פרסום ראשון

לאחר 3 שנים: סמנכ"ל הקריאייטיב של 'ליאו ברנט' ערן בר יוחאי פורש מהמשרד

רגע לאחר קמפיין עצמל'ה שעלה השבוע לאוויר, בר יוחאי שהגיע למשרד מגיתם BBDO מסיים את תפקידו. נכון לעכשיו טרם ידוע מי יהיה מחליפו במשרד
משה בנימין | (15)

3 שנים לאחר שהצטרף למשרד מגיתם BBDO, סמנכ"ל הקריאייטיב ערן בר יוחאי עוזב את משרד הפרסום 'ליאו ברנט' - כך נודע לאייס.

כאמור, בר יוחאי (40) הגיע ל'ליאו ברנט' לאחר 4 שנים ב'גיתם BBDO' והחליף את ערן ברקן כסמנכ"ל קריאייטיב. ב-2011, עם הצטרפותו, משרד הפרסום עוד פעל תחת השם 'רגב קוויצקי' בניהולו של עדי קוויצקי, מייסד המשרד. כשנה לאחר מכן, במהלך 2012, השלימה פובליסיס העולמית את רכישת 'באומן בר ריבנאי' והקמת קבוצת 'פובליסיס ישראל' שכוללת (בנוסף לחברות המדיה) את משרדי הפרסום 'פובליסיס' (לשעבר גלר נסיס) בניהולו של ארי מלמוד, 'באומן בר ריבנאי' בניהולו של יוסי לובטון ו'ליאו ברנט' בניהולו של גיא קלנר, שבתחילה גויס על ידי יורם באומן כדי לשמש כמנהל פיתוח עסקי.

עם פרישתו מהמשרד, ולפני שהחליט על התחנה הבאה בקריירה, בר יוחאי מסכם כ-15 שנים בענף הפרסום. את תחילת דרכו הוא עשה במשרד הפרסום 'אזימוט' ומשם עבר ל'אליקים ושות'. הצעד המשמעותי בקריירה הגיע עם מעברו ל'באומן בר ריבנאי' ולאחר מכן 'גיתם BBDO' אליו הגיע ב-2007 בעקבות גיא בר, אותו החליף חצי שנה לפני כן כסמנכ"ל הקריאייטיב ב'באומן'.

לאורך השנים בר יוחאי טיפל ולקח חלק בניהול הקריאייטיב של לקוחות מובילים כגון: אסם, פלאפון, סלקום, סופר-פארם, יוניליוור, מלונות דן, HOT, יונדאי, קיה, מאזדה, פורד, הובה בובה, חיש גד ומפעל הפיס, פפסי, נטוויז'ן, סמסונג, טיב טעם, עצמל'ה ועוד.

פרישתו מהמשרד מגיעה ימים ספורים לאחר שעלה לאוויר קמפיין חדש תחת 'ליאו ברנט' עבור רשת הריהוט הישראלית עצמל'ה. בקמפיין שייזכר כשירת הברבור של בר יוחאי, פתחה הרשת חזית ישירה מול ענקית הריהוט השבדית IKEA בדרך שמלגלגת על המותג הבינלאומי.

לדברי ערן בר יוחאי: "עם הולדת בתי, החלטתי לעזוב את 'ליאו ברנט', משרד שהיה לי בית בשלוש השנים האחרונות. זו ההזדמנות להגיד תודה לעדי קויצקי והדר גור-אריה שבחרו בי, ולצוות ליאו ברנט הנוכחי בראשות גיא קלנר, דורון, וכל שאר האנשים המקסימים שעבדתי איתם, בטוח שניפגש בהמשך".

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    גילי קלרמן 11/07/2014 18:39
    הגב לתגובה זו
    מזל טוב על הולדת הבת!! אתה תותח - מתגעגעת:)
  • 14.
    מאיר קדוש 02/07/2014 18:05
    הגב לתגובה זו
    עדי איך אתה לא מתבייש להציג את עצמך כמייסד רגב קויצקי?! יפית רגב היא המייסדת היחידה ששכרה אותך לעבודה ואז מחוסר ברירה הכניסה אותך שותף ואתה לא שווה את זה!!!
  • 13.
    תמר 29/06/2014 20:34
    הגב לתגובה זו
    איש יקר! נתגעגע:)
  • 12.
    לקוחה מרוצה! ‏ 29/06/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    שמחים להמשיך שיתוף פעולה פורה עם לאו ברנט לקוחה מרוצה
  • 11.
    עודד 29/06/2014 14:56
    הגב לתגובה זו
    קריאיטיב תותח, אחלה גבר וחבר טוב. אין ספק שאחד הטובים והמוכשרים שאי-פעם שמו עליי יד. שיהיה בהצלחה, אחי.
  • 10.
    המון הצלחה איש מוכשר! (ל"ת)
    גרג 29/06/2014 13:56
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    קצ'פול 29/06/2014 13:51
    הגב לתגובה זו
    גם מוכשר, גם מצחיק וגם בנאדם. שיהיה בהצלחה שם בחוץ.
  • 8.
    בהצלחה בריו! (ל"ת)
    יעל 29/06/2014 13:50
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דרור 29/06/2014 13:45
    הגב לתגובה זו
    איש מוכשר בטירוף, בן אדם מקסים וחבר אמיתי. מאחל לך במון בהצלחה
  • 6.
    אני 29/06/2014 13:15
    הגב לתגובה זו
    המון הצלחה בהמשך מגיע לך
  • 5.
    דגן 29/06/2014 12:45
    הגב לתגובה זו
    הפסד גדול לליאו ברנט, איש מצוין, המון בהצלחה, בטוח שתצליח.
  • 4.
    לא מופתע 29/06/2014 12:18
    הגב לתגובה זו
    סופסוף אחרי 3 שנים כדי לעזוב?
  • 3.
    יניב 29/06/2014 12:10
    הגב לתגובה זו
    איש יקר שהשפיע על רוח המשרד ומשאיר אחריו חלל לא קטן, יהיה לליאו לא קל להחליף אותו, למרות שאני בטוח שיסתדרו שם...
  • 2.
    שיהיה בהצלחה חבר יקר (ל"ת)
    אסא שפירא 29/06/2014 12:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    29/06/2014 12:05
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.