זניט מצילה את המולדת: קמפיין "תשמרי על הכוס שלך" עם 3 שורטליסטים בקאן
יומו השני של פסטיבל קאן לפרסום שנערך בשבוע זה בריביירה הצרפתית ממשיל שלא לבשר טובות עבור תעשיית הפרסום הישראלית. למרות מאות עבודות שהוגשו לתחרות הגדולה בעולם, מישראל (ומתחרות יחד עם כ-37,000 עבודות מהעולם), רק עבודה אחת של חברת המדיה של 'באומן בר ריבנאי' זניט הצליחה להעפיל לשלב הגמר.
לאחר פרסום 9 רשימות שורטליסט ב-9 קטגוריות שונות - העבודות שעברו את הסינון הראשוני ויתחרו בסיבוב שני על הזכות לקבל אריה ארד, כסף או זהב, קטגוריות ה-PR והמדיה הן היחידות שבה נכתבה המילה ISRAEL. מבין כל משרדי הפרסום שניגשו לתחרות דווקא 'זניט אופטימדיה', חברת המדיה של באומן, בראשותו של גבי אטל היא זו שקמפיין שלה זכה ל-3 שורטליסטים, שניים ב-PR ב-2 תתי הקטגוריות: מהלך אינטגרייטד שמובל על ידי PR ואירועים ותת הקטגורייה אמביינט במדיה.
המהלך שעשה זאת הוא הקמפיין שזכה ללא מעט ביקורת בארץ "תשמרי על הכוס שלך" להגברת המודעות בקרב נשים לסכנות סמי האונס. קמפיין הפרו-בונו יצא לדרכו על פי קריאטייב ויוזמה של גבי אטל, ובשת"פ מערכתי עם "טיים אאוט תל אביב" ומשרד יחסי הציבור 'קרבט & וייס' של מאיה קרבט ונירית וייס שזכה אף הוא לקרדיט המגיע לו בפרסום הרשמי של קאן.
הקמפיין קודם במגזין ובאתר טיים אאוט ששימשו כשותפי התוכן והקדישו מקום נרחב לסיקור ופרסום המהלך. כן הוא עלה בשילוט חוצות, במודעות בעיתונים ובבאנרים באתרים ברחבי הרשת ועוד. כמו כן, התקיימה במהלך סופ"ש אחד פעילות שטח ענפה בברים ומועדונים מובילים בתל אביב בו חולקו אלפי כוסות קונוס, שחייבו את השותות (והשותים) להחזיק את הכוס בכל זמן הבילוי.
הקסם הישראלי פג? היובש מ-2013 נמשך
כאמור, נכון לעכשיו, הפסטיבל אליו פרסומאי ישראל נשאו עיניים מאז ומעולם, לא מאיר פנים לנציגים מה"הולי לנד". ב-9 הקטגוריות שפרסמו את רשימות השורטליסט: חדשנות, מובייל, אאוטדור, עיתונות/פרינט, דיירקט, מדיה, פרומו, אפקטיביות ו-PR, הייתה זו הקטגוריה האחרונה (שמחמיאה באופן מסורתי לעבודות משיראל) וקטגוריית המדיה בלבד שלתוכה העפילה עבודה מישראל, אך מדובר באותה העבודה - זו של זניט.
כזכור, שנת 2013 הסתיימה אף היא במפח נפש לא קטן. לאחר השנה המרשימה ב-2012 שהסתיימה עם 5 אריות זהב של באומן בר ריבנאי, ב-2013 הסתכם השלל הישראלי ב-5 פיינליסטים בלבד וללא אריות.
למרות אוזלת היד של משרדי הפרסום שפועלים בישראל, יש מי שעדיין שומר על הגחלת. ניר רפואה, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל וכיום ראש תחום החדשנות של מקאן במזרח אירופה (מקום מושבו במקאן אריקסון רומניה) חותם את היומיים הראשונים של התחרות עם לא פחות מ-14 שורטליסטים לעבודותיו השונות: CIF, "בוקרשט לא בודפסט", הרדאר של קוקה קולה ו-וודאפון בקטגוריות המובייל, דיירקט פרומו ומדיה. יצוין עוד, כי מאחורי הרעיון לקמפיין
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
מי שבנוסף עתידה לככב היא Interlude חברת המדיה האינטראקטיבית (שמתמחה בתחום המוסיקה) הניו יורקית בבעלותו של יוני בלוך, תודות לקליפ האינטראקטיבי המרשים שנעשה לשירו של בוב דילן Like A Rolling Stone בבימויו של וניה היימן הישראלי ודניאל ברק (לשעבר במקאן דיגיטל) שנכלל אף הוא על הצוות מאחורי המהלך.
- 15.יואב 17/06/2014 10:01הגב לתגובה זוחבורת לוזרים, שכל מה שנשאר להם זה לטקבק בקינאה ובחוסר פירגון. תחזרו לחורים
- 14.מכון שכטר 17/06/2014 09:47הגב לתגובה זותראו איך אתם נראים... https://www.youtube.com/watch?v=AvzFUkEpyGQ קצת יותר פירגון:) מכון שכטר לסובלנות
- 13.טייס 16/06/2014 17:25הגב לתגובה זופחחחחח לסגור את הענף
- 12.גדעון 16/06/2014 15:22הגב לתגובה זולא הלך לנו השנה..... שיט!
- 11.היהודי הנודד 16/06/2014 15:22הגב לתגובה זורצתם לפסטיבל קאן כמו עדר של שוטים נלהבים בזמן שפיליפ תומאס מחייך וסופר את היורו. נתנו לכם כמה פרסים ואז הייתם HOOKED - הפכתם למכורים ואז המנות הפסיקו להגיע. עכשיו תביטו במראה - מה שאתם רואים שם זה אנשים אבודים ללא דרך, ללא חזון וללא אמירה קריאיטיבית. קאן הוא לא חזות הכל אבל הוא מספיק חשוב כדי להזכיר לכם כמה אתם גרועים, כמה אתם רחוקים מלשכנע את הלקוח שלכם ללכת על משהו מופרע ופורץ דרך שמגשים את האינטרס הכלכלי שלו והסיפוק האומנותי שלכם. ואתם יודעים מה הבעיה הגדולה? לא זה שלא זכיתם, זה עוד מילא...זה החרא שאתם חתומים עליו ונמצא היום על מסכי הטלוויזיה, במודעות חוצות, בעיתון או בבאנרים. החרא הה לא יגרום לאף אחד מוכשר/ת לרצות לעבוד אצלכם, ומשם הדרך למטה סלולה
- 10.שי 16/06/2014 15:13הגב לתגובה זואם גם העבודות היזומות שמנהל הקריאיטיב הממוצע עושה לא זוכות, מצב הענף גרוע. מה שיש בטי וי גרוע וצעקני. "המהלכים" בפייסבוק ובמדיות משלימות ברמה של כיתה א. ילדי הגוגל שולטים.
- 9.אתם גרועייייייים!!! 16/06/2014 14:27הגב לתגובה זוההנהלה הבכירה מכל משרד נסעה להשתכן בקאן בסכומי עתק על מלון, ארוחות וכניסה לפסטיבל בזמן שרמת הקריאייטיב שלהם היא כל כך נמוכה שאפילו תחרות מקומית הם לא מצליחים להרים. השוטף הקריאייטיבי של משרדי הפרסום בארץ הוא מתחת לכל ביקורת ורואים את זה בטלוויזיה כשהברייק הוא עלבון לאינטליגנציה: צעקני, נמוך ומשוחק גרוע. אשמים בכך גם הלקוחות שמטעמי טפשות וקמצנות מזלזלים בקהל היעד שלהם עם פרסום עלוב אבל בעיקר מי שאשם זה הנהלת הקריאייטיב שלא יודעים לעשות פרסומת בלי סלבריטי או מחזמר, מעסיקים רק כוח אדם זול ובינוני ומדי פעם מנסים את כוחם בקמפיינים פיקטיביים כדי אולי לגרוף פרס. הפרסום בארץ חולה ונטול קריאייטיביות. מציע לכל הבכירים האלה שבקאן, בייחוד מהמשרדים הגדולים, ליהנות בחופשה המלכותית שלהם עכשיו ולהתפטר איך שהם חוזרים
- 8.לא פגע (ל"ת)אפילו גדעון 16/06/2014 13:06הגב לתגובה זו
- 7.רק בחו"ל מבינים .בארץ בכיינים (ל"ת)אסנת 16/06/2014 13:05הגב לתגובה זו
- 6.משה 16/06/2014 13:00הגב לתגובה זואפשר לזלזל בחשיבות של קאן ואפשר לבטל בזלזול... אבל ככה זה כשאין תחרות קריאטיב מקומית, ככה זה כשאין הנהגת קריאטיבית אמיתית במשרדים הגדולים. היינו למעלה, עכשיו אנחנו למטה... הגלגל עוד יסתובב, סבלנות.
- 5.קראיטיב אפס (ל"ת)זו בדיוק הרמה 16/06/2014 12:39הגב לתגובה זו
- 4.לא נפילה זאת הרמה (ל"ת)שלום 16/06/2014 11:39הגב לתגובה זו
- 3.שי 16/06/2014 11:37הגב לתגובה זוענף הפרסום הישראלי נשאר מאחור וכל שנה שעוברת הפער משאר העולם רק גדל והמהלכים של המשרדים הישראלים נראים עלובים. המהלכים שרואים בעולם כל כך טובים שאפילו הטריק של לעשות מהלכים לצורך תחרויות בלבד כבר לא עובד. הגיע הזמן לשינוי. הגיע הזמן למשרדים אחרים ולאנשים אחרים שיכנסו לענף הזה ויציעו משהו שעומד בסטנדרט שמציב העולם. וגם אם מחר או מחרתיים יהיה איזה משרד שיזכה במקרה באריה, זה א ישנה את מה שכתבתי.
- 2.הפרסום בארץ גרוע. נ ק ו ד ה ! (ל"ת)נחמיה 16/06/2014 11:33הגב לתגובה זו
- 1.ענף הפרסום בישראל על הפנים, תת רמה (ל"ת)ברכץ 16/06/2014 11:27הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
