אפקה
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

אפקה מפיקה לקחים: יוצאת למכרז חדש ותבחר משרד פרסום לפי עבודות קודמות

לאחר שהמכרז הקודם שלה, עם 23 מתמודדים, הפך לפארסה שכל הענף דיבר עליה, ייבחרו הפעם עד 5 משרדים מכל הניגשים שיציגו קמפיינים שביצעו בעבר
משה בנימין | (7)

מכרז הפרסום האחרון של מכללת אפקה הפך בעל כורחו לאחד מרגעי השפל של תעשיית הפרסום הישראלית בשנים האחרונות. ההתמודדות על התקציב כללה לא פחות מ-23 משרדים שהציגו פרזנטציה בפני המכללה, כאשר רובם טענו כי היקף המשרדים המשתתפים חסר התקדים לא היה ידוע להם - ביקורת נשמעה גם מכיוון איגוד הפרסום שלא בצליח להישאר אדיש לתופעה.

כעת, לאחר שהמכללה סיימה את ההתקשרות עם המשרד שליווה אותה מאז - פוגל אוגילבי - היא יוצאת למכרז חדש, שונה בתכלית מקודמו ומראה כי הביקרת עשתה את שלה והלקחים הופקו.

על פי החלטת המכללה הליך המכרז יתקיים בשני שלבים. בשלב הראשון, שלב המיון המוקדם, יוכלו משרדים להגיש בקשה לגשת למכרז. לצורך כך יתבקשו להעביר פרטים אודות המשרד, מבנה המשרד והצגת קמפיינים פרסומיים שביצעו בשנים האחרונות. מתוך המשרדים שיפנו, תבחר וועדה שתמונה לצורך כך במכללה בין 3 ל-5 משרדים שייכנסו להליך המכרז ויציגו מצגות קריאייטיב מהקמפיינים הפרסומים שביצעו בעבר.

למעשה, המכללה מבצעת סיבוב פרסה של 180 מעלות וממכרז שהיה מושמץ עוברת להליך מכרזי שמשרדים רבים בתעשייה כבר ציינו בעבר כי הוא המועדף עליהם, מעצם העובדה שהוא לא מאלץ אותם להשקיע שעות עבודה רבות וכח אדם בפיתוח רעיונות חדשים ובניית פרזנטציה שייתכן כי תושלך לפח מיד עם תום המכרז.

תקציב הפרסום הנוכחי של מכללת אפקה להנדסה מוערך בכ-2.5 מיליון שקל. משרד הפרסום שייבחר צפוי ללוות את המכללה כבר לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה, ויטפל הן בתקציב האוף-ליין והן בתקציב האון-ליין של המכללה.

שרון אריאל, מנהלת מחלקת השיווק והתקשורת של המכללה הודתה למשרד הפרסום פוגל אוגילבי על עבודתו וציינה שהמכללה מחפשת משרד פרסום אשר ימשיך את מיצובה של אפקה כמכללה המובילה ללימודי הנדסה בארץ.

מכללת אפקה מכשירה מהנדסים בחמש מחלקות ללימודי תואר ראשון בהנדסה ובארבע מחלקות ללימודי תואר שני. לאחרונה קיבלה את אישור המל"ג לפתיחת תואר שני בהנדסה וניהול מערכות תשתית.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ענף ללא כבוד (ל"ת)
    13/08/2014 15:13
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    פבל 12/08/2014 23:52
    הגב לתגובה זו
    גם אם למישהו היה נסיון אישי כזה או אחר זו לא סיבה ללכלך על אדם, אחרת נוצר רושם מוטעה שאינו נכון בכל המקרים. רכילות זולה בטוקבקים אנונימיים לא מועילה לאף אחד. אז הנסיון שלי עם מנהלת השיווק הוא דווקא הפוך. מההכרות האישית שלי אני יכול להגיד שמנהלת השיווק היא אחד מהאנשים המוכשרים ביותר בתחום שיצא לי להכיר ושמחתי לעבוד איתה כל רגע. למדתי המון מקצועית ונהניתי ברמה האישית. ולא, אנחנו כבר לא עובדים יחד כבר מזמן כך שאין לי שום אינטרס, פשוט מנסה להציג את הצד השני של התמונה כי אני מרגיש שזה לא הוגן.
  • 3.
    שי 12/08/2014 17:29
    הגב לתגובה זו
    אחרי כל התשבוחות שעלו בכתבה יש לי רק שאלה אחת - למה בכלל לצאת למכרז? למה כל שנתיים (או פחות) צריך לבחור משרד פרסום חדש? או שפוגל נכשלו או שפשוט התחלפה מנהלת שיווק ולא בכבוד שלה לעבוד עם משרד הפרסום שנבחר על ידי קודמה בתפקיד. בכל מקרה זה מעיד על חובבנות וחוסר רצינות. מערכת יחסים בין לקוח למשרד פרסום אמורה להימשך שנים
  • מסכן שי 12/08/2014 20:50
    הגב לתגובה זו
    אתה המומחה לענייני מכרזים? כי אי אפשר לעשות עוד מכרז אחרי שנתיים? כולה מכרז של לקוח מול משרדים
  • אחרי שלוש שנים... 12/08/2014 23:26
    עד כמה שאני יודע מנהלת לא התחלפה וכנראה שיש סיבה....
  • 2.
    לאה 12/08/2014 17:05
    הגב לתגובה זו
    מדובר בלקוח נוראי , לעבוד עם מנהלת השיווק של אפקה זה גהנום . רק משרד נואש במיוחד יתמודד על תקציב שבמילא יעזוב אותו בעוד שנה. בהצלחה
  • 1.
    mmm 12/08/2014 15:47
    הגב לתגובה זו
    ממש איגוד... כאילו האיגוד מעורב במשהו בתעשייה, הדבר הכי נאלח שיש...
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.