יוסי ארז
צילום: יח"צ

הג'וב החדש של יוסי ארז: מונה לסמנכ"ל השיווק של SWITCH מבית כלמוביל

מנכ"ל מקאן דיגיטל לשעבר לא מחכה הרבה וממשיך לתחנה הבאה, בה יהיה אמון על האסטרגייה השיווקית, ניהול הנכסים הדיגטלים ובניית המותג שמציע פלטפורמה לקנייה ומכירת רכבים משומשים
משה בנימין | (10)

הקריירה המגוונת של יוסי ארז ממשיכה לשלב הבא. מנכ"ל מקאן דיגיטל לשעבר שפרש מתפקידו לפני כחודש לא מחכה הרבה ועובר ל"צד של הלקוח". ארז מונה  לתפקיד סמנכ"ל השיווק של הפלטפורמה הדיגיטלית SWITCH - לקנייה ומכירת רכבים משומשים מבית כלמוביל. במסגרת תפקידו יהא אמון ארז על האסטרגייה השיווקית, ניהול הנכסים הדיגטלים, בניית המותג והובלת כל הפעילויות השיווקיות של SWITCH. הוא יחליף בתפקידו את עטרה ליטבק-שחם, ששימשה כסמנכ"לית השיווק עם השקת המיזם ועד לפני שבועות בודדים, ושהתמנתה לאחרונה כסמנכ"ל שיווק בפרטנר. לדברי ארז: "אני שמח ונרגש להצטרף לצוות המנצח של SWITCH ולקחת חלק בהפיכת החזון הנועז של החברה למציאות שתשנה לעד את חווית המכירה והקניה של רכב משומש". אסף חרל"פ, מייסד ומנכל SWITCH : "הנסיון והעוצמות של יוסי בעולמות השיווק הדיגיטלי מהוות תוספת מהותית לצוות שחושב, נושם ואוכל דיגיטל ושבא לשנות מקצה לקצה את חווית הקנייה והמכירה של רכב משומש בישראל. אני רוצה להודות לעטרה על עבודה משותפת, מלאה בעשייה פורה שהובילה להשקה מוצלחת למותג ולאחל לה הצלחה בהמשך הדרך.   כזכור הפרישה האחרונה של ארז היא למעשה הפעם השנייה בה הוא עוזב את מקאן  לטובת תפקיד אחר. ארז שימש כמנכ"ל מקאן דיגיטל בתקופת תור הזהב של המשרד, שסימן את שוק הדיגיטל כעתיד, ושם עליו את כל כובד משקלו - עוד בימים ששוק הדיגיטל בישראל היה בעיקר נחלתם של אורקלים דיגיטליים ועשה את צעדיו הראשונים בדרך להפוך לסטנדט מקצועי בקרב משרדי הענף. התחנה הבאה אחרי הפרישה הראשונה של ארז היתה חברת הפרסום המקוון הבינלאומית אדס-מרקט של אילן שילוח. עם פרישתו מאדס-מרקט המשיך לקדנציה של שנה באדלר חומסקי שנפתחה בתנופה גדולה אך הסתייימה בקול ענות חלשה לאחר שהמשרד בחר אסטרטגית שלא להשקיע משאבים בתחום הדיגיטל. ב-2012 חצה ארז את הקווים ועבר לצד של גופי המדיה. מי שהיה עד לאותה נקודת זמן אחת הדמויות המזוהות ביותר עם שוק הדיגיטל בענף הפרסום הצטרף לקבוצת וואלה כשמונה לתפקיד סמנכ"ל המסחר במקומו של עמית הירש. בין לבין, לאחר פרישתו מאדלר חומסקי, הוא אף מונה ליועץ הדיגיטל של יאיר לפיד, שהכריז באותה העת על כניסתו לפוליטיקה, אולם האיחוד בין השניים נמוג עם ביטולם של הבחירות המוקדמות לכנסת. ב-2013 ולאחר פרישתו של אלדד וינברגר מתפקיד מנכ"ל מקאן דיגיטל ארז שב לקדנציה השנייה כמנכ"ל - הפעם תחת ניהולו של ריצ'י הנטר. תקופה זו במקאן התאפיינה בפרישתם של בכירים דומיננטיים ותיקים במשרד, בעיקר בגזרת ניהול הלקוחות, ובמקביל בחזרתם של דמויות מפתח מהעבר כגון ארז בדיגיטל וטל רביב בקריאייטיב. המעבר למשבצת סמנכ"ל השיווק משלימה את הפאזל האישי של ארז שיציין בכך כיסוי מלא של כל התפקידים בתחום השיווק והפרסום. SWITCH מבית כלמוביל הוקמה לפני 3 חודשים. החברה פיתחה פלטפורמה דיגיטלית בנסיון להפוך את תהליך הקניית והמכירה של רכבים משומשים לפשוט, אמין, בטוח ונוח. על המוכר להשאיר פרטיו באתר, ובמידה והוא עומד בתקן סוויץ' הוא מזומן למשרדי החברה בפי גלילות. הרכב מצולם מ-30 כיוונים שונים, נשלח לבדיקה על חשבון החברה, ובמידה והכל תקין הוא עולה לאתר. הקונה מצידו ניכנס לאתר, מאתר את הרכב המועדף עליו וקובע פגישה. נהג של סוויץ' נוסע למוכר, לוקח ממנו את הרכב ומציג אותו בפני הקונה. לסיום, סוויץ' גם תייעץ בכל נושא התימחור, תבצע את העברת הבעלות וכו'. השקת הפלטפורמה לוותה בקמפיין פרסום רחב היקף בהשתתפות משפחת מושונוב. 

 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    מוכשר מאד ובוס נפלא (ל"ת)
    עובד שלו 20/04/2015 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    רן 20/04/2015 12:44
    הגב לתגובה זו
    אז מה היה לנו כאן? עוד טאלנט שמבין שהגיע הזמן לברוח מעולם הפרסום הרקוב ועוד מותג שמבין שדיגיטל זה המרכז, שממנו הכל מתחיל (ולא רק מתחיל) ולכן לא צריך מנהל דיגיטל וסמנכ"ל שיווק שמבין בעולם הישן אלא צריך שסמנכ"ל השיווק עצמו יהיה איש דיגיטל בכל רמ"ח איבריו. יפה.
  • 8.
    גם מוכשר וגם אחלה בן אדם (ל"ת)
    שו״ס 20/04/2015 09:29
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    גם מוכשר וגם אחלה בן אדם (ל"ת)
    שו״ס 19/04/2015 20:02
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קופי פייסט 19/04/2015 17:13
    הגב לתגובה זו
    אני סבור שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
  • 5.
    צ'אבי 19/04/2015 17:08
    הגב לתגובה זו
    מעריצה עוד מימי מקאן. בהצלחה, אתה התקווה של כולנו!
  • 4.
    עם ה 15 ק"ג הנוספים. עדיין עובד לי! (ל"ת)
    שישימו תמונה עדכנית 19/04/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מי זה יוסי ארז? (ל"ת)
    י. לנדנברג 19/04/2015 15:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בהצלחה וד״ש לחנה (ל"ת)
    דנה 19/04/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בהצלחה! איש מוכשר בטירוף (ל"ת)
    קומה 6 19/04/2015 13:24
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.