עסקה חדשה בענף הפרסום: 'ליאו ברנט' רוכש את פעילות הפרסום של 'מומה'
עסקת רכישה חדשה בשוק הפרסום הישראלי. משרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ישראל צפוי להעביר אליו את פעילות הפרסום של מומה פרסומאים. העסקה נידונה בימים אלו והצדדים נמצאים בשלב מתקדם במגעים לקראת חתימה סופית, אם לא יהיה שינוי מפתיע ברגע האחרון – כך נודע לאייס.
שני הצדדים בעסקה הם גיא קלנר מנכ"ל ליאו ברנט מחד ומולו ארי כהן, הבעלים של מומה פרסומאים המחזיק ב-100% ממניות המשרד. הפרטים המלאים של העסקה לא נחשפו אך לאייס נודע כי אין מדובר במודל רכישה קלאסי שבמסגרתו יקבל ארי כהן תגמול כספי מקבוצת פובליסיס במועד רכישת הפעילות. עם זאת ככל הנראה כהן יתוגמל בשלב מאוחר של העסקה ובהתאם להתפתחותה ושילוב הפעילות של מומה תחת ליאו ברנט.
מתווה העסקה כפי שנודע לאייס מדבר על העברת פעילותה הכלכלית של מומה פרסומאים לליאו ברנט, לרבות ובדגש על רכש המדיה של המשרד שנעשה על ידם באופן עצמאי, וכעת צפוי לעבור לידי זניט. . מומה תשאר גוף עצמאי שימשיך לטפל בלקוחותיו, יהיה אחראי על פעילות הקריאייטיב ושמו ימשיך להופיע על עבודות המשרד. במומה מועסקים כ-12 עובדים שרובם יישארו לעבוד במשרד. עם זאת, מנכ"ל המשרד אורן תורג'מן יאלץ לסיים את דרכו, כמו גם אנשי הכספים והמטה. אנשי הקריאייטיב צפוים להמשיך ולעבוד במשרד בנוסף לסמנכ"לית הלקוחות זמירה ינקוביץ'. נכון לעכשיו המשרד יישאר במיקומו הנוכחי ברחוב שפע טל ליד עזריאלי.
בפועל, ביום שאחרי אישור העסקה, ליאו ברנט למעשה ינהל את פעילותה הכלכלית של מומה פרסומאים. עבור קלנר מדובר בכמעט שחזור של העסקה אותה הוביל כמנכ"ל ענבר מרחב ניסן (דאז) מול משרד הפרסום לין & לין, עם מספר הבדלים. מודל העברת הפעילות הכלכלית זהה ב-2 העסקאות, אך עם זאת המותג לין & לין נעלם מיד עם רגע העסקה מול ענבר מרחב ועובדי המשרד שולבו בתוכו.
על פניו נראה כי ארי כהן, הבעלים של מומה פרסומאים צפוי להישאר בתמונה גם ביום שאחרי העסקה, לצד לקוחות המשרד שכוללים את בנא משקאות, קרדיט יוניון, רשת חנויות ג'נטלמן, צים סנטר, מותג התאורה קרני תכלת, פריניב, סלים פאסט ועוד. על פי יפעת בקרת פרסום היקף פעילותה של מומה ב-2014 עמד על 15 מיליון דולר במחיר מחירון. בפועל מדובר בכ-17 מיליון שקלים. בהתאם לגודל העסקה, לאייס נודע כי היא אינה חייבת את אישור פובליסיס העולמית והיא תנוהל על ידי הצוות הישראלי בלבד.
הרציונל מבחינת ליאו ברנט בקיום העסקה הזו הוא הגדלת הפעילות העסקית של המשרד אך בעיקר הגדלת פעילות המדיה של קבוצת פובליסיס/זניט. הקבוצה שמנסה להגדיל את כוחה ולהפוך לשחקן משמעותי יותר במדיה ספגה פגיעה לאא קלה לאחרונה עם אובדן רכש המדיה של פרוקטר אנד גמבל. ההחלטה להעביר את רכש המדיה לידי אדלר חומסקי היא לא משהו שהיה בתכניות של פובליסיס, בלשון המעטה. עסקאות מן הסוג הזה של ליאו ברנט מול מומה פרסומאים עשוים לחפות במידת מה על אובדן הנתח של פרוקטר אנד גמבל.
ארי כהן, בעלי מומה פרסומאים אמר לאייס: "לאחר 10 שנים שבהן גידלנו את הילד שנקרא מומה והבאנו אותו לבגרות מקצועית, ולאחר מספר חודשים של דיונים מול קבוצת פובליסיס ובחינת הצעות אחרות, בחרנו בפובליסיס וגיא קלנר כשותף הטבעי שלנו להמשך הפעילות והגדלת העסק כדי להגיע להמשיך ולצמוח למקומות חדשים".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
גיא קלנר אישר את עצם קיום העסקה.
- 18.מכיר 15/11/2015 09:02הגב לתגובה זוארי לא מקבל כסף כי ברור וידוע שהמשרד הזה לא מייצר יותר מחצי ממה שכתוב בכתבה. צוות קריאייטיב...חחחחחח, יש שם אדם אחד שבמקרה הטוב הוא ביצועיסט, לא יותר. זמירה... התחילה את דרכה במומה והצליחה אפילו שם לרדת בתפקיד לסמנכ"ית לקוחות... השלב הבא... תקציבאית. המשרד הזה בדרך להעלם וטוב שכך.
- 17.שייקחו בטחונות טובים (ל"ת)העוקץ 2015 08/03/2015 12:34הגב לתגובה זו
- 16.מכירה 08/03/2015 12:31הגב לתגובה זוחוץ מזה הכל קטן, בעיקר השכל. עכשיו בטח תספר שבדרך לעקוף את גיתם. טיפש יומרני נשאר טיפש יומרני.
- הקנאה אכלה אותך? ככה זה שבן אדם מצליח בטוחה שאצלך הכל בגדול.. (ל"ת)ליאת 26/05/2015 10:20הגב לתגובה זו
- נשמעת כמו מישהי שממש מקנאה בו (ל"ת)שירה 24/04/2015 09:50הגב לתגובה זו
- 15.17 מיליון תגידו אתם באמת מאמינים ? (ל"ת)יניב 08/03/2015 07:31הגב לתגובה זו
- 14.מומה מאז שקיים רק בחובות.... (ל"ת)דידי 06/03/2015 19:54הגב לתגובה זו
- 13.ההוא 06/03/2015 13:35הגב לתגובה זומאיפה הביאו המיספרים ההזויים האלה
- 12.פה! (ל"ת)בהצלחה! מפרגנים גם 05/03/2015 13:41הגב לתגובה זו
- 11.04/03/2015 21:10הגב לתגובה זואני בטוח שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים הקריאייטיביים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
- 10.בהצלחה לארי ולכולם (ל"ת)המרתוניסט 04/03/2015 18:27הגב לתגובה זו
- 9.בטיטו 04/03/2015 17:29הגב לתגובה זואנשי הכספים והמטה... כן, יש מטה בחברה של 12 איש. על מי אתם עובדים?!
- 8.מומה במקום פרוקטר (ל"ת)יש כזה ביותר מצחיק? 04/03/2015 16:49הגב לתגובה זו
- 7.גם זו שיטה לגדול (ל"ת)כשלא לוקחים מכרזים 04/03/2015 16:03הגב לתגובה זו
- 6.בהצלחה ! (ל"ת)גלעד 04/03/2015 15:36הגב לתגובה זו
- 5.הדינוזאור 04/03/2015 14:30הגב לתגובה זושנועדה להוסיף עוד שורה במאזן של זניט. כל השאר לא רלוונטי
- 4.דני 04/03/2015 14:20הגב לתגובה זוכולם יודעים מאיפה "הפילירים" הגיעו מישהו הולך להרוויח מזה ורמז קטן זה לא "ליאו"
- 3.שניר 04/03/2015 14:13הגב לתגובה זופובליסיס היו צריכים אותם ומומה אותם.. מפרגן
- 2.מה שכל פרסומאי מבין 04/03/2015 12:47הגב לתגובה זוכל הלקוחות של מומה אהבו את הפילרים שמומה היו משיגים, משרד קטן שמוכר מדיה עם מרווחים מצחיקים. זה נגמר!!
- 1.יניב 04/03/2015 12:37הגב לתגובה זועוד אינדקציה למגמה הזו. אם משרדים קטנים רוצים להיות אפקטיביים ולשבור את תקרת הזכוכית הם צריכים לחבור לכוחות גדולים, אחלה עסקה בשביל מומה וכנראה שגם ליאו ירוויחו ממנה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
