אפקה מפיקה לקחים: יוצאת למכרז חדש ותבחר משרד פרסום לפי עבודות קודמות
מכרז הפרסום האחרון של מכללת אפקה הפך בעל כורחו לאחד מרגעי השפל של תעשיית הפרסום הישראלית בשנים האחרונות. ההתמודדות על התקציב כללה לא פחות מ-23 משרדים שהציגו פרזנטציה בפני המכללה, כאשר רובם טענו כי היקף המשרדים המשתתפים חסר התקדים לא היה ידוע להם - ביקורת נשמעה גם מכיוון איגוד הפרסום שלא בצליח להישאר אדיש לתופעה.
כעת, לאחר שהמכללה סיימה את ההתקשרות עם המשרד שליווה אותה מאז - פוגל אוגילבי - היא יוצאת למכרז חדש, שונה בתכלית מקודמו ומראה כי הביקרת עשתה את שלה והלקחים הופקו.
על פי החלטת המכללה הליך המכרז יתקיים בשני שלבים. בשלב הראשון, שלב המיון המוקדם, יוכלו משרדים להגיש בקשה לגשת למכרז. לצורך כך יתבקשו להעביר פרטים אודות המשרד, מבנה המשרד והצגת קמפיינים פרסומיים שביצעו בשנים האחרונות. מתוך המשרדים שיפנו, תבחר וועדה שתמונה לצורך כך במכללה בין 3 ל-5 משרדים שייכנסו להליך המכרז ויציגו מצגות קריאייטיב מהקמפיינים הפרסומים שביצעו בעבר.
למעשה, המכללה מבצעת סיבוב פרסה של 180 מעלות וממכרז שהיה מושמץ עוברת להליך מכרזי שמשרדים רבים בתעשייה כבר ציינו בעבר כי הוא המועדף עליהם, מעצם העובדה שהוא לא מאלץ אותם להשקיע שעות עבודה רבות וכח אדם בפיתוח רעיונות חדשים ובניית פרזנטציה שייתכן כי תושלך לפח מיד עם תום המכרז.
תקציב הפרסום הנוכחי של מכללת אפקה להנדסה מוערך בכ-2.5 מיליון שקל. משרד הפרסום שייבחר צפוי ללוות את המכללה כבר לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה, ויטפל הן בתקציב האוף-ליין והן בתקציב האון-ליין של המכללה.
שרון אריאל, מנהלת מחלקת השיווק והתקשורת של המכללה הודתה למשרד הפרסום פוגל אוגילבי על עבודתו וציינה שהמכללה מחפשת משרד פרסום אשר ימשיך את מיצובה של אפקה כמכללה המובילה ללימודי הנדסה בארץ.
מכללת אפקה מכשירה מהנדסים בחמש מחלקות ללימודי תואר ראשון בהנדסה ובארבע מחלקות ללימודי תואר שני. לאחרונה קיבלה את אישור המל"ג לפתיחת תואר שני בהנדסה וניהול מערכות תשתית.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- 5.ענף ללא כבוד (ל"ת)13/08/2014 15:13הגב לתגובה זו
- 4.פבל 12/08/2014 23:52הגב לתגובה זוגם אם למישהו היה נסיון אישי כזה או אחר זו לא סיבה ללכלך על אדם, אחרת נוצר רושם מוטעה שאינו נכון בכל המקרים. רכילות זולה בטוקבקים אנונימיים לא מועילה לאף אחד. אז הנסיון שלי עם מנהלת השיווק הוא דווקא הפוך. מההכרות האישית שלי אני יכול להגיד שמנהלת השיווק היא אחד מהאנשים המוכשרים ביותר בתחום שיצא לי להכיר ושמחתי לעבוד איתה כל רגע. למדתי המון מקצועית ונהניתי ברמה האישית. ולא, אנחנו כבר לא עובדים יחד כבר מזמן כך שאין לי שום אינטרס, פשוט מנסה להציג את הצד השני של התמונה כי אני מרגיש שזה לא הוגן.
- 3.שי 12/08/2014 17:29הגב לתגובה זואחרי כל התשבוחות שעלו בכתבה יש לי רק שאלה אחת - למה בכלל לצאת למכרז? למה כל שנתיים (או פחות) צריך לבחור משרד פרסום חדש? או שפוגל נכשלו או שפשוט התחלפה מנהלת שיווק ולא בכבוד שלה לעבוד עם משרד הפרסום שנבחר על ידי קודמה בתפקיד. בכל מקרה זה מעיד על חובבנות וחוסר רצינות. מערכת יחסים בין לקוח למשרד פרסום אמורה להימשך שנים
- מסכן שי 12/08/2014 20:50הגב לתגובה זואתה המומחה לענייני מכרזים? כי אי אפשר לעשות עוד מכרז אחרי שנתיים? כולה מכרז של לקוח מול משרדים
- אחרי שלוש שנים... 12/08/2014 23:26עד כמה שאני יודע מנהלת לא התחלפה וכנראה שיש סיבה....
- 2.לאה 12/08/2014 17:05הגב לתגובה זומדובר בלקוח נוראי , לעבוד עם מנהלת השיווק של אפקה זה גהנום . רק משרד נואש במיוחד יתמודד על תקציב שבמילא יעזוב אותו בעוד שנה. בהצלחה
- 1.mmm 12/08/2014 15:47הגב לתגובה זוממש איגוד... כאילו האיגוד מעורב במשהו בתעשייה, הדבר הכי נאלח שיש...

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.