סוהיל כארם  א-שמס
צילום: צילום: אלכסנדר כץ

סוהיל כארם: "המדיניות של 'א-שמס' לא לחיות בבועה, אנחנו רוצים להיות חלק"

מנכ"ל 'א-שמס' יצא בכנס הרדיו "FM+ - קולטים את העתיד" נגד התנצלות נתניהו כלפי ערביי ישראל. גיא זוהר מאמין כי רמת השיח בבחירות דווקא עלתה
אלכסנדר כץ | (1)

סוהיל כארם, מנכ"ל תחנת הרדיו א-שמס, יצא אתמול (יום ג') נגד ההתנצלות של ראש הממשלה נתניהו, ואמר כי מקווה "שאף אחד מכם לא מקבל את התנצלות ראש הממשלה. זו לא התנצלות ומדובר בהליכה על חבל דק שבין גזענות לבין משהו שלא אנקוב בשמו. אתם לא רוצים אותנו במדינה הזאת, אלא רוצים לחיות כאן לבד. בסופו של דבר, חיים פה ערבים ויהודים ובלתי אפשרי לטמון את הראש בחול".

כזכור, נתניהו התנצל על כך שאמר ביום הבחירות כי ערביי ישראל צובעים על הקלפיות, ולכן על תומכי הליכוד לצאת להצביע. דבריו אלו זכו לביקורת קשה וראש הממשלה הואשם בגזענות, הגם שדברים אלו לא היו נכונים כלל, ואחוזי ההצבעה במגזר הערבי היו רגילים לחלוטין.   במהלך הפאנל "האם גם הרדיו מנותק?" בכנס הרדיו "FM - קולטים את העתיד" בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, הוסיף כארם כי "לתחנת רדיו א-שמס יש מדיניות ברורה והיא שלא נחיה בבועה, אנחנו רוצים להיות חלק. אנחנו משקפים את החברה הערבית ומנסים להוציא גם את היהודים מהבועה".   מגיש יומן הבוקר ברשת ב', אריה גולן, אמר: "בקול ישראל אנחנו משתדלים להיות יותר ממלכתיים, לא לתפוס צד אחד. אנחנו צריכים לשדר לכולם ולא לייצג את כולם. אני לא מייצג אף אחד, אני לא חבר כנסת, אלא פונה אל כולם. אם אתה חשוד כשמאלן, אתה תחטוף. השמאל בישראל ישן שינה ערבה כבר שנים והימין עובד, דורש ומפגין. המדגמים עם השוויון או עם יתרון קל לנתניהו התבררו כשטות מוחלטת. אני מאמין שאחרי שביבי יבנה את הקואליציה שלו, הוא גם יגיד שהוא כן בעד פתרון שתי המדינות".   על פירוק רשות השידור, אמר גולן כי לדעתו הנושא סגור: "אני יודע שפירוק רשות השידור זה כבר חוק שעבר בכנסת. לצעוק על גלעד ארדן לא יעזור בדבר. גם סיעת העבודה תמכו בזה ולכן המצב לא היה משתנה גם עם הרצוג".   גיא זוהר, מגיש ברדיו ללא הפסקה וחברת החדשות של ערוץ 10, אמר: "אני יוצא מקמפיין הבחירות האחרון בתחושה שרמת השיח ועומק הדיון עלו בכמה רמות. אם תסתכלו על השיח שמתפתח בישראל מאז שנת 2011, תראו שאנחנו הולכים, משתפרים ומשתכללים. כיום, הרדיו משפיע יותר מכל כלי תקשורת אחר על הנושאים שמטפלים בהם, למשל בנושאים חברתיים וכלכליים".   אסף ליברמן מגל"צ אמר כי "על הרדיו מסתכלים בעין פחות עקומה מאשר על העיתונים. כשידיעות אחרונות מובילה קמפיין 'חברתי' כביכול לקראת הבחירות אז ברור לכולם מה האינטרס שלהם. כשברדיו מקדמים את זה, אתה יודע שבאמת שואפים לקדם את זה".  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כשאסף ליברמן מדבר חברתי אתה יודע שמשהו ייצא (ל"ת)
    מזה. 26/03/2015 12:01
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״