הקמפיין שאחרי הבאזז: twentythree ו-OPEN במהלך פרסום עם אפליקציית Yo
בתוך מספר ימים בלבד הפכה אפליקציית Y0 של היזם אור ארבל לנושא השיחה הכי חם בעולם הטכנולוגיה. האפליקצייה הישראלית שכל מהותה שליחת הודעת Y0 קולית לאנשי הקשר הפכה ללהיט בינלאומי עם אלפי הורדות, למרות שבצדק לא הצליחה לחמוק מהרמות הגבה המתבקשות ותווית הבועה המתבקשת.
לא ידוע מה יהיה אורך חיי המדף של האפליקצייה המשעשעת, ולכן יש מי שכבר מזדרז לנצל את ההייפ המטורף סביבה. משרד הפרסום twentythree בבעלותם של יוסי צרפתי וארז רובינשטיין, החליט לרתום את האפליקציה לטובת מהלך פרסומי, שיהיה מן הסתם הראשון בעולם, עבור YOLO אחד מלקוחות המשרד.
כל משתמש שיגיע לחנויות הרשת ויקבל בחזרה Y0 מהמשתמש הרשמי של הרשת, YOLOISRAEL, יקבל עיפרון מעוצב - במתנה. בנוסף, השולח ה-100 (ו-200 וכן הלאה בכל 100) יקבל מחזיק מפתחות מעוצב Pop-Eye במתנה. המהלך מקודם באמצעות מדיה בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם של הרשת. המהלך הנוכחי הוא שיתוף פעולה נוסף בין החברות OPEN בבעלות אייל כץ וסער פרידמן ו-twentythree.
לא מדובר אמנם במהלך חדשני, אולי אפילו כזה שמזכיר את המודל המוכר והישן של "המתקשר ה-100" מעולם תחנות הרדיו, אך לזכות twentythree ייאמר שהם הצליחו לזהות את החיבור בין הלקוח: רשת חנויות שמשווקת מוצרי פופ וציוד לבית הספר בעיצובים ייחודיים, לאפליקצייה הכי חמה ומדוברת שקהל היעד שלה ודאי מורכב מבני נוער וגילאי הטיפש-עשרה.
לא ידוע אם מפתח האפליקציה היה בסוד העניינים של יצירת הקמפיין, אך כסף לא נראה שמחליף שם ידיים, שכן האפליקצייה לא מציגה פרסומות וממילא המהלך השיווקי של YOLO ו-twentythree עובד על בסיס שליחת הודעה בלבד. עם זאת, המוטיבציה לזכות באחד ממוצרי החנות עשויה לעודד הורדות שלה, לא משהו שאור ארבל יתנגד לו, למרות שמדובר בשוק הישראלי הפצפון.
twentythree ידוע בתגובותיו המהירות להתרחשויות חברתיות, פוליטיות, תקשורתיות וכן, טכנולוגיות, כפי שעשו גם במקרה ההכתרה של רובי ריבלין לנשיא לפני כשבועיים, דקות לאחר ההודעה.
- 9.יהודה 13/07/2014 11:09הגב לתגובה זוyo עלק
- 8.אחלה משרד, אחלה אנשים, אחלה מוחות ואחלה מהלך (ל"ת)אפרת 26/06/2014 16:16הגב לתגובה זו
- 7.יו כמה מרגש !!! (הפטמות עומדות לי) (ל"ת)נאדא 24/06/2014 07:33הגב לתגובה זו
- 6.יניב 23/06/2014 21:25הגב לתגובה זואייס הפך למדור יח"צ וליקוק של אנשי קריאייטיב (קריאייטיב??) לעצמם.
- 5.פיפי קקי סלט (ל"ת)אני 23/06/2014 17:54הגב לתגובה זו
- 4.עיפרון מתנה? וואווו!!!! (ל"ת)tali 23/06/2014 17:34הגב לתגובה זו
- 3.ביבי 23/06/2014 16:45הגב לתגובה זומזל שיש את משה בינימין הכסיל שהיה פעם תקציבאית שמעלה את השטויות האלה
- 2.זה חחחחחחחחחחחרא (ל"ת)חחחחחחחחחחחח 23/06/2014 16:32הגב לתגובה זו
- 1.מבריק (ל"ת)זהר אוריין 23/06/2014 15:54הגב לתגובה זו
- עם הלשון (ל"ת)גם את מבריקה...פנלים 24/06/2014 11:01הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
