מנווטים בווייז ליום עבודה משעמם? הקמפיין של Alljobs יחכה רק לכם
להגיע לאנשים הנכונים, בדיוק לקהל היעד המתאים, זו אחת ממטרות המדיה החשובות של כל מהלך פרסום. נהוג לחשוב שאיתור קהל היעד בפלטפורמות השונות היא מלאכתם של אנשי המדיה לצד משרד הפרסום שאמון על המסר התקשורתי, אך כמו תמיד, השילוב בין השניים יוצר דברים מעניינים, כאשר המדיה עצמה - פלטפורמת הפרסום הופכת לחלק מהמהלך.
קמפיין חדש של סוכנות הפרסום Hooligans (מקס שצ'רבקוב, מרים מושינסקי ושהר לוינשטיין) עבור Alljobs מספק דוגמא טובה לפעילות שכזו המבוססת על ניצול של המדיה כדי להגיע לקהל היעד הנכון. המהלך של ה'חוליגנים' עונה על השאלה "איך מגיעים בדיוק לאנשים ששונאים את העבודה שלהם - בלי לשפוך כסף במדיה?" ומציג "כלי חדש ב-WAZE שנחשף רק למי שמנווט לעבודה".
אז מה עשו שם בעצם: כל משתמש Waze ותיק יודע שאפליקציית הניווט הפופולארית מאפשרת לנהגים לשמור כתובות מסוימות תחת שם, כגון "בית" או לצורך המקרה הנוכחי "עבודה". הפתרון החכם והפשוט של ה-Hooligans מטרגט באנר פרסום אך ורק לנהגים שמדי בוקר בוחרים ב-Waze "עבודה". בבאנר מופיע המשפט: "בדרך לעוד יום משעמם? כנראה שאתה צריך עבודה חדשה".
על פי נתוני AllJobs, כ-40% ממחפשי העבודה הם אנשים שעובדים כרגע וחולמים על משרה מעניינת ומתגמלת יותר. משם בעצם נולד הרעיון של Hooligans. בסופו של דבר מדובר במהלך פרסום קלאסי למפרסמים. דהיינו, קמפיין שכל מפרסם יידע להעריך, גם אם עבור הצרכן הסופי, אותו נהג מתוסכל, מדובר בעוד באנר מיני רבים שאפשר לדלג עליו. עבור המפרסם מדובר בדרך מוצלחת להגיע לקהל שהוגדר מראש ודרך יצירתית לחסוך בעלויות. אין מנהל שיווק שלא ישמח להיכנס עם זה לבוס.
- ההתאוששות בהייטק נמשכת: עליה גם במשכורות ובגיוסי עובדים
- קריאה לשר האוצר: "אפשר שילוב עובדים שבחל"ת בתעשיות חיוניות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שהר לוינשטיין מ-Hooligans אמרה לאייס: "אחד הדברים הכיפיים במובייל, הוא אפשרויות הטרגוט - שמאפשרות לפנות לקהל הרלוונטי בדיוק ברגע הרלוונטי. כלי המדיה החדשני ב-waze אפשר ל-AllJobs לפנות רק לאנשים שנוסעים לעבודה מוקדם בבוקר - וללחוץ להם בדיוק איפה שכואב, ברגע הכי מדכדך ביום. כיף!".
- 9.נהגת שגם ככה קשה לה 11/07/2014 19:48הגב לתגובה זובאמת? לא מספיק שהמצב קטסטרופה בכביש, אז להתנצח על קמפיין שעלול לסכן? (שבספק יעבוד, וגם ככה הבאנרים האלה צצים ברגעים הכי לא מתאימים)נו שויין. העיקר שהובטח ללקוח טור באייס. כבר גיליתם לו מאיפה הרעיון?
- 8.08/07/2014 09:39הגב לתגובה זודוגמא ללקוח שלוקח רעיון ממשרד X ומעביר למשרד Y תמורת מחיר נמוך. מניח שחוליגנס אפילו לא ידעו מזה.
- 7.ג. עמיחי 04/07/2014 01:29הגב לתגובה זומי שיודע איפה העבודה שלו נמצאת, לא צריך לחפש אותה. מי שנוסע כל יום לעבודה (המשעממת שלו) כבר יודע איפה יש פקקים ומתי לצאת. אנשים שנוסעים בתוך תל אביב יודעים כבר שהם צריכים לצאת שעה קודם בגלל הפקקים, זה לא מפתיע כל בוקר מחדש... אבל קריאייטיב יפה.
- דנה ס 11/07/2014 17:42הגב לתגובה זואנשים אוהבים לבדוק בוויז כמה זמן ייקח להם להגיע והאם יש הפתעות כמו תאונות או פקקים לא צפויים. בעלי למשל עושה את זה דרך קבע ואני רואה עוד הרבה חברים שנוהגים כמותו. זה הפך להרגל.
- 6.אלי 03/07/2014 17:24הגב לתגובה זו40% אשכרה מחפשים עבודה, מה לגבי ה-60%? למה להטריד אותם? רק כי הם נוסעים לעבודה כל יום אז צריך לדכא אותם?
- 5.דור 03/07/2014 17:19הגב לתגובה זורעיון מגניב לגמרי
- 4.חארטה 03/07/2014 17:09הגב לתגובה זואפשר לקבל את הנתונים אצל כמה אנשים עלה הבאנר??
- 90% מהפרסום זה חרטה. וזה המקצוע שבחרת (ל"ת)03/07/2014 17:40הגב לתגובה זו
- פקקים, אולי? (ל"ת)פקק 03/07/2014 17:36הגב לתגובה זו
- 3.מאיר 03/07/2014 15:13הגב לתגובה זומי שנוסע בכל יום לעבודה המשעממת שלו מן הסתם כבר מכיר את הדרך ולא צריך עזרה בניווט, זה לא כמו בית שאליו לפעמים מנווטים ממקומות שונים. לעבודה בדרך כלל יוצאים מהבית. או שאני טועה?
- גיא 03/07/2014 17:24הגב לתגובה זולדעת מתי יגיעו ואיך
- ווייז 03/07/2014 15:27הגב לתגובה זואני עובדת באותו מקום כבר כמה חודשים ועדיין מפעילה ווייז בגלל הפקקים.
- 2.אלכס 03/07/2014 15:02הגב לתגובה זומעניין איזה CTR היה לבאנר הזה...
- 1.יפה.. קטן וחכם (ל"ת)מותג 03/07/2014 13:53הגב לתגובה זו
- אוקיי, ומה אתה חושב על שהר? (ל"ת)אסף 03/07/2014 15:55הגב לתגובה זו

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים
מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש.
מהדורות חדשות נוספות
המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים.
במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים.
בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים.
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.