אנטי אאוטינג
צילום: יח"צ

אל תכניסו אותם לארון אחר: זניט מדיה יוצאת בקמפיין נגד תופעת האאוטינג

השיח הציבורי מהשבועות האחרונים על תופעת האאוטינג הבריוני גרם לגבי אטל וזניט מדיה לעשות מעשה. "רצינו להעלות מודעות להשלכות האאוטינג"
משה בנימין | (8)

אחד הנושאים החברתיים הבוערים של השבועות האחרונים היה נסיון האאוטינג (הוצאה בכח מהארון) של איש התקשורת גל אוחובסקי כנגד חבר כנסת ממפלגת העבודה . הנסיון של אוחובסקי נתפס בקרב חלקים גדולים בציבור כבריונות שאין לה מקום וכזו שעשויה לפגוע בפרטיותו וכבודו של אדם. בחברת המדיה זניט , בניהולו של גבי אטל , צפו בנושא מהצד ובחרו שלא לשתוק ולנקוט בעמדה ומעשה. קמפיין חדש של חברת המדיה בשיתוף עמותת תהל"ה עלה היום לאוויר תחת הכותרת: "כשאתה מוציא מישהו מהארון, אתה עלול לגרום לו להיכנס לארון אחר".

מטרת הקמפיין היזום של זניט הוא להעלות מודעות להשלכות המשמעותיות ל"אאוטינג" כפוי. הקמפיין מציג תמונה של ארון קבורה, ומתחתיו הכיתוב: "כשאתה מוציא מישהו מהארון, אתה עלול לגרום לו להיכנס לארון אחר". לזניט חברה עמותת תהל"ה - תמיכה להורים של לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים. הקמפיין יכלול מודעות בעיתונות ושלטי חוצות במקומות אסטרטגיים ברחבי הארץ. כמו כן יופץ הקמפיין כקמפיין ויראלי במדיה החברתית.

איריס שש כוכבי , מנכ"ל תהל"ה מציינת כי "35% מניסיונות ההתאבדות בישראל מקושרים לקהילה הלהט"בית, חלקם - בשל התמודדות רעה עם יציאה מהארון. לאף אדם אין הזכות להוציא אדם אחר מהארון. מדובר בפעולה אלימה ובהומופוביה - לעתים מופנמת, מכיוון שהאדם שמבצע אאוטינג - אינו רואה את האדם שמולו אלא רק את הלהט"ב".

לפי הסטטיסטיקה העולמית כ-10% מהאוכלוסייה בישראל הם להטב"קים (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים, ביסקסואלים וקווירים). לדברי גבי אטל, מנכ"ל זניט מדיה. "את הקמפיין יצרתי על מנת להעלות למודעות את ההשלכות לפעולת האאוטינג הפומבית שנעשית לאחרונה, מתוך כוונה להפנות את השיח לכיוון אחראי יותר, שיבהיר כי הפעולה עצמה אינה לגיטימית, ואין לגיטימציה לבצע אותה בשום אופן".

אטל מוסיף, כי "בסופו של דבר נוצר שיח ברשת על אאוטינג, מושג שלדעתי לרוב האנשים לא אומר הרבה, ואף אחד לא דיבר על ההשלכות של הנושא הזה. הקמפיין פונה בין השאר להתריע בפני בני נוער סטרייטים - על הסכנה הטמונה ב"אאוטינג" ואפילו כזה המתבצע כביכול בהומור ומסביר כי מדובר באקט לא לגיטימי ומסוכן".

לדברי נדב (נדיוש) ענתבי סטונדטית לבריאות הציבור ופסיכולוגיה באוניברסיטת קולומביה שבניו-יורק וחוקרת הומופוביה וקהילות להט"ביות, במאמרה לאתר GOGAY : "יציאה מהארון היא תהליך מורכב וחשוב המאפשר לאדם לממש את הפוטנציאל האישי שלו ולהרגיש בריא ומאושר בעולם רווי הומופוביה, אפליה, ואלימות כלפי להטבי"ם. במקרים רבים ייתכן שהוצאה מהארון עלולה להוביל למעשי אלימות פיזית או מילולית כלפי אותו אדם ובכל מקרה מדובר בנזק והשלכות קשות. במקרים קיצוניים יותר ישנן השלכות של חיים ומוות בהוצאה מהארון, למשל אם מדובר בהומו המתגורר באיראן או מדינה אדוקה אחרת, שהוצאתו מהארון תוביל די בוודאות לרציחתו. במקרה כזה מדובר באקט בריוני, אלים, ואף פלילי הגובל בסיוע לרצח".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    קמפיין שלם לגל אוחובסקי ??!! (ל"ת)
    תמהתני 26/12/2014 10:48
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ניצה סקאל 25/12/2014 22:23
    הגב לתגובה זו
    חשוב מאד לצאת מהארון בבחירה ובעיתוי המתאים ולא בכפיה ולחץ מבחוץ
  • 5.
    10 מ 10 (ל"ת)
    ארי 25/12/2014 13:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ערן 25/12/2014 13:26
    הגב לתגובה זו
    גל אוחובסקי רודף הפרסום אינו (!!!) מייצג בשום אופן את הקהילה הגאה שהיא קהילה סובלנית שמגנה את תופעת האאוטינג. כל הכבוד על הקמפיין הזה
  • 3.
    לארוז יפה ולשלוח (ל"ת)
    לאוחצ'ובסקי הביתה 25/12/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני רק מקווה שגבי 25/12/2014 12:25
    הגב לתגובה זו
    אטל זוכר שהעבודה שלו היא לא להיות איש קריאייטיב - יש לא מעט אנשים מוכשרים בבאומן שיוכלו לעשות את זה..
  • אז למה לא עשו? (ל"ת)
    תוהה 26/12/2014 08:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חזק!!!!!! (ל"ת)
    שרון 25/12/2014 12:00
    הגב לתגובה זו
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.