כשהסקרים לא מחמיאים: 'יש עתיד' תצרף חברת מיתוג לקמפיין הבחירות?
האם חברת מיתוג תצליח לטפל במותג החבוט לכאורה יש עתיד? לאייס נודע כי המפלגה מקיימת מגעים עם חברת המיתוג פירמה שעשויה לטפל במותג 'יש עתיד' לקראת הבחירות.
'פירמה - חברה למיתוג' הוקמה בשנת 2004 על-ידי דורון גולדנברג ואלעד משען. תיק העבודות של החברה כולל מיתוג חברות, ארגונים ומותגים - בהם קינלי, twentyfourseven, בנק לאומי, קופת חולים מאוחדת, לחם ארז, רנואר, קפה קפה ונביעות.
לפני שנתיים זכה יאיר לפיד והמפלגה שהקים לסקסאפיל רב, מה שגם הוביל לזינוק בימים האחרונים מ-10-12 מנדטים בסקרים, ל-19 מנדטים בבחירות עצמן. ואולם, פחות מ-24 חודשים לאחר מכן, והמצב שונה: הסקרים חותכים את המפלגה בחצי ונעים בין 8 ל-11 מנדטים, לפיד זוכה לביקורת קשה על התנהלותו כשר האוצר עד פיטוריו בחודש שעבר, וברקע - משה כחלון צץ עם מפלגתו החדשה כולנו וזוכה לתמיכה, ואילו האיחוד בין בוזי' הרצוג וציפי ליבני שהזניק את העבודה לרמה של 22-25 מנדטים.
אז מה עושים במצב הזה? לצד מערך תקשורתי שכולל את יועצו האישי של לפיד, יורם באומן מבעלי באומן בר רבנאי וקבוצת פובליסיס ישראל, צוות מ'באומן בר רבנאי', וגם דוברים ויועצי תקשורת אחרים, עשוי להשתלב גם משרד המיתוג 'פירמה'.
ואולם, אין מקרים רבים של חברות מיתוג שעבדו עם מפלגות שהתמודדו בבחירות, וזאת בשל הזמן הקצר שיש לטפל במותג המדובר. בניגוד לארה"ב, שם הבחירות מתקיימות במועד ידוע והקמפיין לנשיאות למשל אורך כשנתיים, מהרגע בו מסתיימות בחירות האמצע לסנאט, הרי שבישראל הבחירות נקבעות לאחר ההחלטה לפזר את הכנסת, בערך כ-3 חודשים לאחר מכן.
"3 חודשים הם מעט מאד זמן למתג מפלגה או איש", אמר גורם בתחום לאייס. "זה תהליך שאורך חודשים ארוכים, עם קבוצות מיקוד, עבודה גרפית, שינוי לוגו, נראות גרפית, התנהלות של האישיות ועוד. פה פשוט אין את הזמן הזה".
גולדנברג מ'פירמה' אישר לאייס כי מתקיימים מגעים, ואולם אמר כי בשלב זה "אין חדשות" וזאת משום שלא נחתם חוזה בין הצדדים. מיש עתיד נמסר כי "אנוחנו לא חושפים את הספקים שלנו".
- 5.כשאין מה להגיד הולכים על מיתוג מחדש. (ל"ת)כלומניק בלי בגרות. 25/12/2014 12:51הגב לתגובה זו
- 4.פוליטיקלי קורקט 24/12/2014 15:40הגב לתגובה זובקמפיין הקודם, היה לו צוות מנצח, יחד עם יורם לוי ויואב צוקר - איפה הם עכשיו? מה יעזור עכשיו פירמה? תחזרו למה שעבד הכי טוב!
- מישהו שיודע 24/12/2014 19:16הגב לתגובה זותנוח
- 3.24/12/2014 15:32הגב לתגובה זו19 מנדטים 0 השפעה
- 2.ישראלי 24/12/2014 15:12הגב לתגובה זויאיר לפיד ומפלגתו ישבו בממשלה תקופה קצרה ובה הם דאגו לחוק השוויון בנטל, הקטנת הממשלה ל18 שרים, ביטול המוסד המיותר של שר ללא תיק שעולה כ"כ הרבה כסף ומעצבן, דאגו לניצולי שואה בתרופות חינם לכל חייהם והגדלת הקצבאות, הורדת מחירי החשמל שתרמו לכיס של כל אחד מאיתנו והזרוע עוד נטויה!!! לפני שאתה מכריז על כישלון במשרד האוצר תבדוק את עצמך!
- 1.JHH 24/12/2014 14:50הגב לתגובה זוחייב להתנתק מפורום היועצים שהביאו אותו עד לכאן.לולא הם בעוד שנתיים יכל להיות ראש הממשלה. לו חבר לנתניהו מוותר על האגו מתרכז בלהיות מספר 2 ולומד......מהגדולים, כס ראש הממשלה היה נופל בחיקו ללא מאמץ. עכיוש הוא שבוי אצל פורום החווה כמו שרון. חבל.....
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
