תורמים חום: פיתוח של מקאן דיגיטל יאפשר לכם לתרום חשמל לקשישים
מצב הקשישים בישראל הוא עניין רגיש וכואב שנוגע לכולנו כאזרחי המדינה. אנחנו נחשפים לסיפורים על קשישים בודדים שסובלים מקור בביתם וליבנו נכמר. כולנו רוצים לעזור, לתרום ולפעול למען שינוי המצב אך לא תמיד זה מסתדר. אין לנו זמן, אנחנו לא יודעים מאיפה להתחיל, חלקנו לא מכירים את הקשישים שזקוקים לעזרה ועוד. פיתוח חדשני של מקאן דיגיטל ועמותת שורשים שעוזרת לאוכלוסיית הגיל השלישי בישראל מציע מענה טכנולוגי נוח להפעלה שיכול לשנות את המצב בכמה צעדים פשוטים למדי.
בכדי לעזור למעוניינים לתרום ןלעזור בלי לצאת מהבית, משרד הפרסום ועמותת שורשים פיתחה מתג פיזי בשם RootSwitch שמותקן בבתים ובאמצעותו ניתן לתרום חשמל לקשישים בישראל עבור חימום הבית בימי החורף הקרים. המתג מאפשר צבירת שעות חשמל והמרתם לכסף שיועבר לקשישים כתרומה.
המתג נתלה על הקיר בבית, לצד המתג החשמלי "הרגיל" הקבוע בקיר ומתחבר לרשת ה-wifi הביתית. הרעיון הוא שבכל פעם שניגשים להדליק אור או להפעיל חימום, לוחצים גם על מתג ה-RootSwitch וצוברים שעות חשמל כתרומה לקשישים. כל לחיצה צוברת שעת חשמל שעלותה הממוצעת שווה ל-2 שקלים (עפ"י תעריף חברת החשמל).
המתג משלב טכנולוגיה חדשנית המתממשקת לסליקה אוטומטית של אמצעי התשלום, דבר ההופך את ביצוע התרומה לקלה ופשוטה. בסוף כל חודש מקבל התורם דו"ח מלא של שעות החשמל שצבר ולאחר אישורו (מלוא השעות או חלקן), יועבר הסכום כתרומה ישירות לקשישים באמצעות מערכת התשלומים של PayPal ללא מתווך אמצע.
במקביל למתג הפיזי תעלה אפליקציה בשם: RootSwitch, שתאפשר הורדה בחינם של מתג וירטואלי (לסמארטפון ואנדרואיד) המשתמש יוכל ללחוץ על מתג ה-RootSwitch במכשיר הסלולרי שלו בכל שעה ובכל מקום ולצבור שעות חשמל לתרומה. דרך האפליקציה ניתן להתעדכן בכל רגע בכמות השעות שנצברו כמו גם בכמות השעות המצרפית שנצברו ע"י כל המשתמשים.
זאת הפעם הראשונה בישראל בה נעשה שימוש בפלטפורמה טכנולוגית לגיוס תרומות למטרה זו, זאת במקביל לניהול פיתוח טכנולוגי ייעודי, שארך כ-3 חודשים ואפשר המצאת "כלי" חדשני וספציפי לקמפיין. הטכנולוגיה נשענת על כרטיס ארדואינו- (Arduino) פלטפורמת קוד פתוח לפיתוח מוצרים פיזיים הנמצא בתוך המתג ומתחבר לרשת ה-wifi הביתית. ממנו משודרים הנתונים לאתר ייעודי Rootswitch.co.il ומשם אל מערכת הסליקה של עמותת "קבוצת שורשים".
גם הסלבס השתתפו: עדן הראל, אפרת אנזל, גל גדות, מושיק גלאמין ועינת ארליך בתמונות שהעלו לאינסטגרם
יוזכר כי משרד הפרסום מקאן דיגיטל, מלווה בהתנדבות את עמותת "שורשים" מזה מספר שנים במגוון פעילויות במטרה להגביר את המודעות לנושא הקשישים וניצולי השואה העריריים החיים בינינו ולייצר פלטפורמות לגיוס תרומות ומשאבים לסיוע מימון פעילות העמותה. בשנתיים האחרונות יזמו מקאן דיגיטל עבור העמותה חנות אינטרנטית לבגדי וינטג' ויד שניה שנתרמו על ידי הקשישים בקבוצה. לאחר שהבגדים גוהצו, תוקנו והצטלמו לקטלוג אופנה היפסטרי, הם נמכרו לצעירים ולדור חדש. ההכנסות ממכירה זו מימנו את פעילות העמותה.
עמותת
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
