קופת חולים לאומית
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

החסידה והילה סעדה: פרסומת ראשונה ל'לאומית' בשפה קריאייטיבית חדשה

4 חודשים לאחר הסרטון הראשון עם ראובני פרידן, מתיחת הפנים יוצאת לדרך וקופ"ח לאומית משיקה את השפה החדשה תחת הכותרת "לעומת לאומית"
משה בנימין | (8)

4 חודשים לאחר הפרסומת הראשונה תחת ידי ראובני פרידן, קופ"ח לאומית מביאה את הבחירה במשרד הפרסום לידי ביטוי בהשקת השפה הקריאיייטיבית החדשה תחת הקונספט של "לעומת לאומית". חדשות מרעישות ממש לא ניתן למצוא כאן, והחסידה למי שתהה עדיין מככבת וממשיכה לשמש כפנים המזוהות ביותר עם הקופה. לצידה של החסידה גויסה לסרט הראשון בשפה החדשה, השחקנית הילה סעדה שגילמה את דמותה של "ונסה" בסדרה להיות איתה.  

בקופת החולים מסבירים כי הקמפיין החדש מציג את האלטרנטיבה שלה לבעיות השירות בשאר קופות החולים. בשנה האחרונה, מוסרים שם, לאומית ערכה מחקרים אסטרטגיים רבים על מנת לזהות את הנקודות הרגישות ביותר בשירות של קופות החולים, ופיתחה שירותים ייחודיים שייתנו מענה לבעיות האלה ויעניקו לה יתרון מבדל.

 

השפה התקשורתית החדשה מבוססת על "לעומתיות" - בכל קמפיין תוצג בעיית שירות אחרת שמטרידה את לקוחות הקופות המתחרות, כאשר ברגע האמת החסידה של לאומית מגיעה ומציגה את הפתרון של לאומית. על דרך זו הקמפיין הראשון עוסק בזמני ההמתנה הארוכים לרופאים מומחים. 

הקמפיין החדש כולל סרטון טלוויזיה, תשדיר רדיו, סרטון יוטיוב ייעודי וקמפיין אינטרנט רחב. במשרד הפרסום מסבירים כי בקמפיין נעשה שימוש בכלי חדשני של גוגל: Bumper Ads - מעברוני וידאו של 6 שניות בלבד, שבהם יקוריין המסר הפרסומי במהירות גבוהה במיוחד, כדי להמחיש את מהירות קביעת התורים.

אריאל כהן, מנהל אגף השיווק של לאומית שירותי בריאות: "ממחקרים שערכנו עולה כי הבעיה המרכזית של לקוחות קופות החולים הינה זמינות תורים בכלל וזמינות תורים לרופאים מומחים בפרט. לאור זאת שידרגנו בשנה החולפת את זמינות התורים לרופאים מומחים עבור לקוחותינו ולאור בדיקות תקופתיות שאנו מקיימים, לאומית מאפשרת את זמן ההמתנה הקצר ביותר לרופאים מומחים. בכך אנו ממשיכים ליישם ולדבוק בתפיסת השירות של לאומית שירותי בריאות תחת הכותרת "לנו זה אכפת".

ניב חורש, מנכ"ל משותף ראובני פרידן: "לפני חצי שנה זכינו בתקציב לאומית שירותי בריאות, ומאז נחשפנו לקופת חולים אחרת - אישית יותר, אנושית יותר, יעילה יותר. יחד עם צוות השיווק של לאומית גיבשנו שפה פרסומית מעודכנת, שמצד אחד מבוססת על המיצוב 'לנו זה אכפת' ושומרת על הנכסים התקשורתיים, ומצד שני מביאה רוח חדשה וממצבת את הקופה כאלטרנטיבה מועדפת".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    גיל 24/02/2015 20:27
    הגב לתגובה זו
    ואחלה קריאיטיב
  • 6.
    יורם 24/02/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שמדובר בפרסום עדכני ופורץ דרך. ברוכים הבאים לשנות השמונים.
  • 5.
    שימי 23/02/2015 15:49
    הגב לתגובה זו
    העבשות. כולה שינו סיסמה, כאילו שמישהו זוכר את זה. סרט מטופש למדי
  • 4.
    חם 23/02/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    החסידה עובדת ע"פ אותם עקרונות של "התינוק של במבה של קופת חולים" הבחירה ב"פריזנטור" מצוייר וחמוד בשני המקרים יוצר אפקט הפוך מבידול, ולדעתי בשני המקרים פוגע בתדמית הקופה, ונותן לה רושם של עסק לילדים ולא למבוגרים ...
  • 3.
    כתוב מצוין. אהבתי. (ל"ת)
    רונן 23/02/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
  • הפרילנס שכותב לראובני (ל"ת)
    יואב 24/02/2015 10:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דורית 23/02/2015 13:44
    הגב לתגובה זו
    החברה בראובני נותנים עבודה. קריאייטיב פורץ דרך.
  • 1.
    סופסוף מישהו מוריד כפפות. עניין התורים נוראי. (ל"ת)
    גבי 23/02/2015 13:15
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.