פרסום ראשון

ממקאן לפובליסיס: יוני פרידמן מצטרף וימונה לסמנכ"ל דיגיטל וחבר הנהלה

פרידמן שפרש בסוף 2014 ממקאן לאחר 7 שנים, מצטרף לפובליסיס במסגרת השינוי הארגוני, פרישת אייל הובר לוי והטמעת וובאימג' לתוך המשרד
משה בנימין | (10)

לא לקח לו הרבה זמן למצוא בית חדש: כחצי שנה לאחר שסיים את דרכו במקאן תל אביב, מנהל הלקוחות הבכיר יוני פרידמן מצטרף למשרד הפרסום פובליסיס. פרידמן ימונה לסמנכ"ל דיגיטל וכן ישמש כחבר הנהלה. מינויו הוא חלק ממהלך הרה-ארגון המבני של המשרד שכולל את הטמעת וובאימג' ועובדיה לתוך המשרד (ובמקביל פרישה של המנכ"ל אייל הובר לוי). פרידמן יהיה כפוף ישירות למנכ"ל המשרד ארי מלמוד.

במסגרת תפקידו הוא יהיה אחראי על ניהול כל לקוחות הדיגיטל של המשרד ועל תהליך האינטגרציה הדיגיטלי אותו המשרד הוציא לפועל ומניע בשבועות האחרונים.

כאמור, ב-7 השנים האחרונות פרידמן היה במקאן תל אביב (אריקסון) והספיק לעבוד תחת 3 מנכ"לים שונים: אילן שילוח בתקופה שבה תפס את מקומו של אורן פרנק, איריס בק וריצ'י הנטר. במשך שנות העבודה במקאן הוא שימש בין היתר, כמנהל דיגיטלי במשרד, בכפיפות למנכ"ל מקאן דיגיטל, מה שהוביל את פובליסיס להנחית אותו על משבצת סמנכ"ל הדיגיטל. יצוין כי במשרד פועל גורם דומיננטי נוסף בתחום הדיגיטל - תימור גורדון - לשעבר המייסד והמנכ"ל של ארק אינטראקטיב (לשעבר מקבוצת פובליסיס גלר נסיס) שהוחזר לפובליסיס על ידי ארי מלמוד וכיום משמש כראש תחום הטכנולוגיה של המשרד.

יוני פרידמן אמר לאייס: "בחנתי את דרכי עם סיום התקופה היפה שעברתי במקאן, ושקלתי אופציות בתחום הפרסום, כמו גם הצעות אחרות. החלטתי להקשיב ללב ולהשאר בתחום, וכשפגשתי את הצוות של פובליסיס הבנתי שזהו מקומי. אני רוצה להודות לארי על ההזדמנות שניתנה לי פה, ואני בטוח שהולכת להיות תקופה מעניינת ומרגשת, מלאת אתגרים, בדרך להפוך את פובליסיס למשרד בעל יכולות דיגיטליות משמעותיות".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    עומר 14/04/2015 20:05
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד
  • 6.
    לקוח 13/04/2015 22:02
    הגב לתגובה זו
    שהדיגיטל במשרדים נראה כמו שהוא נראה. יוני בחור נחמד אבל אם אנשים כמוהו יובילו את התחום אז באמת לא יהיה יותר מבאנרים. וזה בערך מה שמקאן עשו בשנים האחרונות... יאללה, להעביר תקציבים לגפן, אלנבי וחוליגנס.
  • 5.
    אחת שיודעת 13/04/2015 13:22
    הגב לתגובה זו
    תמיד ידע להשתמש במשאב האנושי שהיה איתו, הוא ילמד מה שחסר לו אין לי ספק
  • 4.
    איילת 13/04/2015 13:02
    הגב לתגובה זו
    יוני בחור מוכשר, בטוחה שיעשה חיל בתפקיד החדש
  • 3.
    רק שואל 13/04/2015 12:08
    הגב לתגובה זו
    ליוני פרידמן אמנם ניסיון לא מועט בתחום ניהול הלקוחות. על זה אין עוררין. אבל מפה ועד למנות אותו לסמנכ"ל דיגיטל, זה נראה לי כמשהו שגדול עליו בכמה מידות. אני לא יודע עד כמה המשפט הזה - "...הוא שימש בין היתר, כמנהל דיגיטלי במשרד..." - נכון. אבל... שיהיה בהצלחה!
  • לאה 13/04/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    אתה אדם רע .
  • יקי כהן 13/04/2015 13:15
    הגב לתגובה זו
    במקצוע הזה אין פרגון והקנאים הפחדנים שכמובן לא מוסיפים את שמם צפים כאן כמו חרא. נקודה למחשבה ולתהייה עם מי יש לנו עסק ....
  • 2.
    פול 13/04/2015 11:50
    הגב לתגובה זו
    ואני סבור שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
  • 1.
    אתם רואים? כל אחד יכול (ל"ת)
    פלמה דה מיורקה 13/04/2015 11:06
    הגב לתגובה זו
  • כנראה שאתה לא יכול.... (ל"ת)
    משה 13/04/2015 16:01
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.