ברוקנר יער לוי
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

לאחר עשור עם 'יהושע': תקציב הפרסום של 'מגדל' עובר ל'ברוקנר נטע יער'

הצוות החדש ב'ברוקנר נטע יער' בשילוב השותף החדש לוי מתחיל להציג קבלות ומביא תקציב גדול ראשון. במכרז היו גם 'ענבר מרחב ניסן' ו'יהושע'
משה בנימין | (17)
נושאים בכתבה יורם לוי

לאחר מכרז שהתנהל בחודשים האחרונים על תקציב הפרסום של חברת מגדל משרד הפרסום ברוקנר נטע יער יוצא כשידו על העליונה ונבחר לזוכה. 'ברוקנר' יחליף את יהושע TBWA שליווה את 'מגדל' בעשר השנים האחרונות - כך נודע לאייס.

בחודשים האחרונים התנהל המכרז על תקציב הפרסום של 'מגדל' עליו התמודדו בנוסף ל'ברוקנר נטע יער' גם ענבר מרחב ניסן ו'יהושע TBWA'. לדברי תומר רובינשטיין, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של 'מגדל': "יהושע היו איתנו 10 שנים, ועשו עבודה טובה ויפה. הם הלכו איתנו כתף אל כתף ועזרו לנו לחזק את המותג של מגדל - למעשה הם היו המשרד הגדול הראשון של 'מגדל' ויחד איתם באמצעות עבודה שאי אפשר להתווכח איתה בנינו מותג חזק וטוב".

הבחינה מחדש של מערך הפרסום היא פועל יוצא של שינוי הפוקוס העסקי של 'מגדל'. כחברה שפעילותה היתה מושתתת על חיסכון ארוך טווח - תחום שהרווחיות שלו כענף בירידה, ועם רכישת 'אליהו' את 'מגדל' - הפוקוס עבר לעולמות של סיכונים, דהיינו אלמנטר-בריאות-גיל שלישי.

בעקבות זאת החליטו ב'מגדל' כי זוהי השעה לצאת למכרז ולזמן משרדי פרסום שיציגו בפניהם כיווני אסטרטגיה וקריאייטיב חדשים. תחום הקריאייטיב קיבל משקל משמעותי במכרז, ויחד עם זאת החלק המסחרי זכה לתשומת לב קפדנית מצד 'מגדל'.

ב'מגדל' מסבירים כי למרות שהחברה מוחזקת כעת על ידי בעלות חדשה, עניין זה לא היה הטריגר המרכזי ליציאה למכרז כמו שינוי הפוקוס האסטרטגי. על רקע ההתמודדות של ברוקנר במכרז, הוזכרה העובדה שהמשרד מטפל ב'מימון ישיר' מקבוצת 'ביטוח ישיר' - מהמתחרות הבולטות של חברות מסוג 'מגדל'. בחברה מסבירים כי נתון זה לא עלה על הפרק שכן הטיפול ב'מימון ישיר' למרות שייכותה ל'ביטוח ישיר' לא יצר ניגוד אינטרסים ישיר. עם הבחירה ב'ברוקנר', השלב הבא של 'מגדל' יהיה בניית התקציב לשנים הקרובות.

ב-5 השנים האחרונות תקציב הפרסום של 'מגדל' רושם ירידה עקבית. על פי יפעת בקרת פרסום עמד התקציב ב-2010 על כ-11 מיליון שקלים במחירים ריאליים, ב-2011 ירד התקציב לכ-8 מיליון שקלים, ב-2012 ל-7.5 מיליון שקלים, ב-2013 ל-5.3 וב-2014 מתחילת השנה עומד התקציב לאחר מחצית השנה על כ-2.1 מיליון שקלים.

ההישג המשמעותי הראשון בקדנצייה של ברוקנר-יער-לוי

למרות הקיצוץ בתקציב ולאור העובדה ש'מגדל' מתכננת למתג עצמה מחדש ולכבוש שווקים וקהלי יעד חדשים, הזכייה של 'ברוקנר נטע יער' היא הישג משמעותי עבור המשרד שרשם בשנים האחרונות צמיחה מרשימה ואז, כמו גם משרדים אחרים בסדר הגודל שלו, האטה בתנופה. הזכייה במכרז היא הראשונה הבולטת תחת מבנה הבעלות החדש שכולל את יורם לוי, לשעבר המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הקריאייטיב של באומן בר ריבנאי. לוי שהצטרף בתחילת השנה כשותף לטל ברוקנר ועופר יער חיכה לזכייה שתסיים את תקופת ההמתנה הלחוצה עד לתקציב הגדול הראשון.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בהתייחס לזמן היחסי שלוקח לשותפים חדשים להביא תקציבים גדולים, זכיות מרשימות במכרז ויצירת נקודת מפנה ומומנטום חיובי, מדובר בנצחון כפול. כמי שהיה אמון על תחום הקריאייטיב בכל המשרדים בהם פעל, המעבר למשבצת השותף חייבה את לוי להביט על מקומו ומעמדו בענף מנקודת מבט חדשה, וזה אומר להביא ביזנס חדש, לשמר את הלקוחות הקיימיים ובמקביל לעטוף את המשרד באריזה קריאייטיבית חדשה.

הבחירה ב'ברוקנר נטע יער' יחד עם יורם לוי הופכת למעניינת כשמדובר במי ששנים טיפל ב'נמסיס' של מגדל - חברת 'ביטוח ישיר'. כמו במקרים רבים שענף הפרסום מתאפיין בהם - לאחר ששכנע רבים שעבודה ישירה מול סוכנות ביטוח היא הדבר הנכון הוא ייאלץ להפוך את עורו, לשמש כמשרתם של מי שהיו בצד השני ולשכנע את הקהל אחרת.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    כל כך הרבה מגיבים. למה? (ל"ת)
    מתמטיקאי 06/06/2014 12:08
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    מכון שכטר 06/06/2014 11:36
    הגב לתגובה זו
    יותר מדי שנאת חינם בטוקבקים. תוסיפו קצת אהבה זה לזה. תודה. מכון שכטר לסובלנות
  • 11.
    מכון שכטר 06/06/2014 11:18
    הגב לתגובה זו
    תוסיפו קצת אהבת חינם. תודה - מכון שכטר לסובלנות.
  • 10.
    חנוני 05/06/2014 16:14
    הגב לתגובה זו
    האם זה לא אומר שיש אינפלציה בפרסום ושמניית דהדה יורדת?
  • 9.
    יונה 05/06/2014 14:38
    הגב לתגובה זו
    אפשר לחשוב שברוקנר קיבל תקציב של מינימום 10 מיליון דולר . כולה חברת ביטוח עם תקציב בינוני-קטן. החום הכבד השפיע על כותב הידיעה שהפך זבוב לפיל.
  • 8.
    ממשרד מתחרה 05/06/2014 14:04
    הגב לתגובה זו
    הטובים והחמודים שנשארו בתעשייה. עשו בחוכמה מגדל.
  • 7.
    ראובן 05/06/2014 13:00
    הגב לתגובה זו
    כל התגובות כאן הן או בעד אחד או נגד השני. אז קודם כל מזל טוב לברוקנר ודבר שני לא נורא ליהושע - הרוויחו שם כסף טוב 10 שנים. הגיע הזמן להמשיך הלאה. בין כה וכה התקציבים שם מצטמצמים.
  • 6.
    הגיע הזמן להסיק מסקנות (ל"ת)
    יהושע 05/06/2014 12:50
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יהושע בדרך למטה ובצדק (ל"ת)
    אורן 05/06/2014 12:46
    הגב לתגובה זו
  • ענף מלא אהבה ופירגון (ל"ת)
    אוהב ישראל 06/06/2014 12:10
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בני 05/06/2014 12:41
    הגב לתגובה זו
    האיש שבוחש מאחורי הקלעים ומפעיל את כולם כמו מרייונטות. הגבר הנאה שנשים רוצות אותו וגברים רוצים להיות כמוהו.
  • קשאני, תפסיק להגיב על עצמך (ל"ת)
    א 05/06/2014 13:14
    הגב לתגובה זו
  • קשאני 05/06/2014 14:44
    מה אני מתקן השגיאות של וורד? זה בני ברונסקי המלך כתב וזאת לפי ה"-הגבר הנאה שנשים רוצות אותו וגברים רוצים להיות כמוהו". וגם כמובן לפי זה שהוא חתם: "בני".. שזה גם דיי הסגיר אותו.
  • 3.
    קשאני, פעם אחת תצטלם עם פרצוף נורמלי! (ל"ת)
    עידו 05/06/2014 12:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אורלי 05/06/2014 11:50
    הגב לתגובה זו
    משהו טוב קורה שם
  • 1.
    יפה מאוד! (ל"ת)
    יובל 05/06/2014 11:42
    הגב לתגובה זו