ג'רוזלם פוסט
צילום: יח"צ

הג'רוזלם פוסט תובע חברת מדידה באינטרנט: גרמה לנו נזק ב-2 מיליון שקל

בתביעה ע"ס מיליון ש' נגד SimilarWeb, נטען כי נתוני חשיפה שגויים שפורסמו גרמו נזק. SimilarWeb: "טרם קיבלנו פנייה רשמית לגבי תביעה"
אלכסנדר כץ | (2)

עיתון הג'רוזלם פוסט הגיש אתמול (יום ד') תביעה בבית המשפט השלום בתל אביב נגד חברת SimilarWeb העוסקת בניתוח של מידע ברשת. התביעה על סך מיליון שקלים, הוגשה באמצעות עו"ד חיים בן יעקב ממשרד עורכי הדין בן יעקב, שוימר, דולב.

 

בכתב התביעה טוען הג'רוזלם פוסט כי חברת SimilarWeb פרסמה נתונים שגויים ורשלניים באשר למידת החשיפה של Jpost.com בהשוואה למתחריה, כאשר מידת הסטייה של הנתונים שפורסמו מנתוני האמת הייתה חריגה ובלתי סבירה בעליל. הנתונים אינם תואמים - כך על פי התביעה - את המציאות ואת נתוני החשיפה של אתר הג'רוזלם פוסט, שלדברי מפעיליו מוביל בקביעות ובשיעור ניכר על פני המתחרים, על פי אתרי הבקיה כגון Alexa  ו-Compete.

 

בחודשים האחרונים ניהלו בג'רוזלם פוסט מגעים עם חברת SimilarWeb, בו הביעו בג'רוזלם פוסט את מורת רוחם מהנתונים. לפני כחצי שנה אף התקיימה פגישה במשרדי העיתון, בו הוצגו לאנשי SimilarWeb נתוני המדידה של אתר הג'רוזלם פוסט. במשך תקופה קצרה לאחר אותה פגישה הנתונים התיישרו ביחס לאתרי מדידה אחרים, אולם בהמשך שוב החלו לנטות נגד האתר, כך לדברי אנשיו. העיתון פנה ל- SimilarWeb בדרישה לחדול מפרסום הנתונים השגויים ולפרסם התנצלות. בתקופה האחרונה חזר העיתון על בקשתו, אולם לא זכה למענה. גורמים בעיתון מעריכים כי הנזק שנגרם בעקבות הפרסומים עומד על 2 מיליון שקלים.

 

רונית חסין הוכמן, מנכ"ל קבוצת הג'רוזלם פוסט, אמרה אתמול כי "אתר הג'רוזלם פוסט הוא הגדול והמוביל בעולם היהודי עם 5-8 גולשים ייחודיים בחודש למעלה מ-28 מיליון דפים נצפים. בעוד שחברת SimilarWeb מתיימרת להוות מקור השוואתי למדידת טראפיק של אתרים, שיטות המדידה והכלים העומדים לרשותה אינם מפורסמים ומוטל עליהם איפול מוחלט. הוכחנו לחברה כי הנתונים שהיא מפרסמת שגויים והיא אכן ביצעה תיקון. למרות זאת, לאחר זמן מה היא חזרה לסורה וכיום ממשיכה לפרסם נתונים שגויים. אי לכך נתוני החברה בנוגע לאתרי חדשות בעולם היהודי מהווים מצג שקרי ואנחנו נעמוד על כך שהעוול יתוקן".

 

מחברת SimilarWeb נמסר בתגובה: "הופתענו ללמוד דרך פוסט שפורסם היום בג'רוזלם פוסט שקבוצת הג'רוזלם פוסט הגישה תביעה נגד SimilarWeb. עד כה לא קיבלנו פנייה רשמית לגבי תביעה זו מהקבוצה. ב-SimilarWeb אנחנו בונים סטנדרט חדש למדידת העולם הדיגיטלי ומספקים הערכות עבור מיליוני אתרים ומיליוני משתמשים ברחבי העולם." 

עוד נמסר כי "SimilarWeb מאפשרת לכל חברה שמרגיש צורך להציג שקיפות מדויקת יותר של התנועה לאתר, לחבר את חשבון האנליטיקס שלהם אלינו. ברגע שחשבון מחובר אלינו אנו מציגים אינדיקציה לכך בעמוד האנליזה של אותו אתר בתוך SimilarWeb.com. הזמנו את Jpost.com לחבר את החשבון שלהם אלינו אולם נתקלנו עד כה בסירוב. אנו מרגישים ש-Jpost.com מספקים מערך חדשות איכותי ונחוץ עבור קהל הקוראים הבינ"ל שלהם. לאחרונה חברת SimilarWeb נכללה ברשימת עשרת הסטארט-אפים המבטיחים ביותר לשנת 2015, מה שהסב לנו גאווה רבה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אלי 12/03/2015 18:50
    הגב לתגובה זו
    מנכ"לית שנראית כמו בובת חרסינה. שחיה בעבר, מתהדרת על עברה בידיעות, בלי להבין שעולם התקשורת התקדם שנות דור קדימה.
  • 1.
    rectal crevice 12/03/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    the woman's a bully. rather than admit her performance sucks, she sues the messenger
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.