לאחר חילופי ההנהלה בדלק: y&r ישראל מסיים את ההתקשרות עם החברה
מאז יולי 2014, עם פרישתו של מנכ"ל דלק ישראל אבי בן אסייאג, ההנהלה הבכירה של החברה שינתה את פניה מקצה לקצה. במסגרת שינוים אלו מונה שמואל אנצ'ל למחליפו של בן אסייאג - מהלך שהוביל לסיום ההתקשרות של משרד הפרסום y&r ישראל עם החברה לאחר שנים רבות ובהסכמה משותפת בין הצדדים לאור התקציב לשנת 2015 כפי שהוצג על ידי אנצ'ל.
כאמור, בשבועות האחרונים שדרת ההנהלה של דלק ישראל המפעילה את תחנות הדלק של 'דלק', הכוללת את חנויות השירות של מנטה וסניפי קפה ג'ו, חוותה שינויים פרסונליים רבים כגון מינויו של מוטי סלע לתפקיד מנהל אגף סחר, שיווק ופיתוח עסקי; מינויו של קובי הילר לתפקיד מנהל אגף הפעלת מתחמים; פרישתם של הסמנכ"לים משה צמיר ודוד לרון.
כפי שקרה רבות במקרים דומים, כניסתה של הנהלה חדשה נושאת עימה גל של החלטות תפעוליות שנוגעות גם לתכנית התקשורתית וכוללות גם החלפת ספקים בגזרות שונות. לאייס נודע כי עם מינויו של אנצ'ל לתפקיד הוא החל לקיים שיחות עם ספקי הרשת, כולל נותני השירותים בגזרת הפרסום: y&r ישראל וחברת פיגמנט. בשיחות אלו אנצ'ל הסביר למשרדי הפרסום כי התכנית התקשורתית ל-2015 והתקציב שילווה אותה עומדים לקטון באופן משמעותי ולהתרכז בפעילות BTL בלבד. הפועל היוצא של הודעה זו היה פרידה בהסכמה משותפת בין y&r ישראל לחברת דלק ישראל, כאשר ההחלטה בנוגע לפיגמנט עוד עומדת ותלויה.
y&r ישראל החל ללוות את דלק ישראל כאשר קיבל לידיו את התקציב בשנת 2011, לאחר 10 שנים בהן טופל תקציב הפרסום ב אדלר חומסקי . ב-2012 טיפל משרד הפרסום בקמפיין שקידם את שיתוף הפעולה בין קפה ג'ו לדלק ישראל (שמחזיקה 50% ממותג בתי הקפה) עם השקת תפריט המותג בחנויות הנוחות של מנטה. כיום, כאמור, אותה ההנהלה שמולה עבד בצמוד משרד הפרסום פינתה את מקומה לבעלי התפקידים החדשים.
דלק מחזיקה ברשותה כיום 246 תחנות דלק, מתוכן 205 תחנות בהפעלה עצמית. לחברה 196 חנויות נוחות שפועלות תחת המותג מנטה. מחברת דלק ישראל נמסר בתגובה: "דלק בוחנת את כל התקשרויותיה בהתאם לתועלות העסקיות שהיא מגבשת לשנת 2015".

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.