דנה בלום סרטורי
צילום: יח"צ
ראיון

מהרדיו, דרך מקאן לפראג: דנה בלום תנהל את הדיגיטל באוגילבי ONE

בלום סרטורי שהצטרפה למקאן ב-2009 ובשנתיים האחרונות משמשת כפרילנס תעבור לפראג שם תנהל צוות דיגיטל של 10 עובדים ברשת אוגילבי ONE
משה בנימין | (16)

בתוך 5 שנים דנה בלום סרטורי הספיקה הרבה, ועשתה זאת בדרך שלה: היא השתחלה לתוך ענף הפרסום המקומי מבלי שממש התכוונה לכך - מצאה את עצמה כחברת צוות שנחשב בזמנו לאחד המובילים בשוק הדיגיטל בישראל תחת כנפי מקאן דיגיטל. בהמשך פרשה לחיי פרילאנס ועבדה עם מגוון רחב של משרדים בישראל.

וכעת - התחנה הבאה של מי שהחלה את דרכה כמגישה ועורכת ברדיו ובטלוויזיה היא פראג, שם היא תצטרף ל-OgilvyOne פראג - יחידת הדיגיטל של ogilvy & mather ברשת אוגילבי הבינ"ל ותנהל תחתיה מחלקת דיגיטל שכוללת 10 עובדים כשהיא משמשת כדמות הבכירה ביותר בקריאייטיב הדיגיטלי .

את תחילת דרכה עשתה בלום כשעסקה ב"אהבה הכי גדולה שלה" לדבריה - הרדיו. ב-2003 היא הצטרפה לרדיו תל אביב ולאורך השנים עבדה במערכות שונות בתחום התקשורת כעורכת תוכן ומוזיקה, ומגישה ברדיו, בטלוויזיה ובאינטרנט. העבודה ברדיו היתה זו שחיברה אותה לענף הפרסום באמצעות ההיכרות עם מירב כנת איתה הגישה תכנית בשישי בבוקר ברדיו תל אביב. כנת שהיתה פלנרית (וכיום משמשת כסמנכ"ל תוכן) במקאן הכירה לבלום את ניר רפואה, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל במקאן, שהפך לאורך השנים לזרז חשוב בקריירה המקצועית של בלום.

בין 2010 ל-2011 בלום עבדה לצד טל שוויגר, דניאל ברק, ניר הרשטט, דנה לפינסקי, אליזרין זרוב, יתיר קרן ורפואה, במה שהיה נבחרת החלומות של מקאן בדיגיטל תחת ניהולו של עופר עובד ומאוחר יותר תחת אלדד ויינברגר. את מעבדת הדיגיטל הזו בלום מגדירה כ"צוות קריאייטיב שלימים אני יודעת שהיה הכי טוב בארץ, וכל אחד מהם הגיע רחוק".

כאמור, לפני כשנתיים פרשה בלום ממקאן והחלה לעבוד כפרילנס ובמקביל לקחה חלק במספר פרויקטים במדינות מזרח אירופה. ההיכרות עם רפואה, שהספיק לעבור לחו"ל לפני כשנתיים לתפקיד ראש תחום החדשנות של מקאן מזרח אירופה, העניקה לה הזדמנות פז להגות ולהוביל את קמפיין בוקרשט לא בודפשט שהפך אותה לשם מוכר באירופה לאחר שזכה באריה ברונזה בפסטיבל קאן.

את המעגל עם מקאן היא סגרה השבוע, כשהפרויקט האחרון שלה בישראל הוא תחושת שליחות, עם מקאן דיגיטל, לקבוצת שורשים, פרויקט שעליו היא אומרת "אני מאוד מאוד גאה בו ושמחה שהוא האחרון שלי בישראל לזמן הקרוב".

כעת, לאחר מספר הצעות פחות אטרקטיביות ממדינות מזרח אירופה נפלה לידיה ההצעה לה חיכתה מאוגילבי פראג - משרד שבו מחכים לה לקוחות ענק כגון הבנק הגדול ביותר בצ'כיה, מותג החשמל 'פיליפס' ומותג המוסיקה 'ספוטיפיי' לצד לקוחות מקומיים ובינ"ל נוספים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לפני שהיא מקפלת את מטלטליה ונוטשת לאירופה, שאלנו את בלום כמה שאלות על מה שהיה ועל מה שמחכה לה בעתיד ולמרבה ההפתעה, למרות ההתרגשות הטבעית, מצאנו אותה מאוד מחוברת לקרקע ועם מידה לא מועטה של שליטה עצמית ופרופורציות לקראת הבאות.

-איך התחיל החיבור עם אוגילבי ולמה בעצם לא מקאן?

"היו לי כמה הצעות, ברומניה, בבולגריה וסלובקיה. למעט רומניה, בולגריה וסלובקיה הם לא שווקים מספיק גדולים, הם דומים לישראל בהיקפם אבל לא מפותחים מספיק כמו בישראל. החלטתי ללכת לאוגילבי שכבר ידעו מי אני ושמעו כמה המלצות מניר רפואה, בעיקר מתוך התרשמות אישית מהסוכנות והחזון הקריאיטיבי שלה כפי שהוצג בפניי. הסוכנות הזו היא חלק מהרשת שעומדת מאחורי קמפיין החוצות זוכה גראנד פרי בקאן של בריטיש אייורוויס".

-מה את חושבת על הענף המקומי, אותו את עוזבת עכשיו?

"אני חושבת שהרעיונות כאן והכשרונות כאן הם ברמה מאוד גבוהה. יצא לי לעבוד עם הרבה פרסומאים בחו"ל ואני לא אומרת שהם בעמדה פחותה משלנו, אבל הם בטח לא יותר. יש בארץ רעיונות מעולים אבל משהו באמצע לא עובד. אני לא אומרת שכל הלקוחות חסרי תעוזה אבל מספיק להסתכל על התוצר הסופי כדי להבין".

אם היא הייתה צריכה להמר על ה-X פקטור שמעכב את התעשייה המקומית, בלום חושבת שמדובר בבעיה במערכת היחסים בין המשרדים ללקוחות. "אי אפשר להתווכח עם התוצאות האפקטיביות של שוק הדיגיטל כך שזו לא הבעיה. עברנו במדינה תהליכים חשובים, על רקע המחאה החברתית ותוך כדי עולם השיווק השתנה. מנהלי שיווק הפכו לחכמים יותר וכיום צריך לשכנע אותם שהרעיונות שלנו טובים. אם אז היינו באים לרענן ולחדש להם ומציגים בפניהם פרזנטציה טובה - עכשיו זה יופי, זה מגניב אבל עכשיו בוא נראה שזה עובד. פשוט התווספו יותר שאלות וירידה לפרטים מצד מנהלי השיווק". באופן כללי היא אומרת ש"האבולוציה של מנהל השיווק הפכה אותם ליותר חכמים. אני לא חושבת שמדובר בפחדנות, אבל אני חושבת שיש משהו במערכת יחסים בין הצדדים שלא נפתר. אם אני מחושבת ואתה קריאטיבי זה לא אומר שאי אפשר להפגש באמצע - אני חושבת שעדיין יש כאן לקוחות שמוכנים להעיז ולנסות אבל משהו באמצע לא עובד - יש מערכת של חוסר אמון, כאילו מנהלי השיווק לא מספיק סומכים על משרד הפרסום כדי לשים אצלו את כל הכסף על הרעיונות".

-מרגישה שהגעת למיצוי בישראל?

"לא ממש לא. כרגע זאת הזדמנות טובה וברמה האישית חשוב לי לציין שמאוד קשה לי לעזוב - אני משאירה מאחוריי בית ומשפחה וחברים טובים ועוזבת גם תחביב שהוא חשוב מאוד עבורי, וזה הרדיו. ברמה האישית קשה לי, אבל ברמה המקצועית זו הזדמנות שקשה לוותר עליה ולא לתת לפחדים להפריע לי, אבל בוא נכנס לפרופורציות - עם כל האהבה העצמית אני עדיין לא המנכ"לית של באומן - יש לדנה בלום עדיין הרבה לאן ללכת".

-זה היה יעד ששמת לעצמך איפשהו בדרך או דבר שהתפתחת אליו מבלי ממש להתכוון לכך?

"אני חושבת שלכל איש קריאייטיב לא משנה איפה זה יהיה, מה שממש חשוב לו זה שהעבודה שלו תצא החוצה. אני הולכת למקום שאני חושבת שבו הרעיונות שלי ייצאו ובצורה הכי טובה שיש. מחכה לי שם צוות שאני מאמינה בו, ויש שם חזון שאני מאמינה בו ובגלל זה הצטרפתי כי זה נראה לי מקום שאני יכולה ליצור בו".

-מה את חושבת על המעבר מחברת צוות גם אם בכירה - לתפקיד ניהולי שכולל אחריות על 10 עובדים, ועוד בשפה זרה. איך עושים את המעבר הזה וממה חוששים?

"האמת שגם במהלך השנים שלפני - גם במקאן דיגיטל ניהלתי את הצוות תקופה מסוימת וגם כפרילנס ניהלתי צוותים מקומיים במכרזים וכאלה אבל ברור שזה לא אותו דבר - זה לעבוד בארגון על כל המשתמע מכך וזה לא דנה שבאה מישראל. החששות שלי הם שאחרי שנתיים של פרילאנס אני צריכה לקום כל בוקר וללכת למשרד, אבל אם 90% מבני האדם מצליחים לעשות את זה - אז גם אני אצליח".

-איזה ערך מוסף את חושבת שמישהו מישראל יכול להביא איתו לאירופה, ומה לנו יש לקחת מהם?

"המון. אנחנו מהירי מחשבה בצורה בלתי רגילה, בקטע אחר. הרעיונות שלנו הם סופר חכמים. כשאתה מדבר עם איש קריאייטיב ישראלי ולא ישראלי אתה רואה את ההבדל במהירות. זה האופי שלנו והטמפררמנט ומצד שני על אותה התכונה אנחנו יכולים ללמוד מהם כמה דברים על ערך היסודיות".

-יש תכנון למשוך אחרייך טאלנטים מישראל?

"הלוואי. אם אני אני אאמין במישהו מספיק אז כן".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    דניאל 10/09/2014 16:28
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שתגיע רחוק
  • 14.
    עידו 09/09/2014 12:57
    הגב לתגובה זו
    עלי והצליחי חבובונת!
  • 13.
    מימון 08/09/2014 11:40
    הגב לתגובה זו
    כישרון טהור ומותק של בחורה
  • 12.
    חו"ל זה לאו דווקא טוב יותר מישראל (ל"ת)
    בטח לגבי מזרח אירופה 08/09/2014 10:52
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אחותך 07/09/2014 23:27
    הגב לתגובה זו
    בפרסום, ברדיו, בארץ ובחו"ל. הצ'כים זכו - שלא ישכחו להחזיר!
  • 10.
    אביעזר 07/09/2014 21:02
    הגב לתגובה זו
    וכל מילה נוספת - מיותרת
  • 9.
    קרן 07/09/2014 18:15
    הגב לתגובה זו
    יצא לי לעבוד מולה ובאמת שהיא מיוחדת במינה. הכי מגיע לה!בהצלחה
  • 8.
    ג׳יזס 07/09/2014 17:52
    הגב לתגובה זו
    נשמע סחי, אבל אני מתכוון מהלב.
  • 7.
    מגרגר הזהב 07/09/2014 17:50
    הגב לתגובה זו
    יצא לי לעבוד עם לא מעט אנשי קריאייטיב ואין מה להשוות. סופר אינטליגנטית, יצירתית, מבינה לקוח ועם קול שכיף לשמוע. פרגון + געגוע.
  • 6.
    רינה מצליח 07/09/2014 17:49
    הגב לתגובה זו
    אוהבת אותה. אוהבת לעבוד אתה. אוהבת לשמוע אותה ברדיו. אוהבת נקודה
  • 5.
    תותחית, מגיע לה! (ל"ת)
    קופירייטרית 07/09/2014 17:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הקופי הכי טובה במזרח התיכון! (ל"ת)
    זה אני 07/09/2014 17:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    איש קריאטיב 07/09/2014 17:32
    הגב לתגובה זו
    יש סיבה לחוסר אמון בין לקוח לבין משרד והיא... שיש משרדים פשוט לא מספיק טובים עם אנשי קריאטיב לא מספיק טובים ולא מספיק מכירים את הלקוח לעומק. כשלא מכירים אחד את השני מתפתחת חשדנות והתוצאה היא כפי שהיא נראת.
  • נכון - ובמיוחד כשמדובר במשרדים גדולים ולקוחות (ל"ת)
    דודו 07/09/2014 17:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יחי דנה בלום המקורית! (ל"ת)
    דנה בלום 2 07/09/2014 17:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רועיקי 07/09/2014 17:23
    הגב לתגובה זו
    ופראג עיר סבבה
בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.