לאחר 3 שנים: סמנכ"ל הקריאייטיב של 'ליאו ברנט' ערן בר יוחאי פורש מהמשרד
3 שנים
כאמור, בר יוחאי (40) הגיע ל'ליאו ברנט' לאחר 4 שנים ב'גיתם BBDO' והחליף את ערן ברקן כסמנכ"ל קריאייטיב. ב-2011, עם הצטרפותו, משרד הפרסום עוד פעל תחת השם 'רגב קוויצקי' בניהולו של עדי קוויצקי, מייסד המשרד. כשנה לאחר מכן, במהלך 2012, השלימה פובליסיס העולמית את רכישת 'באומן בר ריבנאי' והקמת קבוצת 'פובליסיס ישראל' שכוללת (בנוסף לחברות המדיה) את משרדי הפרסום 'פובליסיס' (לשעבר גלר נסיס) בניהולו של ארי מלמוד, 'באומן בר ריבנאי' בניהולו של יוסי לובטון ו'ליאו ברנט' בניהולו של גיא קלנר, שבתחילה גויס על ידי יורם באומן כדי לשמש כמנהל פיתוח עסקי.
עם פרישתו מהמשרד, ולפני שהחליט על התחנה הבאה בקריירה, בר יוחאי מסכם כ-15 שנים בענף הפרסום. את תחילת דרכו הוא עשה במשרד הפרסום 'אזימוט' ומשם עבר ל'אליקים ושות'. הצעד המשמעותי בקריירה הגיע עם מעברו ל'באומן בר ריבנאי' ולאחר מכן 'גיתם BBDO' אליו הגיע ב-2007 בעקבות גיא בר, אותו החליף חצי שנה לפני כן כסמנכ"ל הקריאייטיב ב'באומן'.
לאורך השנים בר יוחאי טיפל ולקח חלק בניהול הקריאייטיב של לקוחות מובילים כגון: אסם, פלאפון, סלקום, סופר-פארם, יוניליוור, מלונות דן, HOT, יונדאי, קיה, מאזדה, פורד, הובה בובה, חיש גד ומפעל הפיס, פפסי, נטוויז'ן, סמסונג, טיב טעם, עצמל'ה ועוד.
פרישתו מהמשרד מגיעה ימים ספורים לאחר שעלה לאוויר קמפיין חדש תחת 'ליאו ברנט' עבור רשת הריהוט הישראלית עצמל'ה. בקמפיין שייזכר כשירת הברבור של בר יוחאי, פתחה הרשת
לדברי ערן בר יוחאי: "עם הולדת בתי, החלטתי לעזוב את 'ליאו ברנט', משרד שהיה לי בית בשלוש השנים האחרונות. זו ההזדמנות להגיד תודה לעדי קויצקי והדר גור-אריה שבחרו בי, ולצוות ליאו ברנט הנוכחי בראשות גיא קלנר, דורון, וכל שאר האנשים המקסימים שעבדתי איתם, בטוח שניפגש בהמשך".
- 15.גילי קלרמן 11/07/2014 18:39הגב לתגובה זומזל טוב על הולדת הבת!! אתה תותח - מתגעגעת:)
- 14.מאיר קדוש 02/07/2014 18:05הגב לתגובה זועדי איך אתה לא מתבייש להציג את עצמך כמייסד רגב קויצקי?! יפית רגב היא המייסדת היחידה ששכרה אותך לעבודה ואז מחוסר ברירה הכניסה אותך שותף ואתה לא שווה את זה!!!
- 13.תמר 29/06/2014 20:34הגב לתגובה זואיש יקר! נתגעגע:)
- 12.לקוחה מרוצה! 29/06/2014 16:42הגב לתגובה זושמחים להמשיך שיתוף פעולה פורה עם לאו ברנט לקוחה מרוצה
- 11.עודד 29/06/2014 14:56הגב לתגובה זוקריאיטיב תותח, אחלה גבר וחבר טוב. אין ספק שאחד הטובים והמוכשרים שאי-פעם שמו עליי יד. שיהיה בהצלחה, אחי.
- 10.המון הצלחה איש מוכשר! (ל"ת)גרג 29/06/2014 13:56הגב לתגובה זו
- 9.קצ'פול 29/06/2014 13:51הגב לתגובה זוגם מוכשר, גם מצחיק וגם בנאדם. שיהיה בהצלחה שם בחוץ.
- 8.בהצלחה בריו! (ל"ת)יעל 29/06/2014 13:50הגב לתגובה זו
- 7.דרור 29/06/2014 13:45הגב לתגובה זואיש מוכשר בטירוף, בן אדם מקסים וחבר אמיתי. מאחל לך במון בהצלחה
- 6.אני 29/06/2014 13:15הגב לתגובה זוהמון הצלחה בהמשך מגיע לך
- 5.דגן 29/06/2014 12:45הגב לתגובה זוהפסד גדול לליאו ברנט, איש מצוין, המון בהצלחה, בטוח שתצליח.
- 4.לא מופתע 29/06/2014 12:18הגב לתגובה זוסופסוף אחרי 3 שנים כדי לעזוב?
- 3.יניב 29/06/2014 12:10הגב לתגובה זואיש יקר שהשפיע על רוח המשרד ומשאיר אחריו חלל לא קטן, יהיה לליאו לא קל להחליף אותו, למרות שאני בטוח שיסתדרו שם...
- 2.שיהיה בהצלחה חבר יקר (ל"ת)אסא שפירא 29/06/2014 12:07הגב לתגובה זו
- 1.29/06/2014 12:05הגב לתגובה זובהצלחה

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.