לאחר חילופי ההנהלה בדלק: y&r ישראל מסיים את ההתקשרות עם החברה
מאז יולי 2014, עם פרישתו של מנכ"ל דלק ישראל אבי בן אסייאג, ההנהלה הבכירה של החברה שינתה את פניה מקצה לקצה. במסגרת שינוים אלו מונה שמואל אנצ'ל למחליפו של בן אסייאג - מהלך שהוביל לסיום ההתקשרות של משרד הפרסום y&r ישראל עם החברה לאחר שנים רבות ובהסכמה משותפת בין הצדדים לאור התקציב לשנת 2015 כפי שהוצג על ידי אנצ'ל.
כאמור, בשבועות האחרונים שדרת ההנהלה של דלק ישראל המפעילה את תחנות הדלק של 'דלק', הכוללת את חנויות השירות של מנטה וסניפי קפה ג'ו, חוותה שינויים פרסונליים רבים כגון מינויו של מוטי סלע לתפקיד מנהל אגף סחר, שיווק ופיתוח עסקי; מינויו של קובי הילר לתפקיד מנהל אגף הפעלת מתחמים; פרישתם של הסמנכ"לים משה צמיר ודוד לרון.
כפי שקרה רבות במקרים דומים, כניסתה של הנהלה חדשה נושאת עימה גל של החלטות תפעוליות שנוגעות גם לתכנית התקשורתית וכוללות גם החלפת ספקים בגזרות שונות. לאייס נודע כי עם מינויו של אנצ'ל לתפקיד הוא החל לקיים שיחות עם ספקי הרשת, כולל נותני השירותים בגזרת הפרסום: y&r ישראל וחברת פיגמנט. בשיחות אלו אנצ'ל הסביר למשרדי הפרסום כי התכנית התקשורתית ל-2015 והתקציב שילווה אותה עומדים לקטון באופן משמעותי ולהתרכז בפעילות BTL בלבד. הפועל היוצא של הודעה זו היה פרידה בהסכמה משותפת בין y&r ישראל לחברת דלק ישראל, כאשר ההחלטה בנוגע לפיגמנט עוד עומדת ותלויה.
y&r ישראל החל ללוות את דלק ישראל כאשר קיבל לידיו את התקציב בשנת 2011, לאחר 10 שנים בהן טופל תקציב הפרסום ב אדלר חומסקי . ב-2012 טיפל משרד הפרסום בקמפיין שקידם את שיתוף הפעולה בין קפה ג'ו לדלק ישראל (שמחזיקה 50% ממותג בתי הקפה) עם השקת תפריט המותג בחנויות הנוחות של מנטה. כיום, כאמור, אותה ההנהלה שמולה עבד בצמוד משרד הפרסום פינתה את מקומה לבעלי התפקידים החדשים.
דלק מחזיקה ברשותה כיום 246 תחנות דלק, מתוכן 205 תחנות בהפעלה עצמית. לחברה 196 חנויות נוחות שפועלות תחת המותג מנטה. מחברת דלק ישראל נמסר בתגובה: "דלק בוחנת את כל התקשרויותיה בהתאם לתועלות העסקיות שהיא מגבשת לשנת 2015".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
