כשהסקרים לא מחמיאים: 'יש עתיד' תצרף חברת מיתוג לקמפיין הבחירות?
האם חברת מיתוג תצליח לטפל במותג החבוט לכאורה יש עתיד? לאייס נודע כי המפלגה מקיימת מגעים עם חברת המיתוג פירמה שעשויה לטפל במותג 'יש עתיד' לקראת הבחירות.
'פירמה - חברה למיתוג' הוקמה בשנת 2004 על-ידי דורון גולדנברג ואלעד משען. תיק העבודות של החברה כולל מיתוג חברות, ארגונים ומותגים - בהם קינלי, twentyfourseven, בנק לאומי, קופת חולים מאוחדת, לחם ארז, רנואר, קפה קפה ונביעות.
לפני שנתיים זכה יאיר לפיד והמפלגה שהקים לסקסאפיל רב, מה שגם הוביל לזינוק בימים האחרונים מ-10-12 מנדטים בסקרים, ל-19 מנדטים בבחירות עצמן. ואולם, פחות מ-24 חודשים לאחר מכן, והמצב שונה: הסקרים חותכים את המפלגה בחצי ונעים בין 8 ל-11 מנדטים, לפיד זוכה לביקורת קשה על התנהלותו כשר האוצר עד פיטוריו בחודש שעבר, וברקע - משה כחלון צץ עם מפלגתו החדשה כולנו וזוכה לתמיכה, ואילו האיחוד בין בוזי' הרצוג וציפי ליבני שהזניק את העבודה לרמה של 22-25 מנדטים.
אז מה עושים במצב הזה? לצד מערך תקשורתי שכולל את יועצו האישי של לפיד, יורם באומן מבעלי באומן בר רבנאי וקבוצת פובליסיס ישראל, צוות מ'באומן בר רבנאי', וגם דוברים ויועצי תקשורת אחרים, עשוי להשתלב גם משרד המיתוג 'פירמה'.
ואולם, אין מקרים רבים של חברות מיתוג שעבדו עם מפלגות שהתמודדו בבחירות, וזאת בשל הזמן הקצר שיש לטפל במותג המדובר. בניגוד לארה"ב, שם הבחירות מתקיימות במועד ידוע והקמפיין לנשיאות למשל אורך כשנתיים, מהרגע בו מסתיימות בחירות האמצע לסנאט, הרי שבישראל הבחירות נקבעות לאחר ההחלטה לפזר את הכנסת, בערך כ-3 חודשים לאחר מכן.
"3 חודשים הם מעט מאד זמן למתג מפלגה או איש", אמר גורם בתחום לאייס. "זה תהליך שאורך חודשים ארוכים, עם קבוצות מיקוד, עבודה גרפית, שינוי לוגו, נראות גרפית, התנהלות של האישיות ועוד. פה פשוט אין את הזמן הזה".
גולדנברג מ'פירמה' אישר לאייס כי מתקיימים מגעים, ואולם אמר כי בשלב זה "אין חדשות" וזאת משום שלא נחתם חוזה בין הצדדים. מיש עתיד נמסר כי "אנוחנו לא חושפים את הספקים שלנו".
- 5.כשאין מה להגיד הולכים על מיתוג מחדש. (ל"ת)כלומניק בלי בגרות. 25/12/2014 12:51הגב לתגובה זו
- 4.פוליטיקלי קורקט 24/12/2014 15:40הגב לתגובה זובקמפיין הקודם, היה לו צוות מנצח, יחד עם יורם לוי ויואב צוקר - איפה הם עכשיו? מה יעזור עכשיו פירמה? תחזרו למה שעבד הכי טוב!
- מישהו שיודע 24/12/2014 19:16הגב לתגובה זותנוח
- 3.24/12/2014 15:32הגב לתגובה זו19 מנדטים 0 השפעה
- 2.ישראלי 24/12/2014 15:12הגב לתגובה זויאיר לפיד ומפלגתו ישבו בממשלה תקופה קצרה ובה הם דאגו לחוק השוויון בנטל, הקטנת הממשלה ל18 שרים, ביטול המוסד המיותר של שר ללא תיק שעולה כ"כ הרבה כסף ומעצבן, דאגו לניצולי שואה בתרופות חינם לכל חייהם והגדלת הקצבאות, הורדת מחירי החשמל שתרמו לכיס של כל אחד מאיתנו והזרוע עוד נטויה!!! לפני שאתה מכריז על כישלון במשרד האוצר תבדוק את עצמך!
- 1.JHH 24/12/2014 14:50הגב לתגובה זוחייב להתנתק מפורום היועצים שהביאו אותו עד לכאן.לולא הם בעוד שנתיים יכל להיות ראש הממשלה. לו חבר לנתניהו מוותר על האגו מתרכז בלהיות מספר 2 ולומד......מהגדולים, כס ראש הממשלה היה נופל בחיקו ללא מאמץ. עכיוש הוא שבוי אצל פורום החווה כמו שרון. חבל.....
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
