לאחר עשור עם 'יהושע': תקציב הפרסום של 'מגדל' עובר ל'ברוקנר נטע יער'
לאחר מכרז שהתנהל בחודשים האחרונים על תקציב הפרסום של חברת מגדל משרד הפרסום ברוקנר נטע יער יוצא כשידו על העליונה ונבחר לזוכה. 'ברוקנר' יחליף את יהושע TBWA שליווה את 'מגדל' בעשר השנים האחרונות - כך נודע לאייס.
בחודשים האחרונים התנהל המכרז על תקציב הפרסום של 'מגדל' עליו התמודדו בנוסף ל'ברוקנר נטע יער' גם ענבר מרחב ניסן ו'יהושע TBWA'. לדברי תומר רובינשטיין, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של 'מגדל': "יהושע היו איתנו 10 שנים, ועשו עבודה טובה ויפה. הם הלכו איתנו כתף אל כתף ועזרו לנו לחזק את המותג של מגדל - למעשה הם היו המשרד הגדול הראשון של 'מגדל' ויחד איתם באמצעות עבודה שאי אפשר להתווכח איתה בנינו מותג חזק וטוב".
הבחינה מחדש של מערך הפרסום היא פועל יוצא של שינוי הפוקוס העסקי של 'מגדל'. כחברה שפעילותה היתה מושתתת על חיסכון ארוך טווח - תחום שהרווחיות שלו כענף בירידה, ועם רכישת 'אליהו' את 'מגדל' - הפוקוס עבר לעולמות של סיכונים, דהיינו אלמנטר-בריאות-גיל שלישי.
בעקבות זאת החליטו ב'מגדל' כי זוהי השעה לצאת למכרז ולזמן משרדי פרסום שיציגו בפניהם כיווני אסטרטגיה וקריאייטיב חדשים. תחום הקריאייטיב קיבל משקל משמעותי במכרז, ויחד עם זאת החלק המסחרי זכה לתשומת לב קפדנית מצד 'מגדל'.
ב'מגדל' מסבירים כי למרות שהחברה מוחזקת כעת על ידי בעלות חדשה, עניין זה לא היה הטריגר המרכזי ליציאה למכרז כמו שינוי הפוקוס האסטרטגי. על רקע ההתמודדות של ברוקנר במכרז, הוזכרה העובדה שהמשרד מטפל ב'מימון ישיר' מקבוצת 'ביטוח ישיר' - מהמתחרות הבולטות של חברות מסוג 'מגדל'. בחברה מסבירים כי נתון זה לא עלה על הפרק שכן הטיפול ב'מימון ישיר' למרות שייכותה ל'ביטוח ישיר' לא יצר ניגוד אינטרסים ישיר. עם הבחירה ב'ברוקנר', השלב הבא של 'מגדל' יהיה בניית התקציב לשנים הקרובות.
ב-5 השנים האחרונות תקציב הפרסום של 'מגדל' רושם ירידה עקבית. על פי יפעת בקרת פרסום עמד התקציב ב-2010 על כ-11 מיליון שקלים במחירים ריאליים, ב-2011 ירד התקציב לכ-8 מיליון שקלים, ב-2012 ל-7.5 מיליון שקלים, ב-2013 ל-5.3 וב-2014 מתחילת השנה עומד התקציב לאחר מחצית השנה על כ-2.1 מיליון שקלים.
ההישג המשמעותי הראשון בקדנצייה של ברוקנר-יער-לוי
למרות הקיצוץ בתקציב ולאור העובדה ש'מגדל' מתכננת למתג עצמה מחדש ולכבוש שווקים וקהלי יעד חדשים, הזכייה של 'ברוקנר נטע יער' היא הישג משמעותי עבור המשרד שרשם בשנים האחרונות צמיחה מרשימה ואז, כמו גם משרדים אחרים בסדר הגודל שלו, האטה בתנופה. הזכייה במכרז היא הראשונה הבולטת תחת מבנה הבעלות החדש שכולל את יורם לוי, לשעבר המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הקריאייטיב של באומן בר ריבנאי. לוי שהצטרף בתחילת השנה כשותף לטל ברוקנר ועופר יער חיכה לזכייה שתסיים את תקופת ההמתנה הלחוצה עד לתקציב הגדול הראשון.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
בהתייחס לזמן היחסי שלוקח לשותפים חדשים להביא תקציבים גדולים, זכיות מרשימות במכרז ויצירת נקודת מפנה ומומנטום חיובי, מדובר בנצחון כפול. כמי שהיה אמון על תחום הקריאייטיב בכל המשרדים בהם פעל, המעבר למשבצת השותף חייבה את לוי להביט על מקומו ומעמדו בענף מנקודת מבט חדשה, וזה אומר להביא ביזנס חדש, לשמר את הלקוחות הקיימיים ובמקביל לעטוף את המשרד באריזה קריאייטיבית חדשה.
הבחירה ב'ברוקנר נטע יער' יחד עם יורם לוי הופכת למעניינת כשמדובר במי ששנים טיפל ב'נמסיס' של מגדל - חברת 'ביטוח ישיר'. כמו במקרים רבים שענף הפרסום מתאפיין בהם - לאחר ששכנע רבים שעבודה ישירה מול סוכנות ביטוח היא הדבר הנכון הוא ייאלץ להפוך את עורו, לשמש כמשרתם של מי שהיו בצד השני ולשכנע את הקהל אחרת.
- 13.כל כך הרבה מגיבים. למה? (ל"ת)מתמטיקאי 06/06/2014 12:08הגב לתגובה זו
- 12.מכון שכטר 06/06/2014 11:36הגב לתגובה זויותר מדי שנאת חינם בטוקבקים. תוסיפו קצת אהבה זה לזה. תודה. מכון שכטר לסובלנות
- 11.מכון שכטר 06/06/2014 11:18הגב לתגובה זותוסיפו קצת אהבת חינם. תודה - מכון שכטר לסובלנות.
- 10.חנוני 05/06/2014 16:14הגב לתגובה זוהאם זה לא אומר שיש אינפלציה בפרסום ושמניית דהדה יורדת?
- 9.יונה 05/06/2014 14:38הגב לתגובה זואפשר לחשוב שברוקנר קיבל תקציב של מינימום 10 מיליון דולר . כולה חברת ביטוח עם תקציב בינוני-קטן. החום הכבד השפיע על כותב הידיעה שהפך זבוב לפיל.
- 8.ממשרד מתחרה 05/06/2014 14:04הגב לתגובה זוהטובים והחמודים שנשארו בתעשייה. עשו בחוכמה מגדל.
- 7.ראובן 05/06/2014 13:00הגב לתגובה זוכל התגובות כאן הן או בעד אחד או נגד השני. אז קודם כל מזל טוב לברוקנר ודבר שני לא נורא ליהושע - הרוויחו שם כסף טוב 10 שנים. הגיע הזמן להמשיך הלאה. בין כה וכה התקציבים שם מצטמצמים.
- 6.הגיע הזמן להסיק מסקנות (ל"ת)יהושע 05/06/2014 12:50הגב לתגובה זו
- 5.יהושע בדרך למטה ובצדק (ל"ת)אורן 05/06/2014 12:46הגב לתגובה זו
- ענף מלא אהבה ופירגון (ל"ת)אוהב ישראל 06/06/2014 12:10הגב לתגובה זו
- 4.בני 05/06/2014 12:41הגב לתגובה זוהאיש שבוחש מאחורי הקלעים ומפעיל את כולם כמו מרייונטות. הגבר הנאה שנשים רוצות אותו וגברים רוצים להיות כמוהו.
- קשאני, תפסיק להגיב על עצמך (ל"ת)א 05/06/2014 13:14הגב לתגובה זו
- קשאני 05/06/2014 14:44מה אני מתקן השגיאות של וורד? זה בני ברונסקי המלך כתב וזאת לפי ה"-הגבר הנאה שנשים רוצות אותו וגברים רוצים להיות כמוהו". וגם כמובן לפי זה שהוא חתם: "בני".. שזה גם דיי הסגיר אותו.
- 3.קשאני, פעם אחת תצטלם עם פרצוף נורמלי! (ל"ת)עידו 05/06/2014 12:22הגב לתגובה זו
- 2.אורלי 05/06/2014 11:50הגב לתגובה זומשהו טוב קורה שם
- 1.יפה מאוד! (ל"ת)יובל 05/06/2014 11:42הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
