גיא קלנר מנכ"ל משרד ענבר-מרחב-שקד
צילום: ינאי יחיאל
פרסום ראשון

נשמע טוב: תקציב הפרסום של רשת מכשירי השמיעה 'מדטון' - לליאו ברנט

עד לאחרונה טופל התקציב ע"י בורודה קפלן מקבוצת אדלר חומסקי. שנת השיא בפעילות הפרסום היתה ב-2013 אז עמד התקציב על כ-1.5 מיליון דולר
משה בנימין | (7)

תקציב הפרסום של רשת מכשירי השמיעה מדטון עובר ממשרד הפרסום בורודה קפלן לידי ליאו ברנט - כך נודע לאייס. החלפת המשרד היא על רקע תחילתו של מהלך שיווקי נרחב הצפוי לצאת לפועל בשנה הקרובה.

כאמור, בשנים האחרונות טופל תקציב הפרסום של מדטון על ידי בורודה קפלן מקבוצת אדלר חומסקי, ולפני כן בשמעוני פינקלשטיין ברקי. התקציב ידע עליות וירידות חדות ובשנת 2013 רשם את שנת השיא שלו בהיקף הפעילות עם הוצאה של כ-1.5 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-2.5 מיליון שקל - כך על פי נתוני יפעת בקרת פרסום.

בחברת מכשירי השמיעה החליטו להעלות את הפרופיל התקשורתי לאור הפעילות הערה של מתחריה בשנה החולפת: 'הדים' המטופל על ידי הביילינים, 'אודיו מדיק' ועוד. לאחר סבב קצר של פגישות עם מספר משרדים הוחלט כי ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ישראל בניהולו של גיא קלנר יקבל לידיו את הטיפול בתקציב.

חברת 'מדטון' שהוקמה ב-1975 היא בבעלות יצחק דוידויץ' ונחשבת לרשת המובילה בישראל עם כ-50 מכוני שמיעה בכל רחבי הארץ.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    זה טוב להם נגד הצעקות של פולי (: (ל"ת)
    צח 02/11/2014 14:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יהונתן 02/11/2014 13:09
    הגב לתגובה זו
    כמה צוותי קריאייטיב כבר הוחלפו במשרד מאז שהגיע פולישוק? גם החנופה של יורם לא עוזרת...
  • בוב 02/11/2014 15:17
    הגב לתגובה זו
    + מנהל דיגיטל, סמנכ"ל אסטרטגיה, סמנכ"ל לקוחות, סופרוויזר, מנהל קריאייטיב ו7 תקציבאיות. חלק עזבו כי היה צריך לפנות ג'ובים לחברים מענבר מרחב, חלק עזבו מתסכול וחלק כי קשה לעבוד עם מנכ"ל שסופר פז"מ עד הג'וב הבא. גיא איש מוכשר, אבל הוא לא אוהב להיות בליאו, הוא לא אוהב להיות מנכ"ל משרד פרסום, אבל הוא דורש מהעובדים להראות צעירים ומלאי תשוקה. עדיף לגיא לעשות את מה שהוא אוהב וטוב בו - פוליטיקה.
  • יוסי 02/11/2014 17:13
    שאלו על פולישוק לא על גיא. תשומת לב.
  • 2.
    מאיר איינשטיין 30/10/2014 17:55
    הגב לתגובה זו
    אוי אוי אוי דבידוביץ'
  • 1.
    פרסומאי 30/10/2014 14:27
    הגב לתגובה זו
    בעסה, אם תכתבו הרבה פעמים את השם שלו זה יעבור אם לא אז תרקו דם.
  • מתאים בול למשרד פח (ל"ת)
    אחד שיודע 30/10/2014 16:55
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.