אחרי מאבק קשה במחלה: העיתונאי לשעבר והשר אורי אורבך הלך לעולמו
השר לענייני גמלאים אורי אורבך, הלך הבוקר (יום ב') לעולמו בגיל בן 54. בשבועות האחרונים אושפז אורבך בבית החולים שערי צדק בירושלים בשל מחלקה המטולוגית ממנה סבל תקופה ארוכה.
את פרסומו קיבל אורבך כעיתונאי ופובליציסט בידיעות אחרונות ומגיש 'המילה האחרונה' בגל"צ. בעברו גם היה מורה ופרסם 12 ספרים
את דרכו העיתונאית החל אורבך בעיתונים ערב שבת וזרעים, ובהמשך כתב בביטאון נקודה. הוא היה ממקימי ועורך עיתוני הילדים אותיות וסוכריות, והיה בצוות ההקמה של הרדיו החרדי אזורי קול חי, ומנהל התכניות של הערוץ תכלת שנסגר בהמשך.
בסוף 2008 הצטרף לפוליטיקה כשהתפקד למפד"ל, הוצב במקום השלישי ונבחר לכנסת. לאחר בחירות 2013 מונה לשר לענייני גמלאים. לקראת הבחירות הנוכחיות נבחר במקום ה-5 בפריימריז, אולם הוא כבר אושפז בבית החולים, ולפני כשבועיים הכריז ראש הממשלה נתניהו על נבצרותו הזמנית של אורבך.
בהודעה שפרסם יו''ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, נכתב: "אחי הבכור הלך ממני. אורי, אדם של צחוק ושל רצינות, של חוכמה ושל יושרה, של אומץ ושל חזון. אורי ידע לחצוב דרך אידיאולוגית בעיקשות ובחן, בחריצות ותוך קריצה, מתוך מודעות עצמית בלתי נגמרת וקסם אישי שלא פג לעולם. אורי ידע לשמח ילדים בספריו, להצחיק את הוריהם בחוכמותיו, ולהביא להוריהם הקשישים זיקנה של כבוד. הוא גידל דורות של צעירים בתקשורת והראה להם שהחלום שלהם אפשרי, דורות של דתיים וחילונים למדו ממנו שהחיבור ביניהם אפשרי. הוא היה איש של אהבת הארץ ואהבת האדם עד בלי די. הוא אהב את עם ישראל, ועם ישראל אהב אותו כל כך בחזרה. לא היה בעולם הפוליטי הציני והקר אדם כה אהוב כמו אורי. הוא יחסר לי עד מאד".
לדברי בנט, "איבדתי היום חבר אמיתי, חבר בימים קשים ובימים של שמחה, איש להתייעץ איתו ואיש לצחוק איתו, איבדתי חבר שבלעדיו לא הייתי כאן היום. אני מוסר את תנחומיי לאשתו מיכל ולארבעת הילדים. אנו נמשיך בדרכו של אורי, והיא תהיה הרבה יותר קשה ועצובה בלעדיו".
מגל"צ נמסר כי התחנה "מרכינה ראש עם היוודע דבר פטירתו של השר ואיש גל"צ לשעבר אורי אורבך. אורי יזכר על ידי כל מכריו כאדם חריף, יצירתי, אחד שלא מפחד אף פעם להביע את דעותיו. אורבך הגיש במשך שנים את התכנית 'המילה האחרונה' שעם הזמן הפכה לאחת מהתוכניות המזוהות ביותר של גלי צה"ל וסחפה אחריה מאזינים רבים. למרות שליד המיקרופון התחלפו מגישים רבים, נראה שהתכנית לעד תהיה מזוהה עם קולו הייחודי של אורבך. בתוכנית הצליח אורבך לגשר ולאחד בין קטבים שונים בחברה הישראלית תוך שהוא עושה זאת בהומור ייחודי שאפיין אותו. איבדנו היום, פוליטיקאי, עיתונאי ואיש תקשורת, חכם ושנון שייזכר לעד בקרב מיליוני המאזינים שליוו אותו במשך השנים. בשעה קשה זו, מחשבותינו נשואות אל משפחתו וחבריו הקרובים. יהיה זכרו ברוך".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- 4.17/02/2015 01:54הגב לתגובה זובשל מחלקה המטולוגית??
- 3.חבר 16/02/2015 16:13הגב לתגובה זואיש יקר עד למאוד. דואב הלב שהלך ואיננו יותר איתנו. יחסר לכל מוקיריו הרבים, לעם ישראל כולו. יהי זכרו ברוך.
- 2.כואב הלב. (ל"ת)עוזי 16/02/2015 14:32הגב לתגובה זו
- 1.דוד 16/02/2015 14:04הגב לתגובה זוממש כואב כי היה אדם מדהים עם הרבה חוש הומור ובהחלט דוגמא למופת של אדם,ח"כ שנשמתו תנוח בשלום
- נעים 16/02/2015 14:36הגב לתגובה זויהי זכרו ברוך
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
