YO
צילום: לוגו יח"צ

הקמפיין שאחרי הבאזז: twentythree ו-OPEN במהלך פרסום עם אפליקציית Yo

האפליקצייה הישראלית שכל מהותה שליחת הודעת YO קולית לאנשי קשר הפכה ללהיט בינלאומי תוך מספר ימים. ב-twentythree קופצים על הרכבת
משה בנימין | (10)

בתוך מספר ימים בלבד הפכה אפליקציית Y0 של היזם אור ארבל לנושא השיחה הכי חם בעולם הטכנולוגיה. האפליקצייה הישראלית שכל מהותה שליחת הודעת Y0 קולית לאנשי הקשר הפכה ללהיט בינלאומי עם אלפי הורדות, למרות שבצדק לא הצליחה לחמוק מהרמות הגבה המתבקשות ותווית הבועה המתבקשת.

לא ידוע מה יהיה אורך חיי המדף של האפליקצייה המשעשעת, ולכן יש מי שכבר מזדרז לנצל את ההייפ המטורף סביבה. משרד הפרסום twentythree בבעלותם של יוסי צרפתי וארז רובינשטיין, החליט לרתום את האפליקציה לטובת מהלך פרסומי, שיהיה מן הסתם הראשון בעולם, עבור YOLO אחד מלקוחות המשרד.

כל משתמש שיגיע לחנויות הרשת ויקבל בחזרה Y0 מהמשתמש הרשמי של הרשת, YOLOISRAEL, יקבל עיפרון מעוצב - במתנה. בנוסף, השולח ה-100 (ו-200 וכן הלאה בכל 100) יקבל מחזיק מפתחות מעוצב Pop-Eye במתנה. המהלך מקודם באמצעות מדיה בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם של הרשת. המהלך הנוכחי הוא שיתוף פעולה נוסף בין החברות OPEN בבעלות אייל כץ וסער פרידמן ו-twentythree.

לא מדובר אמנם במהלך חדשני, אולי אפילו כזה שמזכיר את המודל המוכר והישן של "המתקשר ה-100" מעולם תחנות הרדיו, אך לזכות twentythree ייאמר שהם הצליחו לזהות את החיבור בין הלקוח: רשת חנויות שמשווקת מוצרי פופ וציוד לבית הספר בעיצובים ייחודיים, לאפליקצייה הכי חמה ומדוברת שקהל היעד שלה ודאי מורכב מבני נוער וגילאי הטיפש-עשרה.

לא ידוע אם מפתח האפליקציה היה בסוד העניינים של יצירת הקמפיין, אך כסף לא נראה שמחליף שם ידיים, שכן האפליקצייה לא מציגה פרסומות וממילא המהלך השיווקי של YOLO ו-twentythree עובד על בסיס שליחת הודעה בלבד. עם זאת, המוטיבציה לזכות באחד ממוצרי החנות עשויה לעודד הורדות שלה, לא משהו שאור ארבל יתנגד לו, למרות שמדובר בשוק הישראלי הפצפון.

twentythree ידוע בתגובותיו המהירות להתרחשויות חברתיות, פוליטיות, תקשורתיות וכן, טכנולוגיות, כפי שעשו גם במקרה ההכתרה של רובי ריבלין לנשיא לפני כשבועיים, דקות לאחר ההודעה.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    יהודה 13/07/2014 11:09
    הגב לתגובה זו
    yo עלק
  • 8.
    אחלה משרד, אחלה אנשים, אחלה מוחות ואחלה מהלך (ל"ת)
    אפרת 26/06/2014 16:16
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יו כמה מרגש !!! (הפטמות עומדות לי) (ל"ת)
    נאדא 24/06/2014 07:33
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יניב 23/06/2014 21:25
    הגב לתגובה זו
    אייס הפך למדור יח"צ וליקוק של אנשי קריאייטיב (קריאייטיב??) לעצמם.
  • 5.
    פיפי קקי סלט (ל"ת)
    אני 23/06/2014 17:54
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עיפרון מתנה? וואווו!!!! (ל"ת)
    tali 23/06/2014 17:34
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ביבי 23/06/2014 16:45
    הגב לתגובה זו
    מזל שיש את משה בינימין הכסיל שהיה פעם תקציבאית שמעלה את השטויות האלה
  • 2.
    זה חחחחחחחחחחחרא (ל"ת)
    חחחחחחחחחחחח 23/06/2014 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מבריק (ל"ת)
    זהר אוריין 23/06/2014 15:54
    הגב לתגובה זו
  • עם הלשון (ל"ת)
    גם את מבריקה...פנלים 24/06/2014 11:01
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.