יוסי ארז
צילום: יח"צ

הג'וב החדש של יוסי ארז: מונה לסמנכ"ל השיווק של SWITCH מבית כלמוביל

מנכ"ל מקאן דיגיטל לשעבר לא מחכה הרבה וממשיך לתחנה הבאה, בה יהיה אמון על האסטרגייה השיווקית, ניהול הנכסים הדיגטלים ובניית המותג שמציע פלטפורמה לקנייה ומכירת רכבים משומשים
משה בנימין | (10)

הקריירה המגוונת של יוסי ארז ממשיכה לשלב הבא. מנכ"ל מקאן דיגיטל לשעבר שפרש מתפקידו לפני כחודש לא מחכה הרבה ועובר ל"צד של הלקוח". ארז מונה  לתפקיד סמנכ"ל השיווק של הפלטפורמה הדיגיטלית SWITCH - לקנייה ומכירת רכבים משומשים מבית כלמוביל. במסגרת תפקידו יהא אמון ארז על האסטרגייה השיווקית, ניהול הנכסים הדיגטלים, בניית המותג והובלת כל הפעילויות השיווקיות של SWITCH. הוא יחליף בתפקידו את עטרה ליטבק-שחם, ששימשה כסמנכ"לית השיווק עם השקת המיזם ועד לפני שבועות בודדים, ושהתמנתה לאחרונה כסמנכ"ל שיווק בפרטנר. לדברי ארז: "אני שמח ונרגש להצטרף לצוות המנצח של SWITCH ולקחת חלק בהפיכת החזון הנועז של החברה למציאות שתשנה לעד את חווית המכירה והקניה של רכב משומש". אסף חרל"פ, מייסד ומנכל SWITCH : "הנסיון והעוצמות של יוסי בעולמות השיווק הדיגיטלי מהוות תוספת מהותית לצוות שחושב, נושם ואוכל דיגיטל ושבא לשנות מקצה לקצה את חווית הקנייה והמכירה של רכב משומש בישראל. אני רוצה להודות לעטרה על עבודה משותפת, מלאה בעשייה פורה שהובילה להשקה מוצלחת למותג ולאחל לה הצלחה בהמשך הדרך.   כזכור הפרישה האחרונה של ארז היא למעשה הפעם השנייה בה הוא עוזב את מקאן  לטובת תפקיד אחר. ארז שימש כמנכ"ל מקאן דיגיטל בתקופת תור הזהב של המשרד, שסימן את שוק הדיגיטל כעתיד, ושם עליו את כל כובד משקלו - עוד בימים ששוק הדיגיטל בישראל היה בעיקר נחלתם של אורקלים דיגיטליים ועשה את צעדיו הראשונים בדרך להפוך לסטנדט מקצועי בקרב משרדי הענף. התחנה הבאה אחרי הפרישה הראשונה של ארז היתה חברת הפרסום המקוון הבינלאומית אדס-מרקט של אילן שילוח. עם פרישתו מאדס-מרקט המשיך לקדנציה של שנה באדלר חומסקי שנפתחה בתנופה גדולה אך הסתייימה בקול ענות חלשה לאחר שהמשרד בחר אסטרטגית שלא להשקיע משאבים בתחום הדיגיטל. ב-2012 חצה ארז את הקווים ועבר לצד של גופי המדיה. מי שהיה עד לאותה נקודת זמן אחת הדמויות המזוהות ביותר עם שוק הדיגיטל בענף הפרסום הצטרף לקבוצת וואלה כשמונה לתפקיד סמנכ"ל המסחר במקומו של עמית הירש. בין לבין, לאחר פרישתו מאדלר חומסקי, הוא אף מונה ליועץ הדיגיטל של יאיר לפיד, שהכריז באותה העת על כניסתו לפוליטיקה, אולם האיחוד בין השניים נמוג עם ביטולם של הבחירות המוקדמות לכנסת. ב-2013 ולאחר פרישתו של אלדד וינברגר מתפקיד מנכ"ל מקאן דיגיטל ארז שב לקדנציה השנייה כמנכ"ל - הפעם תחת ניהולו של ריצ'י הנטר. תקופה זו במקאן התאפיינה בפרישתם של בכירים דומיננטיים ותיקים במשרד, בעיקר בגזרת ניהול הלקוחות, ובמקביל בחזרתם של דמויות מפתח מהעבר כגון ארז בדיגיטל וטל רביב בקריאייטיב. המעבר למשבצת סמנכ"ל השיווק משלימה את הפאזל האישי של ארז שיציין בכך כיסוי מלא של כל התפקידים בתחום השיווק והפרסום. SWITCH מבית כלמוביל הוקמה לפני 3 חודשים. החברה פיתחה פלטפורמה דיגיטלית בנסיון להפוך את תהליך הקניית והמכירה של רכבים משומשים לפשוט, אמין, בטוח ונוח. על המוכר להשאיר פרטיו באתר, ובמידה והוא עומד בתקן סוויץ' הוא מזומן למשרדי החברה בפי גלילות. הרכב מצולם מ-30 כיוונים שונים, נשלח לבדיקה על חשבון החברה, ובמידה והכל תקין הוא עולה לאתר. הקונה מצידו ניכנס לאתר, מאתר את הרכב המועדף עליו וקובע פגישה. נהג של סוויץ' נוסע למוכר, לוקח ממנו את הרכב ומציג אותו בפני הקונה. לסיום, סוויץ' גם תייעץ בכל נושא התימחור, תבצע את העברת הבעלות וכו'. השקת הפלטפורמה לוותה בקמפיין פרסום רחב היקף בהשתתפות משפחת מושונוב. 

 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    מוכשר מאד ובוס נפלא (ל"ת)
    עובד שלו 20/04/2015 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    רן 20/04/2015 12:44
    הגב לתגובה זו
    אז מה היה לנו כאן? עוד טאלנט שמבין שהגיע הזמן לברוח מעולם הפרסום הרקוב ועוד מותג שמבין שדיגיטל זה המרכז, שממנו הכל מתחיל (ולא רק מתחיל) ולכן לא צריך מנהל דיגיטל וסמנכ"ל שיווק שמבין בעולם הישן אלא צריך שסמנכ"ל השיווק עצמו יהיה איש דיגיטל בכל רמ"ח איבריו. יפה.
  • 8.
    גם מוכשר וגם אחלה בן אדם (ל"ת)
    שו״ס 20/04/2015 09:29
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    גם מוכשר וגם אחלה בן אדם (ל"ת)
    שו״ס 19/04/2015 20:02
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קופי פייסט 19/04/2015 17:13
    הגב לתגובה זו
    אני סבור שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
  • 5.
    צ'אבי 19/04/2015 17:08
    הגב לתגובה זו
    מעריצה עוד מימי מקאן. בהצלחה, אתה התקווה של כולנו!
  • 4.
    עם ה 15 ק"ג הנוספים. עדיין עובד לי! (ל"ת)
    שישימו תמונה עדכנית 19/04/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מי זה יוסי ארז? (ל"ת)
    י. לנדנברג 19/04/2015 15:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בהצלחה וד״ש לחנה (ל"ת)
    דנה 19/04/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בהצלחה! איש מוכשר בטירוף (ל"ת)
    קומה 6 19/04/2015 13:24
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.