אפקה מפיקה לקחים: יוצאת למכרז חדש ותבחר משרד פרסום לפי עבודות קודמות
מכרז הפרסום האחרון של מכללת אפקה הפך בעל כורחו לאחד מרגעי השפל של תעשיית הפרסום הישראלית בשנים האחרונות. ההתמודדות על התקציב כללה לא פחות מ-23 משרדים שהציגו פרזנטציה בפני המכללה, כאשר רובם טענו כי היקף המשרדים המשתתפים חסר התקדים לא היה ידוע להם - ביקורת נשמעה גם מכיוון איגוד הפרסום שלא בצליח להישאר אדיש לתופעה.
כעת, לאחר שהמכללה סיימה את ההתקשרות עם המשרד שליווה אותה מאז - פוגל אוגילבי - היא יוצאת למכרז חדש, שונה בתכלית מקודמו ומראה כי הביקרת עשתה את שלה והלקחים הופקו.
על פי החלטת המכללה הליך המכרז יתקיים בשני שלבים. בשלב הראשון, שלב המיון המוקדם, יוכלו משרדים להגיש בקשה לגשת למכרז. לצורך כך יתבקשו להעביר פרטים אודות המשרד, מבנה המשרד והצגת קמפיינים פרסומיים שביצעו בשנים האחרונות. מתוך המשרדים שיפנו, תבחר וועדה שתמונה לצורך כך במכללה בין 3 ל-5 משרדים שייכנסו להליך המכרז ויציגו מצגות קריאייטיב מהקמפיינים הפרסומים שביצעו בעבר.
למעשה, המכללה מבצעת סיבוב פרסה של 180 מעלות וממכרז שהיה מושמץ עוברת להליך מכרזי שמשרדים רבים בתעשייה כבר ציינו בעבר כי הוא המועדף עליהם, מעצם העובדה שהוא לא מאלץ אותם להשקיע שעות עבודה רבות וכח אדם בפיתוח רעיונות חדשים ובניית פרזנטציה שייתכן כי תושלך לפח מיד עם תום המכרז.
תקציב הפרסום הנוכחי של מכללת אפקה להנדסה מוערך בכ-2.5 מיליון שקל. משרד הפרסום שייבחר צפוי ללוות את המכללה כבר לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה, ויטפל הן בתקציב האוף-ליין והן בתקציב האון-ליין של המכללה.
שרון אריאל, מנהלת מחלקת השיווק והתקשורת של המכללה הודתה למשרד הפרסום פוגל אוגילבי על עבודתו וציינה שהמכללה מחפשת משרד פרסום אשר ימשיך את מיצובה של אפקה כמכללה המובילה ללימודי הנדסה בארץ.
מכללת אפקה מכשירה מהנדסים בחמש מחלקות ללימודי תואר ראשון בהנדסה ובארבע מחלקות ללימודי תואר שני. לאחרונה קיבלה את אישור המל"ג לפתיחת תואר שני בהנדסה וניהול מערכות תשתית.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- 5.ענף ללא כבוד (ל"ת)13/08/2014 15:13הגב לתגובה זו
- 4.פבל 12/08/2014 23:52הגב לתגובה זוגם אם למישהו היה נסיון אישי כזה או אחר זו לא סיבה ללכלך על אדם, אחרת נוצר רושם מוטעה שאינו נכון בכל המקרים. רכילות זולה בטוקבקים אנונימיים לא מועילה לאף אחד. אז הנסיון שלי עם מנהלת השיווק הוא דווקא הפוך. מההכרות האישית שלי אני יכול להגיד שמנהלת השיווק היא אחד מהאנשים המוכשרים ביותר בתחום שיצא לי להכיר ושמחתי לעבוד איתה כל רגע. למדתי המון מקצועית ונהניתי ברמה האישית. ולא, אנחנו כבר לא עובדים יחד כבר מזמן כך שאין לי שום אינטרס, פשוט מנסה להציג את הצד השני של התמונה כי אני מרגיש שזה לא הוגן.
- 3.שי 12/08/2014 17:29הגב לתגובה זואחרי כל התשבוחות שעלו בכתבה יש לי רק שאלה אחת - למה בכלל לצאת למכרז? למה כל שנתיים (או פחות) צריך לבחור משרד פרסום חדש? או שפוגל נכשלו או שפשוט התחלפה מנהלת שיווק ולא בכבוד שלה לעבוד עם משרד הפרסום שנבחר על ידי קודמה בתפקיד. בכל מקרה זה מעיד על חובבנות וחוסר רצינות. מערכת יחסים בין לקוח למשרד פרסום אמורה להימשך שנים
- מסכן שי 12/08/2014 20:50הגב לתגובה זואתה המומחה לענייני מכרזים? כי אי אפשר לעשות עוד מכרז אחרי שנתיים? כולה מכרז של לקוח מול משרדים
- אחרי שלוש שנים... 12/08/2014 23:26עד כמה שאני יודע מנהלת לא התחלפה וכנראה שיש סיבה....
- 2.לאה 12/08/2014 17:05הגב לתגובה זומדובר בלקוח נוראי , לעבוד עם מנהלת השיווק של אפקה זה גהנום . רק משרד נואש במיוחד יתמודד על תקציב שבמילא יעזוב אותו בעוד שנה. בהצלחה
- 1.mmm 12/08/2014 15:47הגב לתגובה זוממש איגוד... כאילו האיגוד מעורב במשהו בתעשייה, הדבר הכי נאלח שיש...
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
