כבר לא מקאניסט: על רקע ההצטרפות של מאור חן - יוסי ארז פורש ממקאן
על פניו, זאת היתה רק שאלה של זמן וכעת זה קרה. יוסי ארז עד לאחרונה מנכ"ל מקאן דיגיטל הודיע על פרישה מהמשרד ולמעשה מקבוצת מקאן. ארז פורש לאחר שינוי מבני במחלקת הדיגיטל של מקאן כאשר השינוי המרכזי הוא למעשה פרסונלי - עם גיוסו לקבוצה של מאור חן, לשעבר מנכ"ל ושותף באקליפטוס.
בפועל הצטרפותו של מאור חן למקאן, שצפויה לערוך שינוים שיובילו למודל עבודה חדש בגזרת הדיגיטל, באה על חשבונו של ארז שהוסט מתפקידו. עם זאת, מאז ההכרזה על המגעים עם חן שייכנס רשמית לתפקיד באפריל, בקבוצת מקאן ניסו להשאיר את ארז ו"לתפור" עבורו תפקיד אחר - חוצה דיסיפלינות - בגזרת ניהול הלקוחות במשרד, בדגש על תרומתו הדיגיטלית. בשבועות האחרונים נעשה נסיון כלשהו מצד ארז ומקאן לראות כיצד ניתן ליישם זאת בפועל, אך כאמור ללא הועיל. הפרישה הנוכחית של ארז ממקאן היא לא הראשונה. לו ולמקאן יש רומן ארוך עוד מהימים שקדמו לתקופת ניהולה של איריס בק את מקאן אריקסון. ארז שימש כמנכ"ל מקאן דיגיטל בתקופת תור הזהב של המשרד, שסימן את שוק הדיגיטל כעתיד, ושם עליו את כל כובד משקלו - עוד בימים ששוק הדיגיטל בישראל היה בעיקר נחלתם של אורקלים דיגיטליים ועשה את צעדיו הראשונים בדרך להפוך לסטנדט מקצועי בקרב משרדי הענף. התחנה הבאה אחרי הפרישה הראשונה של ארז היתה חברת הפרסום המקוון הבינלאומית אדס-מרקט של אילן שילוח, מי שלימים הפכה לקבוצת מטומי שאיחדה תחתיה מספר חברות ונחשבת כיום לאחת המצליחות בתחומה. עם פרישתו מאדס-מרקט המשיך ארז לקדנציה של שנה באדלר חומסקי שנפתחה בתנופה גדולה אך הסתייימה בקול ענות חלשה לאחר שהמשרד בחר אסטרטגית של להשקיע משאבים בתחום הדיגיטל. ב-2012 חצה ארז את הקווים ועבר לצד של גופי המדיה. מי שהיה עד לאותה נקודת זמן אחת הדמויות המזוהות ביותר עם שוק הדיגיטל בענף הפרסום הצטרף לקבוצת וואלה כשמונה לתפקיד סמנכ"ל המסחר במקומו של עמית הירש. בין לבין, לאחר פרישתו מאדלר חומסקי, הוא אף מונה ליועץ הדיגיטל של יאיר לפיד, שהכריז באותה העת על כניסתו לפוליטיקה, אולם האיחוד בין השניים נמוג עם ביטולם של הבחירות המוקדמות לכנסת. ב-2013 ולאחר פרישתו של אלדד וינברגר מתפקיד מנכ"ל מקאן דיגיטל ארז שב לקדנציה השנייה כמנכ"ל - הפעם תחת ניהולו של ריצ'י הנטר. תקופה זו במקאן התאפיינה בפרישתם של בכירים דומיננטיים ותיקים במשרד, בעיקר בגזרת ניהול הלקוחות, ובמקביל בחזרתם של דמויות מפתח מהעבר כגון ארז בדיגיטל וטל רביב בקריאייטיב. מה על הפרק? נכון לעכשיו, בטרם העביר מאור חן את כרטיס הנוכחות במקאן, התפקיד שמיועד לו הוא הובלת מערך חדש שיעסוק באסטרטגיית נוכחות של לקוחות החברה בזירות הדיגיטל וכן מתן פתרונות דיגיטליים מבוססי חדשנות. ההתארגנות מחדש בקבוצת מקאן כוללת את הקמתו של מערך חדש שירכז ניהול פעילויות הפרסום הדיגיטלי של לקוחות המשרד. בתוך המכלול הדיגיטלי של מקאן יש לציין את השלוחה הדרומית של הקבוצה - מקאן וואלי במצפה רמון - שמטבע הדברים גם היא צפויה לקחת חלק משמעותי ברה-ארגון. בצד הפרסונלי-מקצועי, מבט מבחוץ על מקאן מעלה תהייה טבעית בדבר חלוקת הסמכויות והתפקידים בין חנה רדו, אשת המפתח בניהול כח האדם, הפניית התקציבים והמיקוד האסטרטגי של הקבוצה לבין הנטר - מנכ"ל המשרד שאחראי לפעילות השוטפת של המשרד , ניהול הלקוחות והגדלת היקפי העבודה בדגש על ניו ביזנס. המקרה של ארז הוא דוגמא קלאסית לסימן השאלה לגבי זהות מקבל ההחלטה על ההסטה שלו מתפקידו, גיוס מאור חן ובניית מודל עבודה חדש. עוד מוקדם לדעת מה יהיה הצעד הבא של ארז, אך על פי נסיונות העבר והרזומה המקצועי המגוון שלו ייתכן שהיעד המועדף עליו יהיה בתפקיד שיווקי בכיר באחת החברות המובילות - חליפה שטרם ניסה להיכנס לתוכה.
- 15.מקאן של היום זה לא מקאן של פעם... (ל"ת)איש מוכשר וחכם. 25/03/2015 16:48הגב לתגובה זו
- 14.לקוח 24/03/2015 22:18הגב לתגובה זו400 אנשים בבניין ואף מוח אחד רלוונטי. הגיוס של מאור מבורך אך ייקח שנים עד שהשאר יפנימו את השינוי. שיהיה בהצלחה, בלעדיי.
- 13.אינסייד מן 24/03/2015 20:58הגב לתגובה זוהאמת: לובטון מת מפחד מיוסי ארז, ויעשה הכל כדי לטרפד לו את התפקיד הבא. זכרו מה שכתבתי!!!
- 12.אחד שמכיר את העבודה 24/03/2015 12:55הגב לתגובה זולא יכלו לקבל טוב ממאור חן
- מאור בלוף ויוסי תותח על (ל"ת)סתווית 26/03/2015 17:38הגב לתגובה זו
- 11.מורן 24/03/2015 10:59הגב לתגובה זול"ת
- 10.משהו טוב קורה בחברון זלצמן שביט (ל"ת)אסי 24/03/2015 10:32הגב לתגובה זו
- 9.חנן 24/03/2015 10:29הגב לתגובה זוהבנאדם לא נשאר יותר מחצי שנה במקום עבודה. איך עדיין מקבלים אותו? ינון לנדנברג כבר בזמנו שאל: "מי זה יוסי ארז?"
- אורן 24/03/2015 10:51הגב לתגובה זומתוסכל ומסכן זה מה שאתה
- 8.מהלך מעולה של מקאן ! שלא יהרס שם (ל"ת)מאור 24/03/2015 10:16הגב לתגובה זו
- 7.מהלך מעולה של מקאן ! שלא יהרס שם (ל"ת)מאור 24/03/2015 10:16הגב לתגובה זו
- 6.בהצלחה חבר. (ל"ת)הנוסע באוטובוס 24/03/2015 09:41הגב לתגובה זו
- 5.יורם 24/03/2015 07:21הגב לתגובה זורק מי שלא יודע מה קורה במקאן שואל מה יחסי הכוחות. חנה מנהלת את מקאן
- 4.העיקר שחנה נשארת (ל"ת)מיכל הקטנה 23/03/2015 23:14הגב לתגובה זו
- 3.אריק סון 23/03/2015 22:47הגב לתגובה זואני בטוח שרק טוב יצא מהניתוק הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות באושים בסופו של דבר.
- חזי 24/03/2015 17:20הגב לתגובה זויש מצב שאת באה לכן הרבה
- מה פשר הספאם הזה? (ל"ת)הבנו כבר 24/03/2015 10:14הגב לתגובה זו
- 2.הוא לא יודע מה מחכה לו (ל"ת)מסכן מאור 23/03/2015 21:21הגב לתגובה זו
- רחמים לא ידע. הוא לא ידע (ל"ת)מיכאל 24/03/2015 11:14הגב לתגובה זו
- 1.ריצ'י תתפטר - החברים ממקאן (ל"ת)23/03/2015 19:04הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
