קופת חולים לאומית
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

החסידה והילה סעדה: פרסומת ראשונה ל'לאומית' בשפה קריאייטיבית חדשה

4 חודשים לאחר הסרטון הראשון עם ראובני פרידן, מתיחת הפנים יוצאת לדרך וקופ"ח לאומית משיקה את השפה החדשה תחת הכותרת "לעומת לאומית"
משה בנימין | (8)

4 חודשים לאחר הפרסומת הראשונה תחת ידי ראובני פרידן, קופ"ח לאומית מביאה את הבחירה במשרד הפרסום לידי ביטוי בהשקת השפה הקריאיייטיבית החדשה תחת הקונספט של "לעומת לאומית". חדשות מרעישות ממש לא ניתן למצוא כאן, והחסידה למי שתהה עדיין מככבת וממשיכה לשמש כפנים המזוהות ביותר עם הקופה. לצידה של החסידה גויסה לסרט הראשון בשפה החדשה, השחקנית הילה סעדה שגילמה את דמותה של "ונסה" בסדרה להיות איתה.  

בקופת החולים מסבירים כי הקמפיין החדש מציג את האלטרנטיבה שלה לבעיות השירות בשאר קופות החולים. בשנה האחרונה, מוסרים שם, לאומית ערכה מחקרים אסטרטגיים רבים על מנת לזהות את הנקודות הרגישות ביותר בשירות של קופות החולים, ופיתחה שירותים ייחודיים שייתנו מענה לבעיות האלה ויעניקו לה יתרון מבדל.

 

השפה התקשורתית החדשה מבוססת על "לעומתיות" - בכל קמפיין תוצג בעיית שירות אחרת שמטרידה את לקוחות הקופות המתחרות, כאשר ברגע האמת החסידה של לאומית מגיעה ומציגה את הפתרון של לאומית. על דרך זו הקמפיין הראשון עוסק בזמני ההמתנה הארוכים לרופאים מומחים. 

הקמפיין החדש כולל סרטון טלוויזיה, תשדיר רדיו, סרטון יוטיוב ייעודי וקמפיין אינטרנט רחב. במשרד הפרסום מסבירים כי בקמפיין נעשה שימוש בכלי חדשני של גוגל: Bumper Ads - מעברוני וידאו של 6 שניות בלבד, שבהם יקוריין המסר הפרסומי במהירות גבוהה במיוחד, כדי להמחיש את מהירות קביעת התורים.

אריאל כהן, מנהל אגף השיווק של לאומית שירותי בריאות: "ממחקרים שערכנו עולה כי הבעיה המרכזית של לקוחות קופות החולים הינה זמינות תורים בכלל וזמינות תורים לרופאים מומחים בפרט. לאור זאת שידרגנו בשנה החולפת את זמינות התורים לרופאים מומחים עבור לקוחותינו ולאור בדיקות תקופתיות שאנו מקיימים, לאומית מאפשרת את זמן ההמתנה הקצר ביותר לרופאים מומחים. בכך אנו ממשיכים ליישם ולדבוק בתפיסת השירות של לאומית שירותי בריאות תחת הכותרת "לנו זה אכפת".

ניב חורש, מנכ"ל משותף ראובני פרידן: "לפני חצי שנה זכינו בתקציב לאומית שירותי בריאות, ומאז נחשפנו לקופת חולים אחרת - אישית יותר, אנושית יותר, יעילה יותר. יחד עם צוות השיווק של לאומית גיבשנו שפה פרסומית מעודכנת, שמצד אחד מבוססת על המיצוב 'לנו זה אכפת' ושומרת על הנכסים התקשורתיים, ומצד שני מביאה רוח חדשה וממצבת את הקופה כאלטרנטיבה מועדפת".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    גיל 24/02/2015 20:27
    הגב לתגובה זו
    ואחלה קריאיטיב
  • 6.
    יורם 24/02/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שמדובר בפרסום עדכני ופורץ דרך. ברוכים הבאים לשנות השמונים.
  • 5.
    שימי 23/02/2015 15:49
    הגב לתגובה זו
    העבשות. כולה שינו סיסמה, כאילו שמישהו זוכר את זה. סרט מטופש למדי
  • 4.
    חם 23/02/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    החסידה עובדת ע"פ אותם עקרונות של "התינוק של במבה של קופת חולים" הבחירה ב"פריזנטור" מצוייר וחמוד בשני המקרים יוצר אפקט הפוך מבידול, ולדעתי בשני המקרים פוגע בתדמית הקופה, ונותן לה רושם של עסק לילדים ולא למבוגרים ...
  • 3.
    כתוב מצוין. אהבתי. (ל"ת)
    רונן 23/02/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
  • הפרילנס שכותב לראובני (ל"ת)
    יואב 24/02/2015 10:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דורית 23/02/2015 13:44
    הגב לתגובה זו
    החברה בראובני נותנים עבודה. קריאייטיב פורץ דרך.
  • 1.
    סופסוף מישהו מוריד כפפות. עניין התורים נוראי. (ל"ת)
    גבי 23/02/2015 13:15
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.