעשה בדיקה קטנה", ולמעשה היא מדגימה על הפרטנר שלה איך לבצע בדיקה ולזהות תסמינים העלולים להצביע על חשד לסרטן. בנוסף, הוקם אתר אינטרנט ייעודי, תחת הכתובת playwithyourself.org, שמספק מידע הסברתי נוסף. הסרט שוחרר בסמוך לעליית העונה החדשה של "משחקי הכס" באוסטרליה, כאשר מלבד פרסומו בכמה אתרי פורנו פופולאריים, לא בוצע כל צעד יח"צ נוסף. משהתגלה הדבר על ידי התקשורת המקומית, הפך הקמפיין לסנסציה, כאשר עד כה זכה "Game of Balls" לכמעט 2 מיליון צפיות וגופי תקשורת רבים מסביב לעולם סיקרו את המהלך.   

Play with Yourself | Case Study from M&C Saatchi Sydney on Vimeo.

בקרן האוסטרלית אומרים כי בעקבות הסרט חלה עלייה חדה במספר הגברים שביקשו להיבדק. ג'יימי מורגן, מייסד הקרן שהחלים בעצמו מסרטן האשכים, אמר כי הוא זוכר עד כמה היה נבוך לבצע את הבדיקה, כאשר הוא חשד שמשהו אינו קשורה ולכן רצה לשבור את הקרח מול היעד שלו.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חדשות 12חדשות 12
רייטינג

מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים

מהדורות החדשות שודרו אתמול עד השעה 23:00, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרייטינג התיישר על פיהם 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל ערב, מהדורות החדשות המרכזיות הם בשליטת חדשות 12 של קשת, ואתמול, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הן שודרו עד השעה 23:00. הרייטינג של חדשות 12 ברצועה ה-"רגילה" עמד על 14.9%, עם 367 צופים, ואחריה היו חדשות 14, עם 7.7% ו-199 צופים. במקום השלישי היו חדשות 13 של רשת, עם 5% רייטינג ו-129 אלף צופים ואילו התאגיד עם חדשות כאן11 היה על 3.9% רייטינג ושוב ירד הרבה מתחת לקו ה-100 אלף עם 87 אלף צופים בלבד. 

בהמשך, כששודרה מסיבת העיתונאים עצמה, חדשות 12 שוב הובילה, הפעם עם אחוזים גבוהים יותר, ועמדה על 19.1% ו-463 אלף צופים. ערוץ 14 כבר עבר לפטריוטים, והמסיבה שודרה בעיצומה של התכנית והרייטינג גם הוא עלה ועמד על 9.1%, עם 295 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת, אבל חדשות ההמשך עם דוריה למפל דווקא הציגה ירידה, עם רייטינג של 4.8% ו-128 אלף צופים בלבד. 


שאר הרצועות

ברצועת הלייט נייט, מסיבת העיתונאים והדיונים אודות העסקה המשיכו להכתיב את סדר היום, וברצועה של 23 אברי ושרקי של קשת היו ראשונים עם 8.8% ו-207 אלף צופים, ואילו ערוץ 14 חרג מהרגלו ומשדר מיוחד של יהודה שלזניגר עמד על נתונים גבוהים, 6.8% רייטינג אבל 233 אלף צופים ולמעשה הוביל את הרצועה. רשת סגרה את הרשימה, גם ברצועה זו, ו-"היום שהיה" עמדה על 3.2% רייטינג ו-76 אלף צופים. 

בבוקר כרגיל 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.1% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.8% רייטינג ו-35 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-28 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.8% ו-80 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.3% בלבד ו-30 אלף צופים ואת הרשימה שוב סגרה רשת, עם "פותחים יום" שעמדה על 1.2% רייטינג ו-31 אלף צופים. 

חדשות 12חדשות 12
רייטינג

מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים

מהדורות החדשות שודרו אתמול עד השעה 23:00, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרייטינג התיישר על פיהם 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל ערב, מהדורות החדשות המרכזיות הם בשליטת חדשות 12 של קשת, ואתמול, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הן שודרו עד השעה 23:00. הרייטינג של חדשות 12 ברצועה ה-"רגילה" עמד על 14.9%, עם 367 צופים, ואחריה היו חדשות 14, עם 7.7% ו-199 צופים. במקום השלישי היו חדשות 13 של רשת, עם 5% רייטינג ו-129 אלף צופים ואילו התאגיד עם חדשות כאן11 היה על 3.9% רייטינג ושוב ירד הרבה מתחת לקו ה-100 אלף עם 87 אלף צופים בלבד. 

בהמשך, כששודרה מסיבת העיתונאים עצמה, חדשות 12 שוב הובילה, הפעם עם אחוזים גבוהים יותר, ועמדה על 19.1% ו-463 אלף צופים. ערוץ 14 כבר עבר לפטריוטים, והמסיבה שודרה בעיצומה של התכנית והרייטינג גם הוא עלה ועמד על 9.1%, עם 295 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת, אבל חדשות ההמשך עם דוריה למפל דווקא הציגה ירידה, עם רייטינג של 4.8% ו-128 אלף צופים בלבד. 


שאר הרצועות

ברצועת הלייט נייט, מסיבת העיתונאים והדיונים אודות העסקה המשיכו להכתיב את סדר היום, וברצועה של 23 אברי ושרקי של קשת היו ראשונים עם 8.8% ו-207 אלף צופים, ואילו ערוץ 14 חרג מהרגלו ומשדר מיוחד של יהודה שלזניגר עמד על נתונים גבוהים, 6.8% רייטינג אבל 233 אלף צופים ולמעשה הוביל את הרצועה. רשת סגרה את הרשימה, גם ברצועה זו, ו-"היום שהיה" עמדה על 3.2% רייטינג ו-76 אלף צופים. 

בבוקר כרגיל 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.1% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.8% רייטינג ו-35 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-28 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.8% ו-80 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.3% בלבד ו-30 אלף צופים ואת הרשימה שוב סגרה רשת, עם "פותחים יום" שעמדה על 1.2% רייטינג ו-31 אלף צופים.