ג'רוזלם פוסט
צילום: יח"צ

הג'רוזלם פוסט תובע חברת מדידה באינטרנט: גרמה לנו נזק ב-2 מיליון שקל

בתביעה ע"ס מיליון ש' נגד SimilarWeb, נטען כי נתוני חשיפה שגויים שפורסמו גרמו נזק. SimilarWeb: "טרם קיבלנו פנייה רשמית לגבי תביעה"
אלכסנדר כץ | (2)

עיתון הג'רוזלם פוסט הגיש אתמול (יום ד') תביעה בבית המשפט השלום בתל אביב נגד חברת SimilarWeb העוסקת בניתוח של מידע ברשת. התביעה על סך מיליון שקלים, הוגשה באמצעות עו"ד חיים בן יעקב ממשרד עורכי הדין בן יעקב, שוימר, דולב.

 

בכתב התביעה טוען הג'רוזלם פוסט כי חברת SimilarWeb פרסמה נתונים שגויים ורשלניים באשר למידת החשיפה של Jpost.com בהשוואה למתחריה, כאשר מידת הסטייה של הנתונים שפורסמו מנתוני האמת הייתה חריגה ובלתי סבירה בעליל. הנתונים אינם תואמים - כך על פי התביעה - את המציאות ואת נתוני החשיפה של אתר הג'רוזלם פוסט, שלדברי מפעיליו מוביל בקביעות ובשיעור ניכר על פני המתחרים, על פי אתרי הבקיה כגון Alexa  ו-Compete.

 

בחודשים האחרונים ניהלו בג'רוזלם פוסט מגעים עם חברת SimilarWeb, בו הביעו בג'רוזלם פוסט את מורת רוחם מהנתונים. לפני כחצי שנה אף התקיימה פגישה במשרדי העיתון, בו הוצגו לאנשי SimilarWeb נתוני המדידה של אתר הג'רוזלם פוסט. במשך תקופה קצרה לאחר אותה פגישה הנתונים התיישרו ביחס לאתרי מדידה אחרים, אולם בהמשך שוב החלו לנטות נגד האתר, כך לדברי אנשיו. העיתון פנה ל- SimilarWeb בדרישה לחדול מפרסום הנתונים השגויים ולפרסם התנצלות. בתקופה האחרונה חזר העיתון על בקשתו, אולם לא זכה למענה. גורמים בעיתון מעריכים כי הנזק שנגרם בעקבות הפרסומים עומד על 2 מיליון שקלים.

 

רונית חסין הוכמן, מנכ"ל קבוצת הג'רוזלם פוסט, אמרה אתמול כי "אתר הג'רוזלם פוסט הוא הגדול והמוביל בעולם היהודי עם 5-8 גולשים ייחודיים בחודש למעלה מ-28 מיליון דפים נצפים. בעוד שחברת SimilarWeb מתיימרת להוות מקור השוואתי למדידת טראפיק של אתרים, שיטות המדידה והכלים העומדים לרשותה אינם מפורסמים ומוטל עליהם איפול מוחלט. הוכחנו לחברה כי הנתונים שהיא מפרסמת שגויים והיא אכן ביצעה תיקון. למרות זאת, לאחר זמן מה היא חזרה לסורה וכיום ממשיכה לפרסם נתונים שגויים. אי לכך נתוני החברה בנוגע לאתרי חדשות בעולם היהודי מהווים מצג שקרי ואנחנו נעמוד על כך שהעוול יתוקן".

 

מחברת SimilarWeb נמסר בתגובה: "הופתענו ללמוד דרך פוסט שפורסם היום בג'רוזלם פוסט שקבוצת הג'רוזלם פוסט הגישה תביעה נגד SimilarWeb. עד כה לא קיבלנו פנייה רשמית לגבי תביעה זו מהקבוצה. ב-SimilarWeb אנחנו בונים סטנדרט חדש למדידת העולם הדיגיטלי ומספקים הערכות עבור מיליוני אתרים ומיליוני משתמשים ברחבי העולם." 

עוד נמסר כי "SimilarWeb מאפשרת לכל חברה שמרגיש צורך להציג שקיפות מדויקת יותר של התנועה לאתר, לחבר את חשבון האנליטיקס שלהם אלינו. ברגע שחשבון מחובר אלינו אנו מציגים אינדיקציה לכך בעמוד האנליזה של אותו אתר בתוך SimilarWeb.com. הזמנו את Jpost.com לחבר את החשבון שלהם אלינו אולם נתקלנו עד כה בסירוב. אנו מרגישים ש-Jpost.com מספקים מערך חדשות איכותי ונחוץ עבור קהל הקוראים הבינ"ל שלהם. לאחרונה חברת SimilarWeb נכללה ברשימת עשרת הסטארט-אפים המבטיחים ביותר לשנת 2015, מה שהסב לנו גאווה רבה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אלי 12/03/2015 18:50
    הגב לתגובה זו
    מנכ"לית שנראית כמו בובת חרסינה. שחיה בעבר, מתהדרת על עברה בידיעות, בלי להבין שעולם התקשורת התקדם שנות דור קדימה.
  • 1.
    rectal crevice 12/03/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    the woman's a bully. rather than admit her performance sucks, she sues the messenger
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.